Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2013, 23:21   #101
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Ik ga toch eens opmerken dat dit weer niet voor de totaliteit geldt : ik heb een tijdje geleden een prof met Congolese (voor)ouders over de vloer gehad die in Leuven les geeft, perfect Nederlands (en Frans, Engels, ...) spreekt en volgens mij toch iets intelligenter is dan de meeste Belgen. De achterstand qua onderwijs in Afrika daarentegen, d�*t is dè hoofdreden van die blijvende achterstand bij de Afrikanen daar ter plekke.... (alhoewel er daarop ook uitzonderingen zijn).
De uitzondering die de regel bevestigd, zeker ?
De vraag die je jezelf moet stellen is deze : van alle technologie die er bestaat, w�*t werd er uitgevonden door de Afrikaanse zwarten ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 23:27   #102
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik heb ooit eens een linkse weten zeggen dat Europa al 2000 jaar meer ontwikkeld is omdat Europa beter onderwijs heeft.
I kid you not.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 16:45   #103
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Het haar voldeed NIET. Vandaar dat het vervangen werd door zweetklieren.
En toen het naakte vel dan blootgesteld was aan de zon werd het bruiner als aanvankelijk het geval was.
Degenen die tot in Europa en elders geraakten , waar minder zon was, bleekten geleidelijk aan terug af.
Dit alles gebeurde niet van de éne dag op de andere, maar duurde vele duizenden jaren...Evolutie weet je wel...
Net zoals het gebruik van kleren : tussen zich beschutten onder een stuk stinkend beestenvel, en het vervaardigen van fraaie bontjassen , wollen truien, broeken en hemden in katoen enz , is wel enige tijd verstreken.
Nog vragen ?
Ja,, nog 1 vraagske : wie zegt dat haar toen dezelfde functie had als nu zweetklieren ? Meer nog, wat is het 'bewijs' daarvoor ?
(nee, laat maar anders wordt dit een totaal andere topic dan het eigenlijk is, namelijk het discussiëren over een volstrekt onnozele beginpost )
Oud 21 september 2013, 16:58   #104
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
De uitzondering die de regel bevestigd, zeker ?
De vraag die je jezelf moet stellen is deze : van alle technologie die er bestaat, w�*t werd er uitgevonden door de Afrikaanse zwarten ?
"""niet voor de totaliteit""" wil dat misschien iets anders zeggen dan 'er zijn er ook andere' ?
Ik ben redelijk op de hoogte van 'onze Congo'. Daardoor weet ik hoe het er aan toeging voor en na de onafhankelijkheid, ook qua onderwijs. Tot halfweg de jaren vijftig was het onderwijs voor de Congolezen er op gericht een goeie basis te bieden om 'geletterde' arbeiders te krijgen. Diegenen die er bovenuit staken werden dan doorgestuurd naar beter onderwijs. De jaren voor de onafhankelijkheid werden universitaire studies beschikbaar gesteld en dat ging de goeie richting uit. Dus wat 'intelligentie' betreft was dat toen nog redelijk. Na de onafhankelijkheid werd dit onderwijssysteem afgebroken en was de enige manier om intelligentie te 'continueren' onderwijs in 't westen. In eigen land was corruptie een hinderpaal daarvoor. Maar daardoor daalde het gemiddelde 'peil' van intelligentie redelijk snel.....
En ja, het gemiddelde in Afrika ligt lager dan elders..... Ook niet moeilijk als intelligentietesten vooral peilen naar logica en kennis......Als onderwijs middelmatig is dan zie ik iemand ook niet die 'kennis' hebben of logische verbanden zien.
Maar ik kan ook mis zijn, natuurlijk.....
Oud 21 september 2013, 20:35   #105
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Nee, de meeste Afrikanen zijn geen debielen zoals die IQ scores op die testen laten uitschijnen net zomin dat de meeste Europeanen slimmerds zijn zoals sommigen hier geloven...

Ter illustratie: Het merendeel van de Vlaamse blanke kinderen gaat uiteindelijk naar het BSO omdat ze niet kunnen volgen in ASO, en dat ondanks de goede kwaliteit van het Belgisch onderwijs.

