Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 28 januari 2014, 14:45   #101
Moor
Gouverneur

Standaard

Your honour I wish to thank you and I rest my case lets go to the next case

Laatst gewijzigd door Moor : 28 januari 2014 om 14:45.
Moor is offline  
Oud 28 januari 2014, 14:50   #102
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Ik vraag me af waarop deze man zich baseert, inteelt is een zeer ernstige kwestie maar deze specifieke claim lijkt mij niet hard te maken.
Hij baseert zich op racisme niet meer en niet minder
Moor is offline  
Oud 28 januari 2014, 15:02   #103
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Tjonge, Tjonge, niet op jouw woorden terugkomen, neef-nicht is overal toegestaan ook bij wet, en in Amerika en andere landen is neef-nicht huwelijk toegestaan, met neef nicht huwelijk bedoel ik

A ==> dochter van man A trouwt met zoon van zus (tante) van man A
B ==> zoon van man A trouwt met dochter van broer van man A

enzovoorts en een jongeman of jonge vrouw kan dus trouwen met nichten of neven in 4 richtingen, de kinderen van de broers van de vader,de kinderen van de zussen van de vader, (vaderskant) en ook hetzelfde van de moederskant,

Maaaaaaar, een man dat trouwt met de dochter van zijn zus of broer IS NERGENS toegestaan en is OVERAL IN DE WERELD bij WET VERBODEN
Vanaf 1970 is dat hier dus toegelaten vanaf de 3e graad, zie de link naar wikipedia, enkel tussen broer en zus en ouders is het verboden. Je mag in Europa trouwen met de kinderen van je broer of zus.

Om de verwantschap te meten moet je terugtellen naar het aantal geboortes ertussen
1 - je ouders (1e graad)
2 - je broer (2e graad)
3 - de dochter van je broer
= 3e graad dus toegelaten

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedverwantschap

Citaat:
De graad van bloedverwantschap tussen twee personen in de zijlijn wordt gevonden door het totaal aantal geboorten te tellen, eerst van de ene persoon naar de eerste gemeenschappelijke voorouder, en vervolgens naar de andere persoon. Dit betekent dat broers en zussen bloedverwanten zijn in de tweede graad, ooms en tantes in de derde, en volle neven en nichten in de vierde graad. Kinderen van broer of zus zijn bloedverwant in de derde graad.

Alleen trouwen met een broer of zus is in Nederland verboden, tenzij dit een broer of zus door adoptie is. Tijdens de invoering van het Nieuwe Burgerlijke Wetboek in 1970 is het verbod op huwelijken tussen aanverwanten en bloedverwanten in de derde graad (dus oom-nicht en tante-neef) opgeheven.

Laatst gewijzigd door BonBon : 28 januari 2014 om 15:12.
BonBon is offline  
Oud 28 januari 2014, 15:03   #104
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hou op met je getrol

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 28 januari 2014, 15:10   #105
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Ik vraag me af waarop deze man zich baseert, inteelt is een zeer ernstige kwestie maar deze specifieke claim lijkt mij niet hard te maken.
Hier is het nochtans toegelaten, ik ben blij dat je het ernstig noemt.
BonBon is offline  
Oud 28 januari 2014, 15:21   #106
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Vanaf 1970 is dat hier dus toegelaten vanaf de 3e graad, zie de link naar wikipedia, enkel tussen broer en zus en ouders is het verboden. Je mag in Europa trouwen met de kinderen van je broer of zus.

Om de verwantschap te meten moet je terugtellen naar het aantal geboortes ertussen
1 - je ouders (1e graad)
2 - je broer (2e graad)
3 - de dochter van je broer
= 3e graad dus toegelaten

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedverwantschap
jij LIEGT tegen beter weten in, neef-nicht van de 4DE GRAAD is wel toegestaan maar van DERDE GRAAD is VERWERPELIJK EN ZIEKELIJK EN IS DUS INCEST EN IS NIET TOEGESTAAN HETGEEN IN NEDERLAND VERBODEN WAS TOT 1970 WAS NEEF-NICHT VAN 4DE GRAAD EN NIET DERDE GRAAD HETGEEN TOT DE DAG VAN VANDAAG NOG STEEDS VERBODEN IS IN NEDERLAN EN OVERAL IN DE WERELD
Moor is offline  
Oud 28 januari 2014, 15:22   #107
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
hou op met je getrol
Ik strijd juist tegen die trollen die hier alles verzieken
Moor is offline  
Oud 28 januari 2014, 15:23   #108
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik strijd juist tegen die trollen die hier alles verzieken
neen, jij verziekt de discussies door alles tot "racisme" te reduceren.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=102

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 28 januari 2014 om 15:23.
Zipper is offline  
Oud 28 januari 2014, 15:43   #109
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
jij LIEGT tegen beter weten in, neef-nicht van de 4DE GRAAD is wel toegestaan maar van DERDE GRAAD is VERWERPELIJK EN ZIEKELIJK EN IS DUS INCEST EN IS NIET TOEGESTAAN HETGEEN IN NEDERLAND VERBODEN WAS TOT 1970 WAS NEEF-NICHT VAN 4DE GRAAD EN NIET DERDE GRAAD HETGEEN TOT DE DAG VAN VANDAAG NOG STEEDS VERBODEN IS IN NEDERLAN EN OVERAL IN DE WERELD
Je moet niet roepen, volgens wikipedia is het sinds 1970 gewoon toegelaten hier. Dat het verwerpelijk is ben ik met je eens, daar gaat deze thread ook over.

We zijn dus akkoord dat moslims massaal trouwen met volle nichten en neven (wat ook verwerpelijk is) maar er is nog discussie betreft de kinderen van je broer dus de 3e graad.

De kinderen van je broer huwen is toegelaten door de wet maar inderdaad moet ik toegeven dat het wel verboden lijkt door de islam, maar ja, homofelie is ook verboden en toch is mannen die mannen neuken wijdverspreid onder moslims omdat het zonder 'liefde' zou gebeuren.

Nu nog even uitzoeken wat ze in Afganistan en pakistan juist uitvreten.

Laatst gewijzigd door BonBon : 28 januari 2014 om 15:45.
BonBon is offline  
Oud 28 januari 2014, 15:54   #110
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet niet roepen, volgens wikipedia is het sinds 1970 gewoon toegelaten hier. Dat het verwerpelijk is ben ik met je eens, daar gaat deze thread ook over.

We zijn dus akkoord dat moslims massaal trouwen met volle nichten en neven (wat ook verwerpelijk is) maar er is nog discussie betreft de kinderen van je broer dus de 3e graad.

De kinderen van je broer huwen is toegelaten door de wet maar inderdaad moet ik toegeven dat het wel verboden lijkt door de islam, maar ja, homofelie is ook verboden en toch is mannen die mannen neuken wijdverspreid onder moslims omdat het zonder 'liefde' zou gebeuren.

Nu nog even uitzoeken wat ze in Afganistan en pakistan juist uitvreten.
In het katholieke Vlaanderen waren huwelijken tussen kozijn en nicht (kinderen van ooms en tantes) steeds verboden. Dit mocht niet volgens de katholieke kerk en werd zo overgenomen in het Belgische recht. Men kon een uitzondering vragen aan de koning indien men in bepaalde gevallen toch persé wou huwen met zijn kozijn of nicht.
Het werd echter afgeschaft toen de hordes muzelmensen hier kwamen aanwaaien waarbij de huwelijken tussen de kinderen van broers en zussen (cousins et cousines)doodnormaal waren (in de koran staat welke huwelijken verboden zijn, en deze tussen de kinderen van broers en zussen staan er niet bij. Ik meen dat huwelijken met ooms en tantes (neveux et nièces) ook door de koran verboden zijn).

Ik twijfel eraan of het verbod op huwelijken tussen "cousins et cousines" in Nederland ook van toepassing was, gezien de eerder protestantse overtuigingen daar.

Misschien kan Moor dit een onder ogen nemen? hij was een beetje van zijn kamelenmelk precies. Het schuim van woede spuit zelfs uit mijn scherm! Wat vindt Moor trouwens van het feit dat kinderen die dezelfde moedermelk krijgen zeker niet mogen huwen? Al ontdekt of dit ook voor geitenmelk geldt?

Waar we het steeds over hebben is dus het huwelijk in vierde graad, wat evenzeer na generaties een zeer verhoogde kans op genetische (zowel fysiek als geestelijk) misvormde kinderen geeft. En vermits Allah er niet voor zorgt moeten wij kaffers het maar doen zeker? Enig idee hoe het komt dat we nu ineens wachttijden hebben in ONZE instellingen voor gehandicapten??? En dit terwijl we de beste zwangerschapsbegeleiding hebben die het risico op anders-valide kindertjes drastisch beperken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 28 januari 2014 om 16:07.
circe is offline  
Oud 28 januari 2014, 16:12   #111
BonBon
Banneling

Standaard

Ik ga Moor moeten gelijk geven vrees ik, moslims huwen enkel veel tussen neven en nichten. Behalve in Engeland waar het blijkbaar veel gebruikt wordt om pakistaanse familie het land binnen te loodsen, waarschijnlijk bedoelde die wetenschapper dus de gevallen binnen engeland.

