Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2014, 22:45   #101
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Op iedere 10 studenten is het resultaat van hun eigen onderzoek op 20'000 studenten het volgende (om nog maar te beginnen)

Van de 10 drinken er 5 zeer regelmatig en overdadig bier. (coma zuipen dus)
Van die 5 die geen bier drinken...drink 1 op 5 overdadig wijn. (black out zuipen)
Van die 4 laatsten ...drinkt 1 �* 1,5 sterke drank zoals vodka en dergelijke (laveloos zuipen)

Er schieten er nog 2,5 over die niet drinken.
0,5 halve gebruikt cannabis.
0,5 halve slikt stimulerende pillen.
0,75 neemt slaappillen

En van wat er dan nog overschiet (amper nog iemand dus)...die gebruikt rilatine, valium, temesta of andere roesmiddelen.

En dat cijfer mag dan onderling nog eens gecombineerd worden van degenen die alles door elkander gooien ook.

Me dunkt dat er niet veel frisse geesten tegenwoordig zijn in hun aula's.

Maar het is sociaal aanvaard, immers er zitten geen andere meer tussen.

Dit zijn hun eigen bevindingen!
In realiteit mag je minstens x2 doen.
Cijfers achter elkaar plakken kan iedereen. Beter omschrijf je eens het punt dat je hiermee wil maken.

Studenten zuipen veel, so what?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 22:56   #102
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Cijfers achter elkaar plakken kan iedereen. Beter omschrijf je eens het punt dat je hiermee wil maken.

Studenten zuipen veel, so what?
Het is er overduidelijk aan te zien dat je dat allemaal met de mantel der liefde wil bedekken; nochtans de resultaten van hun studies zijn inmiddels zo erbarmelijk dat ze de primeur vasthebben.

Het zou je sieren dit eens nuchter en realistisch te evalueren.

Mocht je investeerder zijn als aandeelhouder in een bedrijf met een dergelijk personeelsbestand...ik denk dat je uw aandelen zou verkopen uit schrik.
Vooral gelet op de resultaten die ver beneden het gemiddelde liggen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 12 februari 2014 om 22:58.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 22:58   #103
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is er overduidelijk aan te zien dat je dat allemaal met de mantel der liefde wil bedekken; nochtans de resultaten van hun studies zijn inmiddels zo erbarmelijk dat ze de primeur vasthebben.

Mocht je investeerder zijn als aandeelhouder in een bedrijf met een dergelijk personeelsbestand...ik denk dat je uw aandelen zou verkopen uit schrik.
Je geeft geen antwoord op de vraag.
Oud 12 februari 2014, 23:00   #104
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Adder Bekijk bericht
Zou het kunnen, dat je niet wenst te begrijpen, dat de cijfers die u aanhaalt, uit haar verband zijn gehaald?
Dat de percentages die u hier geeft, slechts het totaal zijn van minderheid aan studenten die over de schreef gaan?
He, jij ook hier.
Oud 12 februari 2014, 23:01   #105
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou het kunnen, dat je niet wenst te begrijpen, dat de cijfers die u aanhaalt, uit haar verband zijn gehaald?
Dat de percentages die u hier geeft, slechts het totaal zijn van minderheid aan studenten die over de schreef gaan?
Een minderheid?
Rondvraag bij 20'000 studenten random...en dat noem jij een minderheid?

Dat is een buis op uw examen.
Oud 12 februari 2014, 23:03   #106
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Je geeft geen antwoord op de vraag.
Je doet het expres.

Studenten zuipen "te veel" en "slikken teveel"
En "buizen teveel"

Dat is het punt!

Leek me nochtans duidelijk vond ik.
Oud 12 februari 2014, 23:03   #107
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja ja, ... Iemand vindt dat ik een stoute mond heb ...
Ofwel iemand die kleinzerig is, of iemand die dom is, of een schoolmeester, of een combinatie van dit alles.

Ik noem geen namen, want dan zou bijvoorbeeld een Jan van den Berghe bij de moderatoren kunnen klikken ...
Oud 12 februari 2014, 23:04   #108
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je doet het expres.

Studenten zuipen "te veel" en "slikken teveel"
En "buizen teveel"

Dat is het punt!

Leek me nochtans duidelijk vond ik.
Subjectief geneuzel.
Oud 13 februari 2014, 00:03   #109
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor wie het wil weten, de meeste "erasmus" studenten doen niet veel anders dan liggen kotsen op hun kamers.
Missen zo ongeveer iedere les of hebben drugs nodig om de dag door te geraken.

En hun kamers zijn één zwijnestal die stinken 7 uren in de wind. Ze urineren waar ze liggen en kotsen waar ze staan.

Hierzie; de elite.

