Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2014, 00:42   #101
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Kan je ook antwoorden op de grond van de zaak?
Maar nee Knuppel, dat kan hij niet. Hij met een griffel en een lei en wat eerder verklaarde hij nog niet op pensioen te zijn. In wat voor een uithoek is die dan naar school geweest? Griffel en een lei, dat zal dan wel in de papschool geweest zijn. IK ben nog begonnen met een griffel en een lei maar ik ben wel al op pensioen hoor en kort na die griffel was het al met de pen en inktpot.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2014, 00:50   #102
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Jazeker. En hierbij vraag ik me af of het doodgewoon ook niet is vanwege het feit dat dat "Europagedoe" hen financieel mooier in de ogen staat te blinken! In Rusland moeten ze niet proberen te zoeken wat ze hier kunnen vinden!
Het probleem is dat onze landen het multiculwater tot aan de lippen hebben en er moeten er echt geen duizenden meer bij, van waar ze ook komen!
En we zitten hier al met werklozen genoeg (Bruxelles 40%?) op "werkvolk" moeten we ook niet zitten wachten, ook niet op diegenen die voor halve prijs komen werken en zo de eigen werkzoekenden het gras vanonder de voeten maaien!
Voor de rest hebben ze gelijk dat ze de plaatselijke dictatuur beu zijn, democratische veranderingen willen enz. Op te lossen in eigen land.
Er zijn inderdaad veel gelukzoekers maar illegaal slenteren ze hier dan wat rond om te bedelen. Dan stel ik mij de vraag. Is dat dan zoveel beter dan wanneer ze in hun eigen land zouden gebleven zijn? Nee, ze doen dat enkel en alleen in de hoop van toch steun te kunnen afdwingen. Kordaat het land uitzetten is de enige boodschap. Zo niet blijft de toestroom verder gaan. Maar ja, het is moeilijk kordate maatregelen te treffen vooral als er een vorm van kennismaking ontstaan is tussen asielzoeker en enigenbevolking. Je bent dan toch weer zachtmoedig en bereid een helpende hand toe te steken. Zelf ben ik niet anders. Ik heb jaren een Georgisch gezin geholpen waarvan ik nu peter ben van de jongste telg.

Laatst gewijzigd door Garry : 25 februari 2014 om 00:55.
Oud 25 februari 2014, 00:59   #103
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogal een simplistische manier van voorstellen!
Worden ze onder de voet gelopen in Australië, Canada, de islamitische landen zelf enz ?
Hoe ging het een aantal jaren terug met wel grenscontroles???
Al dat vrijheid-blijheid-en iedereen loopt waar hij zin heeft brengt enkel maar ellende mee voor iedereen op den duur! Waarom zouden diegenen die hier binnenvallen serieuze inspanningen leveren als ze toch alles zomaar krijgen:woonst, kindergeld, school, medische zorgen enz
Maar de plaatselijke centen kunnen niet anders dan opraken op die manier, en wat zal er dan gebeuren denk je?
En de moslims mogen niet eens naar Mars als het hier allemaal opgesoupeerd is!
Pajoske denkt nog steeds dat de wereld van iedereen is. Hij moet eens dringend een tent gaan opzetten in de tuin van Laken. Hoewel die van Laken ook pretenderen menslievend te zijn zal hij gauw merken dat de wereld NIET van iedereen is.
Oud 25 februari 2014, 01:03   #104
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En het wereldrijk van Alexander de Grote ? Zoals de val van het Romeinse Rijk door de bende wilden die er kwamen op afgestormd? ? Napoleon die ook een stukje ging inpalmen? Hitler en zijn Grote Duitse Natie enz enz enz
Nee, één groot Europa, nog nooit gelukt en zal nooit lukken.
Zoals we nu bezig zijn, laten we het nog simpeler maken! Verboden vanaf nu om deuren en vensters op slot te doen, iedereen moet vrij in en uit je huis kunnen! De verrijkende dievenbendes zullen dat zeker een stap in de goede richting vinden.... Met welk recht willen we per se wat we hebben voor ons eigen houden!

En ja, de Benelux... Was het daar maar bij gebleven, drie landjes met voldoende economische en andere karaktertrekken die het goed met elkaar konden vinden! Vergeleken met de poespas van landen en sukkelaars die men nu op één hoop wil gooien...
Heel zeker. Daar is geen speld tussen te krijgen.