Ik heb nergens iets gevonden dat je in Pakistan of Afganistan mag trouwen met de kinderen van je broer, wel veel kindhuwelijken en gedwongen huwelijken zelfs al is dit verboden volgens de koran.

Toch vreemd waarom ze het dan toegelaten hebben in 1970 om te huwen met je nonkel in 2e graad.

Nu, het blijft inteelt gedrag op grote schaal door moslims dus de draad blijft correct, afganistan en pakistan zijn alleen niet zo erg dan ik eerst dacht behalve bij deze die naar hier komen wonen.
BonBon is offline  
Oud 28 januari 2014, 16:17   #112
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

We zijner nu eenmaal niet op voorzien, maar in een harem krijg je nog extra familiebanden.
(nu ondertussen met de nieuw samengestelde gezinnen heb je dat probleem natuurlijk ook).

Hoe zou men de familiegraad berekenen van een broer van je vader maar van een andere moeder? een halfbroer dus. Misschien was dat wel wat je gehoord hebt: dat ze als halfbroer of halfzus wel met hun nichten of neven mochten huwen? Daarover heb ik precies in de koran ook niks gelezen... dit zoeken we op.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 28 januari 2014 om 16:18.
circe is offline  
Oud 28 januari 2014, 16:22   #113
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar wordt de inteelt bij huisdierkwekers een pak beter opgevolgd als bij moslims.

Wie zin heeft kan hier de formules even bekijken: http://pawpeds.com/pawacademy/geneti...eeding_nl.html

circe is offline  
Oud 28 januari 2014, 17:19   #114
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Laat ons niet te snel racisme gillen, die ene zin in het krantenartikel mag dan bijzonder merkwaardig zijn voor het overige valt er niet zo veel aan op te merken.
Ik denk ook niet dat het ter discussie staat dat de praktijk van neef-nicht huwelijken in de moslimwereld couranter is dan elders, wat ook blijkt uit de kaart op volgende link: http://www.consang.net/index.php/Global_prevalence
Ulrik is offline  
Oud 28 januari 2014, 17:25   #115
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Very interesting bonbon.

Citaat:
004.022 And marry not those women whom your fathers married, except what hath already happened (of that nature) in the past. Lo! it was ever lewdness and abomination, and an evil way.

004.023 Forbidden unto you are your mothers, and your daughters, and your sisters, and your father's sisters, and your mother's sisters, and your brother's daughters and your sister's daughters, and your foster-mothers, and your foster-sisters, and your mothers-in-law, and your step-daughters who are under your protection (born) of your women unto whom ye have gone in - but if ye have not gone in unto them, then it is no sin for you (to marry their daughters) - and the wives of your sons who (spring) from your own loins. And (it is forbidden unto you) that ye should have two sisters together, except what hath already happened (of that nature) in the past. Lo! Allah is ever Forgiving, Merciful.

004.024 And all married women (are forbidden unto you) save those (captives) whom your right hands possess. It is a decree of Allah for you. Lawful unto you are all beyond those mentioned, so that ye seek them with your wealth in honest wedlock, not debauchery. And those of whom ye seek content (by marrying them), give unto them their portions as a duty. And there is no sin for you in what ye do by mutual agreement after the duty (hath been done). Lo! Allah is ever Knower, Wise.
( de nederlandse vertalingen zijn niet bereikbaar. Ik denk dat ze het beu worden dat we ook hun koran kunnen lezen, maar kom).

Dus
22. huw NIET de vrouwen die uw vader huwde (stiefmoeders dus) - behalve als het reeds gebeurd is.

