Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2013, 19:06   #101
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Daar is volstrekt niets fout aan. Integendeel, het is een eerbaar streven. Het land van de Joden is Israël, punt uit. Wie daar problemen mee heeft moet er maar leren mee leven.
Joden zijn geen volk.

Je hebt gewoon Israëliërs maar die bestaan uit allerlei volkeren.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 00:07   #102
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Is het "hoe" bij een hooggeschoolde dan anders dan bij een laaggeschoolde?
Van een totaal onwetend persoon kan ik nog aannemen dat hij in god gelooft, maar iemand dat ( lang ) naar school geweest is ?!!! Dat begrijp ik niet...
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 11:33   #103
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Joden zijn geen volk.

Je hebt gewoon Israëliërs maar die bestaan uit allerlei volkeren.
Dat is waar wanneer je het over "Joden" hebt als volgelingen van de religie die we het "Judaïsme" noemen. Je vindt er de meest uiteenlopende ethnieën in terug. Maar er is evenzeer een sociologische entiteit die met de term "Joden" wordt aangeduid. Voor het ontstaan van die sociologische entiteit moet de discriminatie en haat vanwege het Christendom als schuldige worden aangewezen. Die mensen, als aanhangers van het Judaïsme, kwamen gedurende twee duizend jaar in Europa geregeld in de verdrukking omwille van de Christelijke intolerantie, met het Nazisme als finale gruwel. Europa heeft doodeenvoudig die mensen buiten geschopt. Ondertussen is gedurende twee duizend jaar de herinnering aan het oude vaderland bij hen in de gebeden levendig gebleven. Dat pogroms, een schandelijk Dreyfuss-proces en uitroeiïngskampen uiteindelijk tot een terugkeer naar dit vaderland hebben geleid is doodnormaal. Ze hebben er alle reden toe.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 11:55   #104
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is waar wanneer je het over "Joden" hebt als volgelingen van de religie die we het "Judaïsme" noemen. Je vindt er de meest uiteenlopende ethnieën in terug. Maar er is evenzeer een sociologische entiteit die met de term "Joden" wordt aangeduid. Voor het ontstaan van die sociologische entiteit moet de discriminatie en haat vanwege het Christendom als schuldige worden aangewezen. Die mensen, als aanhangers van het Judaïsme, kwamen gedurende twee duizend jaar in Europa geregeld in de verdrukking omwille van de Christelijke intolerantie, met het Nazisme als finale gruwel. Europa heeft doodeenvoudig die mensen buiten geschopt. Ondertussen is gedurende twee duizend jaar de herinnering aan het oude vaderland bij hen in de gebeden levendig gebleven. Dat pogroms, een schandelijk Dreyfuss-proces en uitroeiïngskampen uiteindelijk tot een terugkeer naar dit vaderland hebben geleid is doodnormaal. Ze hebben er alle reden toe.
vergeet vooral ook niet de even grote bijdrage van de islam. Tenslotte is de eerste gekende genocide op joden omwille van hun joods geloof, persoonlijk uitgevoerd door Mohammed en zijn hordes. In de slag van Badr onthoofdden ze 800 joodse mannen en jongelingen en namen de vrouwen en kinderen als slaaf gevangen.
Toen... (toen!) woonden er nog joden in het arabische Schiereiland, en ook in heet de Maghreb, de Levant en héél de streek waar nu de islamitische paradijzen zich bevinden.

