![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
U gaat stelt dat alle straffen beneden de 37 maand automatisch worden omgezet in elektronisch toezicht, wel U vergist zich. U gaat ervanuit dat de Strafuitvoeringsrechtbank alle straffen van meer dan drie jaar automatisch omzet naar een enkelband, niet juist. U gaat ervanuit dat alle gedetineerden slechts 1/3 dienen te zitten, manifest onjuist. U gaat ervan uit dat alle straffen die met uitstel of met opschorting worden uitgesproken, nooit aanleiding geven tot een effectieve gevangenisstraf opnieuw niet waar. Er verblijven thans 11769 gevangenen in Belgische gevangenissen waarvan 11267 mannen en 502 vrouwen. Het aantal gedetineerden met elektronisch toezicht bedraag 1.807 waarvan 1660 mannen en 147 vrouwen. Denkt U nu echt dat alle strafzaken in de krant komen? Weet U wat U eens moet doen? Ga eens naar een zitting van een Correctionele Rechtbank en kijk eens hoeveel zaken daar behandeld worden en hoeveel vonnissen er worden uitgesproken. Koop de dag erna de krant en kijk eens hoeveel U er terug vindt. Dus ja U raaskalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb hier al gepost , als je meerdere keren voor het zelfde misdrijf gevat wordt dat 2/3 of zelfs 3/3 van je straf effectief. Punt is , waarom lees ik enkel straffen in de pers -37 maand , op enkele uitzonderingen na . Alle belangrijke zaken komen in de pers , 95% leiden tot enkelband . Hooguit 2.000 gedetineerden en geïnterneerden zijn er . Ik kan ondanks mijn grenzeloze domheid ook rekenen .
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2012 : Zo'n 19.000 veroordelingen tot effectieve gevangenisstraffen door de correctionele rechtbank. Ik hoop dat jij voor elke zaak een persartikel zult terugvinden. En uiteraard worden de veroordelingen door Assisen, noch de aanhoudingsbevelen erbij geteld, hè.
![]() |
![]() |
#104 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
1% of minder .
De evolutietheorie is zo simpel dat elke gedegenereerde mongool hem kan begrijpen Laatst gewijzigd door The Syndrome : 15 mei 2014 om 18:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik krijg ze niet , ik betaal nochtans belastingen zoals elke burger , u en ik , ik krijg geen gegevens . Silence ... Het is alsof ze in hun broek gescheten hebben .
De evolutietheorie is zo simpel dat elke gedegenereerde mongool hem kan begrijpen Laatst gewijzigd door The Syndrome : 15 mei 2014 om 19:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Elke straf - 37 maanden is ET .
Sommige rechters geven bewust 3 jaar + 1 maand omdat ze weten dat veroordeelde stommiteiten gaat uithalen tijdens ET . Die veroordeelden bedragen minder dan 1% van de veroordelingen .
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier bij voorbeeld: http://justitie.belgium.be/nl/binari...265-236565.pdf Of voor de gedetineerdepopulatie: http://justitie.belgium.be/nl/binari...265-225153.pdf Nu ja, je kan blijven herhalen dat een Groot Complot is om al die cijfers te vervalsen. Gemakkelijk gaat ook. En vergeet niet dat het Complot Europees is, hé. De 12.000 gedetineerden in Nederland, die zijn er ook niet. Of die 77.000 in Frankrijk. Allemaal larrie en bullshit!
![]() |
![]() |
#109 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nu zijn er een aantal voorwaarden om elektronisch toezicht te kunnen toestaan zowel in straffen onder als boven de drie jaar. Bv. alle illegalen zullen niet in aanmerking komen voor elektronisch toezicht. Mensen die niet in orde zijn met hun reclassering (zoals bv het hebben van een nuttige dagbesteding) zullen zeker van de SURB geen elektronisch toezicht krijgen. Men moet bv beschikken over een vast en officieel adres (ingeschreven) om in aanmerking te komen voor ET, veel gedetineerden hebben dat niet en gaan dus niet op ET enz... enz... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb het eens vluchtig overlopen , ik zie nergens de effectieve straffen boven 36 maand , wel het aantal zaken , veroordeelden ed .
![]() |