Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2013, 20:56   #101
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Maar het feit dat die Metropoliet duidelijk weinig begrepen heeft van de boodschap van Jezus, heeft toch niets met wetenschap in het Soviet-tijdperk (of de verhouding van Russische wetenschap vandaag daartegenover) te maken?
Het gaat om de orientatie. In het Soviet-tijdperk was de overheid wetenschap en techniek hevig aan het promoten, en was er een trots rond wetenschappelijke prestaties en ontwikkelingen. De focus lag zeer sterk op wetenschappelijke vooruitgang.

De orientatie nu is er eentje van "herworteling" met een onbestaand verleden, het opkloppen van "conservatieve waarden" en een sterke promotie en sponsering van de kerk. Veel oudere Russen herkennen de manier waarop wetenschappelijke prestaties als collectief trots werden gebruikt in de manier waarop men nu de kerkelijke waarden als unificator tracht te gebruiken.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2013, 20:58   #102
six
Banneling

Standaard

"primaire egoistische persoonlijke lichamelijke wensen".

Vier adjectieven. Vier.
Oud 13 december 2013, 21:00   #103
six
Banneling

Standaard

En dat klopt, er zijn serieuzere problemen dan het bestrijden van homoseksualiteit. Maar voor Poetin kennelijk niet: voor hem is dat, en het opkloppen van zogenaamde conservatieve waarden, blijkbaar wel een topprioriteit.

Straddle weigert blijkbaar te beseffen, door zijn primaire lichamelijke egoistische persoonlijke verlangens naar Poetins torso, dat conservatieve waarden prediken momenteel geen enkele prioriteit kent in Rusland. Wanneer je politiediensten en je leger in verval zijn en door en door corrupt heb je dringend andere dingen te doen.
Oud 13 december 2013, 21:02   #104
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
En dat klopt, er zijn serieuzere problemen dan het bestrijden van homoseksualiteit. Maar voor Poetin kennelijk niet: voor hem is dat, en het opkloppen van zogenaamde conservatieve waarden, blijkbaar wel een topprioriteit.

Straddle weigert blijkbaar te beseffen, door zijn primaire lichamelijke egoistische persoonlijke verlangens naar Poetins torso, dat conservatieve waarden prediken momenteel geen enkele prioriteit kent in Rusland. Wanneer je politiediensten en je leger in verval zijn en door en door corrupt heb je dringend andere dingen te doen.
Kun je niet gewoon stellen dat homoseksualiteit geen probleem is?

En dat Poetin dus niet enkel en alleen waardeloze prioriteiten heeft, maar dat hij gewoon van iets dat geen probleem is een probleem maakt en de serieuze echte problemen links laat liggen.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 13 december 2013 om 21:02.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2013, 21:04   #105
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Kun je niet gewoon stellen dat homoseksualiteit geen probleem is?

En dat Poetin dus niet enkel en alleen waardeloze prioriteiten heeft, maar dat hij gewoon van iets dat geen probleem is een probleem maakt en de serieuze echte problemen links laat liggen.
Uiteraard is homoseksualiteit geen probleem. Ik ga echter mee met de conservatieve logica hier.

Zie je, homoseksuelen en punklesbiennes zijn een makkelijk en weerloos slachtoffer. Geinstitutionaliseerde corruptie is dit niet.
Oud 13 december 2013, 21:05   #106
Troubadour
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Sexueel geobsedeerde, wie denken jullie te zijn dat alles draait om holebis??? Sex ligt in de privé sfeer, en dat moet zo blijven. Niemand valt u dan lastig en val jij ons met uw primaire egoistische persoonlijke lichamelijke wensen dan ook niet lastig.

Er zijn andere serieuze problemen dan te zeuren over uw sexuele geaardheid.

En als je met uw eigen logica consequent zijt, ga dan eerst eens goed zeuren en melken bij Obama en co, die steunen de Midden Oosten regimes waar volk als gij van de daken gesmeten wordt. Dat is wat anders dan Poetin.
Juist ja. Putin vermoordt holebi's op een humane manier. Zoals ik zei dus. Jullie zijn uitschot.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2013, 21:11   #107
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard is homoseksualiteit geen probleem. Ik ga echter mee met de conservatieve logica hier.

Zie je, homoseksuelen en punklesbiennes zijn een makkelijk en weerloos slachtoffer. Geinstitutionaliseerde corruptie is dit niet.
Ik heb ook ooit ergens gelezen dat Poetin zo tegen homoseksualiteit is omdat de bevolking dat ook is. Gewoon om een soort gemeenschapsgevoel onder de bevolking aan te wakkeren.

Zit hier een kern van waarheid in?
Oud 13 december 2013, 21:17   #108
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De verkeerde voorstelling van wat er zich afspeelt in Rusland is typisch voor het Westen. En jij doet er nu ook duidelijk aan mee. Homosexualiteit wordt niet bestreden, maar het dient ook niet aangemoedigd te worden. Het dient in de privé sfeer te blijven, waar het thuishoort. Dus geen propaganda. Daar gaat het om. En dat weet jij best.

Citaat:
Ja six, tot hier dan mijn serieuze reacties. Als je het zo wil gaan spelen, zal ik eens bekijken of ik mijn tijd daarin wil steken.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2013, 21:21   #109
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb ook ooit ergens gelezen dat Poetin zo tegen homoseksualiteit is omdat de bevolking dat ook is. Gewoon om een soort gemeenschapsgevoel onder de bevolking aan te wakkeren.

Zit hier een kern van waarheid in?
Ja en dat sluit aan bij wat ik zei: Poetin is een erg zwakke leider. Hij weet dat hij geen charisma heeft, geen voldoende sterke machtshefbomen en simpelweg niet het talent om bepaalde dingen te doen.

De typische Rus is homo- en xenofoob en steekt de schuld graag op anderen. Dat het land een permanente puinhoop is, steekt hij heel graag op Fransen/Duitsers/Britten/Amerikanen/Joden/immigranten/... . Uiteraard stelt de typische Rus zich nooit de vraag: als een klein groepje kwaadwillen ons eeuwenlang afluist, wat zijn wij dan waard als volk en waarom kunnen wij zelf niet beter?

De waarheid is dat er niemand liberale of progressieve invloeden wil kweken in Rusland om het land te ondermijnen: niemand heeft er interesse in, het land ondermijnt zichzelf wel. Maar het slaat geweldig goed aan om het feit dat het land een puinhoop is te steken op bijvoorbeeld de Amerikanen.
Oud 13 december 2013, 21:23   #110
six
Banneling

Standaard

Citaat:

Ja six, tot hier dan mijn serieuze reacties. Als je het zo wil gaan spelen, zal ik eens bekijken of ik mijn tijd daarin wil steken.
Stop met geilen op dat onthaard torso en geef eens commentaar op wat ik zei over het niet-bestrijden van corruptie.

Je weet goed genoeg dat nu hij conservatieve waarden verdedigt dat de bevolking dit leuk zal vinden. Maar als hij corruptie zal aanpakken dat hij serieus veel tegenstand zal krijgen. Teveel zelfs.
Oud 13 december 2013, 21:23   #111
Troubadour
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De verkeerde voorstelling van wat er zich afspeelt in Rusland is typisch voor het Westen. En jij doet er nu ook duidelijk aan mee. Homosexualiteit wordt niet bestreden, maar het dient ook niet aangemoedigd te worden. Het dient in de privé sfeer te blijven, waar het thuishoort. Dus geen propaganda. Daar gaat het om. En dat weet jij best.
O, je gaat ontkennen dat verschillende groepen in Rusland actief op zoek gaan naar holebi's om ze te vermoorden en dat de politie dat best goed vindt?

Uitschot.
Oud 13 december 2013, 21:24   #112
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja en dat sluit aan bij wat ik zei: Poetin is een erg zwakke leider. Hij weet dat hij geen charisma heeft, geen voldoende sterke machtshefbomen en simpelweg niet het talent om bepaalde dingen te doen.

De typische Rus is homo- en xenofoob en steekt de schuld graag op anderen. Dat het land een permanente puinhoop is, steekt hij heel graag op Fransen/Duitsers/Britten/Amerikanen/Joden/immigranten/... . Uiteraard stelt de typische Rus zich nooit de vraag: als een klein groepje kwaadwillen ons eeuwenlang afluist, wat zijn wij dan waard als volk en waarom kunnen wij zelf niet beter?

De waarheid is dat er niemand liberale of progressieve invloeden wil kweken in Rusland om het land te ondermijnen: niemand heeft er interesse in, het land ondermijnt zichzelf wel. Maar het slaat geweldig goed aan om het feit dat het land een puinhoop is te steken op bijvoorbeeld de Amerikanen.
Hoe komt dit?

Ik bedoel, ik als naïeveling denk direct : "Rusland heeft toch ook gewoon intelligente mensen, die graag anders willen"?
Oud 13 december 2013, 21:24   #113
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Als ik kijk naar het aantal 'valse nichten' in de politiek dan ga ik me toch afvragen wat voor invloed niet normale seksuele handelingen op het individu hebben.
Oud 13 december 2013, 21:25   #114
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Juist ja. Putin vermoordt holebi's op een humane manier. Zoals ik zei dus. Jullie zijn uitschot.
Een verdwaalde progressief, rede is totaal niet aan u besteed. Poetin is nu al een moordenaar van holebis. En dan moeten we verder discussieren.
Oud 13 december 2013, 21:26   #115
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe komt dit?

Ik bedoel, ik als naïeveling denk direct : "Rusland heeft toch ook gewoon intelligente mensen, die graag anders willen"?
In het buitenland, bedoel ik. Wij horen vaak van allerlei complotten om de Russische eigenheid te saboteren en het christendom te ondermijnen.

Wel, die zijn er niet.
Oud 13 december 2013, 21:27   #116
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Een verdwaalde progressief, rede is totaal niet aan u besteed. Poetin is nu al een moordenaar van holebis. En dan moeten we verder discussieren.
De hier beschreven toestanden vinden plaats.
Oud 13 december 2013, 21:27   #117
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Als ik kijk naar het aantal 'valse nichten' in de politiek dan ga ik me toch afvragen wat voor invloed niet normale seksuele handelingen op het individu hebben.
Test het eens uit he, bompa.
Oud 13 december 2013, 21:28   #118
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het buitenland, bedoel ik. Wij horen vaak van allerlei complotten om de Russische eigenheid te saboteren en het christendom te ondermijnen.

Wel, die zijn er niet.
Ahja, maar om dan toch terug te komen op mijn vraag.

Waarom zie je binnen Rusland ook zo weinig drang tot veranderen? Ik bedoel, ik weiger te generaliseren. Rusland heeft toch wel intelligente mensen die niet alle hersendelen hebben kapot gezopen met wodka?
Oud 13 december 2013, 21:29   #119
Troubadour
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ahja, maar om dan toch terug te komen op mijn vraag.

Waarom zie je binnen Rusland ook zo weinig drang tot veranderen? Ik bedoel, ik weiger te generaliseren. Rusland heeft toch wel intelligente mensen die niet alle hersendelen hebben kapot gezopen met wodka?
Journalistiek is dodelijk in Rusland.
Oud 13 december 2013, 21:30   #120
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
"primaire egoistische persoonlijke lichamelijke wensen".

Vier adjectieven. Vier.
Kwestie van een aantal verdwaalde progressieven geen excuses te geven dat ze het niet begrijpen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be