Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2014, 11:59   #101
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
U wil zeggen dat u nooit begrepen heeft dat die transfers maar doorgaan zelfs na al die scheldpartijen van de frantaligen tegen de Vlamingen?
Suggestieve vragen beantwoord ik niet meer.
Probeer nog eens.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 12:01   #102
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Remspoortobback Bekijk bericht
Dus de Walen doen het beter maar ze kunnen niet zonder een infuus a rato van 16 miljard/ jaar

Vreemd

En nog een grote muil opzetten ook
Weet u waarom ze het ineens wel beter doen? Eerst en vooral natuurlijk omdat elke nog beschikbare euro in dit land royaal aan de franstalige kant moet geinvesteerd worden (EDR heeft dat wettelijk geregeld en zijn Vlaamse vazallenpartijtjes hebben dat braaf ondertekend) en ten tweede omdat ze eindelijk overal waar ze kunnen het Vlaamse recept van vroeger toepassen. Het regeerakkoord bepaalt dat Wallonië niet mag verarmen en dat Vlaanderen daarvoor moet opdraaien, punt.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 12:38   #103
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Het compenseert zich wel met de Vlaamse gepensioneerden die vanaf eind jaren 80 in Wallonië zijn gaan wonen omdat in Vlaanderen grond, huizen en appartementen minstens 30% duurder werden dan in Wallonië.

Maar ja, die gepensioneerden spreken nog allemaal een mondjevol Frans omdat ze dat op school leerden.

En je beseft toch dat Vlaanderen door buitenlandse bedrijven werd uitgekozen om dezelfde reden dat ze nu in China, India en andere lage loon landen zitten?

Heb zelf een vriend die hier zijn huis heeft verkocht om in Wallonië een boerderijtje met 1,5 hectare grond te kopen voor 80.000 €, hij heeft het zelf gerenoveerd en geïsoleerd voor 50.000 en heeft nog 70.000 € over om in nood bij zijn pensioen te voegen.
Hoeveel Vlamingen denk je dat het laatste decennium hetzelfde hebben gedaan?
Waarschijnlijk ken je er zelf ook.

Waarom zou hij in Vlaanderen blijven?
Daarom moet de NVA ook opkomen in Wallonië.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 13:55   #104
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Suggestieve vragen beantwoord ik niet meer.
Probeer nog eens.
U kunt het dus niet tegenspreken?
Oud 20 januari 2014, 13:59   #105
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
U kunt het dus niet tegenspreken?
Een vraag tegenspreken, dat lijkt me moeilijk ja...
Oud 20 januari 2014, 17:19   #106
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zeg dan ook dat Europa zoals het nu is en waar jullie wel achterstaan, contraproductief is, want je zit met een wirwar van socio-economische verschillen die niet op te lossen zijn...
Beste "subocaj", ik behoor niet tot die 'jullie' die wel staan achter Europa zoals het nu is. Wellicht verwart u mij met iemand anders.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 20 januari 2014 om 17:20.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 20:08   #107
Remspoortobback
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg dan ook dat Europa zoals het nu is en waar jullie wel achterstaan, contraproductief is, want je zit met een wirwar van socio-economische verschillen die niet op te lossen zijn.

Als N-VA onder zijn kiezers nu eens alle bekwame mensen had opgeroepen om zoals in Spanje, Ford Genk te redden, door voor 600 € per maand te werken was Ford zeker niet verhuisd.

Hoeveel van hun kiezers zouden het doen?

Misschien kan je voor je zelf om socio-economische redenen, een Roemeens loon voorstellen aan je baas.

Alle beetjes helpen om je socio-economisch goed te voelen.
geen probleem kameraad...

Europa is onproductief en mag bestreden worden, hoe meer hoe liever

en nu?

Laatst gewijzigd door Remspoortobback : 20 januari 2014 om 20:09.
Remspoortobback is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 20:12   #108
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

en nu?
Komt er waarschijnlijk nog meer Europa, kleine.
Je blijft je eigen wensdromen opstapelen...

Niks onafhankelijkheid van uw knuffelstaatje, niks minder Europa.
En zo is het goed.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 20 januari 2014 om 20:12.
Oud 21 januari 2014, 05:48   #109
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Daarom moet de NVA ook opkomen in Wallonië.
Natuurlijk. Bart zijn zuster is daar al bekend en ik weet niet of ze nog werkloos is, maar als het zo is, hebben ze in Wallonië alweer een werkloze minder.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 05:50   #110
subocaj

Standaard

Citaat:

en nu?
Dan zal je toch je Europese vazallen partij die N-VA is moeten laten vallen.