Zie ze aan.
En wij de gemeenschap ...betalen hiervoor!
U kent blijkbaar weinig van de werkelijke situatie hoe het er echt aan toegaat. 80 % van de Erasmusstudenten doet wel goed zijn best en het is een mooie ervaring om je verder te ontplooien in het buitenland. Het maakt een wereldburger van iemand, iets dat we bezwaarlijk over u kunnen zeggen. Geloof aub niet al die apen- en indianenverhalen die over Erasmussers de ronde doen ! Er zijn inderdaad een kleine groep onverlaten bij die enkel komen voor sex, drugs en rock 'n roll, maar dat is slechts een minderheid. Trouwens, bij de niet-Erasmussers heb je die ook en die studeren ook op kosten van de gemeenschap.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2014, 00:10   #110
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:

Vooral gelet op de resultaten die ver beneden het gemiddelde liggen.
Veertig jaar gelden zopen de studenten ook al veel en was er ook een hoop 'gehoereboel'. Toch leverden we toen vaak studenten van prima kwaliteit af die nadien vaak succesvolle ondernemers zijn geworden.

Het onderwijsniveau heeft weinig te maken met de eventuele 'losbandigheid' van de studenten. By the way, eens goed gek doen en wat pintjes drinken horen toch ook wel bij het student-zijn.

De meest mannen van voorgaande generaties werden overigens geen alcoholicus in hun studententijd, maar tijdens hun legerdienst daarna. Wat daar allemaal gebeurde was stukken erger dan de cantussen van de studentenclubs. Daar werd ook gewoon gedronken uit miserie en verveling, helemaal anders dan drankpartijen in het studentikoze milieu.

Kortom, wat is eigenlijk uw probleem met studenten ? Frustraties ?
Oud 13 februari 2014, 00:30   #111
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Veertig jaar gelden zopen de studenten ook al veel en was er ook een hoop 'gehoereboel'. Toch leverden we toen vaak studenten van prima kwaliteit af die nadien vaak succesvolle ondernemers zijn geworden.

Het onderwijsniveau heeft weinig te maken met de eventuele 'losbandigheid' van de studenten. By the way, eens goed gek doen en wat pintjes drinken horen toch ook wel bij het student-zijn.

De meest mannen van voorgaande generaties werden overigens geen alcoholicus in hun studententijd, maar tijdens hun legerdienst daarna. Wat daar allemaal gebeurde was stukken erger dan de cantussen van de studentenclubs. Daar werd ook gewoon gedronken uit miserie en verveling, helemaal anders dan drankpartijen in het studentikoze milieu.

Kortom, wat is eigenlijk uw probleem met studenten ? Frustraties ?
Het zou me verwonderen dat u studenten van 40 geleden meegemaakt hebt aan de unief.
Destijds en vooral 40 jaar geleden zou men zulke studenten gewoon niet toegelaten hebben.
Uiteraard kwamen daar hoogstaande mannen uit, ze hadden al een serieuze voorselectie alvorens ze er aan konden beginnen zelfs.
Enkel primussen kwamen in aanmerking.

En jawel wat mij betreft heeft iedereen zo zijn tijd voor een feestje.
Maar als dat feesten herleid tot amper 3 tot 5% succesverhalen....dan moet men de morele en ethische vraag durven stellen of het nog wel verantwoord is daar miljarden verder in te pompen.

Immers kosten/baten analyse zal een student hopelijk nog wel machtig zijn hoop ik.
En wie ze hier maakt, zit in het deficit.

Laatst gewijzigd door Mambo : 13 februari 2014 om 00:31.
Oud 13 februari 2014, 00:36   #112
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U kent blijkbaar weinig van de werkelijke situatie hoe het er echt aan toegaat. 80 % van de Erasmusstudenten doet wel goed zijn best en het is een mooie ervaring om je verder te ontplooien in het buitenland. Het maakt een wereldburger van iemand, iets dat we bezwaarlijk over u kunnen zeggen. Geloof aub niet al die apen- en indianenverhalen die over Erasmussers de ronde doen ! Er zijn inderdaad een kleine groep onverlaten bij die enkel komen voor sex, drugs en rock 'n roll, maar dat is slechts een minderheid. Trouwens, bij de niet-Erasmussers heb je die ook en die studeren ook op kosten van de gemeenschap.
Mocht ik willen er zou een fotoreportage kunnen gemaakt worden die u echt wel tot andere inzichten zou brengen. Moreel mag dat natuurlijk niet.

Wereldburger tout court...they are animals en ze komen echt niet om te studeren.
Verre van zelfs.

its party time.
Oud 13 februari 2014, 00:49   #113
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het zou me verwonderen dat u studenten van 40 geleden meegemaakt hebt aan de unief.
Destijds en vooral 40 jaar geleden zou men zulke studenten gewoon niet toegelaten hebben.
Uiteraard kwamen daar hoogstaande mannen uit, ze hadden al een serieuze voorselectie alvorens ze er aan konden beginnen zelfs.
Enkel primussen kwamen in aanmerking.

