![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Paniekeren en complotdenken...
-Het gaat om een voorstel. -De links zijn niet weg. Maar het ware niet slecht om als reactie toch een bankrun te organiseren. Dan weten ze bij Europa meteen dat hun haring niet zal braden. Wij zullen met ontwaard geld zitten, maar zij zullen er ook geen winst aan maken.
![]() |
![]() |
#102 |
Minister
|
![]() Heeft het IMF ook aan de gevolgen gedacht? Mogelijke opstand (zeker in Frankrijk), nog meer sparen = slecht voor de economie, bankruns, ... 't geld dat ze ophalen zijn ze zo weer kwijt. Bovendien zie ik Sossen niet in hun eigen vel snijden. Ik snap ook niet waarom ze hiermee naar buiten komen? Is dit om mensen te overhalen om snel hun geld uit te geven (in de economie te steken.. ?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doet me herinneren aan verhalen uit die tijd waar lieden met veel geld in hun omgeving rondgingen om anderen een deel van hun geld te laten inwisselen tegen een kleine vergoeding...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang er geen landen uit de EU mogen vertrekken zal de IMF bakken geld nodig hebben. We weten allemaal waar ze dat zal gaan halen: overal waar er iets te halen is. Vele kleintjes maken een groot. Hopelijk beseffen de mensen dat het op een dag menens is en gaan ze NU over tot een bankrun. Als het IMF (en niet alleen het IMF) zelfs op de banken niets meer kunnen "krijgen" gaan we eens zien hoelang ze nog met de gewone mensen hun voeten blijven rammelen. Het zal dan rap gedaan zijn met armlastige landen in de EU te houden. En nu ben ik even weg. Het half uur dat de kluis van de bank nodig heeft om te openen is voorbij. Ik mag mijn laatste spaarcentjes NU gaan ophalen. Het vast bedrag dat ik elke maand spaar haal ik maand na maand af. En dit zolang de dieverij van hogerhand mijn actie noodzaakt.
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin, ze doen maar wat ze niet laten kunnen. Superstaaf heeft gelijk. WIJ zullen met ontwaard geld zitten, maar ZIJ zullen er evenmin nog iets aan hebben.
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch dat ze een bankrun denken te kunnen voorkomen? Als je leest hoe die klootzakken van het IMF erover denken is het duidelijk dat het zelfs niet over een eenmalige belasting gaat. Ze laten de mensen in de "veronderstelling" dat het om een eenmalige belasting gaat.
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar wie zouden de belastingen nu gaan ? Naar de staat, die er dan weer St Niklaas mee kan gaan spelen, tot er op den duur geen "zotten" meer overschieten die nog willen werken. En dan kunnen we enkel nog gered worden door...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als je grotere bedragen wilt omzetten zijn staven leuker, maar zoveel geld heb ik niet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit alleen dat praktisch alle geld op een bankrekening staat, maakt dat het doorvoeren van soortgelijke operatie een kinderspel zal zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk niet dat het imf ernstig rondloopt, om de staten tot een dergelijke operatie over te halen (indien ze dit wel zouden doen, zouden ze het niet zeggen). Maar het is gewoon een denkpiste , die de staten moet toelaten hun schuldenlast tot een redelijk peil terug te brengen. Als alternatief voor bvb het langzaam verwateren van de schulden door inflatie, of weet ik wat nog allemaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het veilig om het cashgeld in de kluis van de bank te laten? kan iemand me dit vertellen? Als de bank overkop gaat is de inhoud van de kluis toch nog steeds van de klant mag ik aannemen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Er is het steeds weerkerend voorbeeld van het maatpak: 100 jaar geleden kon je een mooi maatpak kopen met 1 ounce goud (1 krugerrand bv.). Dat ding is nu 1000 euro waard, en daar koop je nog altijd 1 mooi maatpak van. Ook voor zilver: Begin jaren 60 waren in de VS de quarters van zilver, en kocht je met 1 quarter 1 gallon naft. Nu bevat 1 zilveren quarter bijna 4$ waard aan zilver, waarvoor je nu ook exact 1 gallon naft kan kopen. Je koopt dus iets dat gemiddeld op lange termijn koopkracht-beschermend is. Je zet je huidige euro's hun koopkracht om in iets dat dezelfde koopkracht zal hebben in de verre toekomst, en dat je overal kan verstoppen of meenemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar btw. De banken zijn nu al verplicht om stortingen van papieren geld, van meer dan 10000 euro aan te geven (ge kunt uw stortingen nog wel over verschillende banken verdelen...). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
|
![]() Waarmee de banken in moeilijkheden komen en die moeten dan weer met ons belastinggeld moeten gered worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de "bijna" betreft die ik tussen haakjes zette.... Toen ik mijn spaargeld ging afhalen bij Argenta kreeg ik te horen dat er "opdracht van hogerhand" is om, wie zijn spaarrekening afsluit buiten te gooien. Ook je lopende rekening wordt dan afgesloten. Je kan dan bij een andere bank een rekening gaan openen. Ik heb dus ongeveer 1000 euro laten staan.
![]() |