![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel kalmeerpillen, antidepressieva, adhd-pillen, en andere van dat soort dingen schrijven ze in belgië voor? En dan nog, hoeveel vrij verkrijgbare vergelijkbare middeltjes gaan er over de toonbanken?
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar waarom zou een biertje na het werk kunnen, maar een jointje niet? Of wel kan beide, of wel kan geen. Go for zero dan maar he. Consequentie! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Europees Commissaris
|
![]() Gamen, gokken, seks, eigenlijk alles kan uw dagelijks leven sterk beinvloeden. In dat opzicht kunt ge misschien TV de grootste drug noemen. Hoeveel zijn er niet die elke dag een ganse avond zombiefied die kijkbuis liggen aan te gapen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of wil je je consequentie zo ver doordrijven, dat dan ook voorschriftplichtige geneesmiddelen vrij te krijgen moeten zijn? Enz. enz. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Draai het en keer het zoveel je maar wilt....niemand kan een zinnige uitleg geven waarom cannabis ooit illegaal werd.Dit opdat er eigenlijk nooit een echte grondige reden voor is geweest.....behalve dan om de belangen van de farmaceutische (aspirine) en nylon hennep industrie (Dupont) te vrijwaren....Ik denk dat zowat de meeste mensen met een normaal verstand in de wereld het daarover eens zijn ! Maar ja een logge tanker doe je zomaar niet van richting veranderen...
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 april 2014 om 11:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zo simpel is dat.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk even naar het krantenartikel dat aan de basis ligt van deze draad. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetzelfde voor mensen die sportblessures oplopen. Zelf opdraaien voor de kosten, want IK sport niet. Aandoeningen voortvloeiend uit ongezonde voeding, zoals hart- en vaatziekten, aderverkalking, diabetes, spier- en gewrichtsproblemen vanwege ziekelijk overgewicht? Zelf opdraaien voor de kosten, want IK eet wel gezond... Zal ik nog even doorgaan, of zie je het resultaat van je egoïsme al in?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij cannabis zijn het de gebruikers zelf, en ja sociale schade rondom bij de naasten. Bij alcohol? Weerloze kinderen doodgereden, vluchtmisdrijven om de blaascontrole te mijden, .... Alcohol hoeveel gelinkte geweldplegingen telt het totale dossier in BE alleen? Leg daarnaast dat van cannabis en trek uw conclusies. Waarom ge consequent moet zijn in de politiek? Omdat ge ervoor kiest een voorbeeldfunctie aan te kleden en te handelen naar wat het beste voor het volk is. Dat doet ge niet door een pint achterover te kappen om uw zege te vieren en iets erna cannabis te stigmatiseren. Lieve deugdelijke God, hoe conservatief kan één zijn? Waarom zou drank nog medisch gebruikt moeten worden? Ontsmetten? Heel goed! Voila, drank is ook medisch te krijgen dus ge moet het niet meer recreatief gebruiken! Wat een argumentatie he schoofzak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens als we zo doorgaan vind ik het dan op zijn minst heel merkwaardig dat bv Tabak nooit illegaal is geweest ?? Nie zwaanze hé Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 april 2014 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge gaat u de woede van de Belgen op de hals halen.
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Minister
|
![]() Tja als je u die vraag nog moet stellen...
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Gouverneur
|
![]() Dat frequent gebruik van cannabis de hersenen kan beschadigen, was al bekend. Maar ook jonge gebruikers die zich maar af en toe aan een jointje bezondigen, kunnen daar al negatieve gevolgen van ondervinden.
Wetenschappers van de Harvard Medical School en Northwestern University in Chicago scanden de hersenen van 20 cannabisgebruikers tussen 18 en 25 jaar en vergeleken die met de hersenen van 20 leeftijdsgenoten die nooit cannabis gebruikt hadden. De wetenschappers vonden grote verschillen in twee gebieden in de hersenen. De nucleus accumbens van de cannabisgebruikers was beduidend groter en de amygdala vervormd. Deze gebieden in de hersenen zijn gelinkt aan motivatie en emotie. 'Sommige van deze proefpersonen gebruikten maar één of twee keer per week', zegt onderzoeker Hans Breiter. 'Deze studie doet vermoeden dat ook gelegenheidsgebruik negatieve gevolgen heeft voor de hersenen. Sommige mensen denken dat sporadisch recreatief gebruik geen probleem is, zolang het maar goed gaat op school. Maar onze data tonen iets anders aan'. Co-auteur Anne Blood voegt daaraan toe: 'Dit zijn de fundamentele structuren van ons brein. Ze vormen de basis van het positief of negatief beoordelen van dingen in je omgeving en het nemen van beslissingen'. http://www.nieuwsblad.be/article/det...mf20140416_058 Af en toe alcohol kan daarentegen geen kwaad me dunkt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Grapjas! ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je dat wetenschappelijk onderbouwen? Je hebt een onderzoek op minstens 40 studenten nodig...
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat vele mensen zich blind staren op de voordelen van een bijkomend gelegaliseerd genotsmiddel. Tabak werd ook en masse geproduceerd vanaf begin de 20ste eeuw. Men had 50 jaar nodig om te beseffen dat het toch niet zo'n gezonde bezigheid is (en dan zeg ik het nog schoon). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.welingelichtekringen.nl/w...voorkomen.html http://www.elsevier.nl/Wetenschap/ni...SEVIER242057W/ http://www.nu.nl/wetenschap/2556268/...ronauten-.html |
|
![]() |
![]() |