Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2013, 00:55   #101
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ja en nee, het is een privé stichting maar de opdracht is om door te storten naar de stichting Astrida van Boudewijn, zonder kosten. Dat maakt het effectief een stichting van openbaar nut met toch vreemde doelstellingen voor een privé stichting. Ze heeft nu beloofd(!) haar stichting te ontbinden en heeft al 2,5 miljoen rechtstreeks gestort in de stichting van Boudewijn.

De koninklijke familie heeft trouwens meerdere stichtingen.

http://de.scribd.com/doc/119613582/F...ningin-Fabiola

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20120215_091
Fons Pereos is duidelijk een privé-stichting, blijkens de publicatie van oprichting, verschenen in het Staatsblad. Stichting Astrida is een stichting van openbaar nut, meldt het geciteerde artikel. Is er een verschil tussen beide soorten stichtingen of gaat het om dezelfde rechtspersoon?
Oud 6 augustus 2013, 06:11   #102
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Schoonouders waren begrafenis aannemer. Ik heb via hen begrepen dat de bemiddelde protestanten gebruik maken van stichtingen. Die bepaalden wat overledene wenste dat er gebeurde met zijn bezittingen na de dood.

Soort gelijke regelingen bestonden niet, waren zelfs verboden in christelijk België.

Daarom werden stichtingen in Nederland toegelaten voor Belgen die stelden protestant te zijn, door de Belgische staat.

De toestemming was gebaseerd Op basis van vrijheid van geloof.

Dit soort Stichting in Nederland is onbelast. Moet alleen jaarlijks aantonen zoals en NV wat gebeurd of gedaan werd. Dit om te bewijzen dat de opdracht omschreven in de stichting volbracht werd.

Met de dood van Kon. Boudewijn werd voor de Kon. Familie een stichting regeling hiervoor hen mogelijk gemaakt. Waar zij nu gebruik van maken.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 06:49   #103
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik weet het juridische verschil niet. Wat ik weet weet, is dat ik geen sporen vind in de media over een mogelijke goedkeuring door de regering van de stichting die Fabiola heeft laten oprichten. U beweert van wel.

Daarom: wat is uw bron?
Ik dacht dat het een openbare stichting was omdat het net dezelfde doelstellingen had als die van Boudewijn.

Het is een illegale stichting zonder vervolging, dat kun je zien als toelaten. Een private stichting moet opgericht worden voor een "belangeloos doel" en mag geen familie of derden bevoordelen. Dergelijke private stichting is ook de eerste stap, de volgende is de hervorming neer eentje van openbaar nut.

http://www.kunstenloket.be/nl/advies...vate-stichting
Citaat:
Artikel 27, eerste lid van de V&S-wet bepaalt dat een stichting (private stichting of stichting van openbaar nut) wordt opgericht door een rechtshandeling van één of meerdere natuurlijke of rechtspersonen die een vermogen aanwenden ter verwezenlijking van een bepaald belangeloos doel.

Het uitkeringsverbod houdt in dat de stichting geen stoffelijk voordeel mag verschaffen aan de stichters, de bestuurders of derden.
Dat is dus duidelijk wel het geval bij de stichting van fabiola
http://de.scribd.com/doc/119613582/F...ningin-Fabiola

Citaat:
Volgens de statuten, die al in het Staatsblad verschenen, heeft de stichting 'Fons Pereos' vier doelstellingen. Zo wil ze haar familieleden bijstaan, historische en culturele werken van het koningspaar promoten, bijdragen aan de Astrida Stichting van wijlen koning Boudewijn en katholieke instellingen een duwtje in de rug geven.
Die denken gewoon dat ze boven de wet staan.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 19:49   #104
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Ons koningshuis heeft echt geen voorbeeldfunctie... die dotatie? Daar hebben die onvoorwaardelijk recht op.

vragen dat koningin Fabiola, en koningin Mathilde hun verantwoordelijkheid opnemen, zeker in tijden waarin men net fiscale achterpoorten wil sluiten... dat is blasfemitische NVA praat

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be