En nu?
Oud 21 januari 2014, 06:12   #111
Remspoortobback
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan zal je toch je Europese vazallen partij die N-VA is moeten laten vallen.

En nu?
Ik moet niks

Over

Laatst gewijzigd door Remspoortobback : 21 januari 2014 om 06:15.
Remspoortobback is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 06:20   #112
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Beste "subocaj", ik behoor niet tot die 'jullie' die wel staan achter Europa zoals het nu is. Wellicht verwart u mij met iemand anders.
Mag ik vragen voor welk model je dan wel staat?
Om toekomstige verwarring tegen te gaan.
Oud 21 januari 2014, 06:23   #113
subocaj

Standaard

Citaat:
Ik moet niks

Over
Van mij mag je zelfs volwassen worden, liefst zo snel mogelijk.
Oud 21 januari 2014, 08:01   #114
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik vragen voor welk model je dan wel staat?
Om toekomstige verwarring tegen te gaan.
Ik zoek graag inspiratie in wat gemeenzaam bekend staat als 'anarchisme', met een flinke scheut 'pacifisme'.

Ik ben 'directe democratie' heel erg genegen, en ben van mening dat 'we' paternalisme, overheidsinmenging en staatsstructuren alleen maar dienen te tolereren als er écht niks anders op zit.

M.i. doen 'wij' maar beter zélf wat 'we' zélf KUNNEN doen.

Als het dan toch nog misloopt, hebben 'wij' alvast géén behoefte aan zondebokken. Dat scheelt ook op de kosten

En néén, ik voel niet de geringste behoefte mij te generen of (erger nog) te schamen voor het feit dat ik in West-Vlaanderen ben geboren en getogen, en zowel het West-Vlaamse dialect van mijn geboortestreek als het Nederlands mijn moedertalen mag noemen.

Van 'de jaren dertig' leerde ik vooral dat ik er goed aan doe élke 'beloftevolle' politieker - alsmede zijn/haar beloften en andere grote woorden - te wantrouwen.

Bovendien heb ik met WOII geen zak te maken. Ik ben namelijk geboren tijdens de 'golden sixties'.

Noch het Heilig Land Der Vaad'ren noch de EU kunnen mij begeesteren.
Ze mogen het evenwel altijd proberen.
Ik wens ze véél geluk en plezier daarmee

Ik hoop dat dit alles voldoende duidelijk was, maar als u nog vragen hebt:

stel ze.

Ik zal ze in de mate van het mogelijke beantwoorden.

Oud 21 januari 2014, 08:58   #115
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik zoek graag inspiratie in wat gemeenzaam bekend staat als 'anarchisme', met een flinke scheut 'pacifisme'.

Ik ben 'directe democratie' heel erg genegen, en ben van mening dat 'we' paternalisme, overheidsinmenging en staatsstructuren alleen maar dienen te tolereren als er écht niks anders op zit.

M.i. doen 'wij' maar beter zélf wat 'we' zélf KUNNEN doen.

Als het dan toch nog misloopt, hebben 'wij' alvast géén behoefte aan zondebokken. Dat scheelt ook op de kosten

En néén, ik voel niet de geringste behoefte mij te generen of (erger nog) te schamen voor het feit dat ik in West-Vlaanderen ben geboren en getogen, en zowel het West-Vlaamse dialect van mijn geboortestreek als het Nederlands mijn moedertalen mag noemen.

Van 'de jaren dertig' leerde ik vooral dat ik er goed aan doe élke 'beloftevolle' politieker - alsmede zijn/haar beloften en andere grote woorden - te wantrouwen.

Bovendien heb ik met WOII geen zak te maken. Ik ben namelijk geboren tijdens de 'golden sixties'.

Noch het Heilig Land Der Vaad'ren noch de EU kunnen mij begeesteren.
Ze mogen het evenwel altijd proberen.
Ik wens ze véél geluk en plezier daarmee

Ik hoop dat dit alles voldoende duidelijk was, maar als u nog vragen hebt:

stel ze.

Ik zal ze in de mate van het mogelijke beantwoorden.
Ik praat zelden over WOII, zoveel meer over WOIII, die reeds bezig is, maar het besef is er blijkbaar nog niet.

Waar iemand vandaan komt, maakt mij niet uit.

Ik versta jouw Westvlaams dialect niet en jij mijn Limburgs dialect waarschijnlijk ook niet.

Daarom bestaan er talen en hoe meer je er spreekt hoe groter het aantal mensen die je kunt bereiken om misverstanden uit de weg te ruimen.

Je anarchistisch kantje, zoals jij het noemt is een deugd en ik vermoed dat ieder weldenkend mens dat kantje in meerdere of mindere mate bezit.

