![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog geen enkele keer heb je iets inhoudelijks of iets zinnigs weten te zeggen. Ik daarentegen openbaar de eeuwige en oneindige waarheid van het heelal, dat geen dood mechaniek is zoals de wetenschap ons wijs wil maken, maar het Rijk van God. ![]() Geen enkele religie kan het bestaan van God bewijzen dan die van harriechristus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 22 september 2013 om 14:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zegt wel genoeg over de moderne mentaliteit. Ik openbaar de eeuwige waarheid van het heelal. Ben je het daar niet mee eens kom dan met een tegenargument. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() 1 dwaas kan meer onzin uitkramen dan 100 wijzen kunnen weerleggen. Jij vervuilt dit forum met je zelfuitgeroepen Godheid en je verdere fantasmen van vijf voor een cent. Laatst gewijzigd door eno2 : 22 september 2013 om 20:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor de eerst keer ben ik het volledig met je eens.
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() Je moet er nochtans niet in allerlei verzonnen verhaaltjes geloven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() Ik ben wars van alle religie. Als ik me door Zen liet inspireren, dan was dat omdat het SECULIERE mystiek is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Narcisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoe kan je aan een kikker, die op de bodem van een put leeft, de grootsheid van de oceaan beschrijven. (Chuang-tzu). Kom uit je put en probeer op een ernstige manier - dat wil zeggen zonder de eigen inzichten als dogmatische en enig 'zaligmakend' en dus als normatief - aan open onderzoek te doen. Het 'Tibetaanse' boeddhisme is op zich een verzamelnaam binnen de verzamelnaam van het 'boeddhisme', zelf een term uitgevonden in het westen in de 19e eeuw voor een verzameling tradities die alle kanten opgaan maar toch gemeenschappelijke kenmerken bezitten. Een belangrijke is dat zij GEEN waarheid bezitten, natuurlijk belachelijk voor iemand als jij die DE waarheid bezit. Zelfs de Dalai Lama spreekt maar voor de eigen Gelugpa richting, niet eens voor gans 'Tibet'. In geen enkele vorm van een filosofisch boeddhisme speelt een (scheppende) god (in onze betekenis) enige rol. De rest is cinema. In het China van de 17e eeuw troffen de Jezuieten een land aan dat zelfs geen woord had voor het begrip 'god'. Ze hebben dan zelf maar een woord uitgevonden. Ga jij verder op het 'uitvindingspad? Succes.
![]() |
![]() |
#113 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zelfs indien je niet geloofd in reïncarnatie of zelfs er geen reîncarnatie zou zijn, heeft tot gevolg dat Boeddhisten uitermate respect hebben voor alles wat leeft ( in de gedachte dat zelfs een regenworm een gereïncarneerde persoon zou kunnen zijn ) en heeft tot gevolg dat deze aanname de bevolking zeer ecologisch bezig is. Iets wat we hier maar de laatste jaren aangeleerd krijgen dat alle levensvormen hun nut hebben. Misschien is dit ook de achterliggende gedachte.
Laatst gewijzigd door Aton : 23 september 2013 om 09:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dit terwijl mijn atoomtheorie veel beter in elkaar zit dan het krakkemikkige heelal van de wetenschap en ook de enige theorie is die het bestaan van God kan bewijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar dat je vreselijk jaloers bent op mij die door logisch nadenken wel iets heeft gepresteerd: het raadsel van het heelal en God op te lossen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wie heeft jou uitgeroepen: de duivel?....gezien je constant gescheld en beledigingen is dat dan ook de enige mogelijkheid.
Citaat:
![]() Atomen bestaan uit ruimteschepen. Atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen super-intelligente microwezens wonen. En in de verre toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen als een herhaling van de microkosmos, maar dan in het groot in de macrokosmos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |