Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: De oorzaak van wangedrag door allochtonen is te zoeken in :
slechte onverantwoorde opvoeding door de allochtoonouders 28 44,44%
van nature in de allochtoon meegegeven in z'n gedragspatroon 28 44,44%
weet het niet 9 14,29%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2004, 22:28   #101
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Meerdere oorzaken die het allom gekend niet-geïntegreerd wangedrag van allochtonen kunnen verklaren ? Laat maar horen. Met armoede moet je reeds niet afkomen, want dit is in andere threads reeds onherroepelijk weerlegt dat er geen correlatie bestaat tussen arm zijn en criminaliteit.
Ik weet niet wie of wat er in andere threads in geslaagd is om de correlatie tussen armoede of sociale status en criminaliteit te weerleggen, maar dan weet hij of zij in ieder geval een pak meer dan duizenden wetenschappers weten.

De correlatie tussen sociale status / armoede en criminaliteit is ongelooflijk sterk gedocumenteerd en nog nergens in de wetenschappelijke literatuur weerlegd.

Ter illustratie de eerste paragraaf van één van de honderden papers rond dit onderwerp:

One of the most ubiquitous findings of criminology has been that of consistent linkages between measures of socio-economic deprivation or disadvantage and elevated rates of crime (Rutter, Giller, & Hagell, 1998). These findings have been reported for many societies and have been replicated using a range of measures of socio-economic disadvantage, including measures of: income (e.g., Conger et al., 1992; Farrington, 1990); poverty (e.g., Kramer, 2000); socio-economic status (e.g., Dodge, Pettit, & Bates, 1994; Farrington, 1990; Sampson & Laub, 1993); and neighbourhood disadvantage (e.g., Kazempiur & Halli, 2000; Ludwig, Duncan, & Hirschfield, 2001). On the basis of this evidence there seems to be little doubt that, as a general rule, individuals from socio-economically disadvantaged and deprived environments show a greater propensity to engage in crime.

Bron: Fergusson D, Swain-Campbell N, Horwood J
How does childhood economic disadvantage lead to crime?
JOURNAL OF CHILD PSYCHOLOGY AND PSYCHIATRY 45 (5): 956-966 JUL 2004

Verder zijn er vanzelfsprekend meerdere oorzaken van crimineel gedrag, zowel bij autochtonen als bij allochtonen. Van iemand die zich duidelijk interesseert in dit topic had ik toch iets meer kennis verwacht.
Een bespreking hiervan zou echter te gek zijn, net omdat er zoveel factoren zijn (biologische, psychologische, en sociale) en omdat verschillende vormen van criminaliteit een andere etiologie lijken te hebben. Dit is een enorm complex thema, het is dan ook belachelijk dat je dit ook maar zou proberen vatten in twee statements zoals je deed in je poll. Gelukkig staat het juiste antwoord er wel bij, het is dus eigenlijk geen poll maar een kwisvraag . De vraag naar de etiologie van criminaliteit is immers helemaal niet opgelost, en een heel pak wetenschappers spenderen er hun leven aan om die vraag op te lossen. Maar je twee stellingen zijn wel al onderzocht, en bleken geen antwoord te geven op je vraag.

Pak je poll dus maar in, hij is niks waard.
Oud 27 september 2004, 22:38   #102
Sunshine
Banneling

Sunshine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door odinkontakt
----Ttja de surpise zit misschien binnenin............??
Looooooooooooooollllllll !!!!
Sunshine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2004, 22:39   #103
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Ik zie het
En ik zie dat jij het gezien hebt 8)
Oud 27 september 2004, 22:42   #104
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik zie dat jij het gezien hebt 8)
Valt tegen eh?

