Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2013, 12:26   #101
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Aan het meest disfunctionele koningshuis ter wereld: een kleine 40 miljoen euro per jaar. Dat is meer dan tien maal zoveel als de Amerikaanse president.
Wie zei ook weer dat een president meer kost dan een monarchie?

Hoog tijd om dat middeleeuws instituut vol geldwolven de laan uit te sturen.
België geeft vooral 10 miljard euro per jaar uit aan compleet debiel en nutteloos taalfederalisme om een handvol geschifte flaminganten en wallinganten te plezieren.
Oud 14 november 2013, 12:52   #102
BBB
Banneling

Standaard

Ik heb er niets op tegen dat de koningsgezinden alleen de onkosten voor hun favorieten betalen. Iedere hobby kost geld. Maar ik hoef niet op te draaien voor andermans 'hobby'.
BBB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 12:56   #103
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht
Toen het Koningrijk België , Congo leegroofde om in dit land industrie mogelijk te maken , en zo onze burgers de mogelijkheid heeft gegeven zich op te werken heb ik niemand horen klagen . Zoniet reden we hier ook nog rond met een kar met houten wielen , zoals in Bulgarije .
Niemand ? Begin dan maar eens de parlementaire verslagen en de kranten uit die periode te lezen
Oud 14 november 2013, 14:04   #104
Clearly view
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U heeft juist niemand in dienst.
Een zelfstandige bekijkt iedere eurocent!
Hoezoo ? bewijs eens ?

Nu vind ik dit niet de uitverkoren plaats om in detail te gaan over mijn bedrijf , maar als U wat kan aantonen mag je dat doen .
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 14:08   #105
Clearly view
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Niemand ? Begin dan maar eens de parlementaire verslagen en de kranten uit die periode te lezen
K'moet mijn woorden herzien .

Als je in Vlaanderen iemand een job en een loon geeft wordt je nog uitgekafferd voor slavendrijver en andere .

Dit stukje grond afgedekt met een leeuwenvlag is denk ik het meest idiote op aarde , met meer zeurkousen dan aardwormen en de ondankbare schepsels zonder respect voor al wie werkt of onderneemt, weten het altijd beter , een ander is altijd de dief en de profiteur en zelf doen ze geen kloten.
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 14:37   #106
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
België geeft vooral 10 miljard euro per jaar uit aan compleet debiel en nutteloos taalfederalisme om een handvol geschifte flaminganten en wallinganten te plezieren.
Vlaanderen geeft zelfs 16 miljard per jaar uit aan transfers naar Brussel en Wallonië. Waarom klaag je d�*�*r niet over?

Wat dat "handvol" flaminganten en wallinganten van jou betreft, die moeten volgens de letter van de Belgische grondwet wel een 2/3de meerderheid gevormd hebben om jouw "nutteloos taalfederalisme" op de wereld te krijgen.

Je denkt toch niet dat je daarmee de miljoenenkost voor "de meest disfunctionele koninklijke familie ter wereld " kunt goedpraten?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 november 2013 om 14:42.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 14:44   #107
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Waarom zeg je niks over de partijfinanciering ?
Omdat dit topic over iets totaal anders gaat.
Oud 14 november 2013, 14:46   #108
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt daarvoor een Staatshoofd.
Denk je dat een Republiek nu echt goedkoper is ?

Een regering geleid door een Eerste Minister (of Minister President, what's in a name). Maar zonder Koninklijke Familie en zonder protocolaire President, dat is de facto goedkoper.
Oud 14 november 2013, 14:50   #109
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Een Koning vervult eveneens een pak protocollaire en "morele" taken, en is als formeel staatshoofd de sleutel om de diplomatieke deuren te openen. Niet toevallig dat de Prinselijke handelmissies zo gegeerd zijn.

Nu, dit kan uiteraard eveneens op andere manieren opgevangen worden, maar of dit effectief minder zal kosten dan een Koning, daar durf ik mijn geld niet op in te zetten. Want die taken zullen nog steeds uitgevoerd moeten worden en die kosten geld.

Dit staat trouwens los van het debat rond de legitimiteit van een Koningschap
Ok dan, en ik herhaal wat ik eerder in deze draad schreef:

Geef dan Filip en Mathilde een aantal opdrachten per jaar en betaal ze daar een paar duizend euro per opdracht voor. Ze kunnen zich inschrijven met zelfstandig statuut. Er kunnen ook reis- en verblijfskosten bijgefactureerd worden als het om een buitenlandse opdracht gaat.

Met een budget van een half miljoen per jaar komen we er ruimschoots.

De rest van de familie moet maar naar een ander job zoeken. Ze kunnen ook op punctuele momenten en indien ze dat op het gevraagde moment wensen een paar opdrachten krijgen als 'Prins, Prinses of dergelijke.

De oudere generatie Koning en Koninginnen van ons land zijn rijk genoeg en hoeven ook niets meer te krijgen.

Op die manier is de 'koninklijke familie' nog af en toe nuttig en bespaart België op 13 jaar tijd zo'n half miljard euro.

Is toch goed genoeg?

Laatst gewijzigd door Antoon : 14 november 2013 om 14:51.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 14:52   #110
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
nog zo iets, in crisistijd
Oud 14 november 2013, 14:53   #111
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt daarvoor een Staatshoofd.
Denk je dat een Republiek nu echt goedkoper is ?
Ik zal uw vraag omdraaien. Denk je nu echt dat een republiek zo duur zou zijn als ons huidige koningshuis + 6 regeringen en bijbehoren? Alleen nog maar de poppenkast van Laken is al wraakroepend.

http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=57

En eigenlijk, jullie zeveren steeds opnieuw over de kost van een president, maar die hebben we nu ook al hoor. Herman Van Rompuy.

https://www.google.be/search?q=Herma...Foaw0QX4jICADg

Je dweept toch zo graag met ons verenigd Europa, wel daar heb je toch uw president, juist zoals in de Verenigde Staten. Wat moet gij nog meer hebben? Een stel onbetaalbare sprookjesfiguren? Hoe oud ben jij eigenlijk, net 3 geworden? Ga maar vlug naar de Efteling met uw moeke en vake daar druipt het van koningen en prinsessen. Daar horen ze dan ook thuis, tot een ver verleden.

Laatst gewijzigd door Garry : 14 november 2013 om 15:08.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 15:00   #112
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Sorry, forumflik.
Oud 14 november 2013, 15:02   #113
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoog tijd om dat middeleeuws instituut vol geldwolven de laan uit te sturen.
Spijtig dat het ons zo veel geld kost, maar waarom de laan uit sturen? Tot nader order stemt een meerderheid der Vlamingen nog steeds op monarchistische partijen. De Coburgs hebben dus electoraal gezien nog steeds de steun van een democratische meerderheid.

Ik weet het, Vlamingen zijn een dom volkske, maar als ge democraat wilt spelen moet ge consequent zijn en de achterlijkheid van de kiezer die steeds opnieuw voor de zelfde regimepartijen stemt aanvaarden.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 15:04   #114
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlamingen zijn gedeeltelijk, mijn landgenoten. Maar ik ben een Brabander. De "Vlaamse" regering is dan ook een kolonialistische en overbodige overheid.
Als Zuid-Nederlander die van meerdere generaties aan rasechte Antwerpenaren afkomstig is, heb ik de Bruxo-Belgische kolonisering ook altijd als overbodig beschouwd.

Het wordt hoog tijd dat mijn stad weer de rechtmatige hoofdstad wordt van ons echte nationale vaderland. Leve de Geus!
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 15:16   #115
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlamingen zijn gedeeltelijk, mijn landgenoten. Maar ik ben een Brabander. De "Vlaamse" regering is dan ook een kolonialistische en overbodige overheid.
Voor zover ik weet bestaat er ook een Franstalig Brabant.
Er bestaat zelfs een confederation Bruxelles-Walloni.
Waarom klaag je dat niet aan als kolonialistisch en overbodig?
Oud 14 november 2013, 15:17   #116
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Spijtig dat het ons zo veel geld kost, maar waarom de laan uit sturen? Tot nader order stemt een meerderheid der Vlamingen nog steeds op monarchistische partijen. De Coburgs hebben dus electoraal gezien nog steeds de steun van een democratische meerderheid.

