Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2014, 09:19   #101
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik heb verschillende allochtone vrienden en kennissen. Geen van allen is echter (nog)moslim.
Ik ben in het Antwerpse opgevoed. En ja ik heb oog in oog gestaan met "terroristen" . Maar je moet het soms in een hele context kunnen plaatsen. Amerika heeft fundamentalisme in de hand gewerkt. En als gij uw dochter ziet doodbloeden door een ander, gaan uw stoppen ook doorslaan. En wat IS doet is alles behalve halal. Maar heeft een andere oorzaak dan de koran.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2014, 09:30   #102
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Vandaar dat de meeste van hun slachtoffers ook moslim zijn waarschijnlijk. Net zoals de meeste slachtoffers van andere moslimterreur ook moslims zijn. Het is dan ook belachelijk te beweren dat alle moslims dat zouden steunen of dat het inherent is aan de islam zoals circe beweert.
De Islam (en in het algemeen 'religie') is niet wat de meeste 'aanhangers' er van denken. Als plots morgen van alle moslims 1 miljard zegt dat de vrouwen geen boerka mogen dragen, maar helemaal naakt moeten lopen, is dat niet opeens 'de nieuwe Islam'. Als zij dit willen, en ook doen, zijn ze helaas geen moslims meer. Zo leven zij die zichzelf 'gematigd' noemen, niet volgens de regels van de Koran. En moslim zijn houdt juist één ding in :
"volgens de Koran leven". Zij gebruiken dan het mom van 'interpretatie', maar interpretatie is helaas niet toepasbaar op een boek die voor 100% de wetten van Allah verteld...

=> Ik herval op mijn besluit dat de 'gematigde moslim' niet bestaat!
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2014, 09:32   #103
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Bestond er in de 6e eeuw een bijbel? Serieuze vraag. Is vaag.
Ja pêcheke, de bijbel bestond al zeker in het jaar 600 na christus. Nooit godsdienstles gekregen op school? of zat je in de islamitische les?

Citaat:
Volgens de joodse traditie is de Thora door Mozes op de Sinaïberg ontvangen. Er zijn echter verschillende aanwijzingen dat de Thora en de Deuteronomistische geschiedenis in de zevende eeuw voor onze jaartelling hun uiteindelijke vorm gekregen hebben, na verschillende redactionele bewerkingen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Thora

Citaat:
De Bijbel bevat twee verschillende verzamelingen van teksten:

Het Oude Testament, ook wel de Hebreeuwse Bijbel of Tenach genoemd. Deze werd geschreven over een periode van vele eeuwen, voor het grootste deel in het Hebreeuws met een paar passages in het Aramees.
Het Nieuwe Testament, geschreven gedurende de eerste (en volgens sommigen gedeeltelijk in de tweede) eeuw na Christus, in toen alledaags Grieks (koinè-Grieks).
Voor veel christenen hebben ook de deuterocanonieke boeken betekenis;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijbel_(christendom)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2014, 09:45   #104
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wel waar 2:62. En HIER zijn enkel anti islam terroristen.
Koran zegt dat enkel Allah de andersgelovige mag beoordelen. Maar ongelovigen moeten inderdaad tol betalen op islamitisch grondgebied. Belastingen. En hier komen ze u ook nekken als ge ze niet betaalt.
LOL

ben je nu het paradoxale uit de Koran aan het verkondigen aan ons?

Peche,

antwoord eens op mijn vraag...

WAAROM VERDEDIG JIJ DE ISLAM ???
Oud 1 november 2014, 09:46   #105
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Respecteren als in niet de kop afhakken. Verder is 9 NIET toepasbaar op Joden noch christenen. Zoals u en jan laat uitschijnen.
vergeet vooral AVV.VVK niet.
Die forummer sluit zich altijd wel graag aan bij mensen zoals die 2 die gelijk hebben...
Oud 1 november 2014, 10:17   #106
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Op National Geographic is er weer een leuke docu over de reden waarom we nog steeds geen flesjes drank mee mogen nemen op het vliegtuig. Leuk dat de geheime diensten die brave vredelievende muzelmannetjes al geruime tijd in het vizier hadden, of ze hadden deze keer zes vliegtuigen met 300 passagiers ieder netjes boven de oceaan de lucht ingeblazen.

Als vervoerders voor hun bommetjes hadden ze hun eigen vrouwen en kinderen uitgekozen. Is dat niet menslievend?

The liquid Bomb plot

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 1 november 2014 om 10:19.
Oud 1 november 2014, 10:21   #107
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Op National Geographic is er weer een leuke docu over de reden waarom we nog steeds geen flesjes drank mee mogen nemen op het vliegtuig. Leuk dat de geheime diensten die brave vredelievende muzelmannetjes al geruime tijd in het vizier hadden, of ze hadden deze keer zes vliegtuigen met 300 passagiers ieder netjes boven de oceaan de lucht ingeblazen.

Als vervoerders voor hun bommetjes hadden ze hun eigen vrouwen en kinderen uitgekozen. Is dat niet menslievend?

The liquid Bomb plot
zeker, want hun vrouwen en kinderen gaan direct naar de hemel voor hun heldendaad!
Oud 1 november 2014, 10:24   #108
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
zeker, want hun vrouwen en kinderen gaan direct naar de hemel voor hun heldendaad!
wat hebben die vrouwen en kinderen nu aan die 72 hoeren?

Hier nog een lijstje voor ons Pêcheke :

Oud 1 november 2014, 11:07   #109
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Islam (en in het algemeen 'religie') is niet wat de meeste 'aanhangers' er van denken. Als plots morgen van alle moslims 1 miljard zegt dat de vrouwen geen boerka mogen dragen, maar helemaal naakt moeten lopen, is dat niet opeens 'de nieuwe Islam'. Als zij dit willen, en ook doen, zijn ze helaas geen moslims meer. Zo leven zij die zichzelf 'gematigd' noemen, niet volgens de regels van de Koran. En moslim zijn houdt juist één ding in :
"volgens de Koran leven". Zij gebruiken dan het mom van 'interpretatie', maar interpretatie is helaas niet toepasbaar op een boek die voor 100% de wetten van Allah verteld...

=> Ik herval op mijn besluit dat de 'gematigde moslim' niet bestaat!
Dat is nu net niet waar. In tegenstelling tot onder meer de katholieke kerk, waar een piramidale hiërarchie resulteert in één officiële leer, mag in de islam iedereen de koran interpreteren. Wat dan ook gebeurt, en resulteert in een hoop strekkingen.

Er is dus helemaal niet één islam. Er is uiteraard één koran, maar dat is geen onderscheidend element aangezien heel wat religies berusten op zogenaamd geopenbaarde geschriften. Bijbel, Tora, den boek van Hubbard, ...

En in de praktijk bestaan er allerlei scholen die aan de islam een erg gematigde invulling geven.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2014, 11:13   #110
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat is nu net niet waar. In tegenstelling tot onder meer de katholieke kerk, waar een piramidale hiërarchie resulteert in één officiële leer, mag in de islam iedereen de koran interpreteren. Wat dan ook gebeurt, en resulteert in een hoop strekkingen.

Er is dus helemaal niet één islam. Er is uiteraard één koran, maar dat is geen onderscheidend element aangezien heel wat religies berusten op zogenaamd geopenbaarde geschriften. Bijbel, Tora, den boek van Hubbard, ...

En in de praktijk bestaan er allerlei scholen die aan de islam een erg gematigde invulling geven.
En zeg mij eens, hoe kunt u de teksten , die onder ander Circe doorstuurt, op meerdere manieren interpreteren.

En dit in vergelijking met de Bijbel, dat de Koran enkel en alleen maar handelt over de wetten de Allah gedicteerd heeft?

leg me dat eens uit.

Leg dan misschien ook eens uit hoe u de zin 'een banaan is geel' op meerdere manieren kunt interpreteren!
Oud 1 november 2014, 11:16   #111
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En zeg mij eens, hoe kunt u de teksten , die onder ander Circe doorstuurt, op meerdere manieren interpreteren.

En dit in vergelijking met de Bijbel, dat de Koran enkel en alleen maar handelt over de wetten de Allah gedicteerd heeft?

leg me dat eens uit.

Leg dan misschien ook eens uit hoe u de zin 'een banaan is geel' op meerdere manieren kunt interpreteren!
Bent u christen?

Kent u het bijbelcitaat: "Als u oog u hindert, ruk het dan uit."

Past u dat letterlijk toe?

Ziedaar uw antwoord.
Oud 1 november 2014, 11:21   #112
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog wat bijbelcitaten voor circe en zijn vrienden:

"Dood nu alle jongens en alle vrouwen die gemeenschap met een man hebben gehad Alleen de jonge meisjes mogen blijven leven." (Numeri 31:17-18)

"Wanneer u de stad waartegen u gaat vechten nadert, stuur dan eerst boodschappers vooruit om de inwoners vrede aan te bieden. Als zij dat aanbod aannemen en de stadspoorten voor u openen, zullen alle inwoners uw dienaren worden en u belasting betalen. Maar als zij de vrede weigeren, moet u de stad belegeren. Als de HERE, uw God, de stad aan u heeft gegeven, dood dan iedere mannelijke inwoner; de vrouwen, kinderen, het vee en de buit mag u voor uzelf houden. Deze aanwijzingen gelden alleen voor steden in het buitenland, niet voor de steden die in het beloofde land liggen. Want in die steden mag u niemand sparen; vernietig alle leven. U moet de Hethieten, Amorieten, Kanaänieten, Ferezieten, Hevieten en Jebusieten volledig vernietigen. Dit is het gebod van de HERE, uw God. Dit gebod moet voorkomen dat deze volken u verleiden tot het aanbidden van hun afgoden en het meedoen aan hun gruwelijke gebruiken. (Deuteronomium 20:10-18)

"Wie veel heeft, krijgt er meer bij. Wie weinig heeft, raakt ook dat beetje nog kwijt. En breng nu mijn vijanden, die in opstand zijn gekomen, hier en dood hen voor mijn ogen!" (Lukas 19:26-27)
Oud 1 november 2014, 11:29   #113
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

"Dood nu alle jongens en alle vrouwen die gemeenschap met een man hebben gehad Alleen de jonge meisjes mogen blijven leven." (Numeri 31:17-18)

"Wanneer u de stad waartegen u gaat vechten nadert, stuur dan eerst boodschappers vooruit om de inwoners vrede aan te bieden. Als zij dat aanbod aannemen en de stadspoorten voor u openen, zullen alle inwoners uw dienaren worden en u belasting betalen. Maar als zij de vrede weigeren, moet u de stad belegeren. Als de HERE, uw God, de stad aan u heeft gegeven, dood dan iedere mannelijke inwoner; de vrouwen, kinderen, het vee en de buit mag u voor uzelf houden. Deze aanwijzingen gelden alleen voor steden in het buitenland, niet voor de steden die in het beloofde land liggen. Want in die steden mag u niemand sparen; vernietig alle leven. U moet de Hethieten, Amorieten, Kanaänieten, Ferezieten, Hevieten en Jebusieten volledig vernietigen. Dit is het gebod van de HERE, uw God. Dit gebod moet voorkomen dat deze volken u verleiden tot het aanbidden van hun afgoden en het meedoen aan hun gruwelijke gebruiken. (Deuteronomium 20:10-18)

"Wie veel heeft, krijgt er meer bij. Wie weinig heeft, raakt ook dat beetje nog kwijt. En breng nu mijn vijanden, die in opstand zijn gekomen, hier en dood hen voor mijn ogen!" (Lukas 19:26-27)

U heeft blijkbaar mijn eerder bericht niet goed begrepen.

Of lijdt u aan selectieve doofheid?

De Koran is een boek waarin de geciteerde wetten van Allah aan zijn profeet Mohammed geschreven staan. Meer vind je er niet in.

De Bijbel bevat naast de wetten ook nog Joods-culturele/historische elementen.

Bent u verstandig genoeg om tijdens het lezen een onderscheid te kunnen maken?
Bent u verstandig genoeg om mijn eerdere berichten te begrijpen?
Bent u verstandig genoeg om niet de Islam te verdedigen?
Oud 1 november 2014, 11:29   #114
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Laatst gewijzigd door AVV.VVK : 1 november 2014 om 11:29.
Oud 1 november 2014, 11:37   #115
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

So what? Wat wil u eigenlijk aantonen?

Hoeveel Christenen zijn op de hoogte van deze teksten en hoeveel passen deze denkwijze toe? Verder verwijs ik naar bericht 114.

Een ander verhaal is natuurlijk de koran. De Islamitische staat is het beste voorbeeld van hoe de islam moeten beleden worden. Deze moordenaars voeren voor 100% de opdrachten van dat haatboekje en genocideboekje uit.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 1 november 2014 om 11:41.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2014, 11:39   #116
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U heeft blijkbaar mijn eerder bericht niet goed begrepen.

Of lijdt u aan selectieve doofheid?

