Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 8 april 2014, 20:33   #101
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wie is De Zever?
De Grote Misleider
Oud 8 april 2014, 20:37   #102
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
fonne is offline  
Oud 8 april 2014, 21:17   #103
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Moderators! fonne vervalst quotes
Oud 8 april 2014, 22:47   #104
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koens Radiatoren Bekijk bericht
Ik vraag me af hoe De Wever die civiele religie opvat. Als iets in de aard van Comtes Religie van de Mensheid, of eerder een generische politieke religie?
Dat vraag ik mij ook af. Als conservatief is het natuurlijk niet aan hem om te bepalen wat dat moet zijn. Ik denk dat we eerder naar nog meer individualisme gaan in Vlaanderen. De meeste Vlamingen willen helemaal niet bij Vlaanderen horen, zij willen helemaal geen gemeenschap vormen met hun mede-Vlamingen. Zij eisen wel allerlei ondersteuning van de staat.
mvd is offline  
Oud 9 april 2014, 09:24   #105
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af hoe De Wever die civiele religie opvat. Als iets in de aard van Comtes Religie van de Mensheid, of eerder een generische politieke religie?
Op gevaar af dat we zijn beschouwing over "vroeger houvast van de godsdienst, en nu houvast van ..." te letterlijk en te dogmatisch gaan beschouwen ...
maar hij spreekt daar toch over.
Dat is iets dat moet uitkomen uit de gemeenschap.
Ik denk dan: in diverse vormen, van wetten tot gebruiken enz.

Voorbeeldje:
we stellen vast dat katholieke clerus niet meer in ostentatieve religieuze kledij over straat wandelt, zoals we dat hier vroeger wel kenden, en zoals je soms wel eens kunt zien in Frankrijk, Italië (ik heb het er recent toch gezien, meer concreet zelfs in restaurants langs autostrades ...)
Dat is zo'n ongeschreven regel geworden van onze cultuur.
Waarom laten die pasters dat? Wie houdt hen tegen, of wie raadt hen iets aan?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 9 april 2014, 12:08   #106
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is taboe om als gewone priester een soutane of clergyman (hemd met boordje) te dragen. Het brandmerkt je als conservatief, een outsider.

Er zit natuurlijk wel een zekere traditie in het kostuum die verloren gaat zo, maar dat is niet alleen in de Roomse kerk zo. Dat is ook zo bij seculiere functies.
Ik vroeg geen antwoord op die specifieke vraag.
De vraagstelling diende enkel als illustratie van wat de andere daar zich afvroeg.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 9 april 2014, 14:14   #107
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
De Wever zegt dus gewoon dat hij een republikein is. Niets nieuws onder de zon.
Ik weet niet of hij dat verklaard heeft, maar wat is daar fout mee?
Dat in een republiek het staatshoofd verkozen wordt?
Oud 9 april 2014, 14:19   #108
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Dat er verschillen zijn tussen de dialecten is niet te ontkennen, daarvoor is het AN uitgevonden.
Maar jij zit hier nu te kakelen, dat er geen verschil is tussen "romaanse talen" en " germaanse talen.
Ik ga dus niet akkoord, en stel vast dat u argument ...."muziek" is ...

Dus straks 4 /VIER officieële talen in la Belgique/Belgie/Belgien/Belgium ?

Weet dat de "roma"" blijkbaar" geen van de vier talen spreken.....
Niet alleen muziek. In veel bedrijven wordt noodgedwongen, als maar meer Engels gebruikt.

En wat staat ons nog te wachten? Lees in dat verband eens over de TV(-zenders) in de toekomst: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140408_01060665

Voor diegenen die daar niet kunnen lezen citeer ik het voornaamste van hetgeen Dominique Deckmyn redacteur cultuur & media bij De Standaard schrijft.

Citaat:
Europese zenders kunnen wel eens weggeveegd worden, meent Lindner. ‘Ik kan mij zelfs een Europa zonder nationale zenders indenken. Dat is schrikwekkend, maar ook bevrijdend. Je zult overal ter wereld kunnen praten over The wire of Mad men. Maar het gevaar is een Amerikaanse monocultuur.’
Dat lijkt verdacht goed te passen in het verhaal dat ik hier jaren geleden al stelde. De kans bestaat dat, op lange termijn, AN als standaardtaal verdwijnt en volledig vervangen wordt door Engels. Terwijl het dialect, de streektalen, en of een niet gestandaardiseerde tussentaal behouden blijven voor gebruik in familie- en kennissenkring.
pajoske is offline  
Oud 9 april 2014, 15:16   #109
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik weet niet of hij dat verklaard heeft, maar wat is daar fout mee?
Dat in een republiek het staatshoofd verkozen wordt?
Van waar de achterdochtige in je vraagstelling ? Vermoedt jij dat Bart De Wever misschien geen republikein zou wezen ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 9 april 2014 om 15:27.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 9 april 2014, 20:01   #110
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Voor diegenen die de uitzending misten. Wat onthield ik ervan ?

