Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2013, 07:14   #101
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Paniekeren en complotdenken...

-Het gaat om een voorstel.
-De links zijn niet weg.

Maar het ware niet slecht om als reactie toch een bankrun te organiseren.
Dan weten ze bij Europa meteen dat hun haring niet zal braden.
Wij zullen met ontwaard geld zitten, maar zij zullen er ook geen winst aan maken.
Oud 11 oktober 2013, 09:19   #102
Athelas
Minister

Standaard

Heeft het IMF ook aan de gevolgen gedacht? Mogelijke opstand (zeker in Frankrijk), nog meer sparen = slecht voor de economie, bankruns, ... 't geld dat ze ophalen zijn ze zo weer kwijt. Bovendien zie ik Sossen niet in hun eigen vel snijden. Ik snap ook niet waarom ze hiermee naar buiten komen? Is dit om mensen te overhalen om snel hun geld uit te geven (in de economie te steken.. ?)
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2013, 09:20   #103
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het zal niet helpen. Ze drukken gewoon nieuwe tijpes van bankbiljetten en verklaren de oude ongeldig en slechts beperkt inwisselbaar. Zoals destijds met de Gutt operatie na de oorlog.
Doet me herinneren aan verhalen uit die tijd waar lieden met veel geld in hun omgeving rondgingen om anderen een deel van hun geld te laten inwisselen tegen een kleine vergoeding...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2013, 09:33   #104
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Paniekeren en complotdenken...

-Het gaat om een voorstel.
-De links zijn niet weg.

Maar het ware niet slecht om als reactie toch een bankrun te organiseren.
Dan weten ze bij Europa meteen dat hun haring niet zal braden.
Wij zullen met ontwaard geld zitten, maar zij zullen er ook geen winst aan maken.
We hebben ervaring met dat soort "voorstellen"...

Zolang er geen landen uit de EU mogen vertrekken zal de IMF bakken geld nodig hebben. We weten allemaal waar ze dat zal gaan halen: overal waar er iets te halen is. Vele kleintjes maken een groot.

Hopelijk beseffen de mensen dat het op een dag menens is en gaan ze NU over tot een bankrun. Als het IMF (en niet alleen het IMF) zelfs op de banken niets meer kunnen "krijgen" gaan we eens zien hoelang ze nog met de gewone mensen hun voeten blijven rammelen. Het zal dan rap gedaan zijn met armlastige landen in de EU te houden.

En nu ben ik even weg. Het half uur dat de kluis van de bank nodig heeft om te openen is voorbij. Ik mag mijn laatste spaarcentjes NU gaan ophalen.

Het vast bedrag dat ik elke maand spaar haal ik maand na maand af. En dit zolang de dieverij van hogerhand mijn actie noodzaakt.
Oud 11 oktober 2013, 09:34   #105
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Zolang er geen landen uit de EU mogen vertrekken zal de IMF bakken geld nodig hebben. We weten allemaal waar ze dat zal gaan halen: overal waar er iets te halen is. Vele kleintjes maken een groot.

Hopelijk beseffen de mensen dat het op een dag menens is en gaan ze NU over tot een bankrun. Als het IMF (en niet alleen het IMF) zelfs op de banken niets meer kunnen "krijgen" gaan we eens zien hoelang ze nog met de gewone mensen hun voeten blijven rammelen. Het zal dan rap gedaan zijn met armlastige landen in de EU te houden.

En nu ben ik even weg. Het half uur dat de kluis van de bank nodig heeft om te openen is voorbij. Ik mag mijn laatste spaarcentjes NU gaan ophalen.

Het vast bedrag dat ik elke maand spaar haal ik maand na maand af. En dit zolang de dieverij van hogerhand mijn actie noodzaakt.
Dat gaat indruk maken op het IMF...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2013, 09:37   #106
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het zal niet helpen. Ze drukken gewoon nieuwe tijpes van bankbiljetten en verklaren de oude ongeldig en slechts beperkt inwisselbaar. Zoals destijds met de Gutt operatie na de oorlog.
Nieuwe eurobiljetten? Voor heel de EU én daarbuiten?