Laatst gewijzigd door Garry : 25 februari 2014 om 01:03.
Oud 25 februari 2014, 01:28   #105
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Belgie ontvangt graag zwartspaarders, belastingontduikers uit Nederland.
Ze willen wel de lusten maar niet de lasten.

Vlamingen liggen al 200 jaar met de francofonie in bed en Belgie bestaat alleen maar dankzij de Hollander haat ,gezaaid door de francofonie en de RK Kerk.

Daarom sluit de grens maar naar Nederland en stap ook uit de taalunie.
Nederland kan dan eindelijk stoppen met het vernielen van de Westerschelde.
http://www.youtube.com/watch?v=cjPKmIjtndU
Oud 25 februari 2014, 01:33   #106
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
De Spanjaarden die vandaag naar hier komen zijn zo Spaans als het maar kan en heel erg goed opgeleid. Wij zien ze graag komen.
En échte Spanjaarden stellen ook geen specifieke eisen op maat zoals moslims doen.
Stel je voor dat ze het recht op stierengevechten gaan eisen .....

Laatst gewijzigd door daiwa : 25 februari 2014 om 01:33.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2014, 01:37   #107
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bovendien ken ik geen Nederlanders die op "onze" kosten leven.

...

Veel vermogende Nederlanders komen hier wonen door het milde belastingklimaat. Brasschaat zit er boordevol mee bv. De hockeyclub en een aantal scholen hebbemn zelfs meer dan 50 % Nederlanders.

Die betalen nauwelijks belasting, maar maken wel gebruik van al die andere prettige faciliteiten: scholen, wegen, ziekenzorg, etc

Citaat:
Ik ben het ermee eens dat armoezaaiers naar hun land van herkomst worden teruggestuurd,
Veel werkenden die het vieze werk moeten doen zijn laagbetaald. Armoedzaaiers dus.

En daar ga jij op kakken?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2014, 02:21   #108
Kaaskoppie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
citaat ander artikel vK:

In 2012 verzeilt Groenewegen - Nederlander, 42 jaar en literair vertaler van beroep - voor het eerst in Antwerpen, als hij een tijdje op het appartement van een Antwerpse vriend past. Hij heeft het er naar zijn zin, komt in contact met nieuwe opdrachtgevers en beseft dat de huurprijzen er een stuk lager liggen dan in Amsterdam, zijn andere werkplek. Begin 2013 beslist Groenewegen te verhuizen.

'Misschien ben ik naïef geweest, maar ik heb daar niet uitgebreid over nagedacht', zegt hij. 'Ik heb gewoon een studiootje gezocht, heb een huurcontract getekend en ben toen gaan kijken: hoe kan ik hier nu blijven. Maar toen kwam ik in een gigantische mallemolen terecht.'

Groenewegen krijgt te horen dat hij zich moet aanmelden bij de Dienst Vreemdelingenzaken van de stad Antwerpen. Een formaliteit, zeggen Nederlandse vrienden die al jaren in Antwerpen wonen. 'Een briefje invullen, 20 euro betalen, en that's it, zo vertelde een Nederlandse uitgever me', zegt Groenewegen. 'Dat klonk aannemelijk. Inmiddels weet ik dat het tegenwoordig anders gaat.'

In tegenstelling tot zijn Nederlandse vrienden, die jaren geleden naar België gekomen zijn, wordt Groenewegen grondig onderzocht. Hij moet bewijzen dat hij voldoende inkomsten heeft en dat hij over een zorgverzekering beschikt. Groenewegen: 'Ik heb meer dan vijftig documenten moeten inleveren: financieel, Kamer van Koophandel, inschrijving in Nederland, noem maar op.'

Het blijkt voor niets. Op 19 augustus 2013 krijgt Groenewegen te horen dat hij onvoldoende inkomsten heeft. Hij moet het Belgische grondgebied binnen dertig dagen verlaten. 'Ik kreeg een waarschuwing dat als ik het land niet verliet, ik gearresteerd kon worden met het oog op een deportatie', zegt Groenewegen. 'Ik schrok me wezenloos.'

'Volgens de Dienst Vreemdelingenzaken kan ik niet bewijzen dat ik geen belasting zal worden voor de sociale voorzieningen van België. Maar kunnen zij bewijzen dat ik dat wel zal worden? Ik heb al dertien jaar een literair vertaalbedrijfje, ik werd hard. Ik misbruik het systeem helemaal niet. Ik heb nog nooit een uitkering gekregen, en ik heb niets met het OCMW (de Belgische bijstand, red.) te maken.'