Ik weet het, Vlamingen zijn een dom volkske, maar als ge democraat wilt spelen moet ge consequent zijn en de achterlijkheid van de kiezer die steeds opnieuw voor de zelfde regimepartijen stemt aanvaarden.
De partij waar jij op stemt, wordt gans die hun programma door jou gedragen? Ik peil liever aan de opkomst bij een optreden van de leden van de koninklijke poppenkast hoeveel Belgen pro de monarchie zijn. En zo te zien is die menigte telkens op enkele handjes te tellen, inclusief de aanwezigheid van de politie, beveiliging en de met vlaggetjes wuivende kinderen die door de school, veelal zonder medeweten van de ouders, telkens gemobiliseerd worden.

Als ze dan toch willen gezegd hebben dat de meerderheid vóór is, waarom durven ze er dan geen referendum rond houden?

Laatst gewijzigd door Garry : 14 november 2013 om 15:28.
Oud 14 november 2013, 15:30   #117
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor zover ik weet bestaat er ook een Franstalig Brabant.
Er bestaat zelfs een confederation Bruxelles-Walloni.
Waarom klaag je dat niet aan als kolonialistisch en overbodig?
Oei, nu maakt ge 't moeilijk hoor. Wat moet hij nu weer uit zijn broek gaan krabben?

Laatst gewijzigd door Garry : 14 november 2013 om 15:30.
Oud 14 november 2013, 15:37   #118
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht

Je verwart democratie met particratie.

Het koningshuis heeft nog nooit op een verkiezingslijst gestaan, en bindende referenda staan niet in de belgische grondwet. Het enige waar we de populariteit van het koningshuis aan kunnen afmeten zijn peilingen.

Dit is er één van:

Citaat:
18/07/'09

Slechts één op de vier Belgen voelt zich verwant met het koningshuis. Vooral prins Filip is erg onpopulair. Dat blijkt uit een studie van het Antwerpse bureau Brandhome.

Naar aanleiding van de nationale feestdag op dinsdag 21 juli, onderzocht Brandhome de populariteit van het Belgisch koningshuis. Daaruit blijkt dat de koninklijke familie met een flink imagoprobleem zit.

Slechts een kwart van de Belgen voelt zich verwant met het koningshuis. Ter vergelijking: in Nederland is dit meer dan de helft van de mensen.

Opvallend is dat de Belg de koninklijke familie vooral associeert met de dotaties, en dat ze in zijn ogen ouderwets, bevoorrecht, afstandelijk en saai is. De meeste Belgen willen ook naar een ceremonieel koningshuis, dus zonder politieke macht.

Brandhome onderzocht ook wie van de koninklijke familie het populairst is. Dat blijkt koning Albert te zijn, voor prinses Mathilde en koningin Paola. Prins Laurent, maar vooral prins Filip, scoren een pak minder goed.

“De studie toont aan dat de meeste Belgen niet zitten te wachten op de komst van koning Filip”, zegt Erik Saelens van Brandhome.
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...-oubollig.aspx
Oud 14 november 2013, 16:36   #119
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Een Koning vervult eveneens een pak protocollaire en "morele" taken, en is als formeel staatshoofd de sleutel om de diplomatieke deuren te openen. Niet toevallig dat de Prinselijke handelmissies zo gegeerd zijn.
Oh ja, die handelsmissies waar een gans legertje diplomaten onze royale idioot omstuwt om hem in te fluisteren wat hij moet zeggen, voor te tonen wat hij moet doen, en de gebeurlijke stommiteiten die hij begaat zo onopvallend mogelijk te neutraliseren ?

Alsof bedrijven zich iets aantrekken van wat een erfrechtproduct aanvangt. Zij willen gunstige fiscale omstandigheden, een ruime afzetmarkt, etc... Niets dus wat hen door een prins kan aangeboden worden.
De royale paljassen mogen mee om wat in de weg te lopen op die handelsmissies om toch maar de indruk te wekken dat ze op zijn minst iets doen voor hun veel te hoge dotaties. Meer niet.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 16:40   #120
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
nu ga je moeten wachten tot sint juttemis
Het lijkt erop dat je gelijk krijgt.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be