Net zoals bij het gebrek aan zwarte inwoners in die gebieden wil het gebrek aan joden in die gebieden niet zeggen dat er geen joden aanwezig waren in het verleden!
Altijd leuk om zowel vb. de amerikanen of andere gebieden waar de nazaten van de zwarte slaven ondertussen deel uitmaken van de maatschappij, te zitten bestempelen als gore racist (terwijl de "bewijzen" bij de moslims doodgewoon vermoord werden of standaard gecastreerd) is het een beetje eenzijdig om de jodenvervolging enkel en alleen in het hokje van de christenen te duwen. Tenslotte ... waar wonen de huidige joden? In Europa en de VS: christelijke landen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 11:58   #105
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De analyse en de conclusies van de krant "De Standaard" zijn dan ook correct. De meeste leerkrachten zijn vooringenomen, en zijn niet opgeleid om in een multiculturele omgeving les te geven.
Ik denk dat je jezelf daarin vergist, want zelfs maatschappelijk assistenten krijgen tegenwoordig het vak interculturele vorming, jonge leerkrachten ook!
Maar dat bereidt het niet voor op kinderen die thuis normen meekregen die verschillend zijn van einddoelen die scholen moeten halen, kinderen die nog geen woord Nederlands verstaan, kinderen die thuis helaas maar al te vaak vormen van geweld zien, kinderen die thuis verwaarloosd worden of juist niet leren met frustraties omgaan, al die verschillende culturen in een klas vormen behalve een " uitdaging" ook een serieuze belasting voor leerkrachten, dat onder ogen komen helpt misschien om iets aan het probleem te doen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 12:01   #106
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De analyse en de conclusies van de krant "De Standaard" zijn dan ook correct. De meeste leerkrachten zijn vooringenomen, en zijn niet opgeleid om in een multiculturele omgeving les te geven.
Ik neem aan dat u hiervoor sluitende bewijzen heeft? Familieleden die dit bevestigen? De verschillende (een stuk of vijf) leerkrachten uit mijn kennissenkring zijn eerder van een totaal andere orde, en zullen eerder de "nieuwkomers" §(desnoods 28ste generatie nederlandsonkundigen) steeds extra aandacht en ondersteuning geven. Niet méér punten dan ze verdiend hebben: ik denk dus dat d�*�*r het probleem zit: ze moeten niet alleen meer aandacht en ondersteuning krijgen, maar ook ineens grootste onderscheiding wegens "inzet".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 12:03   #107
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Als er een volk het verdient om gehaat en geminacht te worden, zijn het wel de Vlamingen zekerst.
Zo'n schijtvolk kom je zelfden tegen in de wereld.
Zal het gaan ja? Vlamingen verdienen in mijn ogen juist respect, ondanks alle overheersingen bestaan Vlamingen nog, handhaafden zij hun eigen taal wat niet eenvoudig was tegenover de correcte Nederlandse taaldictatuur,Vlamingen zijn harde werkers, met grote verscheidenheid, wanneer je zoveel minachting hebt voor Vlamingen, waarom verhuis je dan niet naar oorden die je beter bevallen?
Oud 9 november 2013, 12:08   #108
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het punt was natuurlijk dat al dat geschifte slachtofferdenken van onze VB-Calimero's compleet belachelijk is. De grote meerderheid in Vlaanderen staat achter de Grondwet en de daarin verankerde godsdienstvrijheid. De mensen die zoals het VB weer terugwillen naar de tijd van de godsdienstoorlogen in Europa vormen gelukkig een marginale minderheid, die vooral bestaat uit laaggeschoolden die deze geschiedenis - en dat is hun schuld niet - eenvoudigweg niet kennen.

Wie de geschiedenis van Europa wel kent, kan alleen maar voor godsdientvrijheid zijn.
Natuurlijk staan de meeste Vlamingen achter hun grondwet en ook Godsdienstvrijheid. Maar dat betekent niet dat zij wie die vrijheid misbruikt, om de samenleving aan te passen aan religieuze waanzin, geen strobreed in de weg zullen leggen.
Daar komen Vlamingen terecht tegen in opstand, wat hen nog niet tot VB calimero's maakt, calimero's vindt je eerder bij religieuze betweters die in alles discriminatie of rascisme zien en zichzelf voortdurend vergelijken met Joden onder Hitler, zonder zelfs maar te begrijpen dat dit volkomen van de pot gerukt is en beledigend voor iedereen die niet tot hun groep van " bekeerden" behoort.
Oud 9 november 2013, 20:34   #109
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
vergeet vooral ook niet de even grote bijdrage van de islam. Tenslotte is de eerste gekende genocide op joden omwille van hun joods geloof, persoonlijk uitgevoerd door Mohammed en zijn hordes. In de slag van Badr onthoofdden ze 800 joodse mannen en jongelingen en namen de vrouwen en kinderen als slaaf gevangen.
Toen... (toen!) woonden er nog joden in het arabische Schiereiland, en ook in heet de Maghreb, de Levant en héél de streek waar nu de islamitische paradijzen zich bevinden.

Net zoals bij het gebrek aan zwarte inwoners in die gebieden wil het gebrek aan joden in die gebieden niet zeggen dat er geen joden aanwezig waren in het verleden!
Altijd leuk om zowel vb. de amerikanen of andere gebieden waar de nazaten van de zwarte slaven ondertussen deel uitmaken van de maatschappij, te zitten bestempelen als gore racist (terwijl de "bewijzen" bij de moslims doodgewoon vermoord werden of standaard gecastreerd) is het een beetje eenzijdig om de jodenvervolging enkel en alleen in het hokje van de christenen te duwen. Tenslotte ... waar wonen de huidige joden? In Europa en de VS: christelijke landen!
Wat je schrijft is correct Circe. Alhoewel Mohammed aanvankelijk grote bewondering had voor het Judaïsme, was zijn frustratie omdat de Joodse gemeenschappen in Arabië hem als "profeet" niet erkenden blijkbaar nog véél groter.