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2004, 22:44   #105
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is dit hier nu weer voor een onzintopic? Zullen we er dan gelijk ook een opendoen over het gedragspatroon van de autochtoon en dan allemaal samen onze gal spuwen op alle kloterij die we autochtonen hebben zien doen? Belachelijk kinderachtig (hoewel ik met deze opmerking kinderen eigenlijk serieus onrecht aandoe...)
Over het gedrag van allochtonen gesproken. Was het haast vergeten te vermelden. Al goed dat je me er onrechtstreeks aan doet herinneren. Weet je wat bruin gespuis vandaag weer voor overlast heeft uitgespookt bij de autochtone bevolking ?
Uit een videotheek werden vijf allochtoonse jongeren op straat gezet door een woedende uitbater van deze videotheek omdat zij in deze zaak enkel de crapuul aan het uithangen waren.
Wederom manifesteert het wangedrag der allochtonen.
Oud 27 september 2004, 22:47   #106
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Over het gedrag van allochtonen gesproken. Was het haast vergeten te vermelden. Al goed dat je me er onrechtstreeks aan doet herinneren. Weet je wat bruin gespuis vandaag weer voor overlast heeft uitgespookt bij de autochtone bevolking ?
Uit een videotheek werden vijf allochtoonse jongeren op straat gezet door een woedende uitbater van deze videotheek omdat zij in deze zaak enkel de crapuul aan het uithangen waren.
Wederom manifesteert het wangedrag der allochtonen.
Nee? Echt? Weet je wat autochtoon gespuis aan het uitspoken is? Die zijn op internetforums hele bevolkinsgroepen aan het demoniseren. Zij komen daar hele dagen enkel het crapuul uithangen en de vreemdelingen overal de schuld van geven. Wederom manifesteert zich het wangedrag der autochtonen.

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
Oud 27 september 2004, 23:34   #107
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Nynorsk schreef :

Citaat:
De correlatie tussen sociale status / armoede en criminaliteit is ongelooflijk sterk gedocumenteerd en nog nergens in de wetenschappelijke literatuur weerlegd.
Nynorsk, heeft natuurlijk gelijk : er wordt een correlatie verondersteld tussen kansarmoede en criminaliteit; evenzeer is er een verband vast te stellen tussen veel geld en criminaliteit.

Maar, Nynorsk, kijk nu even naar de data van de "zwaar" wetenschappelijke werken die je citeert. Ik meen te kunnen zeggen : allemaal recente werken over recente toestanden. Én daar loopt je thesis een beetje mank. Waarom ?

Naar mijn, mijn bescheiden mening, zou je, in verband met de criminaliteit van de allochtonen, werken moeten bestuderen uit de jaren 1880-1890 (tot 1900 met veel, véél goede wil). Dat is ongeveer de periode waarin die talrijke criminele en andere niet aangepaste allochtonen in de werkelijkheid nog leven.

Criminele allochtonen en niet aangepaste allochtonen heb ik gezegd, nietwaar ? Gelukkig zijn talrijke allochtonen, zeker de Turken, gewone, doodbrave burgers die leven in onze tijd, 2004. Moest het je interesseren leg ik je met plezier het vier/vijf-gezinnen integratieplan per straat, van die mensen wel uit.

Allez ... tot de volgende Borgerhoutse of Kielse manifestatie ...
Oud 27 september 2004, 23:40   #108
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Nou nou schreef :

Citaat:
Weet je wat autochtoon gespuis aan het uitspoken is?
Nou nou, zélfkennis, de eerste stap naar de waarheid ...

Een goede raad Nou nou : verplaats je computer; hij staat voor een spiegel.
En je op de aangegeven tijd naar je vrienden in de "Lantin" begeven nietwaar !

Beste Groeten.
Oud 28 september 2004, 00:19   #109
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator
Nou nou schreef :

Nou nou, zélfkennis, de eerste stap naar de waarheid ...
Blij dat je het met me eens bent.

Oud 28 september 2004, 17:35   #110
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Blij dat je het met me eens bent.
Jammer dat jij slechts weinig over zelfkennis beschikt maar goed, niet iedereen kan dan ook een uitblinker zijn zoals de meeste rechtsgezinde personen. Je wordt niet voor niet een linkie-winkie genoemd hé ?
Oud 28 september 2004, 17:39   #111
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je wordt niet voor niet een linkie-winkie genoemd hé ?
Door u blijkbaar. Ik heb u ook gevraagd waarom, maar vragen beantwoorden staat niet op uw capaciteitenlijstje eh?

