Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 16 september 2004, 18:05   #101
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

In Doom?! Cool, cheat?
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 16 september 2004, 18:17   #102
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Zijn nazispelletjes toegelaten?
jOOSt is offline  
Oud 16 september 2004, 18:26   #103
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Ghetto Blaster "Nazi version of the popular game Arcanoid" NiggaZDoom "Full Graphics Doom Patch" - Retail Game required. Kaboom "Control a suicide bomber and try to get him around as many Kikes as possible and, right after doing that, setting off the explosives strapped to him." Border Patrol "Blast the illegal Mexicans as they invade the United States." Shoot The Blacks "Blast away the darkies as they appear."Moorhuhn - Nazi Duck Hunt "Duck Hunt with a Nazi twist." Kill'em All "Blast the filth form the sky in this kill'em all game."SA Mann "Do you ever play PACMAN with SA hero?"WOLF3D Nazi "Play a "NAZI" version of Wolfenstein 3-D. (not a patch, no other software needed to play.)"White Power Doom "White Power version of Doom (patch)"NS Doom Rattenjagt "Kill the Jewish rats!"KZ Manager Millenium "Manager of Concentration Camp (Words in Germen Only)" Niggerhunt "Safari in Africa - Kill all the Niggers you can!"Aryan 3 Ethnic Cleansing

Spelletjes zoals deze zijn verboden en dat is maar goed ook. Waarom? Omdat men er joden en afrikanen in kan neerknallen. Maar waarom mag een spel zoals Carmageddon dan wel, waar men oudjes en weet ik veel kan overrijden.

Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 16 september 2004 om 18:27.
jOOSt is offline  
Oud 16 september 2004, 18:41   #104
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Wat zou jij bijvoorbeeld van een spelletje vinden waarin blanken alle zwarten uitmoorden of zelfs een Jihad tegen de moslims beginnen?
Ik zou hier geen probleem mee hebben. Tegenwoordig zijn misschien goenoeg mensen slim genoeg om er de humor van in te zien.
Bhairav is offline  
Oud 16 september 2004, 18:52   #105
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Er zijn zelfs VB'ers die vinden dat vrouwen geen broek mogen dragen. Of dat toch ongehoord vinden.

Dat VB probeert onze "westerse democratische waarden" te gebruiken als glijmiddel om hun beleid proberen uit te voeren via alle kleine argumentjes die ze maar kunnen bedenken. Hiermee is het bewezen dat het een bende broekschijters zijn die achter de grootste mond samenscharen...
t' Is niet waar zeg! En welke VB'ers mogen dat wel zijn?
Eén naam en een citaat volstaan.
Bij gebrek aan een antwoord klasseer ik je bij de mythomanen en leugenaars.8)

Over Steve Stevaert:
"Sinds hij voorzitter is geworden, is de partij helemaal de populistische, autoritaire weg opgegaan. Zijn verhaaltjes zijn simplistisch. Hij beschouwt de kiezer als een infantiel wezen, een consument die direct moet bevredigd worden."
basil is offline  
Oud 16 september 2004, 18:56   #106
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Ik stel iets anders voor: laten we de kiezer tegen zichzelf beschermen en het Blok afschaffen. Eens benieuwd hoeveel volk daarvoor zal zijn op deze site...

Soit, ik hoop dat het Blok nog met dergelijke voorstellen komt. Hoe meer zaken ze willen verbieden, hoe meer hun argumentatie dat zij de absolute vrijheid van mening zullen verdedigen, riekt naar puur gezwam.
Vertel mij eens welke mening door een geweldspelletje vertolkt wordt of welk mensenrecht geschonden wordt door het aan banden leggen van virtuele moordpartijen.
Bij gebrek aan een goede argumentatie klasseer ik jou bij het 'puur gezwam'.8)

