![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() Weet u waarom ze het ineens wel beter doen? Eerst en vooral natuurlijk omdat elke nog beschikbare euro in dit land royaal aan de franstalige kant moet geinvesteerd worden (EDR heeft dat wettelijk geregeld en zijn Vlaamse vazallenpartijtjes hebben dat braaf ondertekend) en ten tweede omdat ze eindelijk overal waar ze kunnen het Vlaamse recept van vroeger toepassen. Het regeerakkoord bepaalt dat Wallonië niet mag verarmen en dat Vlaanderen daarvoor moet opdraaien, punt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste "subocaj", ik behoor niet tot die 'jullie' die wel staan achter Europa zoals het nu is. Wellicht verwart u mij met iemand anders.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 20 januari 2014 om 17:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Europa is onproductief en mag bestreden worden, hoe meer hoe liever en nu? Laatst gewijzigd door Remspoortobback : 20 januari 2014 om 20:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je blijft je eigen wensdromen opstapelen... Niks onafhankelijkheid van uw knuffelstaatje, niks minder Europa. En zo is het goed. Laatst gewijzigd door Another Jack : 20 januari 2014 om 20:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Over Laatst gewijzigd door Remspoortobback : 21 januari 2014 om 06:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben 'directe democratie' heel erg genegen, en ben van mening dat 'we' paternalisme, overheidsinmenging en staatsstructuren alleen maar dienen te tolereren als er écht niks anders op zit. M.i. doen 'wij' maar beter zélf wat 'we' zélf KUNNEN doen. Als het dan toch nog misloopt, hebben 'wij' alvast géén behoefte aan zondebokken. Dat scheelt ook op de kosten ![]() En néén, ik voel niet de geringste behoefte mij te generen of (erger nog) te schamen voor het feit dat ik in West-Vlaanderen ben geboren en getogen, en zowel het West-Vlaamse dialect van mijn geboortestreek als het Nederlands mijn moedertalen mag noemen. Van 'de jaren dertig' leerde ik vooral dat ik er goed aan doe élke 'beloftevolle' politieker - alsmede zijn/haar beloften en andere grote woorden - te wantrouwen. Bovendien heb ik met WOII geen zak te maken. Ik ben namelijk geboren tijdens de 'golden sixties'. Noch het Heilig Land Der Vaad'ren noch de EU kunnen mij begeesteren. Ze mogen het evenwel altijd proberen. Ik wens ze véél geluk en plezier daarmee ![]() Ik hoop dat dit alles voldoende duidelijk was, maar als u nog vragen hebt: stel ze. Ik zal ze in de mate van het mogelijke beantwoorden.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
Waar iemand vandaan komt, maakt mij niet uit. Ik versta jouw Westvlaams dialect niet en jij mijn Limburgs dialect waarschijnlijk ook niet. Daarom bestaan er talen en hoe meer je er spreekt hoe groter het aantal mensen die je kunt bereiken om misverstanden uit de weg te ruimen. Je anarchistisch kantje, zoals jij het noemt is een deugd en ik vermoed dat ieder weldenkend mens dat kantje in meerdere of mindere mate bezit. Iets om trots op te zijn ipv zich ervoor te verontschuldigen. Ik schaam me ook niet dat ik voor iedereen een even goed leven wil en dat het daarom nodig is echte solidariteit te prediken ipv egoïstjes te kweken. mr communist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De transfers dienen om werklozen, leefloners en politici te onderhouden. Zijn uitspraak dat Wallonie niet meer mag verarmen, was zeer ongelukking, vooral omdat die niet sloeg op Vlaanderen uitbuiten, maar op het feit dat als Wallonie nog armer werd dan het toen was, het ver onder de levenstandaard van Europa zou zakken. Wallonie was toen bezig enkele van zijn grote werkgevers te verliezen. En dat Wallonie het economisch beter aan het doen is dan Vlaanderen, ligt vooral aan het feit dat Vlaanderen zijn eigen economie aan het vernielen is door te veel regelgeving en te trage administratie. Er zijn bedrijven die meer dan 5 jaar moeten wachten voor ze de nodige vergunnen bij elkaar krijgen om te kunnen beginnen met de opstart van de bouw. Voor een uitbreiding van een bedrijf moet men soms jaren wachten op de