Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2014, 06:26   #101
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Euh, ik gebruik een winkelkarretje, Ik laad mn aangekochte waren na de kassa in mn eigen zakken.
Euh ja, het is normaal dat eigen zakken nagekeken worden.
Sommige caddy eigenaars denken dat dat fout is. Laat dat nu net degenen zijn die liever hun caddy niet laten zien.
Als de dame aan de kassa me vraagt om mn zakken te laten zien,dan is dat haar goed recht. Degenen die daar problemen mee hebben zijn dieven.
En dat soort caddy mensen zal dus keer op keer moeten een lege caddy tonen.
De winkelwagen mogen ze voor mijn part zeven keer binnenstebuiten keren, want daarin liggen de waren die ik wil aankopen.
Mijn broekzakken en rugzak, aktentas daar komt niemand in.
Dat lijkt me de normale gang van zaken.
Oud 20 mei 2014, 06:29   #102
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Je hoeft niet te overdrijven om je zwakke argumenten wat kracht bij te zetten hoor.
Als jij schending van privacy, omkering van bewijslast, laster en eerroof en vrijheidsberoving zwakke argumenten vindt, dan zijn we uitgepraat, dan leven we in andere werelden, en aan jouw brave nieuwe wereld weiger ik mee te werken.
Citaat:
Ik heb nog nooit in heel mijn leven geweten of gehoord dat een kassierster "je spullen doorsnuffelt".
Tuurlijk niet: welk normaal mens staat immers zoiets toe?

Citaat:
Het enige wat ze doen, is vanop een afstand een zeer snelle blik gooien in je tas terwijl ze ondertussen je tros bananen en pot choco aan inscannen zijn.
Zelfs dat laat ik niet toe, onder geen beding.

Citaat:
Duurtijd: 7 �* 8 seconden. 10 als je rissluiting even niet wil meewerken.
Van flauwe argumenten gesproken.
Oud 20 mei 2014, 06:32   #103
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Juist omdat ik de winkeliers begrijp. Als je weet wat er allemaal afgestolen wordt uit supermarkten en (kleine) winkels, begrijp je dat het bijna niet anders kan.
Als ik ga winkelen, ben ik klant, en dan wil ik als klant op zijn minst hetzelfde begrip dat wij de winkelier gunnen als iedereen op straat mekaar behoort te geven: privacy, en geen valse beschuldigingen.
Oud 20 mei 2014, 08:32   #104
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Als ik eerst naar een andere winkel ga, dan laat ik die spullen in de koffer van mijn auto liggen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 12:16   #105
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als ik ga winkelen, ben ik klant, en dan wil ik als klant op zijn minst hetzelfde begrip dat wij de winkelier gunnen als iedereen op straat mekaar behoort te geven: privacy, en geen valse beschuldigingen.
Dat gaat helemaal niet op. Daarom ook dat winkeliers bijvoorbeeld het recht hebben bewakingscamera's te voorzien in hun winkel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 13:03   #106
Castor Troy
Schepen

Castor Troy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als ik eerst naar een andere winkel ga, dan laat ik die spullen in de koffer van mijn auto liggen.
R U shittin' me? En ik laat mijn boodschappen thuis brengen door Caddy Home, gewoon omdat ik het waard ben

Laatst gewijzigd door Castor Troy : 20 mei 2014 om 13:32.
Castor Troy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 13:34   #107
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Jij gaat dus met een zak winkelwaren van een winkel naar een anders winkel waar ze identiek dezelfde spullen verkopen en dan ben je verontwaardigd dat ze denken dat je die spullen gestolen hebt.
Geweldig!!!
Je start een topic over de controle van je tas maar je vergeet er snel even bij te vermelden dat die vol verdachte spullen steekt. Argh
Kleine nuance
Komt mij ook eerder over als 'problemen zoeken en willen'. Als je op meerdere plekken winkelt, plekken waar ze dezelfde produkten verkopen, kan je misschien de aankopen eerst overladen naar uw wagen vooraleer je in de volgende winkel binnenstapt? Of laat je uw caddy staan aan het onthaal, verwittig je iemand dat je "volgeladen" binnenstapt? Om probs te vermijden aan de kassa dus.
Het voorbeeld van het bonnetje dat Hoomer aanhaalt is (jammer genoeg) geen gezwans...
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 18:49   #108
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Het is idd. niet nodig. Plus het feit dat de marge voor diefstal in de prijs meegerekend zit. Kortom, wij betalen voor de dieven waarvan we zelfs niet eens deel van uitmaken maar waar we wel de ongemakken mee delen.

Joepie!
Een echte dief zal ook wel brutaal genoeg zijn om gewoon te weigeren zijn tas open te maken. Dus wat helpt het?
Oud 20 mei 2014, 18:51   #109
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dom, dommer, domst.
Jij gaat dus met een zak winkelwaren van een winkel naar een anders winkel waar ze identiek dezelfde spullen verkopen en dan ben je verontwaardigd dat ze denken dat je die spullen gestolen hebt.
Geweldig!!!
Je start een topic over de controle van je tas maar je vergeet er snel even bij te vermelden dat die vol verdachte spullen steekt. Argh
euh 'verdachte spullen' .. is wat over the top niet? we zijn niet in een thriller hé

trouwens m'n karretje is sowieso 'leeg' als ik naar de Carrefour - Aldi ga .. (het is meestal al gevuld wanneer ik bij de Delhaize aankom - omdat die het laatst op m'n route ligt snappie)

Citaat:
Dus als je bv. een bonnetje van de carrefour hebt en je laadt je caddy in de Delhaize vol met de zaken die op dat bonnetje van de Carrefour staan kan je bij hoog en bij laag volhouden dat je die in de Carrefour gekocht hebt.
Bij mij betaalde je die zaken opnieuw, hoe dom kan een mens zijn.
Onzin. Ze zien heus wel aan de hand van het tijdstip van aankoop dat ik die zaken wel degelijk eerst in de Carrefour ben gaan kopen.

Trouwens wat is er dom aan het feit dat ik vnl. vlees, charcuterie en diepvrieswaren bij de Delhaize koop en die om die reden het laatst op m'n winkelroute ligt! Moet ik soms speciaal eerst naar de Carrefour gaan, terugkeren naar huis, alles daar droppen. Om dan 'zonder ballast' bij de Delhaize boodschappen te gaan doen opdat ze me niet zouden verdenken van diefstal

Als ze scenario's in mind zouden hebben dat ik gratis zou komen winkelen, dan zijn ze dik mis -> daar ga ik me niet mee amuseren hoor .. Ik koop trouwens ook dingen in de Carrefour die enkel daar te vinden zijn zoals bvb. van het merk "Carrefour Discount" !! En vice versa voor de Delhaize!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
tja ik ben te voet .. en zijn winkelcaddies niet speciaal daarvoor?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk bericht
Kleine nuance
Komt mij ook eerder over als 'problemen zoeken en willen'. Als je op meerdere plekken winkelt, plekken waar ze dezelfde produkten verkopen, kan je misschien de aankopen eerst overladen naar uw wagen vooraleer je in de volgende winkel binnenstapt? Of laat je uw caddy staan aan het onthaal, verwittig je iemand dat je "volgeladen" binnenstapt? Om probs te vermijden aan de kassa dus.
Het voorbeeld van het bonnetje dat Hoomer aanhaalt is (jammer genoeg) geen gezwans...
Hum, ik ga op meerdere plekken winkelen juist omdat ze er niet dezelfde producten verkopen. Zo ga ik voor vlees en charcuterie (i repeat) meestal naar de Delhaize .. en die ligt toevallig het minst ver van bij mij - logischerwijze dus het laatst op m'n route -> opdat ik zo vlug mogelijk thuis alles in de koelkast zou kunnen steken ...

En ja, ik combineer liever m'n boodschappen. Meestal ben ik nogal gehaast, en passeer ik om die reden niet eerst langs het onthaal ..

En 'zeggen dat er al dingen in steken' op voorhand .. dat kan je evengoed erna zeggen ook niet? // ze geloven je of niet hé

Nu, heel af en toe dan ga ik speciaal eerst naar de Delhaize, en dan vlug terug naar huis alles daar droppen. Om dan op m'n gemakske de rest van m'n boodschappen te doen.

Laatst gewijzigd door bembem : 20 mei 2014 om 19:01.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 20:06   #110
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat gaat helemaal niet op. Daarom ook dat winkeliers bijvoorbeeld het recht hebben bewakingscamera's te voorzien in hun winkel.
Waar slaat dat nu weer op?
Camera's kunnen niet in mijn rugzak, broekzak of aktentas kijken.

Camera's storen me niet.
Die kunnen in geval van discussie bewijzen dat ik vals beschuldigd en belasterd en van mijn vrijheid beroofd werd.
Oud 23 mei 2014, 20:37   #111
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De winkelwagen mogen ze voor mijn part zeven keer binnenstebuiten keren, want daarin liggen de waren die ik wil aankopen.
Mijn broekzakken en rugzak, aktentas daar komt niemand in.
Dat lijkt me de normale gang van zaken.
Mijn broekzakken en rugzak, aktentas... liggen daar de waren die ge niet wil aankopen
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 21:28   #112
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar slaat dat nu weer op?
Camera's kunnen niet in mijn rugzak, broekzak of aktentas kijken.

Camera's storen me niet.
Die kunnen in geval van discussie bewijzen dat ik vals beschuldigd en belasterd en van mijn vrijheid beroofd werd.
Net zo kan het openmaken van een tas bewijzen dat u geen goederen gestolen hebt.
Oud 23 mei 2014, 23:29   #113
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik weet niet of er onder jullie zijn die dit ook voorhebben -> telkens als ik bij Aldi en Delhaize langs de kassa passeer moeten ze daar mijn karretje of boodschappentassen controleren! pffffffffffff! Ik vind dit persoonlijk niet kunnen -> de klant is toch koning?! Ze zorgen er in ieder geval voor dat ik telkens met een naar gevoel bij hen buitenkom, en bij gevolg zo weinig mogelijk bij hen winkel Zie ik er soms verdacht, behoeftig en crimineel uit of wat?! En tussen haakjes: denken die nu echt dat met al de camera's die daar hangen, ik het zelfs ook maar zou riskeren iets te pikken maw. dat ik zo'n stomme geit zou zijn??? LMAO

Ik vermeld er even bij dat ik mijn karretje liever niet alleen achterlaat aan de ingang omdat ik in het verleden al zo eens een karretje ben 'verloren' ...

Ook heb ik dit vrijwel nooit voor bij de Lidl, Albert Heijn en Carrefour. Bij deze laatste vragen ze het heel af en toe, maar bij Lidl en Albert Heijn NOOIT. Bij gevolg winkel ik ook veel liever bij hen

Wat vinden jullie ervan? En hebben jullie dit soms ook voor?

Thx
Wat ik ervan gehoord heb is dat ze zichtbaar subversieve elementen gemakkelijk controleren dan mensen die door hun uiterlijk vertoon niet opvallen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 23:30   #114
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Mijn broekzakken en rugzak, aktentas... liggen daar de waren die ge niet wil aankopen
U was dus verplicht uw buttplug boven te halen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2014, 08:21   #115
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net zo kan het openmaken van een tas bewijzen dat u geen goederen gestolen hebt.
Dat bewijs kunnen ze me niet verplichten te leveren.
Dat kan enkel via politie-ingreep.
Oud 24 mei 2014, 08:23   #116
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Jep, want voor een fiets en 48 flessen Pomerol had ik geen geld genoeg bij.
Oud 24 mei 2014, 08:37   #117
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat bewijs kunnen ze me niet verplichten te leveren.
Dat kan enkel via politie-ingreep.
Camera's uiteindelijk ook. Ook het gebruik van die beelden zijn onderworpen aan allerlei regels m.b.t. de privacy.
Oud 24 mei 2014, 10:45   #118
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Camera's uiteindelijk ook. Ook het gebruik van die beelden zijn onderworpen aan allerlei regels m.b.t. de privacy.
Ook het 'fouilleren' van tassen is onderworpen aan een reglement, en dat zegt dat niemand behalve de politie dat recht heeft.
Dat reglement zegt niet dat een kassierster het recht heeft in je tassen met privee-zaken te snuisteren, zelfs niet terwijl de winkeleigenaar wél het recht heeft om je te filmen.
Oud 24 mei 2014, 21:00   #119
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

op fok.nl hebben ze leuke tips: zoals een dildo en gebruikte condooms in je tas meedoen Die dildo kan ik nog wel aan geraken, maar wat met die gebruikte condooms? hahahaha!

http://forum.fok.nl/topic/1872938/5/25

Citaat:
dildo in je tas doen en met een gladgestreken gezicht je tas openen voor de kassamiep. Tas zal nooit meer gecontroleerd worden ^O^
Citaat:
Je moet juist een dildo en een paar gebruikte condooms meenemen en dan ongegeneerd je tas opendoen. Wat ook leuk is: een injectienaald meenemen.^
Bon een injectienaald, brrr laat maar

Citaat:
Ik heb een keer een tassencontrole geweigerd. Daarop werd ik 'staande gehouden' door de beveiliger die mij naar een aparte ruimte probeerde te geleiden. Na duidelijk te hebben gemaakt dat niet te accepteren is er ter plekke op de politie gewacht (1/2 uur). De (licht gefrustreerde) politie heeft in de 'lege' tas gekeken. Daarna heeft de winkel excuses aangeboden en een flesje wijn mee gegeven voor de overlast.
Misschien krijg ik binnenkort wel een flesje wijn ofzo - voor de overlast
of een cadeaubon en een bos bloemen

Citaat:
Ik heb een keer diezelfde vraag gehad bij mijn buurt Appie. Ze hadden daar een nieuw smartass en omdat ik tijdens het winkelen mijn iPhone had teruggestopt in mijn tas, had een van de medewerkers dat aangezien voor een doosje en wilde men dat ik mijn tas opende. Uiteraard ben ik een brave burger en werk ik daaraan mee, maar daar nam hij nog geen genoegen mee en bleef me staande houden (waarschijnlijk omdat zijn ongelijk toegeven voor hem moeilijk was). Ben best wel overstuur weggegaan daar, want hij deed het ten overstaan van de halve winkel, nog bij de lopende band.

Uiteindelijk een mooie cadeaubon, een bos bloemen en een excuses van de filiaalmanager eruit gesleept omdat ik een klacht ingediend heb + volgens die manager is het laten zien van je tas niet eens verplicht.
jaja ik krijg straks cadeautjes <3 j/k!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2014, 21:06   #120
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook het 'fouilleren' van tassen is onderworpen aan een reglement, en dat zegt dat niemand behalve de politie dat recht heeft.
Dat reglement zegt niet dat een kassierster het recht heeft in je tassen met privee-zaken te snuisteren, zelfs niet terwijl de winkeleigenaar wél het recht heeft om je te filmen.
Niemand van de winkeliers wil dan ook in uw tassen "snuisteren". Er wordt slechts gevraagd uw tas even te openen, opdat men er een blik in kan werpen.

U gaat dus uit van verkeerde veronderstellingen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be