Iets om trots op te zijn ipv zich ervoor te verontschuldigen.

Ik schaam me ook niet dat ik voor iedereen een even goed leven wil en dat het daarom nodig is echte solidariteit te prediken ipv egoïstjes te kweken.

mr communist.
Oud 21 januari 2014, 09:33   #116
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet u waarom ze het ineens wel beter doen? Eerst en vooral natuurlijk omdat elke nog beschikbare euro in dit land royaal aan de franstalige kant moet geinvesteerd worden (EDR heeft dat wettelijk geregeld en zijn Vlaamse vazallenpartijtjes hebben dat braaf ondertekend) en ten tweede omdat ze eindelijk overal waar ze kunnen het Vlaamse recept van vroeger toepassen. Het regeerakkoord bepaalt dat Wallonië niet mag verarmen en dat Vlaanderen daarvoor moet opdraaien, punt.
Di Rupo steekt weinig geld in de Waalse economie.

De transfers dienen om werklozen, leefloners en politici te onderhouden.

Zijn uitspraak dat Wallonie niet meer mag verarmen, was zeer ongelukking, vooral omdat die niet sloeg op Vlaanderen uitbuiten, maar op het feit dat als Wallonie nog armer werd dan het toen was, het ver onder de levenstandaard van Europa zou zakken.

Wallonie was toen bezig enkele van zijn grote werkgevers te verliezen.
En dat Wallonie het economisch beter aan het doen is dan Vlaanderen, ligt vooral aan het feit dat Vlaanderen zijn eigen economie aan het vernielen is door te veel regelgeving en te trage administratie.

Er zijn bedrijven die meer dan 5 jaar moeten wachten voor ze de nodige vergunnen bij elkaar krijgen om te kunnen beginnen met de opstart van de bouw.
Voor een uitbreiding van een bedrijf moet men soms jaren wachten op de vergunningen. Zaken die zelfs in Wallonie op enkele maanden in orde zijn.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 09:37   #117
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik versta jouw Westvlaams dialect niet en jij mijn Limburgs dialect waarschijnlijk ook niet.
Het is daarom dat julie twee elkaar wel verstaan in het Nederlands. Dat in tegenstelling met meer dan 90% van de francofonen, waar de grote leuze is dat men hen niet kan verplichten om Nederlands te leren, wat ze dan ook niet doen en ook nooit zullen doen (het officiële franstalig onderwijs en de franstalige geest doen er ten andere alles aan om hun volk te onraden om ook maar het minste Nederlands te leren) ondanks af en toe hun gebral om zogezegd de Vlamingen te paaien. Hun leuze is, wij wonen in Belgique en in Belgique moet ik overal in het frans terecht kunnen dat is mijn franstalig elementair grondrecht. Indien de Vlamingen repliqueren dat zij in België wonen en dan ook het elementair recht kunnen opeisen om overal in het Nederlands geholpen te mogen worden, worden zij als compleet racistisch van de kaart geveegd en EDR is er zelfs in geslaagd, met de goedkeuring van zijn Vlaamse vazallenoverlopers om dat zelfs in de grondwet als wet in te schrijven door de Vlaamse taal zelfs in Vlaanderen af te schrijven als de enige bestuurstaal door in Vlaanderen franstalige rechters te benoemen en alzo een anti-Vlaams apartheidsregime op te starten in Vlaanderen.
Ook voor de buitenwereld heeft Vlaanderen zo elk recht in Brussel om nog als volwaardig aangezien te worden in de prullenmand gegooid; ook voor de buitenwereld kan de francofonie zich nu benoemen op enorm grote wettelijke rechten op heel Brussel en verre Vlaamse omgeving, waar ze voor de zesde staatshervorming gewoonweg volgens het internationaal recht geen poot hadden om op te staan.
Met dank aan de door u zo bezongen sollidariteit, die wel tekens, en dat verzwijgd u braafjes slechts in één richting loopt. Het andere richtingsverloop is kolonisatie en uitbuiting tot in de grondwet gebetonneerd en werkelijk gebetonneerd; terwijl indien het is om de Vlaamse rechten te beschermen in de grondwet, diezelfde grondwet slechts een vodje papier is; grootste voorbeeld de instantie Wallo-Brux die wettelijke niet bestaat maar door iedereen, zelfs de de koning als legaal gebezigd wordt, goed wetende dat dat alles behalve een onschuldige naam is maar het gewoon totaal buiten spel zetten, ook voor de internationale gemeenschap van alle rechten die de Vlamingen nog zouden kunnen hebben in hun hoofdstad.
Bovendien door de zesde staatshervorming zal Vlaanderen nu tot in de oneindigheid de zware schuldenlast van la Belgique moeten torsen en zelfs indien het er in slaagt om zich af te scheuren zal dat nog enkel zonder Brussel en grote Vlaamse omgeving (oei dat durven zeggen is Vlaams bekrompenheid en racisme) kunnen met een schuldenlast, gestaag en zonder aflaten opgebouwd door de francofonie die steeds geweigerd heeft om er iets aan te doen, want die schuldenlast zou wel vanzelf verdwijnen, en voor hun hebben ze nog gelijk, ze hebben hem gewoon doorgeschoven naar Vlaanderen, die zo totaal geketend is aan hun uitsluitend francofone grootheidswaan), zonder euro overschot zodat het dan gewoonweg compleet failliet is.