Over Steve Stevaert:
"Sinds hij voorzitter is geworden, is de partij helemaal de populistische, autoritaire weg opgegaan. Zijn verhaaltjes zijn simplistisch. Hij beschouwt de kiezer als een infantiel wezen, een consument die direct moet bevredigd worden."
basil is offline  
Oud 16 september 2004, 18:59   #107
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basil
Vertel mij eens welke mening door een geweldspelletje vertolkt wordt of welk mensenrecht geschonden wordt door het aan banden leggen van virtuele moordpartijen.
Bij gebrek aan een goede argumentatie klasseer ik jou bij het 'puur gezwam'.8)
Dus afrikanen en joden virtueel neerknallen mag dus volgens u?
jOOSt is offline  
Oud 16 september 2004, 19:04   #108
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geouwehoer= gezeik over normen en waarden, Vlaemsche cultuur (wa dus amper bestaat), de jeugd is nooit goed behalve als ze rechts zijn, etc...
VB'ers en andere rechtsen zitten maar te kakken dat normen en waarden verdwijnen, maar normen en waarden hangen samen met meningen, meningen kunt ge uw nakomelingen niet opdringen, ge kunt niet uw kinderen dwingen of zelfs maar leren een bepaalde mening te hebben over hoe iets is of moet zijn... DOet ge dat wel dan is de kans dat die kinderen rebbeleren vrij groot, en dan zijn de conservatievere oudere generaties hen voorgoed kwijt...
Dat ben jij toch die hier komt vertellen dat het Blok moet verboden worden omdat ze allochtonen discrimineren?
Bhairav, de normen-en-waarden-zeiker!8)

Over Steve Stevaert:
basil is offline  
Oud 16 september 2004, 19:10   #109
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
MINDER conservatief? Leg eens uit AUB.
Het heeft WEL te maken met Vlaemsch geouwehoer: zo'n idee komt vanuit het VB en kan ook bijna niet anders.
Ik denk dat "slechte" dingen zoals die spellekes en bordelen juist mensen een uitlaatklep biedt... of is het rechts' idee mss dat alles de spuigaten overloopt zodat het een reden heeft om aan de macht te komen en er op los de discrimineren en alles aan banden leggen en te controleren en noem maar op...?
Voor dat laatste moet je eerder bij je allochtone vriendjes, de moslims, zijn.
Nog wat geduld Vlaemsch-hatertje en je zal aan den lijve ondervinden wat 'conservatief' betekent. In Turkije gaven ze onlangs al een voorsmaakje van wat er met ontrouw binnen het huwelijk moet gebeuren.
Vlaemsch geouwehoer....

Over Steve Stevaert:
basil is offline  
Oud 16 september 2004, 19:10   #110
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloxbuster
"Dergelijke spelletjes, waarbij je als carjacker mensen van de weg moet rijden, homo's en dikke mensen moet afmaken, zijn niet geschikt voor mensen die geen evenwichtige omgeving hebben of minder normbewust zijn", zegt Filip Dewinter, fractieleider in het Vlaams parlement. Het Vlaams Blok zal een voorstel van decreet indienen dat een classificatie voor spelletjes oplegt.
Is helemaal geen onzin, als je besluit te lezen wat er staat. Er staat helemaal niets over verbod, maar over classificatie... Zou je die bron even willen herhalen?

N.J.S.V. Antwerpen is offline  
Oud 16 september 2004, 19:11   #111
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Dus afrikanen en joden virtueel neerknallen mag dus volgens u?
Leren lezen man, leren lezen!

Over Steve Stevaert:
basil is offline  
Oud 16 september 2004, 19:15   #112
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Het is wel raar dat De Winter niets heeft gezegd over dat je in Vice City hoeren kan oppikken en ermee vrijen...
vercetti is offline  
Oud 16 september 2004, 21:50   #113
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blok wil verkoop gewelddadige videospellen beperken

(Belga) Het Vlaams Blok wil de verkoop en verhuur van extreem gewelddadige videospelletjes aan banden leggen. Spelletjes als "Manhunt" of "Doom" kunnen volgens de partij labiele mensen en jonge kinderen tot geweld aanzetten. Het Vlaams Blok zal Vlaams mediaminister Geert Bourgeois (N-VA) hierover interpelleren.
"Dergelijke spelletjes, waarbij je als carjacker mensen van de weg moet rijden, homo's en dikke mensen moet afmaken , zijn niet geschikt voor mensen die geen evenwichtige omgeving hebben of minder normbewust zijn", zegt Filip Dewinter, fractieleider in het Vlaams parlement. Het Vlaams Blok zal een voorstel van decreet indienen dat een classificatie voor spelletjes oplegt.

echt belachelijk of toch niet...
Pardon? Wie is hier normbewust? Het VB herdenkt nazi's zoals Staf Declerck en overtreedt de racismewet.

