Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2013, 20:02   #101
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het is een schriele halfbejaarde homofiele Italiaan die de schup vasthoudt.
Vergeet dat niet.
Hij steekt zijn schup geregeld in de graaiende konten van de Open VLD.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 20:05   #102
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Hij steekt zijn schup geregeld in de graaiende konten van de Open VLD.
Jullie hebben de schup nog nooit in handen gehad.
En het ziet er niet naar uit dat dit in de nabije toekomst gaat veranderen.

De enige schup waarmee jij ooit in contact zal komen zal er één zijn met een sticker van "Gemeente Wetteren"
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 20:08   #103
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Jullie hebben de schup nog nooit in handen gehad.
En het ziet er niet naar uit dat dit in de nabije toekomst gaat veranderen.

De enige schup waarmee jij ooit in contact zal komen zal er één zijn met een sticker van "Gemeente Wetteren"
Verhofstadt liet zich dagelijks palen door Di Rupo.
Oud 11 november 2013, 20:09   #104
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Verhofstadt liet zich dagelijks palen door Di Rupo.
Bewaar uw homo-fantasmes voor andere sites, Demper.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 20:41   #105
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
prijzen zijn wel elk jaar gezakt door hen, vroeger onder Belgacom gebeurde dat niet. Je moet eens een factuur van vroeger bovenhalen, voor dezelfde prijs hebben we nu telefoon, internet en televisie plus nog een kanaal pakket.
Daar geloof ik niets van.
De prijzen zijn nooit gezakt, integendeel ze zijn tegenwoordig omgekeerd "geïndexeerd", en iedereen schijnt dat normaal te vinden.
Bij een normale indexatie stijgen de prijzen als de kosten voor de leverancier gestegen zijn.
Wat TN en BGC doen is de prijzen doen stijgen omdat de index gestegen is, en los daarvan verhogen ze ook nog eens regelmatig de prijzen.

Het enige product dat je echt kunt vergelijken over langere termijn is telefonie.
Indertijd betaalde je voor een zonaal gesprek 30BEF/uur bij Belgacom, daarna is de prijs alleen omhooggegaan.
Tegenwoordig bel je vaak "gratis" in de daluren, maardan moet je wel eerst een duur forfait betalen.
Oud 11 november 2013, 21:14   #106
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zit graag in de broek van Didier Bellens?
Hij mag zijn wat hij is, maar hij heeft van Belgacom wel de melkkoe van de overheid gemaakt,en wat hebben de andere werknemers te maken met zijn visie?
Oud 11 november 2013, 21:18   #107
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Daar geloof ik niets van.
De prijzen zijn nooit gezakt, integendeel ze zijn tegenwoordig omgekeerd "geïndexeerd", en iedereen schijnt dat normaal te vinden.
Bij een normale indexatie stijgen de prijzen als de kosten voor de leverancier gestegen zijn.
Wat TN en BGC doen is de prijzen doen stijgen omdat de index gestegen is, en los daarvan verhogen ze ook nog eens regelmatig de prijzen.

Het enige product dat je echt kunt vergelijken over langere termijn is telefonie.
Indertijd betaalde je voor een zonaal gesprek 30BEF/uur bij Belgacom, daarna is de prijs alleen omhooggegaan.
Tegenwoordig bel je vaak "gratis" in de daluren, maardan moet je wel eerst een duur forfait betalen.
Jaja, maar vroeger betaalde je wel huurgeld voor je telefoon en je lijn en voor wijzigingen aan je installatie,en zat je al vlug aan 100 EURO alleen voor telefoon,nu heb je een pakket voor mss iets meer!
Oud 11 november 2013, 21:23   #108
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Lijkt mij een rare stelregel.
Stel je voor : jij als bedrijf bent de enige die de kabel mag uitbaten, je weet dat er geen concurrenten zijn, wat houdt je tegen de prijs op te drijven ?
Ohja, je kunt zeggen dat de telefoonkabel concurrentie is, en dat is tot op zekere hoogte zo, maar het gaat niet over echt identieke producten.
Als ik van stroomleverancier verander, weet ik dat de stroom die uit het stopcontact komt exact dezelfde kwaliteit heeft, dat kun je niet zeggen van diensten als internet, TV of telefonie.
En als je Telenet bent, dan weet je ook dat je "concurrent" er niet veel belang bij heeft dat de prijzen omlaag gaan, want dan hebben ze minder dividend om uit te keren, dus minder voor de Staat, en die is nog altijd meerderheidsaandeelhouder.
Als je alleen bent omdat iemand anders garandeert dat je de enige bent die zoals u zegt de 'kabel' mag uitbaten, dan zal die iemand anders (is gewoonlijk de staat) zijn keuzes opdringen. Je krijgt geen vrijbrief om zomaar de prijs op te drijven, soms verplicht de overheid je om aan een door haar geschatte zogenaamd 'eerlijke' prijs te leveren. Deze prijs ligt door de band op 200% van een concurrentiële marktprijs en de vergunnende overheid zal hier haar deel van opeisen op diverse manieren. Men kan dit fenomeen vaststellen op alle door de overheid gereguleerde 'monopolie'- of oligopoliemarkten. Bovendien ontstaat er een corrupte afhankelijkheid bij beide partijen, zie de distributie van elektriciteit. Verdoken belastingen ter bevrediging van de verkwistende overheid worden aldus de consument in de maag gesplitst.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 21:27   #109
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Jaja, maar vroeger betaalde je wel huurgeld voor je telefoon
Op het moment dat het 30BEF/uur was kon je al je eigen telefoon kopen en aansluiten.
Daarna betaalde je dus 0BEF/maand hiervoor.