vergunningen. Zaken die zelfs in Wallonie op enkele maanden in orde zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook voor de buitenwereld heeft Vlaanderen zo elk recht in Brussel om nog als volwaardig aangezien te worden in de prullenmand gegooid; ook voor de buitenwereld kan de francofonie zich nu benoemen op enorm grote wettelijke rechten op heel Brussel en verre Vlaamse omgeving, waar ze voor de zesde staatshervorming gewoonweg volgens het internationaal recht geen poot hadden om op te staan. Met dank aan de door u zo bezongen sollidariteit, die wel tekens, en dat verzwijgd u braafjes slechts in één richting loopt. Het andere richtingsverloop is kolonisatie en uitbuiting tot in de grondwet gebetonneerd en werkelijk gebetonneerd; terwijl indien het is om de Vlaamse rechten te beschermen in de grondwet, diezelfde grondwet slechts een vodje papier is; grootste voorbeeld de instantie Wallo-Brux die wettelijke niet bestaat maar door iedereen, zelfs de de koning als legaal gebezigd wordt, goed wetende dat dat alles behalve een onschuldige naam is maar het gewoon totaal buiten spel zetten, ook voor de internationale gemeenschap van alle rechten die de Vlamingen nog zouden kunnen hebben in hun hoofdstad. Bovendien door de zesde staatshervorming zal Vlaanderen nu tot in de oneindigheid de zware schuldenlast van la Belgique moeten torsen en zelfs indien het er in slaagt om zich af te scheuren zal dat nog enkel zonder Brussel en grote Vlaamse omgeving (oei dat durven zeggen is Vlaams bekrompenheid en racisme) kunnen met een schuldenlast, gestaag en zonder aflaten opgebouwd door de francofonie die steeds geweigerd heeft om er iets aan te doen, want die schuldenlast zou wel vanzelf verdwijnen, en voor hun hebben ze nog gelijk, ze hebben hem gewoon doorgeschoven naar Vlaanderen, die zo totaal geketend is aan hun uitsluitend francofone grootheidswaan), zonder euro overschot zodat het dan gewoonweg compleet failliet is. Waar ziet u ook maar de minste francofone solidariteit? Die is er gewoonweg niet, er is enkel francofone uitbuiting van zoveel mogelijk Vlaamse middelen als ze kunnen binnenrijven (met dank aan EDR en de zesde staatshervorming). Indien u voor dit status quo stemt hou dan op uw democratisch te noemen, hou dan op u op sollidariteit te beroepen; u bent in tegendeel 100% voorstander van kolonisatie en van de uitbuiting van een onschuldige bevolking, waarvan de democratische vertegenwoordigers of totaal omgekocht zijn en eieren voor hun geld gekozen hebben, of zich door roulettespelletjes met het geld van diezelfde bevolking zichzelf totaal buiten spel hebben laten zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"subocaj". Met 1) en 2) heb ik eigenlijk géén probleem. Ik heb niks tegen talen, niks tegen communicatie, niks tegen 'échte' solidariteit (wel integendeel). Met nogal wat 'communisten' - en het is mij nog lang niet duidelijk of u tot die groep behoort - daarentegen heb ik wél een probleem, en meer bepaald met hun behoorlijk onverdraagzame 'paternalistische' en 'regelneverige' ingesteldheid. In bepaalde omstandigheden zou ik wellicht goed en graag met hen samen kunnen werken, maar in andere helemaal niet. Vriendelijke groet, "djimi"
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De linksen hebben zo twee vliegen in een klap; het geld vloeit ongestoord door naar de franstaligen en zij kunnen zeggen dat Vlaanderen het niet kan want het mag alleen maar bezuinigen en gaat er economisch totaal aan ten onder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een gewestelijke bevoegdheid en de gewesten krijgen daarvoor geen geld van het federale niveau. En je moet eens uitzoeken waarom bedrijven zoals Imbev, hun Vlaamse productielijnen sluiten en in Wallonie uitbreiden. Je kan dit zelf testen. Doe een eenvoudige aanvraag om een afvalvergistingstank in je tuin te mogen plaatsen. Citaat:
Het grootkapitaal in Belgie zit namelijk vooral in handen van Franssprakende Vlamingen. Citaat:
Citaat:
Sociale zekerheid is nog steeds een federale bevoegdheid, wat in Vlaanderen verandert en word afgebouwd, gebeurd ook in Wallonie en BHG. |
||||
![]() |
![]() |