![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Integendeel is God eeuwige schepper uit zijn oneindige Geest. Dus niet zo dat God en het heelal er eens niet zouden zijn geweest. God en zijn schepping (het heelal bewoond door microwezentjes) zijn er beiden altijd al geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Tenzij er bewijzen zijn dat er een andere God is dan de Enige God en die zijn er niet. God is juist God omdat er geen andere God is. Indien er meerdere Goden zijn of waren dan zou dit ongepast en onwaardig zijn voor de Zelfbestaande die er altijd al is geweest. Wel zijn er mensen die afgoden aanbidden in bepaalde vormen. Satan dreigt de mens met armoede maar wat bij God is is beter en blijvend. Laatst gewijzigd door g_z : 8 december 2013 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Johannes 3 1 En er was iemand uit de Farizeeën, wiens naam was Nikodemus, een overste der Joden; 2 deze kwam des nachts tot Hem en zeide tot Hem: Rabbi, wij weten, dat Gij van God gekomen zijt als leraar; want niemand kan die tekenen doen, welke Gij doet, tenzij God met Hem is. 3 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. 4 Nikodemus zeide tot Hem: Hoe kan een mens geboren worden, als hij oud is? Kan hij dan voor de tweede maal in de moederschoot ingaan en geboren worden? 5 Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan." Je kunt met je eigen prestaties en inspannigen geen relatie met God opbouwen en herstellen. Je hebt een nieuwe geestelijk geboorte nodig en dan kan enkel God bewerken als antwoord om je acceptatie van Jezus als verlosser van je schuld. Je wordt van binnenuit opnieuw geboren en begint geestelijk een nieuw leven principieel zonder schuld. De kerk is gaan afwijken van wat Jezus wilde maar er zijn nog Gemeentes die wel bijbelvast zijn aan zich laten leiden door de H Geest. De Gemeente van Jezus bestaat uit mensen die nog steeds kunnen fouten maken, maar daarvoor heeft de gelovige die relatie met Hem nodig. Citaat:
"Matteüs 16 13 Toen Jezus in de omgeving van Caesarea Filippi gekomen was, vroeg Hij zijn discipelen en zeide: Wie zeggen de mensen, dat de Zoon des mensen is? 14 En zij zeiden: Sommigen: Johannes de Doper; anderen: Elia; weer anderen: Jeremia, of één der profeten. 15 Hij zeide tot hen: Maar gij, wie zegt gij, dat Ik ben? 16 Simon Petrus antwoordde en zeide: Gij zijt de Christus, de Zoon van de levende God! 17 Jezus antwoordde en zeide: Zalig zijt gij, Simon Barjona, want vlees en bloed heeft u dat niet geopenbaard, maar mijn Vader, die in de hemelen is. 18 En Ik zeg u, dat gij Petrus zijt, en op deze petra zal Ik mijn gemeente bouwen en de poorten van het dodenrijk zullen haar niet overweldigen." Ze matigt dit recht aan op grond van een foutief uitleg van matth16:18-19. De kerk is gebouwd op de petra en wat is deze: de belijdenis van Simon in vers16: al wie dit erkend en gelooft behoort tot de ware kerk. Vooral RK heeft zich de macht toegedicht en deze valselijk gelegitimeert met te beweren de kerk gebouwd is op de persoon van Petrus en niet de belijdenis de petra. De kerk wil heersen over mensen en Jezus wil dienen. En het is idd erg dat de kerk dit doet maar de schuld ligt bij de mensen, niet bij Jezus . God zegt dat Hij in het oordeel de kerk daarover rekenschap zal vragen. Er bestaat een valse kerk naast de ware kerk. Die pseudokerk is een uitvinding vd duivel die naäap wat Jezus doet. Jezus zei dat de kerk dienstbaar moet zijn en niet boven haar Meester staat. Citaat:
Die karikatuurkerk beroept zich vlaselijk op Jezus naam en velen hebben ook die kerk verlaten nadat ze ontdekt hebben wat Jezus werkelijk bedoelde met "wedergeboren worden". De kerk is een instituut geworden ipv een gezin. Ik wil niet meer in dat instituut maar in een gezin zitten.
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik resumeer enkel om een vraag te stellen en waarbij ik een beetje op mijn honger blijf zitten. Toch poog ik om mee te blijven, en resumeer: uw liefdevolle absolute god is een zijnstoestand die aan de wieg lag van het ontstaan van de wereld. Kan u heel concreet de uitdrukking 'aan de wieg liggen van' omschrijven?
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U hebt immers uw absolute god nog niet gevonden. Eens u hem vindt, is hij misschien zeer makkelijk in onze waarden en normen te vatten. U beweerde immers dat als u hem vindt, u zelf die god wordt. Dan is het waarschijnlijk een fluitje van een cent.
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Parlementslid
|
![]() Moslims mogen helaas geen Christenen worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is voor mij de uitleg op dat 'God de mens geschapen heeft met een vrije wil'. Ik moet aan niemand de toestemming vragen om naar God op zoek te gaan en zelfs God zal mij niet tegenwerken daarin. De Kerk heeft mij lang genoeg laten geloven dat ik op mijn eigen niets waard ben en dat ik Gods genade nodig heb en van Gods wil afhang om al dan niet het eindpunt te berijken; waar God in tegendeel gezegd heeft dat hij de mens een vrije wil heeft gegeven en dat iedere mens die genade, Gods hulp automatisch krijgt als hij erom vraagt. Bovendien is het maar door op weg te gaan dat men op een zeker moment opnieuw geboren wordt in de Geest, het omgekeerde is uitzonderlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Parlementslid
|
![]() Omdat er geen onderscheid gemaakt kan worden tussen de profeten: geloof in alle profeten is het ware geloof.
Adam is bijvoorbeeld niet belangrijker dan Mozes. Jozef is bevoorbeeld niet belangrijker dan Yonas. Ismael is bijvoorbeel niet belangrijker dan Abraham. Zacharias is bijvoorbeeld niet belangrijker dan Job. Noach is bijvoorbeeld niet belangrijker dan Jezus. Lot is bijvoorbeeld niet belangrijker dan Salamon. Laatst gewijzigd door g_z : 9 december 2013 om 09:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik had toen nog kleine kinderen en ik zocht naar iets waarvoor ik al mijn bezittingen wel wou opgeven om die schat te bezitten. Op een dag realiseerde ik mij dat indien een van mijn kinderen zwaar ziek zou zijn ik inderdaad al mijn hebben en houden in de schaal zou gooien indien ik mijn kind zo zou kunnen redden. Dus wat Jezus vroeg was niets wereldvreemd maar was het dagdagelijkse en ik had door dat ik daar het koninkrijk gods moest zoeken. Een ander voorbeeld: Ik zat, om te zeggen, op de eerste rij bij de schipbreuk van de 'Free Enterprice' voor de kust van Knokke-Heist. Later heb ik aan 10-12 jarige cathecismuslessen gegeven, en alhoewel ik maar zozo katholiek was wou ik die kinderen niet zomaar iets wijs maken en ben dus zelf heel diep beginnen na te denken over de lessen die ik moest geven. Zo is daar het verhaal over Jezus die het meer overstak met enkele leerlingen, in de boot in slaap viel terwijl er een storm opstak, de leerlingen die doodsbang werden en hem wakker maakte en hij zei 'kleingelovigen' Ons werd uitgelegd dat hun geloof zo klein was met de almachtige Jezus naast hen; hoe is het mogelijk. Maar een verhaal gaat uit boven de werkelijkheid van een verhaal dan pas als wat toen gold, nu ook nog moet gelden. Indien het alleen de lichaamlijke nabijheid van Jezus is die maakte dat hij zei 'kleingelovigen' dan wil dat zeggen dat het enkel een mooi verhaal van toen was; indien wij echter aannemen dat Jezus nu ook dicht bij is dan kan men de schipbreuk van de Free Enterprice enkel uitleggen met de waarheid dat er op die boot niemand meer in Jezus geloofde (wat mogelijk is, maar toch?) Enkel weer een mooi verhaal. Tot ik begrepen had dat Jezus niet zei 'klein gelovigen' omdat hij hen lichaamlijk kon redden; maar juist omdat de leerlingen zo bang waren voor de lichamelijke dood terwijl hij hen hier de hele tijd aan het vertellen was dat er leven na de dood was. Dus in feiten hadden ze niets maar dan ook niets van heel zijn leer begrepen. De lichamelijke dood is enkel een passage die buiten het echte leven staat. Ok zult u zeggen dat zijn twee passages uit de bijbel, ik kan niet rond mijn katholieke opvoeding, maar ik ben als leek op zoek gegaan en ook buiten het boek heb ik veel gevonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik wil niet overkomen als iemand die het beter weet, maar denk enkel dat het goed is om elkaar op de hoogte te brengen omtrent bepaalde zaken, indien men oprecht is en het beste met elkaar voor heeft. Het Nederlands kent 3 lidwoorden. Het is volgens mij niet het allerhoogste maar De Allerhoogste. Want het is ook een verwijzing naar iets levenloos en God is inderdaad De Levende: 252. Dit zijn de tekenen van Allah. Wij dragen ze u voor naar waarheid. Voorzeker, gij zijt één der boodschappers. 