Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2014, 10:14   #101
Peche
Banneling

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Peche : 9 januari 2014 om 10:18.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2014, 10:14   #102
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Wel die ene zin deed mij denken aan Q verstrengeling. De rest heeft er uiteraard niets mee te maken. Het is ook niet zo dat alles met elkaar 'verstrengeld' is.

Waar hij hiermee naartoe wilt, is mij nog niet duidelijk.

Het was een voorbeeld.
Hoe afstand niet voor alle krachten van toepassing is.
En dat die energie die niet gebonden is aan die krachten (maar ze kan buigen) overal aanwezig is.
Use the Force Luke

Laatst gewijzigd door Peche : 9 januari 2014 om 10:15.
Oud 9 januari 2014, 10:35   #103
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Het is natuurlijk moeilijk om een discussie aan te gaan over iets wat je moeilijk kan verwoorden. Feit is dat er een wet is die behoud van energie predict. Energie zou dus tijdloos moeten zijn. Ze verandert wel eens van vorm maar de totale energie blijft dezelfde (de totale bruikbare energie -of enthalpie?- neemt wel af, zie de 2e wet van thermodynamica). Een 'bron' van energie zoals je eerder schreef, lijkt mij dan een probleem te zijn als afgaat op wetenschappelijke kennis.
Niemand kan het toch EXACT verwoorden als het om materie als dit gaat? Wat is de kracht ? Wat is de ziel? Wat is leven? Kan jij het kristalzuiver uitleggen? Ik niet Athelas, niemand zei dat zulke discussies gemakkelijk zijn.
Het ding met energie is, is dat alles energie is. En dat het zich inderdaad in meerdere vormen kan uiten en zelfs van vorm kan veranderen.

Er is een bron Athelas, dat is de logica zelve. Het moet allemaal ergens vandaan komen en dat is beginnen splitsen, reageren en creëren.
Here we are! Tadaaaaaaaaaaaa!

Citaat:
Er zijn zover ik weet 4 fundamentele krachten die alles bij elkaar houden. Vraag is ofdat deze energie nodig hebben (zover ik weet hebben statische krachten dat niet nodig?). Indien ja, dan heb je gelijk dat energie alles bij elkaar houdt neem ik aan hoewel op grotere schaal zwaartekracht ook zaken bij elkaar houdt maar dan zonder energie.
Kan een monnik die zich een heel leven toewijdt levitaten?
Kunnen wij via elektrische statische ladingen onze zwaartekracht onder een toestel ombuigen en op antigravity vliegen?
Is het nu in de quantum mechanica -theoretisch- mogelijk te tijdreizen?
Is het nu in de quantum mechanica mogelijk tijd en ruimte samen te buigen om ergens sneller te komen? Als er maar genoeg energie is he?

Citaat:
Ik zou energie nu wel niet direct een superorganisme noemen. Dat energie gebonden is aan ruimte etc. zou ik eens moeten opzoeken maar ik neem aan van wel. Energie is de mogelijkheid om werk te verrichten. Ik heb energie. Ik zie die niet direct voor iemand anders bruikbaar.
Ik ging mezelf voorbij daar. Energie zoals licht is ook gebonden, een zwart gat kan het licht naar zich toe buigen. Die zwaartekracht die dat doet is ook energie. Alles is een actie reactie hierboven. Maar wie begon de reactie?
Wat is de oneindigheid waar het allemaal in begon? Energie?
Oud 9 januari 2014, 10:52   #104
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Naar Nergens. Alleen is dat voor hem/haar nog niet duidelijk.

Gezwets.

Dat hij/zij zelf niet onder woorden kan brengen, maar wat/zij hij dan wel brengt is kaas met gaten. Grote gaten en onbepaalde kaas.
Woorden schieten te kort beste.
We kunnen enkel dichtbij een beschrijving komen.

Maar heeft U zichzelf al eens toegewijd en geprobeerd boven uw eigen lichaam te zweven? Heeft U werkelijk al eens toegewijd iets geprobeerd?
Ik kan ook niet vrijuit spreken he Jeebee. Ik ben gebonden aan de regels van het spel hier. Kijk hoe snel men de spot drijft, zo gaan mensen niet snel openlijk ervaringen delen.

Telekinetische krachten zijn niet vreemd. Bestudeer hoe poltergeisten wetenschappelijk onderzocht zijn, verklaard kunnen worden enigszins. Maar hoe er verder niets mee gedaan wordt. Kijkt hoe men via regressies verschillende mensen naar een vorig leven toe kan leiden. Het is natuurlijk een kwestie van een beetje openstellen.
Psychokinese etc, het zijn allemaal besproken onderwerpen waar weinig mee gedaan wordt.
En underground, lijken ze daar dan heel diep mee bezig te zijn. Het is een kwestie van wat je zoekt en tegenkomt zeker.
Maar jah, ... ook geloven.

Niet te min, er is iets vreemd aan de gang en ik weet niet wat. Ik vind het eerlijker van me daar open debat over te voeren dan de alwetene te spelen.
Voor mij is dit nieuw.
Maar Jeebee, ik zou zoiets niet achterna gaan moest ik zo mijn eigen "verlichting" niet ervaren hebben.
Maar zoiets openbaar delen op een forum als dit? Neen dat nooit
Ik zou hier nog geen ufo encounter delen als ze in mijn achtertuin landen en op thee komen.
Oud 9 januari 2014, 10:54   #105
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dus je vindt me een slecht mens?
Ik heb niets te vinden, iedereen past zich aan aan de omstandigheden zoals hij kan; in ieder geval lijk je mij eerlijk. Ten andere die boosheid op mij zelf, van je had je maar niet moeten laten doen, wanneer iemand anders mij belazerd heeft, ken ik maar al te goed. Zij is heel menselijk denk ik en daar zijn er genoeg die daar, bewust of onbewust, op inspelen, zelfs de wet helpt hen meestal een handje.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2014, 11:05   #106
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Woorden schieten te kort beste.
We kunnen enkel dichtbij een beschrijving komen.

Maar heeft U zichzelf al eens toegewijd en geprobeerd boven uw eigen lichaam te zweven? Heeft U werkelijk al eens toegewijd iets geprobeerd?
Ik kan ook niet vrijuit spreken he Jeebee. Ik ben gebonden aan de regels van het spel hier. Kijk hoe snel men de spot drijft, zo gaan mensen niet snel openlijk ervaringen delen.

Telekinetische krachten zijn niet vreemd. Bestudeer hoe poltergeisten wetenschappelijk onderzocht zijn, verklaard kunnen worden enigszins. Maar hoe er verder niets mee gedaan wordt. Kijkt hoe men via regressies verschillende mensen naar een vorig leven toe kan leiden. Het is natuurlijk een kwestie van een beetje openstellen.
Psychokinese etc, het zijn allemaal besproken onderwerpen waar weinig mee gedaan wordt.
En underground, lijken ze daar dan heel diep mee bezig te zijn. Het is een kwestie van wat je zoekt en tegenkomt zeker.
Maar jah, ... ook geloven.

Niet te min, er is iets vreemd aan de gang en ik weet niet wat. Ik vind het eerlijker van me daar open debat over te voeren dan de alwetene te spelen.
Voor mij is dit nieuw.
Maar Jeebee, ik zou zoiets niet achterna gaan moest ik zo mijn eigen "verlichting" niet ervaren hebben.
Maar zoiets openbaar delen op een forum als dit? Neen dat nooit
Ik zou hier nog geen ufo encounter delen als ze in mijn achtertuin landen en op thee komen.
Niets is gemakkelijker dan iemand die wat buiten het eigen patroon nadenkt en/of wat vertelt af te schieten als debiel. Er zijn er hier die zo hun hele dag op dit forum vullen; ik blijk zelfs mijn schaduw gevonden te hebben; beste middel om indien ik nog ergens gefrustreerd over kon zijn om het af te leren en velen vergeten dat hun reacties dikwijls meer zeggen of hun eigen bekrompenheid dan over wat ze aanklagen bij de andere. Maar ja, het beste is om kinderen hun speeltje te laten.
Oud 9 januari 2014, 11:08   #107
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Energie is de mogelijkheid om werk te verrichten. Ik heb energie. Ik zie die niet direct voor iemand anders bruikbaar.
En gij hebt energie genoeg om werken te verrichten, snap je dat dan niet?
Ge kunt overal naartoe met uw lichamelijke zelf op deze planeet.
Tuurlijk is onze jungle nu ene van beton, maar dat mag ons niet weerhouden hoger en hoger te stijgen naar mijn mening.
Wat als al die grote geniën konden intappen op die "universele al-energie" (een logos, brahman soort gelijk ding). En dat al die grote historische vondsten (E=mc², elektriciteit, ...) daaruit gekomen zijn?
Wat als dat opgaat voor bv "profeten, shamanen, etc" van vroeger?

Is er een verborgen landschap achter deze realiteit? Ja ik neem sterk aan van wel.
Oud 9 januari 2014, 11:09   #108
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Niets is gemakkelijker dan iemand die wat buiten het eigen patroon nadenkt en/of wat vertelt af te schieten als debiel. Er zijn er hier die zo hun hele dag op dit forum vullen; ik blijk zelfs mijn schaduw gevonden te hebben; beste middel om indien ik nog ergens gefrustreerd over kon zijn om het af te leren en velen vergeten dat hun reacties dikwijls meer zeggen of hun eigen bekrompenheid dan over wat ze aanklagen bij de andere. Maar ja, het beste is om kinderen hun speeltje te laten.
Goeiemorgend Marie,

Ach ieder zijn mening, maar het is ook onze verantwoordelijkheid het beest niet teveel koekjes te voeden.
Het kan zich verplaatsen in veel mensen en laat het U nooit van uw stuk brengen
We are the heavens, we are the earth
Oud 9 januari 2014, 11:12   #109
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben een kwart eeuw toegewijd jachtvlieger geweest en ik kan me niet inbeelden - me steunend op de wetten van de aerodynamica - hoe 'ik' dat zou moeten doen.