Enfin, ze doen maar wat ze niet laten kunnen. Superstaaf heeft gelijk. WIJ zullen met ontwaard geld zitten, maar ZIJ zullen er evenmin nog iets aan hebben.
Oud 11 oktober 2013, 10:08   #107
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
De Vlamingen zijn een schijtvolk die het verdienen stampen tegen zijn kloten te krijgen.
10% belastingen op spaargeld is nog veel te weinig.
Zeer juist. Gewoon alles afpakken. Dat zal hem leren.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2013, 10:09   #108
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat gaat indruk maken op het IMF...
Citaat:
"Het verleidelijke van zo'n belasting is dat ze kan worden ingevoerd voor mensen zich er aan kunnen onttrekken en dat wordt verondersteld dat ze eenmalig is en ze het gedrag niet verstoort”, klinkt het. Het IMF denkt dus dat ze de belasting zou kunnen invoeren vooraleer mensen hun spaargeld van de bank halen en dat ze dat na de invoering van de belasting ook niet zullen doen, omdat het om een eenmalige belasting gaat."
Wat wil dat zeggen? "Dat ze het gedrag niet verstoort"?
Toch dat ze een bankrun denken te kunnen voorkomen?

Als je leest hoe die klootzakken van het IMF erover denken is het duidelijk dat het zelfs niet over een eenmalige belasting gaat. Ze laten de mensen in de "veronderstelling" dat het om een eenmalige belasting gaat.
Oud 11 oktober 2013, 10:21   #109
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door journalistje Bekijk bericht
Wat ik me afvraag is het volgende.
Naar wie gaat de opbrengst van die 'operatie'? Wie zijn de 'trekkers'? Wie zijn de schuldeisers?
Naar wie zouden de belastingen nu gaan ? Naar de staat, die er dan weer St Niklaas mee kan gaan spelen, tot er op den duur geen "zotten" meer overschieten die nog willen werken. En dan kunnen we enkel nog gered worden door...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2013, 10:29   #110
eurobug
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Waarom geen gouden muntstukken ? Want als je dat ooit nodig hebt in de plaats van bankbiljetten, dat goud, dan zijn muntstukken gemakkellijker te verhandelen als zo een grote staaf goud.
Uiteraard. Muntjes zijn veel handiger dan staven, ze zijn veel kleinere coupures, ze zijn meestal een 22 karaat legering zodat ge ze geen schrik moet hebben voor krassen of beschadigingen, en zolang ge u houdt bij goed gekende munten ga je die overal ter wereld kunnen inwisselen. Ik zou het dan houden bij krugerrands (31.1 gram goud per stuk), of als je het kleiner wilt, bij sovereigns (originele gouden Engelse ponden, rond de 7 gram) of de 20fr. stukken (Belgische Louis, Zwitserse Vrenelis, iets meer dan 5 gram). Al die dingen kan je kopen in de bank (zeker bij de fortis), bij goudhandelaars (bv. goldforex in Brussel), of online (bv. gold-dreams.de). Ik heb op al die drie manieren al gekocht, en dat is volledig transparant, en nog nooit zever mee gehad. Van 24 karaatsmunten geraak je ook altijd af, gezien die verkocht kunnen worden als puur goud per gewicht (zien ze erg graag komen in het Oosten, China bv.)

Als je grotere bedragen wilt omzetten zijn staven leuker, maar zoveel geld heb ik niet Ook zilver is een mogelijk mooie investering, maar moeilijk om aan te geraken en terug te verkopen, en je zit met BTW. Maar dat is wel het "wisselgeld" van de edelmetalen, en je hebt er gelijk een massa metaal voor (rond de 600 per kilo nu, itt. 31000 voor goud).
eurobug is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2013, 10:32   #111
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Doet me herinneren aan verhalen uit die tijd waar lieden met veel geld in hun omgeving rondgingen om anderen een deel van hun geld te laten inwisselen tegen een kleine vergoeding...
Was dan ook den tijd toen alle geld nog papieren geld was, en de mensen elkaar nog kenden en betrouwden.
Het feit alleen dat praktisch alle geld op een bankrekening staat, maakt dat het doorvoeren van soortgelijke operatie een kinderspel zal zijn.
Oud 11 oktober 2013, 10:38   #112
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk je dat? Kan zijn.

Ik vermoed de EU.
Denk niet dat het imf ernstig rondloopt, om de staten tot een dergelijke operatie over te halen (indien ze dit wel zouden doen, zouden ze het niet zeggen). Maar het is gewoon een denkpiste , die de staten moet toelaten hun schuldenlast tot een redelijk peil terug te brengen. Als alternatief voor bvb het langzaam verwateren van de schulden door inflatie, of weet ik wat nog allemaal.
Oud 11 oktober 2013, 10:42   #113
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

heb afspraak bij de bank gemaakt.

