Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2014, 10:03   #101
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyWitters Bekijk bericht
Er bestaat toch maar een handvol producten die uw dagelijks functioneren sterk kunnen beinvloeden...alcohol & cannabis bv.
Er bestaan ook legale verslavende producten die weinig of geen effect hebben op het dagelijks functioneren..
Hoeveel kalmeerpillen, antidepressieva, adhd-pillen, en andere van dat soort dingen schrijven ze in belgië voor? En dan nog, hoeveel vrij verkrijgbare vergelijkbare middeltjes gaan er over de toonbanken?
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 10:08   #102
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Er bestaat toch maar een handvol producten die uw dagelijks functioneren sterk kunnen beinvloeden...alcohol & cannabis bv.
Er bestaan ook legale verslavende producten die weinig of geen effect hebben op het dagelijks functioneren..
Het is dan ook de bedoeling van die drugs om u te beïnvloeden he.
Maar waarom zou een biertje na het werk kunnen, maar een jointje niet?
Of wel kan beide, of wel kan geen.
Go for zero dan maar he. Consequentie!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 11:03   #103
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gamen, gokken, seks, eigenlijk alles kan uw dagelijks leven sterk beinvloeden. In dat opzicht kunt ge misschien TV de grootste drug noemen. Hoeveel zijn er niet die elke dag een ganse avond zombiefied die kijkbuis liggen aan te gapen.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 11:11   #104
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het is dan ook de bedoeling van die drugs om u te beïnvloeden he.
Maar waarom zou een biertje na het werk kunnen, maar een jointje niet?
Of wel kan beide, of wel kan geen.
Go for zero dan maar he. Consequentie!
En waarom zouden wij als maatschappij per sé consequent moeten zijn ?

Of wil je je consequentie zo ver doordrijven, dat dan ook voorschriftplichtige geneesmiddelen vrij te krijgen moeten zijn? Enz. enz.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 11:34   #105
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Of wil je je consequentie zo ver doordrijven, dat dan ook voorschriftplichtige geneesmiddelen vrij te krijgen moeten zijn? Enz. enz.

.
Draai het en keer het zoveel je maar wilt....niemand kan een zinnige uitleg geven waarom cannabis ooit illegaal werd.Dit opdat er eigenlijk nooit een echte grondige reden voor is geweest.....behalve dan om de belangen van de farmaceutische (aspirine) en nylon hennep industrie (Dupont) te vrijwaren....Ik denk dat zowat de meeste mensen met een normaal verstand in de wereld het daarover eens zijn ! Maar ja een logge tanker doe je zomaar niet van richting veranderen...

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 april 2014 om 11:35.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 11:46   #106
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Draai het en keer het zoveel je maar wilt....niemand kan een zinnige uitleg geven waarom cannabis ooit illegaal werd.Dit opdat er eigenlijk nooit een echte grondige reden voor is geweest.....behalve dan om de belangen van de farmaceutische (aspirine) en nylon hennep industrie (Dupont) te vrijwaren....Ik denk dat zowat de meeste mensen met een normaal verstand in de wereld het daarover eens zijn ! Maar ja een logge tanker doe je zomaar niet van richting veranderen...
Alles waar de staat aan verdient, is legaal. Of dat nu gevaarlijk of ongezond is, dat doet er niet toe.
Zo simpel is dat.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 11:49   #107
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nie zwaanze hé.
Kijk even naar het krantenartikel dat aan de basis ligt van deze draad.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 11:52   #108
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Mannekes, bij mij moet je niet komen zeveren over alcohol. Ik drink niet, heb dat nooit gedaan en ben evengoed voor een verbod op alcohol, of tenminste toch een hogere taks op zo'n middelen. Ik vind gewoon dat mensen die zich voldrinken, volspuiten en vergassen, zelf moeten opdraaien voor eventuele gezondheidsproblemen achteraf. Waarom zou de belastingsbetaler moeten opdraaien voor Jef met de klak die zich van 's morgens tot 's avonds volgiet en dan achteraf in de kliniek belandt met een kapotte lever?
Ik vind dat ook van mensen die gaan skiën en één of meerdere poten breken. Zelf opdraaien voor de kosten, want IK ski niet.