Waar ziet u ook maar de minste francofone solidariteit? Die is er gewoonweg niet, er is enkel francofone uitbuiting van zoveel mogelijk Vlaamse middelen als ze kunnen binnenrijven (met dank aan EDR en de zesde staatshervorming).
Indien u voor dit status quo stemt hou dan op uw democratisch te noemen, hou dan op u op sollidariteit te beroepen; u bent in tegendeel 100% voorstander van kolonisatie en van de uitbuiting van een onschuldige bevolking, waarvan de democratische vertegenwoordigers of totaal omgekocht zijn en eieren voor hun geld gekozen hebben, of zich door roulettespelletjes met het geld van diezelfde bevolking zichzelf totaal buiten spel hebben laten zetten.
Oud 21 januari 2014, 09:41   #118
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

1) Daarom bestaan er talen en hoe meer je er spreekt hoe groter het aantal mensen die je kunt bereiken om misverstanden uit de weg te ruimen.

...

2) Ik schaam me ook niet dat ik voor iedereen een even goed leven wil en dat het daarom nodig is echte solidariteit te prediken ipv egoïstjes te kweken.

mr communist.
Op de rest van je antwoord zal ik later misschien nog wel eens terugkomen,

"subocaj".

Met 1) en 2) heb ik eigenlijk géén probleem.

Ik heb niks tegen talen, niks tegen communicatie, niks tegen 'échte' solidariteit (wel integendeel).

Met nogal wat 'communisten' - en het is mij nog lang niet duidelijk of u tot die groep behoort - daarentegen heb ik wél een probleem, en meer bepaald met hun behoorlijk onverdraagzame 'paternalistische' en 'regelneverige' ingesteldheid.

In bepaalde omstandigheden zou ik wellicht goed en graag met hen samen kunnen werken, maar in andere helemaal niet.

Vriendelijke groet,

"djimi"

Oud 21 januari 2014, 09:54   #119
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Di Rupo steekt weinig geld in de Waalse economie.

De transfers dienen om werklozen, leefloners en politici te onderhouden.

Zijn uitspraak dat Wallonie niet meer mag verarmen, was zeer ongelukking, vooral omdat die niet sloeg op Vlaanderen uitbuiten, maar op het feit dat als Wallonie nog armer werd dan het toen was, het ver onder de levenstandaard van Europa zou zakken.

Wallonie was toen bezig enkele van zijn grote werkgevers te verliezen.
En dat Wallonie het economisch beter aan het doen is dan Vlaanderen, ligt vooral aan het feit dat Vlaanderen zijn eigen economie aan het vernielen is door te veel regelgeving en te trage administratie.

