![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is geen kwestie "gelukkig" te zijn of niet. Ik zie helemaal niet hoe men België zou kunnen splitsen en het is vooral helemaal niet wat de bevolking wil. Zelfs Dewever himself zegt dat er geen draagvlak voor de splitsing van het land is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Europees Commissaris
|
![]() http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=28
Ge lijkt zelfs nog eens prat te gaan ook op uw historische kortzichtigheid.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 24 februari 2014 om 22:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En in 1830 vroeg men zich niet eens af of er wel een draagvlak was voor de splitsing van het land. Men deed het gewoon. ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 24 februari 2014 om 22:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Europees Commissaris
|
![]() Ach, al die nieuwe vreemde woorden, toch .....
![]() http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=26871 http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=133
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 24 februari 2014 om 22:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is niet helemaal correct weergegeven. Veel verdragen, bilaterale en multilaterale zijn bij de toetreding tot de EU overgedragen op het niveau van de unie.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() CERD
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat is de oorzaak van de splitsing. Het is boontje kont om zijn loontje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
De francofonie die de spllsting veroorzaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zal België uiteenvallen? Dat zal afhangen van het feit of jullie bereid zijn mee te stappen in een confederalisme die aan Vlaanderen de beleidsautonomie geeft die haar toekomt. Welnu op dit ogenblik is dit nog steeds niet het geval. Ook niet met dat monstertje dat triomfantelijk als "de zesde Staatshervorming" werd aangekondigd. Laatst gewijzigd door quercus : 25 februari 2014 om 10:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke splitsing? U leeft nog steeds officieel in België, dat u het wil of niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door cato
De Wever en de meeste Vlamingen, hebben schoon genoeg van de arrogantie en dominantie van de francofonie. 28,5%, zowat één Vlaming op vier. Prof. Swyngedouw heeft aangetoond dat bij de N-VA ook unitaristen (!) en federalisten zitten. En sinds een tijdje ook ex-VB-racisten en een pak ultra-rechtsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
"Je leeft nog teveel in de geest van 1830." kakelt ene forumganger dan! Summum van ironie waarschijnlijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Europees Commissaris
|
![]() Quercus heeft het over identifikaties en niet over wat op zijn pas staat.
Dat zijn namelijk twee verschillende dingen, snapt ge.....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 25 februari 2014 om 14:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
200 jaar opvoeding met Hollander, haat kan toch niets anders opleveren. Dus een confederaal Belgie is een meest haalbare doelstelling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
Een vergissing in de geschiedenis, waardoor 2 volken samengeperst zitten in een staat ,die altijd problemen geeft. Belgie heeft geen volk ,geen taal ,geen cultuur ,geen litteratuur ,geen muziek ,geen democratie enz. Hoe komt u er bij om Belgie een land te noemen |
|
![]() |
![]() |