Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 10 april 2014, 13:33   #101
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Ik heb u al uitgelegd waarom. (Al kruipen ze vooral op de schoot van CD&V.)
Het ging erover dat je het VB een dubbelzinnige houding verweet, waarbij ze eigenlijk alleen voor de schijn toenadering zochten tot N-VA, terwijl ze 'in hun andere hand een steen hebben'. Het is nu duidelijk dat vld even goed een steen in zijn hand heeft.

Citaat:
Reeds gedaan.
Je hebt geen enkel programmapunt gegeven.

Citaat:
Ik heb geen sluitende definitie van wat humaan is en wat niet (u wel?). Hoe het Belang asielzoekers en vreemdelingen wil behandelen vind ik alvast niet humaan.
Dus iemand 5 jaar laten blijven ipv hem op te sporen, om hem dan toch nog uit te zetten is wél humaan. Zo niet, zijn vld, cvp enz.. ook geen humane partijen, en staan ze op hetzelfde niveau als vb.
mvd is offline  
Oud 10 april 2014, 13:36   #102
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaams Belang wel. En daar ging het over: (ik herhaal) het Vlaams Belang is moreel gezien medeverantwoordelijk voor het extreemrechtse etiket dat jarenlang op de Vlaamse Beweging werd geplakt.

(Diegenen die het erop plakten zijn natuurlijk óók (en meer) verantwoordelijk daarvoor.)
En dat is in essentie dus onliberaal: een partij is verantwoordelijk voor hoe anderen een bepaalde stroming percipiëren.
mvd is offline  
Oud 10 april 2014, 13:38   #103
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben idealistisch, ja. Dat hebt u goed gezien, Kcaj Rehtona.
Ik ben eerder pragmatisch.
Another Jack is offline  
Oud 10 april 2014, 13:40   #104
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Het ging erover dat je het VB een dubbelzinnige houding verweet, waarbij ze eigenlijk alleen voor de schijn toenadering zochten tot N-VA, terwijl ze 'in hun andere hand een steen hebben'. Het is nu duidelijk dat vld even goed een steen in zijn hand heeft.
Ik heb dat laatste ook nooit ontkend.

Citaat:
Je hebt geen enkel programmapunt gegeven.
Jawel, het punt van Annemans en Pas eergisteren omtrent assimilatie. Bon, uit hun programma dan:

"Het Vlaams Belang pleit om die reden als enige partij voor een kordate immigratiestop, zeker voor migratie vanuit niet-Westerse landen."

Citaat:
Dus iemand 5 jaar laten blijven ipv hem op te sporen, om hem dan toch nog uit te zetten is wél humaan. Zo niet, zijn vld, cvp enz.. ook geen humane partijen, en staan ze op hetzelfde niveau als vb.
Ik ga het niet verdedigen, maar het is i.i.g. meer humaan dan ze opsluiten.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 10 april 2014, 13:41   #105
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat is in essentie dus onliberaal: een partij is verantwoordelijk voor hoe anderen een bepaalde stroming percipiëren.
Heeft niets met liberalisme te maken. Niets.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 10 april 2014, 13:43   #106
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik ben eerder pragmatisch.
Ik vind pragmatisme een gevaarlijk denkpatroon. Maar dat is een andere discussie, en misschien niet echt interessant om in dit topic te voeren.

Nebur is offline  
Oud 10 april 2014, 13:46   #107
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jawel, het punt van Annemans en Pas eergisteren omtrent assimilatie.
Dat is geen programmapunt..

Citaat:
Bon, uit hun programma dan:

"Het Vlaams Belang pleit om die reden als enige partij voor een kordate immigratiestop, zeker voor migratie vanuit niet-Westerse landen."
Dat is niet racistisch. In die logica is iedereen die niet voor volledige open grenzen pleit een racist. Bijgevolg is dus elk land ter wereld, en zowat elke belgische partij van betekenis racistisch.

Citaat:
Ik ga het niet verdedigen, maar het is i.i.g. meer humaan dan ze opsluiten.
Want?

Laatst gewijzigd door mvd : 10 april 2014 om 13:46.
mvd is offline  
Oud 10 april 2014, 13:46   #108
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft niets met liberalisme te maken. Niets.
Sterke argumentatie
mvd is offline  
Oud 10 april 2014, 13:49   #109
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Sterke argumentatie
Alleen hij weet hoe het echte liberalisme eruit ziet...
Another Jack is offline  
Oud 10 april 2014, 13:49   #110
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is geen programmapunt..
:') Als een voorzitter dat zegt, en hij wordt niet teruggefloten, dan is dat een programmapunt.

Citaat:
Dat is niet racistisch. In die logica is iedereen die niet voor volledige open grenzen pleit een racist. Bijgevolg is dus elk land ter wereld, en zowat elke belgische partij van betekenis racistisch.
Het gaat over dat laatste bijzinnetje. Blijkbaar staan Westerlingen op een hogere trede dan andere volkeren.

Citaat:
Want?
Gezinnen opsluiten omdat ze asiel aanvragen is inhumaan.

