Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2014, 21:26   #101
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Dat zouden de Belgicisten wel willen ,maar ze vergeten dat het VB nooit 1(één)burgemeester geleverd hebben .
De N-VA daarentegen heeft nu meer dan 40 burgemeesters ,en is hierdoor stevig verankerd in de Vlaamse Politieke wereld.
40 burgemeesters en geen een die deugt. Overal waar de NVA mee in het bestuur zit, is het miserie. Dat was wellicht de eerste en laatste keer dat men daarmee in coalitie is gegaan. Bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen zal er van de nva al geen sprake meer zijn op het lokale niveau.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 6 april 2014 om 21:26.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 21:33   #102
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/17781/Verki...s-landje.dhtml

Dus ons aller Maggie van Merchtem vindt de verder verfransing van de Vlaamse Rand helemaal geen nadeel.

Dat zullen ze niet graag horen in Merchtem.

.
Zelfs haar eigen broer,Eddie De Block, heeft zich als burgemeester van Merchtem steeds verzet tegen de verfransing van de wekelijkse markt van Merchtem.
Citaat:
"Ik wil een sterk Vlaanderen in een sterk België en een sterk Europa. Ik voel me op en top Vlaming, maar evenzeer Belg en Europeaan."
Madam wil een sterk Vlaanderen, een sterk België en ook een sterk Europa. En ook een efficiënte overheid zeker? Wanneer je in die dolgedraaide eurofilie meegaat, moet je op z'n minst één van de twee niveaus eronder afschaffen. Europa zal meer en meer het financiële beleid willen voeren, het zal ook het buitenlands beleid willen voeren, het bepaalt nu al voor 75% de wetgeving. Maar toch wil het block een sterk Vlaanderen en een sterk Belgie? Belachelijk..
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 21:37   #103
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
40 burgemeesters en geen een die deugt. Overal waar de NVA mee in het bestuur zit, is het miserie. Dat was wellicht de eerste en laatste keer dat men daarmee in coalitie is gegaan. Bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen zal er van de nva al geen sprake meer zijn op het lokale niveau.
Dat zijn nu eens "doorslaggevende argumenten" zie

Gewoon wat "voorspellingen" uit de losse pols.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 21:39   #104
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Geen enkele Vlaams-Brabantse gemeente is Franstalig! Ja, er zijn gemeenten in Vlaams-Brabant waar heel veel Franstaligen wonen en in bepaalde gevallen waar de meerderheid Franstalig is - de faciliteitengemeenten - maar die gemeenten zijn nog steeds Vlaamse gemeenten en zullen altijd Vlaamse gemeenten blijven.
De Vlamingen die daarmee een probleem hebben, vinden gewoon een schijnexcuus om hun anti-Franstalige gevoelens te verbergen maar spreken in de leegte aangezien mensen vrij zijn zich te vestigen waar ze willen.
Tegen jou praten is als tegen een muur praten. ALLE Franstalige partijen (buiten Ecolo) eisen de uitbreiding van Brussel, en de uitbreiding van het faciliteitenstelsel. Ik heb u dat al verschillende keren onder u neus geduwd, maar je negeert dat gewoon straal, en raast maar wat verder over 'anti-Franstalige gevoelens' en blablabla. Als jij geen kennis wens te nemen van feiten, is een discussie compleet zinloos, en dan snap ik niet wat je hier komt doen. Ik raad iedereen aan om u vanaf nu compleet te negeren.

Laatst gewijzigd door mvd : 6 april 2014 om 21:39.
Oud 6 april 2014, 21:46   #105
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/17781/Verki...s-landje.dhtml

Dus ons aller Maggie van Merchtem vindt de verder verfransing van de Vlaamse Rand helemaal geen nadeel.

Dat zullen ze niet graag horen in Merchtem.

.
Zelfs haar eigen broer,Eddie De Block, heeft zich als burgemeester van Merchtem steeds verzet tegen de verfransing van de wekelijkse markt van Merchtem.
Natuurlijk ziet die geen voordeel in het splitsen van het land. Ze weet gewoon niet op welke helft dat ze met haar voor- of achterkant moet gaan staan.

Laatst gewijzigd door Garry : 6 april 2014 om 21:48.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 22:00   #106
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Als de verfransing u niet bevalt verhuis dan naar antwerpen of Gent of zo he

Of is het daar ook niet goed voor die zageventen
Verfransing, daar doe ik niet aan mee. Als ik in het Frans wordt aangesproken in Mechelen, praat ik terug in het Nederlands. Dan krijgt ge wel nen blik alsof ge nen emmer stront zijt.
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 22:02   #107
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als liberaal (en dat is een ingesteldheid, ik ben liberaal in denken en doen) heb ik geen andere keuze zonder veel overtuiging op een surrogaat te stemmen dat zich liberale partij noemt. Ik maak daar verder niet veel woorden aan vuil want politiek interesseert me zéér weinig.
Als ik U goed begrijp,gaat U dus voor de open-VLD stemmen.
Uit dankbaarheid omdat zij de liquidatie-belasting van van 10%naar 25 % verhoogd hebben zeker ?

De Open-VLD;
ze laten ons niet alleen gewillig verder verfransen door de Belgische staatstructuur ,
maar pluimen ons daarenboven nog volledig kaal met hun belastings-regering.

Wie stemt er nu voor die mensen nog?

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 6 april 2014 om 22:14.
Oud 6 april 2014, 22:04   #108
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat zo. U bent wel een visionair persoon dat dat u zo goed de toekomst kan voorspellen. Ik heb toch de indruk dat er in mijn gemeente geen echte problemen zij met de NVA burgemeester.
Oud 6 april 2014, 22:07   #109
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik U goed begrijp,gaat U dus voor de open-VLD stemmen.
Uit dankbaarheid omdat zij de liquidatie-belasting van van 10%naar 25 % verhoogd hebben zeker ?
Leuke jongens die blauwe liberalen. Ik dank hun voor het spaarpotje dat ze hebben aangelegd voor onze pensioenen. Ik dank hun voor hun fameuze sell and lease back operaties. Ik dank hun voor het vreemdelingenstemrecht. Ik dank hun voor de hoogste belastingen (en hoge staatsschuld). ik dank hun voor de toegenomen overheidsuitgaven. Dank u OVLD u hebt deze stem verdiend.
Oud 7 april 2014, 07:12   #110
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Leuke jongens die blauwe liberalen. Ik dank hun voor het spaarpotje dat ze hebben aangelegd voor onze pensioenen. Ik dank hun voor hun fameuze sell and lease back operaties. Ik dank hun voor het vreemdelingenstemrecht. Ik dank hun voor de hoogste belastingen (en hoge staatsschuld). ik dank hun voor de toegenomen overheidsuitgaven. Dank u OVLD u hebt deze stem verdiend.

Inderdaad,Open -VLD de partij die al haar verkiezingsbeloften brak
en nu op komt met als thema;

"Stem op ons zodat we onze gebroken verkiezingsbeloften terug ongedaan kunnen maken"
Oud 7 april 2014, 08:12   #111
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Dat zal idd zo zijn. Maar gaan daarmee de communautaire problemen weg zijn? Dat is al een paar keer voorspeld geweest de laatste 150 jaar....
Integendeel. Elke keer weer zullen er nieuwe Vlaamsgezinde partijen opstaan, tot zolang dit "land" bestaat.

En N-VA heeft een voordeel dat VB nooit kreeg: ze zijn stevig lokaal verankerd en normaliter zijn er de eerste 4 jaar geen verkiezingen...
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2014, 09:19   #112
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benjiro Bekijk bericht
Dat is eigenlijk best een leuk excuus. Ik weet niet of je al in gemeenten zoals Vilvoorde de laatste tijd geweest bent. Maar het is daar tegenwoordig kering en inslag, van Franstaligen. Zover, dat ganse straten bijna puur Franstaligen ( vanuit Brussel vooral ), zijn.

En kom niet af dat dit geen gevolgen heeft. 10 a 15 jaar geleden, ging je een winkel binnen, dan was het "Goedendag". Nu heb je meer & meer winkels, waar je binnenstapt, en de eerste woorden dat je hoort zijn: "Bonjour".

Je gaat winkelen, en rondom hoor je a) Frans, b) Arabische of Oost Europees, en dan kan je Vlaams horen.