Hetzelfde voor mensen die sportblessures oplopen. Zelf opdraaien voor de kosten, want IK sport niet.

Aandoeningen voortvloeiend uit ongezonde voeding, zoals hart- en vaatziekten, aderverkalking, diabetes, spier- en gewrichtsproblemen vanwege ziekelijk overgewicht? Zelf opdraaien voor de kosten, want IK eet wel gezond...

Zal ik nog even doorgaan, of zie je het resultaat van je egoïsme al in?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 11:53   #109
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:

.
Hoeveel slachtoffers zijn er gevallen door drank?
Bij cannabis zijn het de gebruikers zelf, en ja sociale schade rondom bij de naasten.
Bij alcohol? Weerloze kinderen doodgereden, vluchtmisdrijven om de blaascontrole te mijden, ....
Alcohol hoeveel gelinkte geweldplegingen telt het totale dossier in BE alleen?
Leg daarnaast dat van cannabis en trek uw conclusies.

Waarom ge consequent moet zijn in de politiek? Omdat ge ervoor kiest een voorbeeldfunctie aan te kleden en te handelen naar wat het beste voor het volk is. Dat doet ge niet door een pint achterover te kappen om uw zege te vieren en iets erna cannabis te stigmatiseren. Lieve deugdelijke God, hoe conservatief kan één zijn?

Waarom zou drank nog medisch gebruikt moeten worden? Ontsmetten?
Heel goed! Voila, drank is ook medisch te krijgen dus ge moet het niet meer recreatief gebruiken! Wat een argumentatie he schoofzak.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 11:56   #110
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom moet de maatschappij meebetalen voor mensen die suikerziekte ontwikkelen door te weinig te bewegen en slecht te eten...waarom moet ik mee betalen voor skiërs die hun botten breken..Alpinisten die van een berg tuimelen...voetballers die in het WE hun knieën verbrijzelen....wielertoeristen die te roekeloos rijden...chocolade eters die te veel cholesterol hebben en slechte tanden....en mensen die door nooit iets te doen depressief worden..enz enz...Dat die maar allemaal zelf opdraaien voor hun medische kosten dan !
Welja, dat dus...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 16 april 2014, 12:20   #111
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nie zwaanze hé.
Kijk even naar het krantenartikel dat aan de basis ligt van deze draad.

.
Dat krantenartikel was naar mijn mening nog onbekend in 1937 ? Maar U wil het maar niet begrijpen..... En als U het artikel goed leest zal U merken dat dit een gevolg is van het justitie beleid .....Velen gebruikers die veroordeeld zijn worden nu verplicht om met hun gebruik te stoppen en komen in de centra terecht.....Trouwens hoeveel mensen liggen in de ziekenhuizen ingevolge hun eetverslaving...met hart en vaatziekten Obesitas diabetes enz enz...
Trouwens als we zo doorgaan vind ik het dan op zijn minst heel merkwaardig dat bv Tabak nooit illegaal is geweest ?? Nie zwaanze hé

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 april 2014 om 12:37.
Oud 16 april 2014, 12:32   #112
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom moet de maatschappij meebetalen voor mensen die suikerziekte ontwikkelen door te weinig te bewegen en slecht te eten...waarom moet ik mee betalen voor skiërs die hun botten breken..Alpinisten die van een berg tuimelen...voetballers die in het WE hun knieën verbrijzelen....wielertoeristen die te roekeloos rijden...chocolade eters die te veel cholesterol hebben en slechte tanden....en mensen die door nooit iets te doen depressief worden..enz enz...Dat die maar allemaal zelf opdraaien voor hun medische kosten dan !
Pas op man, veel van die mensen zijn bedienden en ambtenaren.

Ge gaat u de woede van de Belgen op de hals halen.
Oud 16 april 2014, 12:38   #113
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Pas op man, veel van die mensen zijn bedienden en ambtenaren.

Ge gaat u de woede van de Belgen op de hals halen.
Dat is ook waar....kan ik mijn citaat nog ongedaan maken ?
Oud 16 april 2014, 16:23   #114
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja als je u die vraag nog moet stellen...
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 09:44   #115
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Dat frequent gebruik van cannabis de hersenen kan beschadigen, was al bekend. Maar ook jonge gebruikers die zich maar af en toe aan een jointje bezondigen, kunnen daar al negatieve gevolgen van ondervinden.

Wetenschappers van de Harvard Medical School en Northwestern University in Chicago scanden de hersenen van 20 cannabisgebruikers tussen 18 en 25 jaar en vergeleken die met de hersenen van 20 leeftijdsgenoten die nooit cannabis gebruikt hadden.

De wetenschappers vonden grote verschillen in twee gebieden in de hersenen. De nucleus accumbens van de cannabisgebruikers was beduidend groter en de amygdala vervormd. Deze gebieden in de hersenen zijn gelinkt aan motivatie en emotie.

'Sommige van deze proefpersonen gebruikten maar één of twee keer per week', zegt onderzoeker Hans Breiter. 'Deze studie doet vermoeden dat ook gelegenheidsgebruik negatieve gevolgen heeft voor de hersenen. Sommige mensen denken dat sporadisch recreatief gebruik geen probleem is, zolang het maar goed gaat op school. Maar onze data tonen iets anders aan'.

Co-auteur Anne Blood voegt daaraan toe: 'Dit zijn de fundamentele structuren van ons brein. Ze vormen de basis van het positief of negatief beoordelen van dingen in je omgeving en het nemen van beslissingen'.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...mf20140416_058

Af en toe alcohol kan daarentegen geen kwaad me dunkt?
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 10:02   #116
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Dat frequent gebruik van cannabis de hersenen kan beschadigen, was al bekend. Maar ook jonge gebruikers die zich maar af en toe aan een jointje bezondigen, kunnen daar al negatieve gevolgen van ondervinden.

Wetenschappers van de Harvard Medical School en Northwestern University in Chicago scanden de hersenen van 20 cannabisgebruikers tussen 18 en 25 jaar en vergeleken die met de hersenen van 20 leeftijdsgenoten die nooit cannabis gebruikt hadden.

De wetenschappers vonden grote verschillen in twee gebieden in de hersenen. De nucleus accumbens van de cannabisgebruikers was beduidend groter en de amygdala vervormd. Deze gebieden in de hersenen zijn gelinkt aan motivatie en emotie.

'Sommige van deze proefpersonen gebruikten maar één of twee keer per week', zegt onderzoeker Hans Breiter. 'Deze studie doet vermoeden dat ook gelegenheidsgebruik negatieve gevolgen heeft voor de hersenen. Sommige mensen denken dat sporadisch recreatief gebruik geen probleem is, zolang het maar goed gaat op school. Maar onze data tonen iets anders aan'.

Co-auteur Anne Blood voegt daaraan toe: 'Dit zijn de fundamentele structuren van ons brein. Ze vormen de basis van het positief of negatief beoordelen van dingen in je omgeving en het nemen van beslissingen'.

Een onderzoek van 40 studenten... Héél representatief!

Citaat:
Grapjas!

Citaat:
Oud 17 april 2014, 10:06   #117
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Een onderzoek van 40 studenten... Héél representatief!

Grapjas!
Af en toe alcohol kan inderdaad geen kwaad.

Sterker nog, af en toe wijn is zelfs erg goed.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 10:07   #118
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Af en toe alcohol kan inderdaad geen kwaad.

Sterker nog, af en toe wijn is zelfs erg goed.
Kan je dat wetenschappelijk onderbouwen? Je hebt een onderzoek op minstens 40 studenten nodig...

Citaat:
Oud 17 april 2014, 10:10   #119
C-3PO
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Alcohol kan met mate inderdaad geen kwaad.
Ik denk dat vele mensen zich blind staren op de voordelen van een bijkomend gelegaliseerd genotsmiddel. Tabak werd ook en masse geproduceerd vanaf begin de 20ste eeuw. Men had 50 jaar nodig om te beseffen dat het toch niet zo'n gezonde bezigheid is (en dan zeg ik het nog schoon).
C-3PO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 10:10   #120
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Kan je dat wetenschappelijk onderbouwen? Je hebt een onderzoek op minstens 40 studenten nodig...
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/...rverlies.dhtml

http://www.welingelichtekringen.nl/w...voorkomen.html

http://www.elsevier.nl/Wetenschap/ni...SEVIER242057W/

http://www.nu.nl/wetenschap/2556268/...ronauten-.html
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be