Citaat:
Telekinetische krachten zijn niet vreemd.
Hoezo?

Citaat:
Bestudeer hoe poltergeisten wetenschappelijk onderzocht zijn, verklaard kunnen worden enigszins. Maar hoe er verder niets mee gedaan wordt.
Heb je informatie over de resultaten van betrouwbaar onderzoek?

Citaat:
Kijkt hoe men via regressies verschillende mensen naar een vorig leven toe kan leiden. Het is natuurlijk een kwestie van een beetje openstellen.
Ik kijk, maar zie dat niet. De wetenschap ook niet trouwens.

Citaat:
Wat wil dat zeggen, besproken?

Citaat:
Ik wel. Wanneer ik hem echt zie tenminste. Dan stopt mijn geloof/ongeloof om over te gaan in feitelijkheden.

Laatst gewijzigd door JeeBee : 9 januari 2014 om 11:13.
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2014, 11:16   #110
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niets is gemakkelijker dan iemand die wat buiten het eigen patroon nadenkt en/of wat vertelt af te schieten als debiel.
Weet je wat écht debiel is Marie?

Mensen die vragen hebben of kritiek uiten afschilderen als debielen.
Oud 9 januari 2014, 11:16   #111
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U kleurt helemaal niet 'wat' buiten het patroon. ... u bent er een hele melkweg van heen.
zoals ik al zei, u bent een verloren ziel. Enkel professionele hulp kan u, met heel veel moeite en toewijding, nog helpen.
Maar dat moet u zelf willen uiteraard. Onnozel trien!
Oud 9 januari 2014, 11:20   #112
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben een kwart eeuw toegewijd jachtvlieger geweest en ik kan me niet inbeelden - me steunend op de wetten van de aerodynamica - hoe 'ik' dat zou moeten doen.
Ik vlieg duidelijk niet met vliegtuigen naar andere landschappen mijn beste.
Oud 9 januari 2014, 11:21   #113
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kan een monnik die zich een heel leven toewijdt levitaten?
Neen

Citaat:
Kunnen wij via elektrische statische ladingen onze zwaartekracht onder een toestel ombuigen en op antigravity vliegen?
Neen

Citaat:
Is het nu in de quantum mechanica -theoretisch- mogelijk te tijdreizen?
Neen

Citaat:
Is het nu in de quantum mechanica mogelijk tijd en ruimte samen te buigen om ergens sneller te komen? Als er maar genoeg energie is he?
Neen
Oud 9 januari 2014, 11:22   #114
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wel. Wanneer ik hem echt zie tenminste. Dan stopt mijn geloof/ongeloof om over te gaan in feitelijkheden.
En dan wordt u zonder pardon in de klasse van de dwazen, debielen, lichtgelovige, mentaal gehandicapten en zoveel meer geklassifieerd en vertikaal de vuilbak in geworpen onder het mom van wetenschappelijk ongeloofwaardig te zijn.
Oud 9 januari 2014, 11:23   #115
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik vlieg duidelijk niet met vliegtuigen naar andere landschappen mijn beste.
Ik geloof dat best.

Vertel me alleen nog hoe je én de zwaartekracht overwint én de luchtweerstand de baas bent én stabiel blijft.

Dan kunnen we praten.
Oud 9 januari 2014, 11:24   #116
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Weet je wat écht debiel is Marie?

Mensen die vragen hebben of kritiek uiten afschilderen als debielen.
Wie doet dat?
Oud 9 januari 2014, 11:24   #117
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
En dan wordt u zonder pardon in de klasse van de dwazen, debielen, lichtgelovige, mentaal gehandicapten en zoveel meer geklassifieerd en vertikaal de vuilbak in geworpen onder het mom van wetenschappelijk ongeloofwaardig te zijn.
Neen, dan word je gestoord in je fantasie.
Oud 9 januari 2014, 11:24   #118
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wie doet dat?
Jij.
Oud 9 januari 2014, 11:28   #119
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geloof dat best.

Vertel me alleen nog hoe je én de zwaartekracht overwint én de luchtweerstand de baas bent én stabiel blijft.

Dan kunnen we praten.
Ik kan dat niet overwinnen in mijn huidige vorm. Maar mijn astrale zelf is daar niet aan gebonden eens het loskomt van het fysieke zelf.
Als je "heengaat" komt die kracht in je los en is ze overgegeven aan hele nieuwe wetten.
Oud 9 januari 2014, 11:28   #120
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij.
Mijn schaduw al gehoord? Maar ja elke reactie van mij daarop is een reactie te veel? En maak u geen zorgen, ik verdraag kritiek en tot nu toe heb ik geprobeerd op elke normale kritiek verduidelijkingen te geven zonder ook maar één keer de normale kritiek en de mensen erachter voor debiel en achterlijk uit te maken, maar in tegenstelling tot de kritiek die ik krijg bevind ik mij inderdaad op onontgonnen gebied en is het ook voor mij dikwijls moeilijk om naar de kern van het gestelde te gaan en bevind ik mijzelf in een voortdurende leerschool.

Laatst gewijzigd door marie daenen : 9 januari 2014 om 11:41.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be