Wat de positie van de Joodse gemeenschappen in het hedendaagse Europa en Amerika betreft, de situatie is, gelukkig maar, de eerste decennia na 1945 serieus veranderd. Wellicht omdat nogal wat Europeanen, na het Nazisme, met een slecht geweten rondliepen. Helaas is de toestand in het hedendaags Europa weer aan het verslechteren. Onder het mom van "anti-zionisme" begint het antisemitisme opnieuw welig te bloeien.

In Amerika is de toestand wel anders. De positie van de Joodse gemeenschap is er politiek zéér sterk, waardoor we de U.S.A als een soort tweede Israël kunnen bestempelen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 20:40   #110
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Van een totaal onwetend persoon kan ik nog aannemen dat hij in god gelooft, maar iemand dat ( lang ) naar school geweest is ?!!! Dat begrijp ik niet...
Dat komt omdat je zelf niet lang naar school bent geweest.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 23:20   #111
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom begrijpt u dat niet?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 00:07   #112
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom begrijpt u dat niet?
Ik begrijp niet dat iemand in een magisch wezen gelooft dat de aarde met alles erop en eraan in 7 dagen werken uit het niets geschapen heeft. Zeker niet als je een beetje onderricht genoten hebt.
ik denk dat al die zogezegde goden gewoon Aliens zijn, die de mensen vroeger wat wijsmaakten om die te manipuleren.
Uw god is dus in mijn visie een aanvoerder, de engelen zijn soldaten.
Oud 10 november 2013, 00:09   #113
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat komt omdat je zelf niet lang naar school bent geweest.
Daar weet jij niks van Another boeffer.
Oud 10 november 2013, 00:24   #114
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp niet dat iemand in een magisch wezen gelooft dat de aarde met alles erop en eraan in 7 dagen werken uit het niets geschapen heeft. Zeker niet als je een beetje onderricht genoten hebt.
ik denk dat al die zogezegde goden gewoon Aliens zijn, die de mensen vroeger wat wijsmaakten om die te manipuleren.
Uw god is dus in mijn visie een aanvoerder, de engelen zijn soldaten.
Ik zie nog steeds geen antwoord, hoor. Waarom begrijpt u het niet? Wat is er dan aan het geloof in God dat volgens u niet kan samengaan met een intellectuele vorming?
Oud 10 november 2013, 09:41   #115
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar weet jij niks van Another boeffer.
O jawel.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 12:19   #116
six
Banneling

Standaard

Citaat:
O jawel.
Hij heeft aan de Universiteit van het Leven geleerd.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 06:44   #117
Manus
Burger

Standaard

Citaat:
Wat zit er nu eigenlijk achter deze woordenbrij?
Wanneer een uwer kinderen als zestienjarige zijn schoen zet omdat hij gelooft dat de Sint hem 's nachts zal vullen, dan staat u daar schoon met uw tolerantie voor ieders geloof.
Duidelijker?
Manus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 23:32   #118
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manus Bekijk bericht
Wanneer een uwer kinderen als zestienjarige zijn schoen zet omdat hij gelooft dat de Sint hem 's nachts zal vullen, dan staat u daar schoon met uw tolerantie voor ieders geloof.
Duidelijker?
Neen.
Oud 12 november 2013, 01:08   #119
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie nog steeds geen antwoord, hoor. Waarom begrijpt u het niet? Wat is er dan aan het geloof in God dat volgens u niet kan samengaan met een intellectuele vorming?
Als ik klein was was ik ook gelovig. Ik geloofde in Sinterklaas, de paashaas, de kerstman...
Ik denk dat gelovig zijn iets is dat je meekrijgt van huisuit, zoals het geloof in Sinterklaas. Daarna, met het groter worden gaat dat over.
Als je het één en ander geleerd hebt, en wat nagedacht hebt, dan besef je dat dat allemaal heel onwaarschijnlijk is. Een maagd die een kind op de wereld zet bvb, moeilijk te geloven, nietwaar ? Wij zijn toch geen slakken ?
Mirakels, Jezus die op het water loopt, van water wijn maakt enz enz
In andere religies is het niet beter...
Oud 13 november 2013, 02:09   #120
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
O jawel.
sinds enige tijd zit sjakie op zijn kamertje in Geel Ten Aard zich te verbeelden dat hij madam soleil is,zijn gastfamilie laat betijen ,zo doet hij het minste kattekwaad zeggen ze
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be