Oud 28 september 2004, 18:58   #112
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Door u blijkbaar. Ik heb u ook gevraagd waarom, maar vragen beantwoorden staat niet op uw capaciteitenlijstje eh?
De grote meerderheid van het forum noemt je een linkie-winkie, niet enkel ik. Maar dat feit wist je zelf wel. Dat je dit woord niet verdragen kan daar dit naar de domme teletubbies verwijst is een feit dat je enkel aan jezelf te danken hebt. Iemand die met stront voor de ogen door het leven loopt om zo bestaande problemen niet te WILLEN zien, in de hoop dat ze zullen verdwijnen als bij magie kan terecht een linkie-winkie genoemd worden. En je mag nog blij zijn dat we beleefde brave termen gebruiken om jouw soort te beschrijven want toepasselijker zou ondermeer "links grut" zijn.
Oud 28 september 2004, 19:01   #113
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De grote meerderheid van het forum noemt je een linkie-winkie, niet enkel ik. Maar dat feit wist je zelf wel. Dat je dit woord niet verdragen kan daar dit naar de domme teletubbies verwijst is een feit dat je enkel aan jezelf te danken hebt. Iemand die met stront voor de ogen door het leven loopt om zo bestaande problemen niet te WILLEN zien, in de hoop dat ze zullen verdwijnen als bij magie kan terecht een linkie-winkie genoemd worden. En je mag nog blij zijn dat we beleefde brave termen gebruiken om jouw soort te beschrijven want toepasselijker zou ondermeer "links grut" zijn.
Ik vroeg je waarom. Ik heb geen behoefte aan stompzinnige monologen.

Oud 28 september 2004, 19:12   #114
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Persoonlijk vind ik dat linkie-winkie en consoorten zeer irritant. Om niet te zeggen kinderachtig. Je zou je beter bezig houden met hun stellingen te weerleggen in plaats van irriterende bijnamen te verzinnen.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 19:27   #115
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vroeg je waarom. Ik heb geen behoefte aan stompzinnige monologen.
Ik had je vraag juist beantwoord, dat je zo lomp bent dat je dat nog niet eens beseft ... tjonge tjonge toch.
En zoiets leeft dan op ons grondgebied ...
Oud 28 september 2004, 19:31   #116
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Persoonlijk vind ik dat linkie-winkie en consoorten zeer irritant. Om niet te zeggen kinderachtig. Je zou je beter bezig houden met hun stellingen te weerleggen in plaats van irriterende bijnamen te verzinnen.
Hahaha, nog een linkie-winkie die hier gesproken heeft zenne ! Ik doe niets anders dan al jullie op lucht gebaseerde stellingen gemakkelijk de grond in te boren, samen met ieder rechtsgezinde persoon op dit forum. Tot op heden is nog geen enkel linkie-winkie stelling overeind gebleven op dit forum, in tegenstelling tot de argumenten van Rechts die praktisch allemaal onaangetast bleven. Dit komt omdat wij dan ook de waarheid verkondigen, ook al staat deze waarheid je niet aan, niets meer of minder dan de zuivere waarheid.
Slaap maar verder linkie-winkie ! Laat het serieuze werk maar over aan echte mannen.
Oud 28 september 2004, 19:34   #117
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik had je vraag juist beantwoord, dat je zo lomp bent dat je dat nog niet eens beseft ... tjonge tjonge toch.
En zoiets leeft dan op ons grondgebied ...
Nee je hebt mijn vraag niet beantwoord. Ik zal je even op weg helpen...

Waarom Sunshine?

En dan zeg jij:

Omdat...

Vul maar aan.

Oud 28 september 2004, 19:35   #118
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hahaha, nog een linkie-winkie die hier gesproken heeft zenne ! Ik doe niets anders dan al jullie op lucht gebaseerde stellingen gemakkelijk de grond in te boren, samen met ieder rechtsgezinde persoon op dit forum. Tot op heden is nog geen enkel linkie-winkie stelling overeind gebleven op dit forum, in tegenstelling tot de argumenten van Rechts die praktisch allemaal onaangetast bleven. Dit komt omdat wij dan ook de waarheid verkondigen, ook al staat deze waarheid je niet aan, niets meer of minder dan de zuivere waarheid.
Slaap maar verder linkie-winkie ! Laat het serieuze werk maar over aan echte mannen.

Oud 28 september 2004, 19:49   #119
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee je hebt mijn vraag niet beantwoord. Ik zal je even op weg helpen...

Waarom Sunshine?

En dan zeg jij:

Omdat...

Vul maar aan.
Bla bla bla bla ... precies een vrouw zoals je hier bezig bent ! En maar zagen en maar zagen ... weet je wat ventje ? Loop naar de maan.
Oud 28 september 2004, 19:52   #120
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat je jezelf erin verstikt. Zich letterlijk doodlachen. Vooral geen asem nemen jong,maar blijven lachen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be