Er is een verschil om tegen Franstaligen te zijn, en gewoon de realiteit in te zien. Namelijk, dat ganse gebieden puur verfransen. Is dat "anti-Franstalige gevoelens", nee ... het is de realiteit van de situatie.

Feit is, dat er nogal veel Franstaligen zijn, dat weigeren om Vlaams aan te leren. Voor een groot deel is dat echt de schuld van de Vlamingen geweest, want laten we eerlijk zijn. Als er vroeger een Franstalige je aansprak, dan sprak je als Vlaming... Frans terug naar hun.

Hetzelfde probleem zie je ook met de migratie, ... ze komen uit ex-Franstalige kolonie gebieden, en ... Frans kennen ze, maar Vlaams ... Das te moeilijk ( en het duurt vaak één generaties voor ze Nederlands leren op school ).

Als ik op Politie bureau ben, en er komen twee vrouwen binnen, ... en ze beginnen in het Frans te spreken tegen de Agent. De Agent zegt: "Hier spreken we Nederlands". Dan gebeuren er twee zaken: 1. Ze spreken geen woord Nederlands ( uit onkunde, of gewoon niet willen ). 2. Ze worden boos op de Agent omdat hij geen Frans met hun spreekt, in Vlaanderen.

En kan je 100de verhalen zoals dat vertellen... Voor iedere Franstalige dat Nederlands spreekt, en wilt spreken ( en heb veel respect voor hun ), heb je 2 dat gewoon weigeren om Nederlands te spreken ( door nooit aan te leren, uit luiheid? Want de Vlamingen kunnen wel Frans spreken? Of uit trots? )

Nu om terug te komen op je quote van "anti-Franstalige gevoelens". Het lijkt mij eerder, dat als mensen niet de moeite willen doen, om de officiële taal in een gebied te spreken, dat dit meer spreekt van intolerantie, dan wat anders.

In Frankrijk ga ik geen Nederlands spreken. In Duitsland spreek ik geen Vlaams ( Belabberd Duits ja, maar het word je in dank afgenomen door Duitsers als je Duits probeert te spreken! ).

Hetzelfde is ook van toepassing in Vlaanderen. Als een Franstalige Vlaams probeert te spreken, dan zullen menig Vlamingen, met plezier hun beantwoorden in het Frans. Maar als men zo arrogant is, om alles in het Frans te willen, tja ... dan moet men niet verbaast zijn, dat mensen durven tegen kribbelen deze dagen.

Niemand dat zegt dat ze niet het recht hebben. Maar ze moeten ook wel voldoen aan de verplichtingen... En dat is Nederlands kunnen spreken. En dit is niet enkel uit "anti-Franstalige gevoelens" van de Vlamingen, maar gewoon uit praktische aard.

Welke Vlamingen gaan in Wallonie wonen, en gaat aandringen dat alles in het Nederlands moet zijn? We passen ons aan. Maar dat we ons moeten aanpassing, in ons eigen Vlaams gebied, ... is dat geen stap te ver???

Als je denkt dat dit normaal is, dan is er geen hoop. Want dan kan men letterlijk, lokale culturen, gewoon overrompelen met immigratie / verhuis, van andere culturen.

Het is een vrij gekend feit, dat grote gebieden puur verfranst zijn de afgelopen 100 jaar. En mensen die in bepaalde gebieden wonen, kunnen het verschil enorm zien. Tussen wanneer ze jong waren, en nu, ... ganse gebieden verfranst. Vreemd genoeg gebeurt niet hetzelfde aan de Waalse kant

Als Vlaams volk, hebben we niet het recht, om de vragen / eisen! dan mensen Vlaams spreken, in Vlaamse gebieden?? Is dat echt zo een zonde / racisme? Nee ..

En laat me even duidelijk zijn, in andere landen werkt men exact hetzelfde. Ga eens naar Duitsland bij een openbare dienst. Vaak zal je te horen krijgen: "in Deutschland sprechen wire deutsch". Ga je naar Frankrijk, ... ga je hetzelfde meemaken.

Maar of weeeeee ... als het in Vlaanderen gebeurt, dan staat iedere Franstalige Waal te springen op de barricades nietwaar. Feit is, dat als men zich aanpast zoals de Vlamingen doen, dat er gewoon geen problemen zouden zijn. Waar ik opgroeide, in de straat woonde: Italianen, Spanjaarden, enz enz ... geen enkel van die mensen eiste dat diensten in hun moedertaal moesten zijn. Ze leerde allemaal mooi Nederlands aan ( sommige beter dan andere ). Nu, nu zijn deze mensen allemaal vervangen door Franstaligen, waar heel wat weigeren zich aan te passen.

Verhuis naar Antwerpen?

Iemand schreef hier, als het je niet aanstaat dat gebieden verfranst worden, dat de mensen dan maar moeten verhuizen naar Antwerpen of Genk. En ja, dat lost het probleem op hoe weeral? Het lost niets op, want het opent gewoon de deur voor nog meer Verfransing. En dan komen er meer & meer bij Genk, en dan begint gans het spelletje weeral. En voor je het weet, is Vlaams, een dialect taaltje, ergens rondom de Nederlandse grens.

Feit is, kop tussen je benen, lost niets op.
Op de ene kant moet u de Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen accepteren omdat die een realiteit is en op de andere kant ga ik totaal akkoord dat men zich moet aanpassen als men zich in een andere regio vestigt.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2014, 10:01   #113
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er al miserie is dan is het in de eerste plaats omdat de trado's de verkiezingsuitslag van oktober 2012 nog steeds niet hebben verteerd. Zo is al de herrie met de lokale SPa-afdeling in Aalst er bovenal gekomen door de pissigheid van Bruno Tobback en van Freya Vanden Bossche die zich mordicus wilden verzetten tegen de deelname van de SPa aan het bestuur van de stad Aalst. In gans Vlaanderen (behalve dan in Gent) kregen de sossen op hun donder en toch hadden ze de arrogantie om te pogen in Aalst eenzelfde coalitie op de been te brengen als in Gent. De SPa was in Aalst zelfs rekenkundig niet nodig om een meerderheid te halen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2014, 10:06   #114
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Tegen jou praten is als tegen een muur praten. ALLE Franstalige partijen (buiten Ecolo) eisen de uitbreiding van Brussel, en de uitbreiding van het faciliteitenstelsel. Ik heb u dat al verschillende keren onder u neus geduwd, maar je negeert dat gewoon straal, en raast maar wat verder over 'anti-Franstalige gevoelens' en blablabla. Als jij geen kennis wens te nemen van feiten, is een discussie compleet zinloos, en dan snap ik niet wat je hier komt doen. Ik raad iedereen aan om u vanaf nu compleet te negeren.

