Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2014, 14:24   #101
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome Bekijk bericht
Kijk eens op internet , honderden linkjes , alle straffen beneden 37 maand = enkelband .
U raaskalt .
Ik daag U uit mij 1 vonnis te bezorgen waarbij een straf met enkelband wordt uitgesproken. De Rechter legt de modaliteit van strafuitvoering niet op in zijn vonnis.

U gaat stelt dat alle straffen beneden de 37 maand automatisch worden omgezet in elektronisch toezicht, wel U vergist zich.
U gaat ervanuit dat de Strafuitvoeringsrechtbank alle straffen van meer dan drie jaar automatisch omzet naar een enkelband, niet juist.

U gaat ervanuit dat alle gedetineerden slechts 1/3 dienen te zitten, manifest onjuist.

U gaat ervan uit dat alle straffen die met uitstel of met opschorting worden uitgesproken, nooit aanleiding geven tot een effectieve gevangenisstraf opnieuw niet waar.

Er verblijven thans 11769 gevangenen in Belgische gevangenissen waarvan 11267 mannen en 502 vrouwen. Het aantal gedetineerden met elektronisch toezicht bedraag 1.807 waarvan 1660 mannen en 147 vrouwen.

Denkt U nu echt dat alle strafzaken in de krant komen? Weet U wat U eens moet doen? Ga eens naar een zitting van een Correctionele Rechtbank en kijk eens hoeveel zaken daar behandeld worden en hoeveel vonnissen er worden uitgesproken. Koop de dag erna de krant en kijk eens hoeveel U er terug vindt.

Dus ja U raaskalt.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2014, 17:34   #102
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Ik daag U uit mij 1 vonnis te bezorgen waarbij een straf met enkelband wordt uitgesproken. De Rechter legt de modaliteit van strafuitvoering niet op in zijn vonnis.

U gaat ervanuit dat alle gedetineerden slechts 1/3 dienen te zitten, manifest onjuis

Dus ja U raaskalt.
Gij kunt u nogal kwaadmaken , de rechter spreekt zijn vonnis uit , persoon weet ook - 37 maanden is enkelband , de rechter zegt dat niet , hij weet het , het systeem doet de rest .
Ik heb hier al gepost , als je meerdere keren voor het zelfde misdrijf gevat wordt dat 2/3 of zelfs 3/3 van je straf effectief.
Punt is , waarom lees ik enkel straffen in de pers -37 maand , op enkele uitzonderingen na .
Alle belangrijke zaken komen in de pers , 95% leiden tot enkelband .
Hooguit 2.000 gedetineerden en geïnterneerden zijn er .
Ik kan ondanks mijn grenzeloze domheid ook rekenen .
Oud 15 mei 2014, 17:53   #103
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij kunt u nogal kwaadmaken , de rechter spreekt zijn vonnis uit , persoon weet ook - 37 maanden is enkelband , de rechter zegt dat niet , hij weet het , het systeem doet de rest .
Ik heb hier al gepost , als je meerdere keren voor het zelfde misdrijf gevat wordt dat 2/3 of zelfs 3/3 van je straf effectief.
Punt is , waarom lees ik enkel straffen in de pers -37 maand , op enkele uitzonderingen na .
Alle belangrijke zaken komen in de pers , 95% leiden tot enkelband .
Hooguit 2.000 gedetineerden en geïnterneerden zijn er .
Ik kan ondanks mijn grenzeloze domheid ook rekenen .
Effekes nog een info geven en ik ben terug weg.

2012 : Zo'n 19.000 veroordelingen tot effectieve gevangenisstraffen door de correctionele rechtbank. Ik hoop dat jij voor elke zaak een persartikel zult terugvinden.
En uiteraard worden de veroordelingen door Assisen, noch de aanhoudingsbevelen erbij geteld, hè.
Oud 15 mei 2014, 18:31   #104
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht

2012 : Zo'n 19.000 veroordelingen tot effectieve gevangenisstraffen door de correctionele rechtbank. Ik hoop dat jij voor elke zaak een persartikel zult terugvinden.
En uiteraard worden de veroordelingen door Assisen, noch de aanhoudingsbevelen erbij geteld, hè.
Voor hoeveel effectieve tot + 36 maand .
1% of minder .

