![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
8) Het is ook bewezen dat je van teveel zonnen huidkanker krijgt 8) Als je dan toch in de zon blijft liggen, dan kies je daar toch zelf voor? 8) 8) Niemand is toch verplicht in de buurt van een roker te blijven zitten, liggen of staan el aldus passief mee te roken? 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Vreemdeling
|
![]() Wat is er mis met "passief" roken aan te halen als argument?
Het is nu enemaal een argument dat niet te weerleggen is en dat elke vergelijking met alcohol of appelsienen de kiem in smoort... "je moet maar niet zo passief zijn"... Een wereld vol rokers zou veel beter zijn niet waar... :s |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#105 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En met "je moet maar niet zo passief zijn" bedoelde ik dat je maar niet naast een roker moet blijven staan, zitten, liggen, enz.... Niet dat je zelf zou moeten roken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De sigaretterook wordt u als niet-roker opgedrongen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
bezie je zelf maar eens als je gezopen hebt, je lijkt net een dom blondje.... iederéén kijkt naar je....je bent niet in staat normaal te converseren.... je vind jezelf belangrijk....je kan nauwelijks nog lezen.... en je kan niet eens deftig meer met de auto rijden..... by the way...... fastfood "sucks" (buiten een lekker pak frieten natuurlijk!) ![]()
![]() |
![]() |
#108 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar ik vind dat je moet aanvaarden dat horeca en tabak nu eenmaal met elkaar verbonden zijn. En dat het voor horecazaken nefast zou zijn een verbod in te voeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Vreemdeling
|
![]() Overdaad schaadt ALTIJD.
Maar als ik twee pintjes drink heeft niemand er last van, als u twee sigaretten rookt wel... |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#111 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het laatste deeltje ("en zonder gehinderd te worden door rook") is iets wat jij erbij fantaseert. Maar, dien gerust een wetsvoorstel in hoor. We leven toch in een democratie, nietwaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#113 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Misschien moeten we onder dezelfde argumentatie als passief roken morgen honden verbieden, ze storen mij nogal in de straat ziet u, ze blaffen al wel eens, sommigen bijten, als ze tegen u komen hebt ge haar aan uw broek hangen, bovendien is er een kans dat ze een verkeersongeval veroorzaken.
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En café's mogen dan wel een privé eigendom zijn, het zijn wel publieke plaatsen, waar IEDEREEN moet toegang krijgen. Strikt de wet gevolgd, is een cafébaas trouwens verplicht je naar het toilet laten te gaan, zonder dat je ook maar iets consumeert. Dit is de Belgische wet uiteraard.Hoe het in Amerika is weet ik niet, natuurlijk.8)
![]() |
![]() |
#116 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar enerzijds deze wet aanhalen om jouw recht om er binnen te mogen te vrijwaren en dan tegelijkertijd de vrijheid van iemand om er een sigaret te roken willen beperken lijkt me nogal egoïstisch, neen? 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Pfft, ze gaan zich effe moeien met hoe een cafebaas zijn cafe runt.
Hoe het in de VS eraan toe gaat? Daar zagen ze niet als ge het toilet wilt gebruiken zonder iets te consumeren. Ge moogt tegenwoordig in Florida echter wel niet meer roken op restaurants, en sinds deze week ook niet meer op het strand (vanwege de stompjes die vervuilend zijn).
![]() |
#118 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
t'verhaaltje van ne "cafébaas" is verplicht om u gratis naar 2C te laten gaan of u gratis een glas water te geven..... een cafébaas beslist zélf wie hij in zijn zaak binnenlaat of niet ! heb ooit een cafébaas uit Aalst weten een proces winnen tegen nen ambetanterik die om stoer te doen ook ne keer kwam dreigen dat hij "gratis een glas kraantjeswater moest krijgen"..... de cafébaas heeft hem buitengesmeten en op het proces heeft hij van de rechtbank in Dendermonde groot gelijk gekregen !(broer van de cafébaas is wél advocaat, anders zou hij t'niet voor de rechtbank komen uitleggen zijn wegens te duur !) niks verplicht dus ![]() eigenlijk is de overheid verplicht om voldoende openbare toiletten te voorzien... ons land is op dit vlak écht een ontwikkelingsland in vergelijking met onze buurlanden !
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen ! Laatst gewijzigd door ICE-MAN : 22 september 2004 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Mijn God, in wa vur ne wereld leve we na.
![]() |
![]() |
#120 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |