Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 21 augustus 2004, 12:45   #101
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Dan heb je het over de dienstensector, niet over de industrie.
Wij hebben bijna alleen nog 'hoog technologische' industrie. Wat je kan maken met een oud machien en ongeschoolde krachten zit al lang in het buitenland. Sad but true.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 21 augustus 2004, 17:14   #102
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Het zal wel een grapje zijn vanop één of andere satirische site.
En dan nog.

Van mijn wedde wordt nu de helft afgehouden.
Als Decroo van die helft 50% wil verkassen naar de derde wereld, dan is dat zijn zaak.
Ikzelf zie er toch geen zak van terug.
En van die 50% gaat eens 21% van aan de staat...den BTW dus heb je nog maar 29 % over en daar nog eens van afgeven aan .......NOOIT!!!!

Laatst gewijzigd door chris k : 21 augustus 2004 om 17:14.
chris k is offline  
Oud 21 augustus 2004, 17:28   #103
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Van het geld dat politici door ramen en deuren gooien om hun imperium recht te houden kunnen we al een middengroot Afrikaans land helpen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 21 augustus 2004, 20:38   #104
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van het geld dat politici door ramen en deuren gooien om hun imperium recht te houden kunnen we al een middengroot Afrikaans land helpen.
Nog beter, kopen !

En we sturen al onze excellenties naar ginder om daar alles gratis te maken !

Een nieuwe politieke cultuur wat betreft ontwikkelingssamenwerking, vlaanderen exporteert zijn kunde !
/\|cazar is offline  
Oud 21 augustus 2004, 20:44   #105
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik merk toch op dat er nog veel schroom is om in China te investeren. Kort gezegd : de bedrijven vertrouwen het land gewoonweg niet. Ik denk dat een CEO wel eens een hartaanval zou kunnen krijgen als men op zijn tv ineens zegt : "Het is tien uur. Weet u waar uw bedrijfsgeheimen zijn ?". Ik vind het ronduit hallucinant trouwens om je 'intellectual property' te verschepen naar een land dat tot nog toe alles heeft gekopieerd zonder zich ooit om auteursrechten en patenten te bekommeren. Ik denk niet dat ik er ooit in zal slagen om big business te verdenken van een dosis gezond verstand. Die hele delocalisatiehype heeft iets van een modegril. Iedereen moet mee terwijl men nu stilaan toch de andere kant van de medaille begint te zien.
Een modegril ?

Deze eeuw, is de eeuw van China, een land dat barst van intellect, dat cultureel enkele millenia voorsprong heeft op ons, dat meer en meer democratie aanvaardbaar zal maken. Een draak die ontwaakt, bijna letterlijk

Maar tegelijk met de delocalisatie, wordt er een interne markt gecreëerd in China, niet lang daarna zullen Chinezen zich misschien massaal tegoed doen aan Belgische chocolade, ik zeg maar iets.

De mensen die daarop kunnen inspelen, die de enorme culturele en taalkloof kunnen overbruggen, ... dat is mondialisering mensen, niet tegen te houden.

Men ziet trouwens niet de andere kant van de medaille, de delocalisatie in ons landje moet nog maar pas beginnen.

Laatst gewijzigd door /\|cazar : 21 augustus 2004 om 20:45.
/\|cazar is offline  
Oud 21 augustus 2004, 20:51   #106
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Een modegril ?

Deze eeuw, is de eeuw van China, een land dat barst van intellect, dat cultureel enkele millenia voorsprong heeft op ons, dat meer en meer democratie aanvaardbaar zal maken. Een draak die ontwaakt, bijna letterlijk
Je mag me eens uitleggen waar China een culturele voorsprong heeft. Ik kan me daar niets bij voorstellen. Je kan wel beweren dat pakweg Egypte ooit een machtig, welvarend, wetenschappelijk bloeiend en cultureel sterk rijk is geweest dat ver vooruit was op alle andere beschavingen, maar dat wil niet zeggen dat dat nu nog is, nu ze eens eventjes een dipje van anderhalf millenium hebben gehad. Ik snap ook niet waarom China anders dan een ander land zou barsten van het intellect. De zaken die we tot nu toe van China hebben gezien zijn elite projecten die zeeeeer ver weg van de chinees in de straat staan.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 22 augustus 2004, 04:36   #107
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
En u was niet verder geraakt dan Adam Smith.
Kijk, tweemaal dezelfde beschuldiging in dezelfde thread. Den eerste gebruikte Keynes, deze Adam Smith, wat dan moet getuigen van hun enorme inzicht in de economie. Verbaas mij gerust eens met uw eigen theorie, die de basis van the wealth of nations weerlegt.
Oud 22 augustus 2004, 07:41   #108
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Eigenlijk is dat IQ gedoe dikke zever.