Laatst gewijzigd door The Syndrome : 15 mei 2014 om 18:33.
The Syndrome is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2014, 19:55   #105
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Hoe kom je trouwens aan die 19.000 , ik vraag die gegevens ook op bij het ministerie van justitie .
Ik krijg ze niet , ik betaal nochtans belastingen zoals elke burger , u en ik , ik krijg geen gegevens .
Silence ...
Het is alsof ze in hun broek gescheten hebben .

Laatst gewijzigd door The Syndrome : 15 mei 2014 om 19:55.
The Syndrome is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2014, 23:43   #106
Tashunka
Gouverneur

Standaard

Citaat:
, de rechter spreekt zijn vonnis uit , persoon weet ook - 37 maanden is enkelband
Opnieuw een misvatting dat iedereen ET krijgt.
Oud 16 mei 2014, 03:14   #107
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Opnieuw een misvatting dat iedereen ET krijgt.
Elke straf - 37 maanden is ET .
Sommige rechters geven bewust 3 jaar + 1 maand omdat ze weten dat veroordeelde stommiteiten gaat uithalen tijdens ET .
Die veroordeelden bedragen minder dan 1% van de veroordelingen .
Oud 16 mei 2014, 06:27   #108
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kom je trouwens aan die 19.000 , ik vraag die gegevens ook op bij het ministerie van justitie .
Ik krijg ze niet , ik betaal nochtans belastingen zoals elke burger , u en ik , ik krijg geen gegevens .
Silence ...
Het is alsof ze in hun broek gescheten hebben .
Cijfers zijn op internet beschikbaar, hoor...
Hier bij voorbeeld: http://justitie.belgium.be/nl/binari...265-236565.pdf

Of voor de gedetineerdepopulatie: http://justitie.belgium.be/nl/binari...265-225153.pdf

Nu ja, je kan blijven herhalen dat een Groot Complot is om al die cijfers te vervalsen. Gemakkelijk gaat ook.
En vergeet niet dat het Complot Europees is, hé. De 12.000 gedetineerden in Nederland, die zijn er ook niet. Of die 77.000 in Frankrijk.

Allemaal larrie en bullshit!
Oud 16 mei 2014, 13:49   #109
Tashunka
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Elke straf - 37 maanden is ET .
Sommige rechters geven bewust 3 jaar + 1 maand omdat ze weten dat veroordeelde stommiteiten gaat uithalen tijdens ET .
Die veroordeelden bedragen minder dan 1% van de veroordelingen .
Waar haalt U dat toch? Het verschil tussen meer dan 36 maanden (niet 37 zoals u stelt) en minder bestaat erin dat voor straffen boven de 3 jaar (dus meer dan 36 maanden) de strafuitvoeringsrechtbank uitspraak doet in het kader van de strafuitvoering. Het zal in dat geval dus de strafuitvoeringsrechtbank zijn die toezicht houdt en eventueel ook voorwaarden oplegt. Het zal in dat geval de strafuitvoeringsrechtbank zijn die ET toestaat.

Nu zijn er een aantal voorwaarden om elektronisch toezicht te kunnen toestaan zowel in straffen onder als boven de drie jaar. Bv. alle illegalen zullen niet in aanmerking komen voor elektronisch toezicht. Mensen die niet in orde zijn met hun reclassering (zoals bv het hebben van een nuttige dagbesteding) zullen zeker van de SURB geen elektronisch toezicht krijgen. Men moet bv beschikken over een vast en officieel adres (ingeschreven) om in aanmerking te komen voor ET, veel gedetineerden hebben dat niet en gaan dus niet op ET enz... enz...
Oud 16 mei 2014, 23:21   #110
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Cijfers zijn op internet beschikbaar, hoor...
Hier bij voorbeeld: http://justitie.belgium.be/nl/binari...265-236565.pdf

Of voor de gedetineerdepopulatie: http://justitie.belgium.be/nl/binari...265-225153.pdf

Nu ja, je kan blijven herhalen dat een Groot Complot is om al die cijfers te vervalsen. Gemakkelijk gaat ook.
En vergeet niet dat het Complot Europees is, hé. De 12.000 gedetineerden in Nederland, die zijn er ook niet. Of die 77.000 in Frankrijk.

Allemaal larrie en bullshit!
Ere wie ere toekomt , het is een goede link .
Ik heb het eens vluchtig overlopen , ik zie nergens de effectieve straffen boven 36 maand , wel het aantal zaken , veroordeelden ed .

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be