1 -- Meneer De Wever vereenzelvigt zich liever niet met Cicero (correcte uitspraak Kiekeroo volgens meneer De Wever); naar eigen zeggen is hij Caesar.
2 -- Meneer De Wever gaf twee keer aan hoe hij zich later in de geschiedenisboeken wil vermeld zien : de ene keer met afgehakt hoofd in een rieten mand en zijn tong aan de poorten van de senaat genageld; maar vooral meent hij dat hij zijn plaats in de geschiedenisboeken verdienen zal indien hij erin slaagt de vlaamse onafhankelijkheid te initiëren.
3 -- Meneer De Wever benoemde mevrouw Sminate (2 keer) "een jong en moedig meisje"

Dergelijke uitspraken zijn symptomatisch voor een bepaalde geestesaandoening, ik kom er nu even niet op dewelke .. hoedanook blijft het bangelijk dat een randpsychopaat straks hier de dienst uitmaakt .. Ief kom terug ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 9 april 2014 om 20:02.
4x10E6 is offline  
Oud 9 april 2014, 20:06   #111
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht

1 -- Meneer De Wever vereenzelvigt zich liever niet met Cicero (correcte uitspraak Kiekeroo volgens meneer De Wever); naar eigen zeggen is hij Caesar.
2 -- Meneer De Wever gaf twee keer aan hoe hij zich later in de geschiedenisboeken wil vermeld zien : de ene keer met afgehakt hoofd in een rieten mand en zijn tong aan de poorten van de senaat genageld; maar vooral meent hij dat hij zijn plaats in de geschiedenisboeken verdienen zal indien hij erin slaagt de vlaamse onafhankelijkheid te initiëren.
3 -- Meneer De Wever benoemde mevrouw Sminate (2 keer) "een jong en moedig meisje"

Dergelijke uitspraken zijn symptomatisch voor een bepaalde geestesaandoening, ik kom er nu even niet op dewelke .. hoedanook blijft het bangelijk dat een randpsychopaat straks hier de dienst uitmaakt .. Ief kom terug ..
Ief komt NIET terug.
Straks: dat is morgen + 45 dagen.
Fantastisch: de traditionele psychopaten zullen zich meer dan ooit Calimero voelen.

Boduo is offline  
Oud 10 april 2014, 00:34   #112
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

Kort, krachtig, duidelijk, zeer goed.

.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline  
Oud 10 april 2014, 08:31   #113
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Die geestesaandoening, als ge niet op de naam kunt komen, heet seniliteit.
Maar 't kan natuurlijk ook gewoon domheid zijn.

.

De schoofzak is offline  
Oud 10 april 2014, 09:08   #114
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

"Ief" verhuist naar Stockholm.
Als expert in de materie gaat hij daar de democratie ondersteunen en helpen bij verkiezingsprocessen.
Oud 10 april 2014, 09:29   #115
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
De Grote Misleider
Een soort priester dus.

Misleider is leider van een Mis.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 10 april 2014 om 09:30.
reservespeler is offline  
Oud 10 april 2014, 19:26   #116
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het klassieke Latijn is dat gewoonweg de juiste uitspraak.
.. ah zo .. u beschikt over een geluidsopname uit ietskes voor kristus .. ik hou het op Tsjietjseroo .. kan evengoed .. en is bijgevolg even correct ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 10 april 2014 om 19:27.
4x10E6 is offline  
Oud 10 april 2014, 20:38   #117
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.. ah zo .. u beschikt over een geluidsopname uit ietskes voor kristus .. ik hou het op Tsjietjseroo .. kan evengoed .. en is bijgevolg even correct ..
Nee manneke... De uitspraak Tsjietjseroo is er gekomen onder invloed van het Italiaans war de C (voor de klinkers e en i) als tj wordt uitgesproken. Maar vergelijkend taalkundig onderzoek heeft uitgewezen dat het in de tijd van de Romeinse republiek wel degelijk als Kiekeroo werd uitgesproken.
quercus is offline  
Oud 10 april 2014, 20:54   #118
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Nee manneke... De uitspraak Tsjietjseroo is er gekomen onder invloed van het Italiaans war de C (voor de klinkers e en i) als tj wordt uitgesproken. Maar vergelijkend taalkundig onderzoek heeft uitgewezen dat het in de tijd van de Romeinse republiek wel degelijk als Kiekeroo werd uitgesproken.
De twee uitspraken zijn correct. 'Kikero' is gewoon de vergriekste vorm van 'tsjitsjero'. De ontwikkelde Romeinen in die tijd hadden de tendens alles te willen vergrieksen, net zoals indertijd de elite hier bij ons alles wilde verfransen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 april 2014 om 20:57.
Het Oosten is offline  
Oud 10 april 2014, 21:23   #119
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt daar geen geluidsopnamen voor nodig. Linguisten hebben andere methodes om de uitspraak van talen te reconstrueren.

Latin Pronunciation Demystified.

Het is dus wel degelijk Kiekeroo.
fonne is offline  
Oud 10 april 2014, 21:30   #120
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De twee uitspraken zijn correct. 'Kikero' is gewoon de vergriekste vorm van 'tsjitsjero'. De ontwikkelde Romeinen in die tijd hadden de tendens alles te willen vergrieksen, net zoals indertijd de elite hier bij ons alles wilde verfransen.
Met de griekse letter TSJI neem ik aan.
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be