Waarom dan wel ? Hij heeft gelijk. Het is onbelangrijk wat eender welke franstalige partij eist (voor zover ze dat nu nog zouden doen trouwens) wanneer het vlaams grondgebied betreft. Hij heeft ook gelijk als hij simpelweg vaststelt dat die vlaams brabantse gemeentes vlaams zijn en het zullen blijven. En daar kan Maingain & consoorten totaal niets aan doen. Tot zijn grote ergernis overigens.
Je lijkt wel een angstig musje dat piept van ongerustheid omdat er ergens een partij 'eist' dat bxl zou moeten vergroten. Oei... ze hebben gesproken !
Moet iedereen meestappen in de waanzin elke keer als er iemand van pakweg FDF een stommiteit vertelt ? Moet dan ook elke franstalige politicus meestappen in diezelfde waanzin als er een vlaamse hardliner weer eens een stommiteit debiteert ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2014, 10:08   #115
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom dan wel ? Hij heeft gelijk. Het is onbelangrijk wat eender welke franstalige partij eist (voor zover ze dat nu nog zouden doen trouwens) wanneer het vlaams grondgebied betreft. Hij heeft ook gelijk als hij simpelweg vaststelt dat die vlaams brabantse gemeentes vlaams zijn en het zullen blijven. En daar kan Maingain & consoorten totaal niets aan doen. Tot zijn grote ergernis overigens.
Je lijkt wel een angstig musje dat piept van ongerustheid omdat er ergens een partij 'eist' dat bxl zou moeten vergroten. Oei... ze hebben gesproken !
Moet iedereen meestappen in de waanzin elke keer als er iemand van pakweg FDF een stommiteit vertelt ? Moet dan ook elke franstalige politicus meestappen in diezelfde waanzin als er een vlaamse hardliner weer eens een stommiteit debiteert ?
Is de waan van de dag dan geen valabele reden om aan politiek te doen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2014, 10:22   #116
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Is de waan van de dag dan geen valabele reden om aan politiek te doen?
Voor velen is dat zo. En als er zich geen probleem aandient, gaat men wel naarstig zoeken om er eentje op te diepen. Superbelangrijke gebeurtenissen zoals een boutade van een schepen uit de rand, of een opiniestuk uit Le Soir, of andere trivialiteiten.
Kaakslag flamingantisme heeft bepaalde overeenkomsten met masochisme denk ik : die krijgen ook graag rammel. En als ze er geen krijgen gaan ze er zelf op zoek naar.
Oud 7 april 2014, 10:28   #117
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor velen is dat zo. En als er zich geen probleem aandient, gaat men wel naarstig zoeken om er eentje op te diepen. Superbelangrijke gebeurtenissen zoals een boutade van een schepen uit de rand, of een opiniestuk uit Le Soir, of andere trivialiteiten.
Kaakslag flamingantisme heeft bepaalde overeenkomsten met masochisme denk ik : die krijgen ook graag rammel. En als ze er geen krijgen gaan ze er zelf op zoek naar.
Franstalige rechters benoemen in Vlaams Brabant is nu wel geen trivialiteit,
maar een verder stap in het onderuithalen van het Nederlandstalig karakter van onze provincie.
In Waals Brabant zouden ze dit in nog geen duizend jaar accepteren.
Oud 7 april 2014, 10:31   #118
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
maar een verder stap in het onderuithalen van het Nederlandstalig karakter van onze provincie.
Ik heb geen last van Franstalige rechters.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2014, 10:40   #119
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die franstalige rechters zijn zeker geen mooi punt in de splitsing van het gerechtelijk arrondissement.
Maar waar je fout in bent is dat dit ook maar enige bijdrage zou leveren aan een verdere verfransing van vlaams brabant. Dat heeft er niets mee te maken.
Is er een verfransing van Merchtem te merken of te vrezen omdat bv een franstalige gauwdief die op heterdaad is bestraft zijn proces in het frans kan krijgen bij een franstalige magistraat, in plaats van hoedanook in het frans maar bij monde van een nederlandstalige magistraat ?
Oud 7 april 2014, 10:41   #120
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom dan wel ? Hij heeft gelijk. Het is onbelangrijk wat eender welke franstalige partij eist (voor zover ze dat nu nog zouden doen trouwens) wanneer het vlaams grondgebied betreft.
het gaat niet over 'eender welke', het gaat over alle Franstalige partijen, behalve Ecolo.

Citaat:
Hij heeft ook gelijk als hij simpelweg vaststelt dat die vlaams brabantse gemeentes vlaams zijn en het zullen blijven. En daar kan Maingain & consoorten totaal niets aan doen. Tot zijn grote ergernis overigens.
Complete onzin. De Franstaligen hebben sinds het bestaan van België heel wat gemeenten rond Brussel en elders geannexeerd. Gemeenten werden destijds bij Brussel gevoegd, vanaf dat er 30% Franstaligen waren. Dus waarom zouden de zes faciliteitengemeenten niet aan Brussel kunnen toevallen, nu CDnochV ze gebetonneerd heeft in de grondwet? Didier Reynders (ook een onbeduidende figuur in de marge, ongetwijfeld) eiste heel Vlaams-Brabant op bij de vorige onderhandelingen. Er is een kanton S-G-Rode, dat op Brusselse lijsten kan stemmen. De Franstaligen halen slag na slag binnen.

Citaat:
Wie heeft het hier over FDF? Of over hardliners?

De Franstalige partijen regeren in belgie, zonder meerderheid aan Vlaamse kant. Dus uiteraard is het van belang te weten wat hun intenties zijn. Maar als je zelfs blind bent voor de realiteit, kan ik mij voorstellen dat je ook niet wakker ligt van wat ze voorstellen.

Laatst gewijzigd door mvd : 7 april 2014 om 10:45.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be