Er zijn bedrijven die meer dan 5 jaar moeten wachten voor ze de nodige vergunnen bij elkaar krijgen om te kunnen beginnen met de opstart van de bouw.
Voor een uitbreiding van een bedrijf moet men soms jaren wachten op de vergunningen. Zaken die zelfs in Wallonie op enkele maanden in orde zijn.
Neen, EDr steekt uit zijn eigen zak nergens geld in, maar dat de Waalse economie het nu beter doet is 1) omdat er pakken meer geld, Vlaams geld plus investeringsgeld van Belgisch kapitaal dat zich totaal uit Vlaanderen terugtrekt, naar Wallonië vloeit en 2) omdat de francofonie weet dat Vlaanderen, federaal bestuurd om te verdrinken binnen de korste tijd zal opdrogen, zodat ze nu eindelijk begonnen zijn met een volwaardige, op economie en vooruitgang gesteunde politiek bij hen en daarvoor passen ze nu heel wat remedies toe die Vlaanderen vroeger toepaste en die ze altijd geweigerd hebben vroeger bij hen toe te passen omdat het Belgische grootkapitaal veel meer gediend was met de intresten op de intresten op de intresten van de Belgische schuldenlast die het zogezegde sociale systeem van Wallonië zo gunstig spijsde. Dat Vlaanderen het nu wel niet meer goed doet, zogezegd door de regelgeving, federaal gestuurd en door die partijen die federaal mee Vlaanderen verkocht hebben aan dat zelfde grootkapitaal. De zesde staatshervorming is een regelrechte aderlating voor Vlaanderen; alle middelen om hun eigen economie terug op poten te zetten wordt Vlaanderen gewoonweg onhouden door het federaal vlak en kom niet praten van die zogezegde miljarden die nu ineens wel naar de deelregering vloeien want dat is niets anders dan een grote bezuinigingsmaatregel die federaal Belgique doorspeelt naar Vlaanderen. Het enige dat Vlaanderen zal kunnen doen is zoeken en zoeken hoe ze meer en meer kan bezuinigen en dus hoe ze verder en verder haar eens goed draaiend sociaal stelsel verplicht af te bouwen.
De linksen hebben zo twee vliegen in een klap; het geld vloeit ongestoord door naar de franstaligen en zij kunnen zeggen dat Vlaanderen het niet kan want het mag alleen maar bezuinigen en gaat er economisch totaal aan ten onder.
Oud 21 januari 2014, 11:36   #120
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, EDr steekt uit zijn eigen zak nergens geld in, maar dat de Waalse economie het nu beter doet is
1) omdat er pakken meer geld, Vlaams geld plus investeringsgeld van Belgisch kapitaal dat zich totaal uit Vlaanderen terugtrekt, naar Wallonië vloeit en
Zoals ik reeds postte, er vloeit geen Vlaams geld naar de Waalse economie.
Dat is een gewestelijke bevoegdheid en de gewesten krijgen daarvoor geen geld van het federale niveau.

En je moet eens uitzoeken waarom bedrijven zoals Imbev, hun Vlaamse productielijnen sluiten en in Wallonie uitbreiden.

Je kan dit zelf testen. Doe een eenvoudige aanvraag om een afvalvergistingstank in je tuin te mogen plaatsen.

Citaat:

2) omdat de francofonie weet dat Vlaanderen, federaal bestuurd om te verdrinken binnen de korste tijd zal opdrogen, zodat ze nu eindelijk begonnen zijn met een volwaardige, op economie en vooruitgang gesteunde politiek bij hen en daarvoor passen ze nu heel wat remedies toe die Vlaanderen vroeger toepaste en die ze altijd geweigerd hebben vroeger bij hen toe te passen omdat het Belgische grootkapitaal veel meer gediend was met de intresten op de intresten op de intresten van de Belgische schuldenlast die het zogezegde sociale systeem van Wallonië zo gunstig spijsde.
Je weet toch dat het meeste Belgische kapitaal in Vlaamse handen is en niet in Waalse.
Het grootkapitaal in Belgie zit namelijk vooral in handen van Franssprakende Vlamingen.

Citaat:

Dat Vlaanderen het nu wel niet meer goed doet, zogezegd door de regelgeving, federaal gestuurd en door die partijen die federaal mee Vlaanderen verkocht hebben aan dat zelfde grootkapitaal.
Je weet toch dat milieu, bouwvergunningen, mobiliteit, arbeid, economie, onderwijs, energie gewstelijke bevoegdheden zijn en het federale niveau daar geen inspraak in heeft.

Citaat:
De zesde staatshervorming is een regelrechte aderlating voor Vlaanderen; alle middelen om hun eigen economie terug op poten te zetten wordt Vlaanderen gewoonweg onhouden door het federaal vlak en kom niet praten van die zogezegde miljarden die nu ineens wel naar de deelregering vloeien want dat is niets anders dan een grote bezuinigingsmaatregel die federaal Belgique doorspeelt naar Vlaanderen. Het enige dat Vlaanderen zal kunnen doen is zoeken en zoeken hoe ze meer en meer kan bezuinigen en dus hoe ze verder en verder haar eens goed draaiend sociaal stelsel verplicht af te bouwen.
De linksen hebben zo twee vliegen in een klap; het geld vloeit ongestoord door naar de franstaligen en zij kunnen zeggen dat Vlaanderen het niet kan want het mag alleen maar bezuinigen en gaat er economisch totaal aan ten onder.
Bij de zesde staatshervorming zijn er een pak bevoegdheden naar de gewesten gegaan, maar (zoals je zelf post) het federale houd een deel van het geld dat bij die bevoegdheden hoort achter om de staatsschuld af te bouwen.

Sociale zekerheid is nog steeds een federale bevoegdheid, wat in Vlaanderen verandert en word afgebouwd, gebeurd ook in Wallonie en BHG.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be