![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 40 burgemeesters en geen een die deugt. Overal waar de NVA mee in het bestuur zit, is het miserie. Dat was wellicht de eerste en laatste keer dat men daarmee in coalitie is gegaan. Bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen zal er van de nva al geen sprake meer zijn op het lokale niveau.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 6 april 2014 om 21:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Gewoon wat "voorspellingen" uit de losse pols. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door mvd : 6 april 2014 om 21:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 6 april 2014 om 21:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Gouverneur
|
![]() Verfransing, daar doe ik niet aan mee. Als ik in het Frans wordt aangesproken in Mechelen, praat ik terug in het Nederlands. Dan krijgt ge wel nen blik alsof ge nen emmer stront zijt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit dankbaarheid omdat zij de liquidatie-belasting van van 10%naar 25 % verhoogd hebben zeker ? ![]() De Open-VLD; ze laten ons niet alleen gewillig verder verfransen door de Belgische staatstructuur , maar pluimen ons daarenboven nog volledig kaal met hun belastings-regering. Wie stemt er nu voor die mensen nog? Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 6 april 2014 om 22:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Gouverneur
|
![]() Leuke jongens die blauwe liberalen. Ik dank hun voor het spaarpotje dat ze hebben aangelegd voor onze pensioenen. Ik dank hun voor hun fameuze sell and lease back operaties. Ik dank hun voor het vreemdelingenstemrecht. Ik dank hun voor de hoogste belastingen (en hoge staatsschuld). ik dank hun voor de toegenomen overheidsuitgaven. Dank u OVLD u hebt deze stem verdiend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad,Open -VLD de partij die al haar verkiezingsbeloften brak en nu op komt met als thema; "Stem op ons zodat we onze gebroken verkiezingsbeloften terug ongedaan kunnen maken" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En N-VA heeft een voordeel dat VB nooit kreeg: ze zijn stevig lokaal verankerd en normaliter zijn er de eerste 4 jaar geen verkiezingen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom dan wel ? Hij heeft gelijk. Het is onbelangrijk wat eender welke franstalige partij eist (voor zover ze dat nu nog zouden doen trouwens) wanneer het vlaams grondgebied betreft. Hij heeft ook gelijk als hij simpelweg vaststelt dat die vlaams brabantse gemeentes vlaams zijn en het zullen blijven. En daar kan Maingain & consoorten totaal niets aan doen. Tot zijn grote ergernis overigens. Je lijkt wel een angstig musje dat piept van ongerustheid omdat er ergens een partij 'eist' dat bxl zou moeten vergroten. Oei... ze hebben gesproken ! Moet iedereen meestappen in de waanzin elke keer als er iemand van pakweg FDF een stommiteit vertelt ? Moet dan ook elke franstalige politicus meestappen in diezelfde waanzin als er een vlaamse hardliner weer eens een stommiteit debiteert ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kaakslag flamingantisme heeft bepaalde overeenkomsten met masochisme denk ik : die krijgen ook graag rammel. En als ze er geen krijgen gaan ze er zelf op zoek naar. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar een verder stap in het onderuithalen van het Nederlandstalig karakter van onze provincie. In Waals Brabant zouden ze dit in nog geen duizend jaar accepteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() Ik heb geen last van Franstalige rechters.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waar je fout in bent is dat dit ook maar enige bijdrage zou leveren aan een verdere verfransing van vlaams brabant. Dat heeft er niets mee te maken. Is er een verfransing van Merchtem te merken of te vrezen omdat bv een franstalige gauwdief die op heterdaad is bestraft zijn proces in het frans kan krijgen bij een franstalige magistraat, in plaats van hoedanook in het frans maar bij monde van een nederlandstalige magistraat ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De Franstalige partijen regeren in belgie, zonder meerderheid aan Vlaamse kant. Dus uiteraard is het van belang te weten wat hun intenties zijn. Maar als je zelfs blind bent voor de realiteit, kan ik mij voorstellen dat je ook niet wakker ligt van wat ze voorstellen. Laatst gewijzigd door mvd : 7 april 2014 om 10:45. |
|||
![]() |
![]() |