Is het veilig om het cashgeld in de kluis van de bank te laten? kan iemand me dit vertellen? Als de bank overkop gaat is de inhoud van de kluis toch nog steeds van de klant mag ik aannemen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2013, 10:44   #114
eurobug
Burger

Standaard

Citaat:
Was dat enkele maanden geleden niet rond de 50.000 ?
Het hoogste dat ik het geweten heb was rond de 42000 per kilo. Het is inderdaad een redelijk volatiel gebeuren, die edelmetalen, en als je hierin wilt beginnen, doe dat dan met geld dat je lange tijd kan missen. Je moet ook niet denken in termen van "ik heb 5000 euro waard aan goud" maar in termen van "ik heb zoveel gram goud liggen". Op lange termijn heeft dat nooit zijn waarde verloren.

Er is het steeds weerkerend voorbeeld van het maatpak: 100 jaar geleden kon je een mooi maatpak kopen met 1 ounce goud (1 krugerrand bv.). Dat ding is nu 1000 euro waard, en daar koop je nog altijd 1 mooi maatpak van. Ook voor zilver: Begin jaren 60 waren in de VS de quarters van zilver, en kocht je met 1 quarter 1 gallon naft. Nu bevat 1 zilveren quarter bijna 4$ waard aan zilver, waarvoor je nu ook exact 1 gallon naft kan kopen. Je koopt dus iets dat gemiddeld op lange termijn koopkracht-beschermend is. Je zet je huidige euro's hun koopkracht om in iets dat dezelfde koopkracht zal hebben in de verre toekomst, en dat je overal kan verstoppen of meenemen.
eurobug is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2013, 10:44   #115
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerlijk gezegd geloof ik het 'plan' van het IMF ook niet. Het zou nooit bekend gemaakt zijn en ik denk dat ze ook de bevoegdheid daartoe niet heeft.

Soit, dat 'ons' geld niet veilig is, dat weet ik al een paar jaar. Probleem is alternatieve te vinden want veel mogelijkheden zijn er niet (meer). Zeker niet als men cash gaat verminderen/volledig afschaffen.
men kan de cash niet afschaffen. Niemand is verplicht om zijn geld via privé banken te beheren. Maar ik weet wel dat je grote bedragen niet meer met cash mag betalen, dan zet je je oude sok eerst gewoon op de zichtrekening en dan betaal je via de zichtrekening.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2013, 10:44   #116
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Dat ze een taks heffen op de tienduizenden miljarden in de belastingparadijzen.
Belasting op bloedgeld?
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2013, 10:50   #117
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Dit getuigt alleen van hoe idioot jij wel bent.
Ben je een idioot als je alleen het geld opdoet dat je hebt?
Oud 11 oktober 2013, 10:50   #118
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
men kan de cash niet afschaffen. Niemand is verplicht om zijn geld via privé banken te beheren. Maar ik weet wel dat je grote bedragen niet meer met cash mag betalen, dan zet je je oude sok eerst gewoon op de zichtrekening en dan betaal je via de zichtrekening.
Men kan cash wel afschaffen als men wil. Men heeft al gekkere wetten gestemd. Maar denk wel niet dat dit zo direct zal gebeuren.
Maar btw. De banken zijn nu al verplicht om stortingen van papieren geld, van meer dan 10000 euro aan te geven (ge kunt uw stortingen nog wel over verschillende banken verdelen...).
Oud 11 oktober 2013, 10:52   #119
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Niemand zal nog geld op zijn rekening laten staan, daarna. Iedereen zal al zijn geld geleidelijk van zijn rekeningen halen en elke maand zijn loon afhalen.
Waarmee de banken in moeilijkheden komen en die moeten dan weer met ons belastinggeld moeten gered worden.
Oud 11 oktober 2013, 10:53   #120
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die bankruns, dat zal wel meevallen als men maximum 50 euro per dag mag opnemen in cash.
Op dit ogenblik kan je nog (bijna) alles afhalen. Eens het IMF haar beslissing heeft genomen niet meer. Zo ging het de Grieken, en zo zal het ons ook vergaan.

Wat de "bijna" betreft die ik tussen haakjes zette....
Toen ik mijn spaargeld ging afhalen bij Argenta kreeg ik te horen dat er "opdracht van hogerhand" is om, wie zijn spaarrekening afsluit buiten te gooien. Ook je lopende rekening wordt dan afgesloten. Je kan dan bij een andere bank een rekening gaan openen.
Ik heb dus ongeveer 1000 euro laten staan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be