Hoeveel slimme universitair geschoolden zijn er niet die er niets van terecht brengen ?

Hoeveel succesvolle entrepreneurs waren zeer slecht op school/univ ?

Yep, de sleutel tot succes is NIET intelligentie ( een middelmatig IQ volstaat ), is niet een derde postgraduaat aangevuld met een doctoraat in de niet lineaire choatische choastheorie toegepast op het beurssysteem, is niet je afkomst, zijn niet je connecties, maar is WEL en BOVENAL alles je doorzettingsvermogen en werklust.

Waarom zijn Europeanen zo welgesteld ? Simpelweg omdat we veel waarde hechten aan materiele zaken.
En omdat we er hard voor gewerkt hebben, de rest is boekenkastvulling voor professoren.
De Chinezen zijn nog erger dan de Europeanen als het op geldzucht en materialisme aankomt. De Antwerpse haven is nu al grotendeels in handen van Singapore Chinezen.

Binnenkort gaan we naar een regelrechte ecologische catastrofe. Grondstoffen als ijzer worden onbetaalbaar. Maar ik denk dat deze dingen onafwendbaar zijn.

En wellicht zijn deze catastrofen nodig om de mens weer bij zijn verstand te brengen. Zonder catastrofen leert de mens niets. Mét catastrofen ook niet overigens.

Laatst gewijzigd door Darwin : 22 augustus 2004 om 07:41.
Darwin is offline  
Oud 22 augustus 2004, 09:58   #109
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
welk voordeel heeft vrede in afrika ons te bieden?
welk voordeel heeft welvaart in afrika ons te bieden?
Het VB is toch tegen vreemdelingen? Awel, welvaart zal ze ginder houden.
Oud 22 augustus 2004, 10:18   #110
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Binnenkort gaan we naar een regelrechte ecologische catastrofe. Grondstoffen als ijzer worden onbetaalbaar. Maar ik denk dat deze dingen onafwendbaar zijn.

En wellicht zijn deze catastrofen nodig om de mens weer bij zijn verstand te brengen. Zonder catastrofen leert de mens niets. Mét catastrofen ook niet overigens.
Die catastrofen kunnen dan misschien een groot deel van de mensheid uitroeien zodat het probleem van de overbevolking in één klap is opgelost. Als de mensen zelf niet bereid zijn op een menswaardige manier het probleem van de overbevolking aan te pakken, dan zal de natuur dat vroeg of laat wel eens doen op een brutale manier, door massale hongersnood, hyperbesmettelijke dodelijke ziektes, enz.
Cynicus is offline  
Oud 22 augustus 2004, 13:08   #111
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco
Het VB is toch tegen vreemdelingen? Awel, welvaart zal ze ginder houden.
het is niet onze taak om afrika welvarend te maken.
dat moeten ze zelf doen.
Mitgard is offline  
Oud 22 augustus 2004, 13:15   #112
Tommy_
Schepen

Standaard

Mitgard treed ik hier bij. Het is niet aan ons om ze welvaart te geven. Het westen heeft er zelf voor moeten zwoegen en jaren evolutie's hierin achter de rug. Het zou nogmaals een domme fout zij er terug geld in te pompen in die mensen zonder dat ze weten wat ze ervoor moeten doe en zonder te weten waar wij al dat geld gaan halen. Ze gaan denken zoals ze dat waarschijnlijk nu al genoeg doen de VN zal wel tussenkomen het westen zal wel geld en eten sturen. Ze moeten eerst leren zelf op een goede op lokaal vlak hun mensen te onderhouden. Zoals we de laatste 50 jaar hebben gezien zijn de Afrikanen er niet in geslaagt om goede regeerders te worden.
Tommy_ is offline  
Oud 22 augustus 2004, 13:33   #113
PAJOT
Banneling