De Koran is een boek waarin de geciteerde wetten van Allah aan zijn profeet Mohammed geschreven staan. Meer vind je er niet in.

De Bijbel bevat naast de wetten ook nog Joods-culturele/historische elementen.

Bent u verstandig genoeg om tijdens het lezen een onderscheid te kunnen maken?
Bent u verstandig genoeg om mijn eerdere berichten te begrijpen?
Bent u verstandig genoeg om niet de Islam te verdedigen?
En wat doen we dan hiermee? Verklaring van officiële organen van moslims. Er bestaan zo tientallen verklaringen. Die komen in feite neer op een verwerping van de interpretatie die extreme salafisten voorstaan. Met andere woorden: er is wel degelijk op basis van één en dezelfde koran een verschil in interpretatie door moslims. Een hoop verklaringen, discussies, bewijzen dat gewoon. Ze bewijzen alleszins meer dan uw googlewerk. Of ga jij als Vlaamse peut in hun plaats beslissen hoe ze hun religie interpreteren?

http://www.cie.ugent.be/documenten/muslim_charter.pdf

https://news.yahoo.com/islamic-schol...120656878.html
Oud 1 november 2014, 11:41   #117
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
So what? Wat wil u eigenlijk aantonen?

Hoeveel Christenen zijn op de hoogte van deze teksten en hoeveel passen deze denkwijze toe?

Een ander verhaal is natuurlijk de koran. De Islamitische staat is het beste voorbeeld van hoe de islam moeten beleden worden. Deze moordenaars voeren voor 100% de opdrachten van dat haatboekje en genocideboekje uit.
Mijn Marokkaanse buren kennen de koran ook niet uit hun hoofd. Wat wil je nu eigenlijk bewijzen?
Oud 1 november 2014, 11:44   #118
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De bijbel zijn verschillende boeken, door verschillende auteurs geschreven. Deze verhalen gebeurtenissen waarbij de overwinning wordt toegeschreven aan de hulp van Jahweh of Elohim of dergelijke, inclusief de zogenaamde oplossingen die diezelfde godheid hen aanreikte.
De bijbel is géén plichtenboek met opgelegde plichten aan de volgelingen, zogenaamd rechtstreeks ongeschapen het woord van Allah.

En nogmaals: Circe = de tovenares die de bemanningsleden die mee met Odysseus voeren in varkens veranderde. Lees uw Griekse klassiekers (Homerus). Circe is dus een meiske.

Laatst gewijzigd door circe : 1 november 2014 om 11:47.
Oud 1 november 2014, 11:46   #119
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog een beetje huiswerk, jongens. Uitgebreid theologisch advies gericht aan leiding IS met uiteenzetting waarom hun lezing van de koran wordt verworpen. Met de namen van 120 gezagsdragers binnen de islam.

http://www.lettertobaghdadi.com/14/english-v14.pdf
Oud 1 november 2014, 11:48   #120
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog een beetje huiswerk, jongens. Uitgebreid theologisch advies gericht aan leiding IS met uiteenzetting waarom hun lezing van de koran wordt verworpen. Met de namen van 120 gezagsdragers binnen de islam.

http://www.lettertobaghdadi.com/14/english-v14.pdf
en? zijn ze gestopt? die vrome baardmensen?

Citaat:
18- It is forbidden in Islam to disfigure the dead.
volgens de koran moeten ze wel de hoofden afhakken en dan de toppen van hun vingers afhakken... Me dunkt zijt ge wel dood als uw hoofd er af is. Denk je niet? (de reden waarom die vingertoppen eraf moesten is dat op de laatse dag - als de zon in het westen opkomt en alle doden uit het graf zullen herrijzen - de mannen met hun afgekapte koppen en vingertoppen de kans niet krijgen om die afgekapte kop terug op hun lijf te zetten... want hun vingers zijn eraf en dan kunnen ze niks meer oppakken. Slim bazeke toch diene Mohammed hé. (of moeten we Allah zeggen?)

Deze vind ik ook zo leuk:

Citaat:
24- After the death of the Prophet , Islam does not require anyone to emigrate anywhere.
Men vraagt zich af hoe het komt dat ze na de dood van Mohammed in dertig jaar het hele Middenoosten hebben veroverd en in de volgende vijftig jaar India en Noord Afrika erbij hebben gelapt? Hoezo? geen emigratie?

Let op de pijltjes: dat waren dus aanvallen!

Laatst gewijzigd door circe : 1 november 2014 om 11:58.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be