Citaat:
en je lijn
je betaalde abonnementsgeld, maar nu betaal je een pak meer dan toen voor je abonnement.

Citaat:
en voor wijzigingen aan je installatie
Wijzigingen aan je installatie ?
Wat zou dat dan moeten betekenen ?
Ik kan mij nooit een dergelijke situatie herinneren.

Citaat:
,en zat je al vlug aan 100 EURO alleen voor telefoon,nu heb je een pakket voor mss iets meer!
100€ voor 2 maanden dan, want de factuur was 2 maandelijks !
En toen was je om te surfen op internet (of op BBS'en, de voorloper van het internet) afhankelijk van je telefoonlijn, wat tot hoge gesprekskosten leidde.
Je betaalde dus ineens voor telefonie en internet, tot er internet via kabel en ADSL was had je niets beter.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 11 november 2013 om 21:33.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 21:31   #110
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Als je alleen bent omdat iemand anders garandeert dat je de enige bent die zoals u zegt de 'kabel' mag uitbaten, dan zal die iemand anders (is gewoonlijk de staat) zijn keuzes opdringen. Je krijgt geen vrijbrief om zomaar de prijs op te drijven, soms verplicht de overheid je om aan een door haar geschatte zogenaamd 'eerlijke' prijs te leveren. Deze prijs ligt door de band op 200% van een concurrentiële marktprijs en de vergunnende overheid zal hier haar deel van opeisen op diverse manieren. Men kan dit fenomeen vaststellen op alle door de overheid gereguleerde 'monopolie'- of oligopoliemarkten. Bovendien ontstaat er een corrupte afhankelijkheid bij beide partijen, zie de distributie van elektriciteit. Verdoken belastingen ter bevrediging van de verkwistende overheid worden aldus de consument in de maag gesplitst.
Vanwaar komen die percentages, en waar haal je echter het idee dat het 300% zou zijn als het gewoon rechstreeks door de overheid uitgebaat wordt ?
Volgens mij betekent een monopolie uitgebaat door de Staat, vooral technologische stagnatie (moderniseren loont niet, want er is geen concurrentie).
Oud 11 november 2013, 21:37   #111
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mijn eerste telefoonlijn, uitsluitend vaste toen, kreeg ik na een wachttijd van meerdere maanden en die diende ik dan te delen met een buur. Zelfstandigen, die de telefoon absoluut nodig hadden, waren soms gedwongen het nodige 'drinkgeld' op te hoesten om een snellere installatie te bekomen. Staatsmonopolies en corruptie gaan altijd samen.
man ik zou u die technische gegevensallemaal kunnen uitleggen in die tijd,maar waar jij van spreekt is een hoog freqentielijn,die werd toegepast als de mogelijkheden op de kabel allemaal benut waren,dat heeft niks met drinkgeld te maken,maar met een systeem dat tijdelijk werd toegekent om toch de mogelijkheid te hebben om te bellen,zij het dan gedeeld te bellen
Oud 11 november 2013, 21:55   #112
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij betekent een monopolie uitgebaat door de Staat, vooral technologische stagnatie (moderniseren loont niet, want er is geen concurrentie).
Als dit zou kloppen, dan zou de Belgische staat geen voortrekkersrol hebben gespeeld in het elektronisch aanbesteden.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 21:55   #113
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
man ik zou u die technische gegevensallemaal kunnen uitleggen in die tijd,maar waar jij van spreekt is een hoog freqentielijn,die werd toegepast als de mogelijkheden op de kabel allemaal benut waren,dat heeft niks met drinkgeld te maken,maar met een systeem dat tijdelijk werd toegekent om toch de mogelijkheid te hebben om te bellen,zij het dan gedeeld te bellen
Dat heeft met kabel niets te zien, enkel met een koperdraad en een electromechanische centrale.
Oud 11 november 2013, 22:02   #114
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vanwaar komen die percentages, en waar haal je echter het idee dat het 300% zou zijn als het gewoon rechstreeks door de overheid uitgebaat wordt ?
Deze percentages zijn ruwe richtgetallen, die men nagenoeg over de gehele wereld heeft kunnen vaststellen. U hebt gelijk een monopolie door de staat uitgebaat verzandt in de negatieve cijfers. Vergelijk de Belgische NMBS met de Nederlandse NS en ook met een van de 50+ Zwitserse spoorwegen. Wie komt er het slechtst uit en wie het best? Ben het eens met u zonder concurrentie geen vooruitgang.
Oud 11 november 2013, 22:12   #115
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Deze percentages zijn ruwe richtgetallen, die men nagenoeg over de gehele wereld heeft kunnen vaststellen.
'Men' ?
U formuleert het anders, maar ik zie geen bron voor uw beweringen, wat niet wil zeggen dat ik voorstander ben van monopolies.
Ik herinner mij nog als kind hoe saai ik die telefoon wel vond.
Je kon niet eens kiezen, het was dat model en dat was het dan.