Nice try guys
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 21:35   #106
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Nee, de meeste Afrikanen zijn geen debielen zoals die IQ scores op die testen laten uitschijnen net zomin dat de meeste Europeanen slimmerds zijn zoals sommigen hier geloven...
www.hansanders.com
Citaat:
Ter illustratie: Het merendeel van de Vlaamse blanke kinderen gaat uiteindelijk naar het BSO omdat ze niet kunnen volgen in ASO, en dat ondanks de goede kwaliteit van het Belgisch onderwijs.
Ik zou het niet durven tegenspreken, maar zeker ook niet beamen.
Waar heb je die info vandaan?

Citaat:
Nice try guys
No cigar.
Oud 21 september 2013, 22:59   #107
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
www.hansanders.com

Ik zou het niet durven tegenspreken, maar zeker ook niet beamen.
Waar heb je die info vandaan?

No cigar.
(Ik heb al een bril, maar thx anyway)

Wat durf je niet beamen.. Dat er geen racisme/discriminatie in het onderwijs bestaat.. dat ze daar allemaal zo politiek correct zijn?! Dat als ik 'Mohammed' heet ik per definitie al heel briljant of goed m'n best dien te doen om niet meteen na de lagere school het BSO ingejakkerd te worden. Dat als ik 'Jan Van Den Berghe' heet ik nog wel wat 'bijles' of extra aandacht zou krijgen om 'te kunnen blijven volgen'. Dat ik al een hele domme witte Belg moet zijn als ik dan uiteindelijk toch tegen mijn zin in het BSO terechtkom tussen de Marokkanen (sic. Afrikanen.. lol). After all is er ook nog het TSO, niet?

Dus ik zeg dat het merendeel van de Vlaamse blanke kinderen in het BSO er zijn omdat ze niet kunnen volgen in het ASO. Daar heb ik geen bril voor nodig.
Oud 22 september 2013, 00:10   #108
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja,, nog 1 vraagske : wie zegt dat haar toen dezelfde functie had als nu zweetklieren ? Meer nog, wat is het 'bewijs' daarvoor ?
(nee, laat maar anders wordt dit een totaal andere topic dan het eigenlijk is, namelijk het discussiëren over een volstrekt onnozele beginpost )
Haar had als functie hen warm te houden in de schaduw van de koele bossen waar die mensapen leefden. Toen zij de savanne introkken was daar veel meer zon, en veel minder schaduw. Zij ontwikkelden toen zweetklieren en verloren het haar.
Nog vragen ?
Oud 22 september 2013, 00:12   #109
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
"""niet voor de totaliteit""" wil dat misschien iets anders zeggen dan 'er zijn er ook andere' ?
Ik ben redelijk op de hoogte van 'onze Congo'. Daardoor weet ik hoe het er aan toeging voor en na de onafhankelijkheid, ook qua onderwijs. Tot halfweg de jaren vijftig was het onderwijs voor de Congolezen er op gericht een goeie basis te bieden om 'geletterde' arbeiders te krijgen. Diegenen die er bovenuit staken werden dan doorgestuurd naar beter onderwijs. De jaren voor de onafhankelijkheid werden universitaire studies beschikbaar gesteld en dat ging de goeie richting uit. Dus wat 'intelligentie' betreft was dat toen nog redelijk. Na de onafhankelijkheid werd dit onderwijssysteem afgebroken en was de enige manier om intelligentie te 'continueren' onderwijs in 't westen. In eigen land was corruptie een hinderpaal daarvoor. Maar daardoor daalde het gemiddelde 'peil' van intelligentie redelijk snel.....
En ja, het gemiddelde in Afrika ligt lager dan elders..... Ook niet moeilijk als intelligentietesten vooral peilen naar logica en kennis......Als onderwijs middelmatig is dan zie ik iemand ook niet die 'kennis' hebben of logische verbanden zien.
Maar ik kan ook mis zijn, natuurlijk.....
Kan je ook nog op mijn vraag antwoorden : van alle technologie die wij vandaag kennen ( zelfs eenvoudige dingen zoals bvb fietsen ), w�*t is er uitgevonden door zwarte Afrikanen ?
Oud 22 september 2013, 00:28   #110
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Meneer, wat heb jij eigenlijk uitgevonden - behalve je witte pak? Eh.

ps. De Indianen uit de Amazone bouwen ook geen flatscreens, zijn ze daarom dom(mer)?
Oud 22 september 2013, 00:33   #111
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Meneer, wat heb jij eigenlijk uitgevonden - behalve je witte pak? Eh.

ps. De Indianen uit de Amazone bouwen ook geen flatscreens, zijn ze daarom dom(mer)?
Van die indianen weet ik niet, maar JIJ slaagt wel domme praat uit je kloten !
En het warm water heb je zeker niet uitgevonden.
Mijn pak is waarschijnlijk even wit als dat jouw smoel zwart is. Nietwaar ? " bembem"
Oud 22 september 2013, 06:37   #112
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Wij stammen allemaal uit Afrika...