23. Verboden (!) zijn: uw moeder(s?), uw dochters, uw zusters, de zusters van uw vader (tante), van uw moeder (tante), de dochters van uw broeders (nichten, nièces!) FOSTER : stiefmoeders, stiefzussen (vraag is nu of hiermee niet bedoeld wordt: minnen en melkzusters, zoals in andere vertalingen verduidelijkt). stepdaughters zijn dan weer de dochters van de vrouw(en) van uw vader waarvan hij dan blijkbaar niet de vader is. En indien hij nog niet met de mama het bed heeft gedeeld, mag hij dus ook die "stepdaughter" huwen (zowel vader als zoon). Geen twee zussen tezamen (ook niet serieel? geen idee).

voor meer uitleg van de imam: http://islamqa.info/en/33711

Citaat:
“Forbidden to you (for marriage) are: your mothers, your daughters, your sisters, your father’s sisters, your mother’s sisters, your brother’s daughters, your sister’s daughters, your foster mothers who gave you suck, your foster milk suckling sisters, your wives’ mothers, your stepdaughters under your guardianship, born of your wives to whom you have gone in — but there is no sin on you if you have not gone in them (to marry their daughters), — the wives of your sons who (spring) from your own loins, and two sisters in wedlock at the same time, except for what has already passed; verily, Allaah is Oft-Forgiving, Most Merciful”

[al-Nisa’ 4:23]

24. alle gehuwde vrouwen (zijn dus verboden, zie boven) BEHALVE degenen die je als oorlogsbuit hebt gevangen en tot slaaf hebt gemaakt of gekocht (what your right hand possesses = slaven en slavinnen)
En al de rest is dus weldegelijk huwbaar: nichten (cousines), ik zie nergens staan dat nichten (nièces) van halfnonkels NIET huwbaar zijn.

Anderzijds is de koran voor de mannelijke volgelingen geschreven (er wordt nergens de moeite gedaan om te vertellen met wie de vrouwelijke volgelingen mogen huwen, behalve op sites waarin men ons wil laten geloven dat polygamie niet mag omdat er staat dat je niet met gehuwde personen mag trouwen....) Voor de mannelijke volgelingen zijn de halfbroers nog steeds de zonen van hun vaders, who cares wie de moeder was. Ik vrees dat het dus toch niet zal mogen om als halfnonkel met uw nièce te huwen.

Iemand?

Laatst gewijzigd door circe : 28 januari 2014 om 17:34.
circe is offline  
Oud 28 januari 2014, 17:38   #116
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Circe had het over een man die zijn dochter uithuwelijkt aan zijn broer dit wordt nergens gedaan en dit is een flagrante leugen, en trouwens hier in Belgie wordt nergens nog een meisje uitgehuwelijkt integendeel, vrouwen hebben al de tijd en keuze genoeg om zelf hun man te kiezen....
graag een quote, ik zou niet weten waar ik dat heb beweerd dat een vader zijn dochter uithuwelijkt aan zijn broer.

Tenzij U het heeft over het programma "in Godsnaam" waar een vlaams meisje huwt met een illegale marokkaan wiens broer in Nederland woont en die als "bruid" fungeerde in het huwelijk voor de imam (waar zij dus niet bij was) zodat ze hun "huwelijk" konden consummeren, zij zwanger werd en ze toen wel voor de Belgische burgerlijke stand konden huwen en hem ineens legaal maken.

Is dat waar je het over hebt? beter lezen in het vervolg! hier kwam geen vader aan te pas, zelfs niemand van de vlaamse familie! Bij moslims komen ongelovige kafferouders er niet aan te pas als ze hun dochters maar kunnen huwen. Dat is wat anders dan eremoord omdat ze op straat naar een blonde gast gekeken heeft hé man!

circe is offline  
Oud 28 januari 2014, 17:43   #117
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees het nog eens goed, ik heb me waarschijnlijk wel vergist. Dus niet de broers van je vader maar wel de broers van je moeder, dat is nog steeds toegestaan volgens islam en de Belgische wet.
neenee bonbon: het vers richt zich enkel tot mannen. Dus gaat het enkel over de vrouwen die ze niet of wel mogen huwen.
Er wordt nergens melding gemaakt van mannen die wel en niet mogen gehuwd worden: vrouwen hebben daar niks mee in de pap te brokken.

circe is offline  
Oud 28 januari 2014, 17:47   #118
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wij leven in een RECHTSSTAAT, niet in een theocratie.

Het is fout en zelfs gevaarlijk maar blijkbaar zijn in Nederland huwelijken vanaf de derde graad toegestaan. (zie post Bonbon)
Je hoeft daarvoor niet te roepen en te tieren.

Niemand verplicht jou om met je nièce te huwen.