Best ook alle oorlogsfilms verbieden.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 16 september 2004 om 21:51.
Hans1 is offline  
Oud 17 september 2004, 08:59   #114
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Basil; ik heb NIET gezegd dat het VB afgeschaft moet worden. Wéér zo'n typische opmerking van iemand die rechts is: een die geen steek houd.
Welke VB'ers die zich achter het grootste bakkes scharen? Voorbeelden genoeg, hoorde Alexandra Colen praten de laatste tijd...met haar perkamenten-foef-gezaag? Haar verkondiging der kneuterigheid? Kinderen mogen niet rukken/vingeren? Neen, want daar is het de moment niet voor hè.
Er werd ooit eens een onnozel mens uit Vilvoorde veroordeeld wegens diefstal ofzo, en die is daarna bij het VB gegaan... IEDEREEN zag toen hoe de antwoorden tijdens een interview haar in het oor gefluisterd werden... Daar was enige discutie rond.
Ik herinner mij niet wanneer of hoe en wie, maar da betekent niet dat ik zit te liegen.
Bhairav is offline  
Oud 17 september 2004, 10:15   #115
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spelletjes als "Manhunt" of "Doom" kunnen volgens de partij labiele mensen en jonge kinderen tot geweld aanzetten.
Ik heb al als klein manneke veel Doom gespeeld en dat heeft mij nooit aangezet tot geweld.

'Labiele mensen'? Partijprogrammas als die van het Blok kunnen ook labiele mensen tot geweld aanzetten. ALLES kan labiele mensen tot geweld aanzetten.
Oud 17 september 2004, 10:21   #116
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou hier geen probleem mee hebben. Tegenwoordig zijn misschien goenoeg mensen slim genoeg om er de humor van in te zien.
Racismeklacht aan je broek zal je bedoelen. En waarschijnlijk een of andere mufti die een fatwa tegen je uitspreekt, en voor je het weet eindig je in de vaart.

Man man man, zo naïf.
Oud 17 september 2004, 10:23   #117
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

De progressievelingen hebben gelijk hoor. Van die spelletjes wordt je niet gevaarlijk. Daarvoor moet je de Qur'an lezen en moslim worden.

Een mens krijgt een heel andere kijk op Westerse mannen en vrouwen. Moord een kinderspel, en pedofilie de norm.
Oud 17 september 2004, 10:55   #118
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
De progressievelingen hebben gelijk hoor. Van die spelletjes wordt je niet gevaarlijk. Daarvoor moet je de Qur'an lezen en moslim worden.

Een mens krijgt een heel andere kijk op Westerse mannen en vrouwen. Moord een kinderspel, en pedofilie de norm.
Spelletjes hebben trouwens niet de pretentie de ideologische waarheid in pacht te hebben. Ze zijn fictie, ze zijn gewoon spelletjes.
Oud 17 september 2004, 11:06   #119
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Spelletjes hebben trouwens niet de pretentie de ideologische waarheid in pacht te hebben. Ze zijn fictie, ze zijn gewoon spelletjes.
Inderdaad. Dat er een zekere classificatie komt kan ik begrijpen, hoewel die dingen altijd uit de hand lopen in de verkeerde richting. Ik bedoel dat je een minimumleeftijd van 16 zet op spelletjes als GTA...

Maar een verbod vind ik niet kunnen. Ook helemaal niet nodig, want zoals je zei maakt bijna alles labiele mensen gewelddadig.

N.J.S.V. Antwerpen is offline  
Oud 17 september 2004, 11:14   #120
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Dat "spelletjes" waarin moorden, geweld,... tot centrale activiteit gepromoveerd worden, verboden of ingeperkt worden vind ik maar heel normaal. Dat heeft niks te maken met vrije meningsuiting, maar wel met opvoeding en preventieve zorg voor openbare orde.

Of gaan de verzuurde klagers die dit voorstel afkeuren straks in naam van alles-kan-en-niets-moet mentaliteit het recht op snuff-movies opeisen?
zullen we dan ook maar meteen alle spelletjes zoals cowboy & indiaantje (en alle mogelijk varianten waarin geweld in voorkomt) verbieden?

Frank Dane
Eternity is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be