Heil De Winter!

Nou, ik mag ze de kost niet geven van diegenen die zich als superieure blanke wanen terwijl hun dna minder homogeen is dan dat van bv. een Japanner... In hun bloedlijn zullen ze generaties terug wel één of andere bastaard niet-zo-blanke hebben... En dan toch maar kwekken dat ze o zo superieur en puur zijn. LMAO

Als men het dna van de gemiddelde Vlaming op straat zou onderzoeken dan komt men uit op het equivalent van die van een lapjes-straatkat. De Sheba katten die zijn hier in vele gevallen een illusie, genotypisch gesproken dan

Wat een ignorante Vlamingen toch.

!!!
Het doet me plezier dat je de evolutietheorie volgt.Dus we evolueerden vanuit de apen.Dus het Adam en Eva verhaal is een verzinsel.Dus de Koran is fout.Blij dat je het inziet.Leg dat eens uit in de moskee.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2013, 07:24   #113
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Het doet me plezier dat je de evolutietheorie volgt.Dus we evolueerden vanuit de apen.Dus het Adam en Eva verhaal is een verzinsel.Dus de Koran is fout.Blij dat je het inziet.Leg dat eens uit in de moskee.
Oud 22 september 2013, 08:25   #114
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen hoor.
Ze zijn gewoon wat achterop, en wat lui.
Oud 22 september 2013, 15:16   #115
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Haar had als functie hen warm te houden in de schaduw van de koele bossen waar die mensapen leefden. Toen zij de savanne introkken was daar veel meer zon, en veel minder schaduw. Zij ontwikkelden toen zweetklieren en verloren het haar.
Nog vragen ?
Ja, nog een klein vervolgvraagske : er wordt eerst beweerd dat ze zweetklieren ontwikkelden omdat ze daardoor minder moesten 'hijgen' om vocht kwijt te spelen. Nu hebben die zweetklieren te maken met het vervangen van het haar dat hen warm moest houden.... Ik ben niet meer mee
Oud 22 september 2013, 15:21   #116
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Kan je ook nog op mijn vraag antwoorden : van alle technologie die wij vandaag kennen ( zelfs eenvoudige dingen zoals bvb fietsen ), w�*t is er uitgevonden door zwarte Afrikanen ?
Dus het niet-uitvinden van de huidige technologie is een teken van niet-intelligentie ?
Visvangst-, jacht-, bouw- en dergelijke inlandse technologie is dus géén blijk van intelligentie ? Naar onze maatstaven misschien niet, maar ze konden er wel hun dagelijkse leven mee vergemakkelijken......
(Hoeveel keer moet ik eigenlijk nog herhalen dat ik niet bestrijd dat ze daar 'iets' achter staan ? )
Oud 22 september 2013, 15:56   #117
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, nog een klein vervolgvraagske : er wordt eerst beweerd dat ze zweetklieren ontwikkelden omdat ze daardoor minder moesten 'hijgen' om vocht kwijt te spelen. Nu hebben die zweetklieren te maken met het vervangen van het haar dat hen warm moest houden.... Ik ben niet meer mee
Een meer correcte vorm is, "doordat ze zweetklieren ontwikkelden moesten ze minder 'hijgen' om vocht kwijt te spelen."

Uw vorm, "dat ze zweetklieren ontwikkelden omdat ze daardoor minder moesten 'hijgen' om vocht kwijt te spelen," kan alleen als er een bewust plan achter zat, wat natuurlijk niet het geval was.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 22 september 2013 om 15:57.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2013, 16:24   #118
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus het niet-uitvinden van de huidige technologie is een teken van niet-intelligentie ?
Visvangst-, jacht-, bouw- en dergelijke inlandse technologie is dus géén blijk van intelligentie ? Naar onze maatstaven misschien niet, maar ze konden er wel hun dagelijkse leven mee vergemakkelijken......
(Hoeveel keer moet ik eigenlijk nog herhalen dat ik niet bestrijd dat ze daar 'iets' achter staan ? )
het is niet enkel de technologie, ook de ontwikkeling van landbouw. Maar boven alles staat de vooruitgang, het evolueren. Sommige stammen bleven gewoon stilstaan zonder enige verbetering aan hun bestaan toe te brengen. Ziektes genezen, kindersterfte beperken, kraambedsterfte beperken. Waarom hebben ze daar telkens de bwana voor nodig?