Nebur is offline  
Oud 10 april 2014, 14:07   #111
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat over dat laatste bijzinnetje. Blijkbaar staan Westerlingen op een hogere trede dan andere volkeren.
Dat is wat jij ervan maakt. Cultuurcompatibiliteit nastreven wilt niet zeggen dat je de ene cultuur beter acht dan de andere.

Nu, los daarvan lijkt het mij wel evident dat bepaalde achterlijke woestijnculturen minderwaardig zijn aan de onze.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 10 april 2014, 14:14   #112
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Dat is wat jij ervan maakt. Cultuurcompatibiliteit nastreven wilt niet zeggen dat je de ene cultuur beter acht dan de andere.

Nu, los daarvan lijkt het mij wel evident dat bepaalde achterlijke woestijnculturen minderwaardig zijn aan de onze.
Het gaat niet over culturen. Het gaat over volkeren. Ze willen een immigratiestop voor mensen uit niet-Westerse landen. Ongeacht de cultuur die de mensen uit Westerse of niet-Westerse landen hebben. Blijkbaar mogen bvb. christenfundamentalisten uit de VS wel overkomen, maar gematigde christenen uit Egypte niet.

Ik vind de islamitische cultuur (net zoals de katholieke cultuur) ook achterlijk. Dat is het punt niet.

Nebur is offline  
Oud 10 april 2014, 14:17   #113
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
:') Als een voorzitter dat zegt, en hij wordt niet teruggefloten, dan is dat een programmapunt.
Nee, een programmapunt is iets dat in het programma staat.

'Assimilatie' is uiteindelijk weinig concreet. Wat verstaat men er precies onder, hoe ver moet dat gaan enz.. Daarom vroeg ik naar een concreet programmapunt.

Citaat:
Dus dan is Nva, Cvp, vld enz.. evenzeer racistisch. Zij zijn namelijk voor open grenzen met Bulgarije, Roemenië, Cyprus, enz... Echter niet voor Marokko, Mali, Kazachstan, enz..

Citaat:
Dat heb je al gezegd.

Vind je het uitzetten van iemand die hier vijf jaar verblijft dan niet inhumaan? Waarom is dat minder inhumaan? Je laat tenslotte iemand vijf jaar de hoop opbouwen dat hij hier verder zijn leven zal kunnen opbouwen. Het is trouwens ook niet zo dat die gesloten asielcentra een soort van donkere kerker is zonder zonlicht.

Dus, de vraag blijft nog altijd dezelfde: waarom is het opsluiten van illegalen in gesloten asielcentra meer inhumaan dan het na vijf jaar uitzetten van een illegaal.

Laatst gewijzigd door mvd : 10 april 2014 om 14:18.
mvd is offline  
Oud 10 april 2014, 14:43   #114
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
1. Culturen verschillen. De Westerse gemeenschappen houden zich grotendeels aan de natuurlijke mensenrechten. Als ze dit soms niet doen en ontsporen, wordt dit aan de kaak gesteld en als een zwarte bladzijde in de geschiedenis van die bepaalde gemeenschap gesteld.
In andere gemeenschappen worden de natuurlijke mensenrechten geschonden. Een goed voorbeeld hierbij zijn de meeste mohamedaanse landen. Daar is vaak geen meningsvrijheid of vrijheid van godsdienst en is het eigendomsrecht sterk beperkt.
Bij anderen komt nog genitale verminking, of zelfs koppensnellerij of menseneterij voor.
Tja, voorkeur wordt gegeven aan het meest humane, dat is ook natuurlijk.
2. Ze vragen asiel aan. Komen ze wel in aanmerking voor deze Westerse procedure ter bescherming van de politiek zwaar vervolgden of liegen ze en zijn ze economische migranten zonder kwalificaties of wensen ze enkel een toegangskaartje tot de verzorgingsstaat? Een goed georganiseerde quarantaine is niet inhuman.
fcal is offline  
Oud 10 april 2014, 15:12   #115
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U aanvaardt dus dat het Blok racistisch was, daar de rechterlijke macht dat beslist heeft op basis van door de wetgever opgestelde wetten.
Over het erkennen van de rechterlijke macht kan gepraat worden. Er kan zelfs tegen in beroep gegaan worden. De Gucht doet dat ook, zij het op een iets dwangmatiger manier dan ons dat zou worden toegelaten. Tegen wat de wetgever besliste heb jij echter geen verweer....Behalve als je de wet straal negeert.

Intussen heb ik van jou nog altijd geen bewijs gezien dat het VB racistisch is, illegalen en criminelen op de vlieger heeft gezet of kutmarokkaantjes heeft vergast.
Oud 10 april 2014, 15:30   #116
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Over het erkennen van de rechterlijke macht kan gepraat worden. Er kan zelfs tegen in beroep gegaan worden. De Gucht doet dat ook, zij het op een iets dwangmatiger manier dan ons dat zou worden toegelaten. Tegen wat de wetgever besliste heb jij echter geen verweer....Behalve als je de wet straal negeert.
Ik veronderstel dat het Blok daar in beroep tegen gegaan is. En opnieuw verloren heeft. Nogmaals, volgens uw logica - die ik niet deel - moet u aanvaarden dat het Blok racistisch was. Het Blok heeft de (immorele) wet overtreden.