Standaard

Als Afrika nog ooit vrede en welvaart wil kennen, zal het zich onvoorwaardelijk aan Europa moeten onderwerpen. Alleen onder de supervisie van de Europeaan kan onze zwarte medemens een betere toekomst worden geschonken. Dergelijke actie kan natuurlijk enkel berusten op de geheel vrijwillige solidariteit van een etnisch gezuiverd Europa, dus niet op het vreemdelingenprobleem.
PAJOT is offline  
Oud 22 augustus 2004, 13:36   #114
Tommy_
Schepen

Standaard

Je gaat wel echt ver, in Amerika zijn er zeer succesvolle zwarten dieeen westers manier van leven hebben en die alles zelf gedaan hebben. Dus het is wel mogelijk. Maar of het mogelijk is in Afrika? De vraag is ook waarom moet men Afrika omvormen tot een welvaartcontinent zoals het onze? Het beste vo die mensen is dat ze terug grijpen naar hun oorspronkelijk ritme. Dan gaan ze meer rust kennen dan vandaag geloof ik, maar ja of dat nog kan? Maar als ze willen......
Tommy_ is offline  
Oud 22 augustus 2004, 13:54   #115
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommy_
Je gaat wel echt ver, in Amerika zijn er zeer succesvolle zwarten dieeen westers manier van leven hebben en die alles zelf gedaan hebben. Dus het is wel mogelijk. Maar of het mogelijk is in Afrika? De vraag is ook waarom moet men Afrika omvormen tot een welvaartcontinent zoals het onze? Het beste vo die mensen is dat ze terug grijpen naar hun oorspronkelijk ritme. Dan gaan ze meer rust kennen dan vandaag geloof ik, maar ja of dat nog kan? Maar als ze willen......
Ik wil welvaart zeker niet in die zin opvatten. Misschien is er een variant van het woord die hier beter past?

De voornaamste opdracht in Afrika voor de Europeaan is inderdaad de Afrikaan terug de condities schenken om terug in zijn natuurlijke rythme te komen.
PAJOT is offline  
Oud 22 augustus 2004, 13:57   #116
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als Europa een ontwikkelingstaak heeft dan moet het idealiter wel zo zijn dat Afrika beter wordt en niet dat we die mensen helpen door de deuren naar hier open te zetten.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 22 augustus 2004, 17:39   #117
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

niet door een vierde van ons loon aan afrika te geven... maar door eerlijke handel helpen we hen. Eerlijke handel betekent immers dat ze inzien dat werken loont, zodat ze hun eigen economie uit de grond kunnen stampen.

ik vind dat europa een morele plicht heeft om afrika te helpen door eerlijke handel.
we hebben immers een eeuw lang via oneerlijke handel en uitbuiting hun natuurlijke rijkdommen uitgezogen. (ik denk onwillekeurig aan de Leopold II-miljarden, die onder andere gebruikt werden voor prestigieuze bouwsels in europa...)
Oud 22 augustus 2004, 17:46   #118
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
niet door een vierde van ons loon aan afrika te geven... maar door eerlijke handel helpen we hen. Eerlijke handel betekent immers dat ze inzien dat werken loont, zodat ze hun eigen economie uit de grond kunnen stampen.
Er is ook noodzaak voor een stabiel bewind, een nageleefde wetgeving mbt recht op eigendom en banken etc. Het mankeert die mensen niet aan initiatief, eerder aan de infrastructuur, die ironisch genoeg niets kost mits een goede organizatie.

De 1e wereld kan daarbij helpen door die infrastructuur ter plaatste te brengen, desnoods gewapenderhand. Neutraliteit in conflicten is overrated, we hebben een beter systeem, en het wordt door middeleeuws denkenden in die landen tegengehouden. Geef die mensen 20 jaar welvaartsverhoging, en hun versie van meneer pastoor en de daarbij horende dictatuur krijgt nooit meer een kans.

Je moet er daarvoor uiteraard wel met open grenzen handel mee drijven, zodat ze zich niet als kolonies gaan beschouwen.
Oud 22 augustus 2004, 17:50   #119
herr fritz
Provinciaal Statenlid

herr fritz's schermafbeelding

Standaard

Van mij, mogen ze diene gast, De Croo, vierendelen en het overschot als mascotte-pop op mijne bar-chock op spietsen.
Oud 23 augustus 2004, 05:54   #120
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
het is niet onze taak om afrika welvarend te maken.
dat moeten ze zelf doen.
Dan moet je ook niet zagen dat ze naar hier komen om die welvaart te zoeken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be