Nu ja, ze leefden daar in peis ende vree (op wat dodelijke schermutselingen met de buurstammen na), en van de tien kinderen die er geboren werden zouden er twee tot volwassenheid komen. Geen probleem van overbevolking dus. als de beestjes allemaal waren bejaagd veranderden ze het jachtgebied wat kon omdat er geen overbevolking was.

Sir Richard Attenborough kwam deze week nog in het nieuws omdat hij min of meer pleitte voor het laten verhongeren van het ondertussen overbevolkte Afrika: als ze zelf niet voor hun voedsel kunnen zorgen dan helpt het niet om ze constant in leven te houden.....

Het is dus wel het één of het ander. Wil je aan oikofobie doen (wij slechte westerlingen hebben die zwartjes hun gezonde leefwijze afgepakt), dan mogen ze het zelf doen!

Wat denk je?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 september 2013 om 16:25.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2013, 16:43   #119
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
het is niet enkel de technologie, ook de ontwikkeling van landbouw. Maar boven alles staat de vooruitgang, het evolueren. Sommige stammen bleven gewoon stilstaan zonder enige verbetering aan hun bestaan toe te brengen. Ziektes genezen, kindersterfte beperken, kraambedsterfte beperken. Waarom hebben ze daar telkens de bwana voor nodig?

Nu ja, ze leefden daar in peis ende vree (op wat dodelijke schermutselingen met de buurstammen na), en van de tien kinderen die er geboren werden zouden er twee tot volwassenheid komen. Geen probleem van overbevolking dus. als de beestjes allemaal waren bejaagd veranderden ze het jachtgebied wat kon omdat er geen overbevolking was.

Sir Richard Attenborough kwam deze week nog in het nieuws omdat hij min of meer pleitte voor het laten verhongeren van het ondertussen overbevolkte Afrika: als ze zelf niet voor hun voedsel kunnen zorgen dan helpt het niet om ze constant in leven te houden.....

Het is dus wel het één of het ander. Wil je aan oikofobie doen (wij slechte westerlingen hebben die zwartjes hun gezonde leefwijze afgepakt), dan mogen ze het zelf doen!

Wat denk je?
Ik denk dat bij die mensen de differentiatie van het bewustzijn ontbreekt. Begrijp je, het is geen toeval dat de meeste ontdekkingen en ontwikkelingen op wetenschappelijk gebied in de westerse wereld gebeuren, omdat wij, de christelijke wereld in het algemeen, onder invloed van de christelijke godsdienst, tweeduizend jaar lang het onbewuste hebben afgewezen, meer bepaald het gedrag dat onder invloed van het onbewuste plaatsvind. Ten gevolge hiervan zitten wij met een bewustzijn dat beter gedifferentieerd is.
Niet dat dit dan een systeem is zonder problemen, kijk bijvoorbeeld naar het gegeven dat we verworden zijn tot onze ene functie waar we in gespecialiseerd zijn, of een uitvloeisel hiervan, zij die menen dat mijn diploma beter is dan het uwe dus ik ben de betere mens, maar dat is een ander verhaal.
Oud 22 september 2013, 16:52   #120
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Wat denk je?
Druk ik me nu zo slecht uit dat zovelen mij 'betichten' van het omgekeerde te bedoelen van wat ik schrijf ?
Ik heb nu toch al enkele keren duidelijk geschreven dat ze daar inderdaad qua intelligentie in het algemeen achterstaan op de het merendeel van de rest van de wereld ?
Maar dat wil nu niet zeggen dat er daar geen intelligenten rondlopen zoals wij intelligent definiëren. Dat wil ook niet zeggen dat ze niet 'intelligent' zijn volgens hun behoeften en tradities.
Echter de oorzaak van die achterstand enkel toeschrijven aan hun biologische evolutie (ras), en niet (ook) aan hetgeen gebeurd is tijdens de kolonisatieperiode (bijv. onderwijs en carrièremogelijkheden met een' plafond'), hun eigen corruptie na de onafhankelijkheid (we hebben inderdaad al teveel ontwikkelingshulp gegeven zonder meer, zonder controle), enz......dat is volgens mij iets te simplistisch....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be