Citaat:
Intussen heb ik van jou nog altijd geen bewijs gezien dat het VB racistisch is, illegalen en criminelen op de vlieger heeft gezet of kutmarokkaantjes heeft vergast.
Ik heb nooit gezegd dat het VB illegalen en criminelen op de vlieger gezet heeft. Daarvoor moet ge tot de uitvoerende macht behoren, iets wat Annemans en Pas eergisteren nogmaals uitgesloten hebben.

Ik heb nooit gezegd dat het VB Marokkanen wil vergassen. Twee opmerkingen daarbij. Ten eerste verraadt uw woordgebruik (Kutmarokkaantjes) veel over uw eigen racistische overtuigingen. Ten tweede maak ik een groot onderscheid tussen een racistische mening (Kutmarokkanen) en een racistische daad (Marokkanen vergassen). Ik hoop dat u dat ook doet gegeven uw overtuigingen.

Nebur is offline  
Oud 10 april 2014, 15:33   #117
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, een programmapunt is iets dat in het programma staat.
Partijpunt dan. Het maakt me niet uit hoe u het noemt. Het VB is voorstander van assimilatie, dat hebben Annemans en Pas heel duidelijk gesteld in Reyers Politiek.

Citaat:
Dus dan is Nva, Cvp, vld enz.. evenzeer racistisch. Zij zijn namelijk voor open grenzen met Bulgarije, Roemenië, Cyprus, enz... Echter niet voor Marokko, Mali, Kazachstan, enz..
In bepaalde mate wel, ja. In gradatie verschillen ze echter van het VB.

Citaat:
Vind je het uitzetten van iemand die hier vijf jaar verblijft dan niet inhumaan? Waarom is dat minder inhumaan? Je laat tenslotte iemand vijf jaar de hoop opbouwen dat hij hier verder zijn leven zal kunnen opbouwen. Het is trouwens ook niet zo dat die gesloten asielcentra een soort van donkere kerker is zonder zonlicht.
Omdat vrijheidsberoving een heel vergaande daad is. Het zijn geen kerkers, neen. Maar veel scheelt het niet.[/quote]

Nebur is offline  
Oud 10 april 2014, 15:35   #118
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
1. Culturen verschillen. (...)
Tip: lees ook voorgaande commentaren. Het zou u deze opmerking besparen.

Citaat:
2. Ze vragen asiel aan. Komen ze wel in aanmerking voor deze Westerse procedure ter bescherming van de politiek zwaar vervolgden of liegen ze en zijn ze economische migranten zonder kwalificaties of wensen ze enkel een toegangskaartje tot de verzorgingsstaat? Een goed georganiseerde quarantaine is niet inhuman.
Daarom dat de verzorgingsstaat moet afgeschaft worden. En juist ja, mensen die politiek vervolgd worden willen we opvangen, mensen die sterven van de honger niet. Zeer humaan.

Nebur is offline  
Oud 10 april 2014, 16:04   #119
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tip: lees ook voorgaande commentaren. Het zou u deze opmerking besparen.
Wat bedoelt u daarmee? U suggereert, dat Westerlingen als gemeenschap c.q. volk niet op een hogere trap staan dan andere gemeenschappen c.q. volkeren. Dat weerleg ik met enkele voorbeelden, die de nadruk leggen op de aangenomen cultuur.
Citaat:
Daarom dat de verzorgingsstaat moet afgeschaft worden. En juist ja, mensen die politiek vervolgd worden willen we opvangen, mensen die sterven van de honger niet. Zeer humaan.
Hoe de verzorgingsstaat al dan niet teruggedrongen dient te worden is een ander politiek debat, al denk ik persoonlijk dat deze in West-Europa ontspoord is en de democratie bedreigt.
Mensen, die sterven van de honger dienen in onze moderne wereld vol transportmogelijkheden zoveel mogelijk ter plaatse geholpen te worden. Dit kan gepaard gaan met kennis- ervaringsoverdracht van meer succesvolle samenlevingsvormen. Dit is inderdaad zeer human.
fcal is offline  
Oud 10 april 2014, 16:13   #120
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur:
In bepaalde mate wel, ja. In gradatie verschillen ze echter van het VB.
In bepaalde mate zijn de andere partijen racisten, maar verschillen in gradatie met het VB. Lachwekkend. Dus zij zijn eigenlijk een beetje racistisch, niet zoveel als het VB. Omdat zij minder racistisch zijn, zijn het geen racisten, bedoelt u dat? Heeft u soms een racismemeter in uw achterzak zitten? Typische manier van de politiekcorrecten om altijd hun gelijk te halen. Zeg maar gerust dat de tradi's racisten zijn, zelfs tegenover hun eigen volk. Mijnheer, de rechter ik hem slechts een beetje vermoord, ben ik nu vrij?

Laatst gewijzigd door Lukkas : 10 april 2014 om 16:29.
Lukkas is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be