Laatst gewijzigd door circe : 28 januari 2014 om 17:48.
circe is offline  
Oud 28 januari 2014, 18:34   #119
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
neenee bonbon: het vers richt zich enkel tot mannen. Dus gaat het enkel over de vrouwen die ze niet of wel mogen huwen.
Er wordt nergens melding gemaakt van mannen die wel en niet mogen gehuwd worden: vrouwen hebben daar niks mee in de pap te brokken.
Dat is hetzelfde, als de man niet mag trouwen met met de dochter van z'n broer dan kan het ook niet omgekeerd. Moslims zijn echter goed in het vinden van woordspelletjes om iets toch toe te laten zoals het mannenneuken omdat er geen liefde mee betrokken is. Gedwongen kindhuwelijken als straf enz.
BonBon is offline  
Oud 28 januari 2014, 18:36   #120
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In het katholieke Vlaanderen waren huwelijken tussen kozijn en nicht (kinderen van ooms en tantes) steeds verboden. Dit mocht niet volgens de katholieke kerk en werd zo overgenomen in het Belgische recht. Men kon een uitzondering vragen aan de koning indien men in bepaalde gevallen toch persé wou huwen met zijn kozijn of nicht.
Het werd echter afgeschaft toen de hordes muzelmensen hier kwamen aanwaaien waarbij de huwelijken tussen de kinderen van broers en zussen (cousins et cousines)doodnormaal waren (in de koran staat welke huwelijken verboden zijn, en deze tussen de kinderen van broers en zussen staan er niet bij. Ik meen dat huwelijken met ooms en tantes (neveux et nièces) ook door de koran verboden zijn).

Geef bronnen en bewijzen, "hordes muzelmensen" goed bezig met debatteren, "hordes" ik lees het goed "hordes" alsof wij ik weet niet wat zijn, het werd afgeschaft in 1970 voor zoveer ik weet kwamen de Marokkanen en Turken pas rond 1975 dus kappen die scheve praat van je

Ik twijfel eraan of het verbod op huwelijken tussen "cousins et cousines" in Nederland ook van toepassing was, gezien de eerder protestantse overtuigingen daar.

Misschien kan Moor dit een onder ogen nemen? hij was een beetje van zijn kamelenmelk precies. Het schuim van woede spuit zelfs uit mijn scherm! Wat vindt Moor trouwens van het feit dat kinderen die dezelfde moedermelk krijgen zeker niet mogen huwen? Al ontdekt of dit ook voor geitenmelk geldt?

Ik ben van m'n kamelenmelk geschoten ja als je ziet wat voor rabiate, onzin hier wordt gespuwd dan kan je niet anders, en wordt het tijd om hie riets aan te doen aan dit onnozel gedoe, zonde van jullie tijd, dat jullie kostbare tijd van jullie leven verliezen aan zulke onzin en leugens, over dat moedermelk, binnen de Islam heb je zoogmoeders, en de zoon van deze zoogmoeder is dan zoals een broer maar da's weeral een andere discussie of gaan we alles door elkaar halen, geitenmelk en koeiemeld en kamelenmelk WHAT TE F.... waarom haal je geitemelk erbij? Bedoel je dat er binnen de Moslims er huwelijken zijn tussen "geiten en mensen" wat is je bedoeling???????

Waar we het steeds over hebben is dus het huwelijk in vierde graad, wat evenzeer na generaties een zeer verhoogde kans op genetische (zowel fysiek als geestelijk) misvormde kinderen geeft. En vermits Allah er niet voor zorgt moeten wij kaffers het maar doen zeker? Enig idee hoe het komt dat we nu ineens wachttijden hebben in ONZE instellingen voor gehandicapten??? En dit terwijl we de beste zwangerschapsbegeleiding hebben die het risico op anders-valide kindertjes drastisch beperken?

In m'n bovenstaande post staat dat er 2 a 3 percent kans is, hetzelfde zoals een man dat met een vrouw van boven de 35 een kindje heeft
De kans op aangeboren afwijkingen is echter ongeveer 2-3% meer dan bij een huwelijk tussen niet-verwante paren, welk risico vergelijkbaar is met vrouwen van 35 jaar en ouder die een kind krijgen. Wetenschappers vinden het scheef als men vrouwen boven de 35 wel laat trouwen, maar neven en nichten om die reden niet.[2]

Ik zie juist zeeer veel autochtonen op oudere leeftijd trouwen en jonge Turken en Marokkanen trouwen op zeer jonge leeftijd

Moor is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be