Citaat:
U hebt gelijk een monopolie door de staat uitgebaat verzandt in de negatieve cijfers. Vergelijk de Belgische NMBS met de Nederlandse NS en ook met een van de 50+ Zwitserse spoorwegen. Wie komt er het slechtst uit en wie het best? Ben het eens met u zonder concurrentie geen vooruitgang.
Ik heb geen zicht op de winstcijfers van elk van deze, en ook niet over het reizigerscomfort, maar ik heb wel een vermoeden dat de Belgische niet al te goed gaan scoren.
Een paar jaar geleden ben ik eens met de trein naar York gereisd (binnenlandse NMBS trein, daarna Eurostar, daarna Britse trein naar York).
Ik weet wel waar de trein comfortabel was, en zelfs stopte op markeringen op het perron zodat je precies wist waar je moest instappen, en neen, het was niet de Eurostar, en ook niet de Belgische trein.
Oud 11 november 2013, 23:16   #116
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
'Men' ? U formuleert het anders, maar ik zie geen bron voor uw beweringen, wat niet wil zeggen dat ik voorstander ben van monopolies.
Ik herinner mij nog als kind hoe saai ik die telefoon wel vond.
Je kon niet eens kiezen, het was dat model en dat was het dan.
De bron voor mijn richtcijfers zijn bepaalde publicaties op het internet, die te saai en te gewoon zijn om er omstandig naar te referen. Friedman, de Nobelprijswinnaar economie, dat laatste betekent eigenlijk niet te veel, heeft ooit dergelijke stelregel gebruikt.

Citaat:
Ik heb geen zicht op de winstcijfers van elk van deze, en ook niet over het reizigerscomfort, maar ik heb wel een vermoeden dat de Belgische niet al te goed gaan scoren.
Een paar jaar geleden ben ik eens met de trein naar York gereisd (binnenlandse NMBS trein, daarna Eurostar, daarna Britse trein naar York).
Ik weet wel waar de trein comfortabel was, en zelfs stopte op markeringen op het perron zodat je precies wist waar je moest instappen, en neen, het was niet de Eurostar, en ook niet de Belgische trein.
Ik heb ook ooit regelmatig gebruik gemaakt van het geprivatiseerde treinnet in het VK tussen Oxford en Londen en inderdaad het reizigerscomfort en de andere voorzieningen waren ver boven hetgeen in België voor normaal doorgaat. Observatie en vergelijking is alles.
Oud 11 november 2013, 23:24   #117
Clearly view
Banneling

Standaard

Citaat:
We moeten inderdaad het graf van België delven.
Dus Uw eigen graf? kortzichtigheid blijkt even gevaarlijk als een religie.
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 23:28   #118
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht
Dus Uw eigen graf? kortzichtigheid blijkt even gevaarlijk als een religie.
België is zelf zijn graf aan het delven. We kunnen het proces maar beter versnellen.
Oud 12 november 2013, 00:02   #119
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
België is zelf zijn graf aan het delven. We kunnen het proces maar beter versnellen.
Zo is dat, gewoon positief zijn over het einde van Belgie.

Zowat iedereen wordt er beter van.
Oud 12 november 2013, 00:06   #120
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat heeft met kabel niets te zien, enkel met een koperdraad en een electromechanische centrale.
Ja koperdraadkabel,met 2 op 1 lijn,met 1 Lijn die hoog en laagfreqentie heeft,dat waren torn die tijd de mogelijkheden om toch te bellen!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be