253. Van deze boodschappers hebben wij sommigen boven anderen verheven (hebben wij eenigen boven de anderen bevoorrecht); tot sommigen hunner sprak Allah en sommigen hunner verhief Hij in rang. En Wij gaven Jezus, zoon van Maria duidelijke tekenen en versterkten hem met de geest der heiligheid. En indien Allah wilde, zouden zij, die na hem kwamen, elkander niet hebben bestreden, nadat de duidelijke tekenen tot hen waren gekomen, maar zij twistten, daar sommigen hunner geloofden en anderen verwierpen. En indien Allah wilde, zouden zij elkander niet hebben bestreden, maar Allah doet, wat Hij wil. 254. O, gij die gelooft, geeft van hetgeen Wij u hebben geschonken, voordat de dag komt, waarop noch handel, noch vriendschap, noch voorspraak zal zijn; en de ongelovigen zijn de onrechtvaardigen. 255. Allah! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent hetgeen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heel goed mogelijk, maar voor we aan dat fluitje van een cent komen, voor dat we naakt voor God staan, is er nog heel veel modder weg te werken. Begin eens met in uw leven alles wat er niet toe doet af te bouwen; denk u niet dat u jaren, misschien eeuwen bezig bent? En als u er zelfs maar in slaagt moet u nog oppassen dat u niet in een dood gat valt want totaal verloren, want u, en iedereen, hangt dikwijls veel te vast gebonden aan die modder en indien u die modder verwijdert zou u misschien wel eens het kind met het badwater kunnen weggooien, omdat u niet doorhad dat wat ogenschijnlijk zo onbelangrijk leek in werkelijkheid hoogst noodzakelijk was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit wordt bewezen in mijn atoomtheorie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() God heeft ons onze vrije wil gegeven, maar als hij iets van ons zou vragen, of als hij iets voor ons zou wensen dan denk ik dat hij van ons verlangt dat we Mens worden (mens met een hoofdletter), de brug tussen de stoffelijke wereld, de schepping en de goddelijke wereld van de scheppers. De mens is de brug tussen die twee werelden en dat is voor deze huidige wereld het einddoel. Hoe we daar geraken, als goede moslim, als goede Christene, als goede leek, zelfs atheist of heiden doet er niet toe; maar we zullen ons wel moeten openstellen (vandaar mijn 10 veiligheidsregels om dat zonder gevaar of met zo weinig mogelijk kleerscheuren voor onszelf of voor derden te doen) voor de diepste innerlijke gevoelens, gedachten van onszelf om alzo onze weg naar boven te vinden. Het is duidelijk dat ik niet thuis ben in de Moslimwereld en dan ook geen aanduidingen daaruit kan halen om mijn gedachten te steunen of te ondersteunen, met de Christelijke wereld kan ik dat wel doen omdat ik er in ben opgegroeid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er slechts EEN God zou bestaan, dat kan niet worden bewezen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja, reeds de schepping van de mensen is dan reeds onnodig. Citaat:
Dan is God dus niet almachtig als er ook nog een Satan zou bestaan. De eerste God naast God is dus Satan, zijn eigen schaduwkant, die God maar niet wil erkennen. De ware God is een drie-eenheid van enkelheid, oneindige veelheid en oneindige eenheid. Maar ook de eenheid van God en Duivel als eenheid van goed en kwaad, dat is de heiligheid. Maar ook de eenheid van God en Godin en de eenheid van beiden in hun kinderen. Aldus is God 3 x 3 = 9 ![]() ![]() ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De mensen, de zogezegde getuigen die later komen hebben al genoeg de godsopenbaring verbasterd tot eerder duivels werk om nog langer mijn geloof en mijn zijn daarop te bouwen. Heel veel wijsheid staat er in die openbaringen en ik zal trachten ze, met Gods hulp eruit te halen, maar ik en niemand anders is mijn scheidsrechter en indien ik verkeerd doe zal ik en niemand anders 'mea culpa' moeten zeggen. |
|
![]() |
![]() |