Groenewegen vertaalt dichters als Ilja Leonard Pfeijffer, Yannick Dangre en Leonard Nolens van het Nederlands naar het Engels. Zijn grootste succes is What Water Left Behind van Rutger Kopland. Hij werd ervoor genomineerd voor de prestigieuze Popescu Prijs. 'Daarmee verdien ik geen tonnen, dat is waar. Maar ik kom prima rond.'
met andere woorden de ''Hollandse'' aanpak
Kaaskoppie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2014, 09:44   #109
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Maar wat voor een onzin kraam jij toch uit. Is dat het grote voordeel? Het kunnen naar buitenland gaan zonder eerst geld te hoeven wisselen? Heb jij misschien nooit leren rekenen? Wat is het probleem, kun je geen koerswisseling berekenen of zo?
Ik kan beter aan u de vraag stellen of ge hebt leren rekenen. Voor ons grensbewoners ging het koers berekenen als een fluitje van een cent. Wij wisten dus dat er ook wisselkosten zijn. Ik vraag me af of gij ooit geteld hebt hoeveel geld ge kwijtspeelt aan de wisselkosten.

Want als uw rekenen even goed is als uw taal?????

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Die heeft vast nog nooit met het vliegtuig op rijs geweest. Daar moet ge u bijna uitkleden tot op uw onderhemd om binnen dat fantastisch Europa te rijzen. Maar hij zal zeggen dat dat om de veiligheid is. Wel, als ze hier niet al dat gespuis grenzeloos hadden binnen gelaten had ge u op de vlieghaven nu ook niet in uwe halve blote moeten zetten om naar bv Spanje of Italië te vliegen.
Ik ben idd. nog nooit met het vliegtuig op rijs geweest. Ik denk niet dat ge op Rijs (gemeente in Friesland) met een vliegtuig kunt komen.
Ik ga wel soms met het vliegtuig op reis om mijn familie te bezoeken. En mijn grijze haren rijzen te berge bij het lezen van uw tekst.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2014, 22:32   #110
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En échte Spanjaarden stellen ook geen specifieke eisen op maat zoals moslims doen.
Stel je voor dat ze het recht op stierengevechten gaan eisen .....
Dan geven we ze toch gewoon een mechanische stier voorzien van wat extra scherpe horens. Kan nog plezant worden.

Laatst gewijzigd door Garry : 25 februari 2014 om 22:34.
Oud 25 februari 2014, 22:40   #111
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik kan beter aan u de vraag stellen of ge hebt leren rekenen. Voor ons grensbewoners ging het koers berekenen als een fluitje van een cent. Wij wisten dus dat er ook wisselkosten zijn. Ik vraag me af of gij ooit geteld hebt hoeveel geld ge kwijtspeelt aan de wisselkosten.

Want als uw rekenen even goed is als uw taal?????

Ik ben idd. nog nooit met het vliegtuig op rijs geweest. Ik denk niet dat ge op Rijs (gemeente in Friesland) met een vliegtuig kunt komen.
Ik ga wel soms met het vliegtuig op reis om mijn familie te bezoeken. En mijn grijze haren rijzen te berge bij het lezen van uw tekst.
Dat is goed mogelijk dat uw haren rechtop komen maar ik weet tenminste dat ge ook geld kunt verdienen aan wisselkoersen. Maar ik kan tellen.
Oud 26 februari 2014, 10:46   #112
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaaskoppie Bekijk bericht
met andere woorden de ''Hollandse'' aanpak
Inderdaad een goed idee,dat ook de Belgen Nederlands grondgebied moeten verlaten.
En nog beter om de grens te sluiten voor Belgen.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2014, 11:20   #113
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Voor ons grensbewoners ging het koers berekenen als een fluitje van een cent. Wij wisten dus dat er ook wisselkosten zijn. Ik vraag me af of gij ooit geteld hebt hoeveel geld ge kwijtspeelt aan de wisselkosten.
De meeste grensbewoners hadden dan ook een rekening in Nederland. Maar daarbuiten. Diene tijd (jaren 70-80-90) had Antwerpen een paar wisselagenten waar kon gewisseld worden tegen zeer lage wisselkosten. Deze wisselagenten zijn praktisch allemaal verdwenen, en degene die nog overblijft heeft zijn wisselkosten drastisch verhoogd.
Ne "goede huisvader" burger is nu meer geld kwijt aan wisselkosten voor het pakket niet euro, dan dat hij vroeger voor alles kwijt was.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be