En jawel wat mij betreft heeft iedereen zo zijn tijd voor een feestje.
Maar als dat feesten herleid tot amper 3 tot 5% succesverhalen....dan moet men de morele en ethische vraag durven stellen of het nog wel verantwoord is daar miljarden verder in te pompen.

Immers kosten/baten analyse zal een student hopelijk nog wel machtig zijn hoop ik.
En wie ze hier maakt, zit in het deficit.
U doelt hier op het geval met die architectuurstudenten? Mijns inziens is vooral de incompetente docent hier het probleem en niet de studenten ! Wie zulk laag slaagpercentage in een BA3 haalt, die slaat echt de bal grondig mis !

Ik geef grift toe dat het onderwijsniveau aan den unief veertig jaar geleden hoger was dan nu (hoewel, als ik de zwaarte van sommige cursussen vergelijk, zou ik gaan twijfelen), maar die studenten waren heus ook geen koorknaapjes, hoor ! Als je zou weten wat die destijds allemaal uitgestoken hebben ... of denk je werkelijk dat drank, drugs en vrouwen enkel een 'probleem' zijn van de huidige generatie studenten ?
Oud 13 februari 2014, 00:56   #114
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U doelt hier op het geval met die architectuurstudenten? Mijns inziens is vooral de incompetente docent hier het probleem en niet de studenten ! Wie zulk laag slaagpercentage in een BA3 haalt, die slaat echt de bal grondig mis !

Ik geef grift toe dat het onderwijsniveau aan den unief veertig jaar geleden hoger was dan nu (hoewel, als ik de zwaarte van sommige cursussen vergelijk, zou ik gaan twijfelen), maar die studenten waren heus ook geen koorknaapjes, hoor ! Als je zou weten wat die destijds allemaal uitgestoken hebben ... of denk je werkelijk dat drank, drugs en vrouwen enkel een 'probleem' zijn van de huidige generatie studenten ?
Univ is al altijd een bron geweest van politiek en ander niveau. Veel hoger dan de werkmens zijn niveau. Meerdere veldslagen zijn er geweest door univ studenten en dat maakte hun ook tot prominenten en captains. Die mensen maakten het verschil. Door hun doortastend beleid en keuzes.

Heden ten dage is alles anders blijkbaar, dat stoort me idd. Het zijn werkmensen die een univ doctoraat behalen en dat niet verdienen.

Wil men unief, en wat mij betreft is dat enkel voor de besten voorbehouden...dan zal men drastisch moeten ingrijpen of vergrijzen in de massa en niks meer voorstellen.

Tja de keuze is aan de jeugd dus.
Oud 13 februari 2014, 01:08   #115
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laten we eens als vb nemen wijlen onze premier Martens. Gekomen uit een landbouwersfamilie waar al de anderen van de familie de patatten stonden te rooien met hun hand en Martens toch met een been uitstak boven de rest.
De ganse familie heeft zijn unief bekostigd en hij sprak in het abn waar de rest het "sleidingse" sprak en begreep. Met andere woorden hij was een primus. En die ging naar de Unief en was spreekbuis van weet ik veel wat en werd uiteindelijk premier.
Dat is een captain.

En daar is een unief voor. Niet voor een miljoenencontract van kotkamerbouw met x zoveel smeergeld in de zak van de verantwoordelijke en de zoveelste haarkapper die denkt dat psychologie zijn vak is.
Oud 13 februari 2014, 01:11   #116
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheAdderIsBlack Bekijk bericht
Wat is uw band met het universiteitsleven, meer bepaald met dat van veertig jaar terug?
Euh in die tijd, veertig jaar terug had je steun van uw familie nodig om het te bekostigen. En de familie steunde enkel maar wanneer je primus was in voorgaande jaren.

Heden; de gemeenschap steunt u.
En je hoeft nergens nog iets te bewijzen.

Dat is een groot verschil.
Oud 13 februari 2014, 01:31   #117
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheAdderIsBlack Bekijk bericht
Mag ik besluiten, dat er "geen" band is?
Laten we besluiten dat er "geen band meer is"?

Nu uiteindelijk zal iedereen moeten kiezen nietwaar?
Of je kiest voor een prominent, of je kiest voor een resident?

Ik kies voor een prominent!

Laatst gewijzigd door Mambo : 13 februari 2014 om 01:32.
Oud 13 februari 2014, 01:55   #118
six
Banneling

Standaard

Was premier Martens een jurist?
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2014, 08:04   #119
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Dat die studenten van tegenwoordig nog durven zagen ende zeveren is er wel ver over dacht ik met alle mogelijke hulpmiddelen die ze 'krijgen/hebben' Internet en andere

Hadden wij vroeger allemaal niet.

Diploma's zijn ook wel te koop op het net.

Meeste examenvragen staan ook wel ergens ten velde.
Oud 13 februari 2014, 09:06   #120
buitenlander
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Blackoutzuipen is minder erg dan comazuipen.
En dan is het ok dus.
En dan is men verbaasd dat studenten zo'n kritiek krijgen.
buitenlander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be