![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Studenten zuipen veel, so what? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou je sieren dit eens nuchter en realistisch te evalueren. Mocht je investeerder zijn als aandeelhouder in een bedrijf met een dergelijk personeelsbestand...ik denk dat je uw aandelen zou verkopen uit schrik. Vooral gelet op de resultaten die ver beneden het gemiddelde liggen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 12 februari 2014 om 22:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rondvraag bij 20'000 studenten random...en dat noem jij een minderheid? Dat is een buis op uw examen. ![]()
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je doet het expres.
Studenten zuipen "te veel" en "slikken teveel" En "buizen teveel" Dat is het punt! Leek me nochtans duidelijk vond ik.
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het onderwijsniveau heeft weinig te maken met de eventuele 'losbandigheid' van de studenten. By the way, eens goed gek doen en wat pintjes drinken horen toch ook wel bij het student-zijn. De meest mannen van voorgaande generaties werden overigens geen alcoholicus in hun studententijd, maar tijdens hun legerdienst daarna. Wat daar allemaal gebeurde was stukken erger dan de cantussen van de studentenclubs. Daar werd ook gewoon gedronken uit miserie en verveling, helemaal anders dan drankpartijen in het studentikoze milieu. Kortom, wat is eigenlijk uw probleem met studenten ? Frustraties ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Destijds en vooral 40 jaar geleden zou men zulke studenten gewoon niet toegelaten hebben. Uiteraard kwamen daar hoogstaande mannen uit, ze hadden al een serieuze voorselectie alvorens ze er aan konden beginnen zelfs. Enkel primussen kwamen in aanmerking. En jawel wat mij betreft heeft iedereen zo zijn tijd voor een feestje. Maar als dat feesten herleid tot amper 3 tot 5% succesverhalen....dan moet men de morele en ethische vraag durven stellen of het nog wel verantwoord is daar miljarden verder in te pompen. Immers kosten/baten analyse zal een student hopelijk nog wel machtig zijn hoop ik. En wie ze hier maakt, zit in het deficit.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 13 februari 2014 om 00:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wereldburger tout court...they are animals en ze komen echt niet om te studeren. Verre van zelfs. its party time.
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik geef grift toe dat het onderwijsniveau aan den unief veertig jaar geleden hoger was dan nu (hoewel, als ik de zwaarte van sommige cursussen vergelijk, zou ik gaan twijfelen), maar die studenten waren heus ook geen koorknaapjes, hoor ! Als je zou weten wat die destijds allemaal uitgestoken hebben ... of denk je werkelijk dat drank, drugs en vrouwen enkel een 'probleem' zijn van de huidige generatie studenten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heden ten dage is alles anders blijkbaar, dat stoort me idd. Het zijn werkmensen die een univ doctoraat behalen en dat niet verdienen. Wil men unief, en wat mij betreft is dat enkel voor de besten voorbehouden...dan zal men drastisch moeten ingrijpen of vergrijzen in de massa en niks meer voorstellen. Tja de keuze is aan de jeugd dus.
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laten we eens als vb nemen wijlen onze premier Martens. Gekomen uit een landbouwersfamilie waar al de anderen van de familie de patatten stonden te rooien met hun hand en Martens toch met een been uitstak boven de rest.
De ganse familie heeft zijn unief bekostigd en hij sprak in het abn waar de rest het "sleidingse" sprak en begreep. Met andere woorden hij was een primus. En die ging naar de Unief en was spreekbuis van weet ik veel wat en werd uiteindelijk premier. Dat is een captain. En daar is een unief voor. Niet voor een miljoenencontract van kotkamerbouw met x zoveel smeergeld in de zak van de verantwoordelijke en de zoveelste haarkapper die denkt dat psychologie zijn vak is.
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heden; de gemeenschap steunt u. En je hoeft nergens nog iets te bewijzen. Dat is een groot verschil.
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laten we besluiten dat er "geen band meer is"?
Nu uiteindelijk zal iedereen moeten kiezen nietwaar? Of je kiest voor een prominent, of je kiest voor een resident? Ik kies voor een prominent!
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 13 februari 2014 om 01:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() Was premier Martens een jurist?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat die studenten van tegenwoordig nog durven zagen ende zeveren is er wel ver over dacht ik met alle mogelijke hulpmiddelen die ze 'krijgen/hebben' Internet en andere
![]() Hadden wij vroeger allemaal niet. Diploma's zijn ook wel te koop op het net. Meeste examenvragen staan ook wel ergens ten velde.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |