Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2014, 16:56   #101
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Die "technici" in grootwarenhuizen zou ik eens gaarne aan het werk zien.
Gisteren nog was in een Carrefour en treuzelde opzettelijk aan de scan-kassa. Ik had slechts 3 artikelen gekocht. Ik passeerde achter een koppel dat misschien wel "gespiekt" had. En ja: 't Was prijs ! In het naar buiten gaan, hoorde ik de vrouw zeggen: "W'hebben weer chance gehad."
Die technici onderschatten de spitsvondigheid van sommige mensen.

Ik passeerde gisteren aan een kassa van een gewoon warenhuis zonder selfscan, en ik zei tegen mijn chef dat "wij weer chance hadden". ... Omdat we een kassa uitgekozen hadden waar het vlugger ging dan de andere ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 17:10   #102
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
ik vroeg het me af omdat ik het systeem niet ken,

hoe precies interesseert me wel
Er zijn een paar "vage" elementen: vermits je electronisch betaalt, kan men je naam plakken op de beelden van de individu's die gefilmd worden door camera's die het geheel van de verrichtingen overschouwen ...

Het systeem is ook niet volledig onbemand: er is een toezichter per zes of acht selfscans. Dat toezicht concentreert zich dan gemakkelijk op de juiste momenten.

Maar de leukste is wel de gewichtscontrole.
Er zijn weinig producten in de winkel die 765 gram wegen, of 775 (en als 'tg moet kan de verpakking wat lichter of wat zwaarder uitgekozen worden) ... en als daar toch een verkeerd alarmke op komt, dan is dat door die toezichter vliegensvlug gecontroleerd en gecorrigeerd.

(sommige critici, niet jij dus, doen me denken aan de opoe van mijn buur. Die verkondigde zo rond 1980 al trompettend dat als de bank haar computersysteem crashte, hij wel ging declareren dat er wel "tienduusd frank meer" op zijn boekje zou staan.)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 21 april 2014, 17:15   #103
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met die selfscan is het ook niet alles: ik heb al meer dan eens gezien dat mensen met bepaalde artikelen die ze NIET gescand hadden, voorbij de kassa wandelden...
Ik krijg goesting om het ook eens te proberen.

Het kan misschien zijn dat ik er tamelijk verdacht uitzie. Maar in meer dan de helft van de gevallen heb ik een controle aan het been (toegegeven, die den ene keer al ernstiger wordt uitgevoerd dan de andere).
Denk persoonlijk niet dat er door de selfscanners meer wordt gefoefeld, dan door degenen die een klassieke kassa passeren.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 17:39   #104
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er zijn een paar "vage" elementen: vermits je electronisch betaalt, kan men je naam plakken op de beelden van de individu's die gefilmd worden door camera's die het geheel van de verrichtingen overschouwen ...

...
...
.
Schoof, de mensen die spieken met het scansysteem zijn snugger genoeg om te wéten dat ze gefilmd worden !
Ik heb het al gezegd: "men" onderschat de spitsvondigheid van x aantal klanten.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 18:01   #105
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schoof, de mensen die spieken met het scansysteem zijn snugger genoeg om te wéten dat ze gefilmd worden !
Ik heb het al gezegd: "men" onderschat de spitsvondigheid van x aantal klanten.

Als jij maar weet dat we hier redelijk amateuristisch aan het redetwisten zijn.

Het systeem is beginnen doorbreken eind 2008 ... en iedere 'winkelier' was/is supervoorzichtig en zit angstig op zijn statistieken van stockbeheer enz.

Wij in Vlaanderen zitten, wat betreft de gecomputeriseerde wereld, aan de staart van de invoering van dit selfscan-systeem.

Getuige moge de titel van de draad zijn. Het systeem is niet onbemand !
De machines heten in technische termen "Semi Attended Customer Activated Terminal (SACAT).

Maar ja, hoeveel forummers kennen de juiste benaming van een "bancontact" ?

.

Oud 21 april 2014, 18:46   #106
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als jij maar weet dat we hier redelijk amateuristisch aan het redetwisten zijn.

Het systeem is beginnen doorbreken eind 2008 ... en iedere 'winkelier' was/is supervoorzichtig en zit angstig op zijn statistieken van stockbeheer enz.

Wij in Vlaanderen zitten, wat betreft de gecomputeriseerde wereld, aan de staart van de invoering van dit selfscan-systeem.

Getuige moge de titel van de draad zijn. Het systeem is niet onbemand !
De machines heten in technische termen "Semi Attended Customer Activated Terminal (SACAT).

Maar ja, hoeveel forummers kennen de juiste benaming van een "bancontact" ?

.
Dat wij aan de staart zitten, is geen ramp !
Stockbeheer: daar zitten we ook aan de staart hoor !
Het is allemaal zo relatief.
De wet van Murphy speelt hier ook een belangrijke rol. Meestal in het voordeel van de klant die spiekt.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be