Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 27 april 2003, 20:36   #101
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Vraag het aan je partijgenoot VL72. Die is er zelfs fier op.
INDERDAAD IK BEN FIER VLAAMS BLOKKER TE ZIJN.
Blokbisjt'n!
Rot op lulhannes ,tweezak!
Wadest mé aa é?
PMS?

Ge moet mij nog altijd uitleggen waarom ik een 2-zak zou zijn.
Paulus de Boskabouter is offline  
Oud 27 april 2003, 20:38   #102
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vraag het aan je partijgenoot VL72. Die is er zelfs fier op.
INDERDAAD IK BEN FIER VLAAMS BLOKKER TE ZIJN.
Blokbisjt'n!
Rot op lulhannes ,tweezak!
Wadest mé aa é?
PMS?

Ge moet mij nog altijd uitleggen waarom ik een 2-zak zou zijn.
Jongske gij moogt nog zoveel lullen wat ge wil ,ik reageer niet meer op jou.
Kan ik dat ook eens! 8)
vlaanderen72 is offline  
Oud 27 april 2003, 20:38   #103
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan ga jij daar veel vertoeven als je zo bezig blijf als nu net zoals politics info waar de piano steeds verwezen word naar de schandpaal.
Ik ben er van overtuigd dat vele discussies tussen ons beiden daar zullen belanden.
Zodoende zal ik mij misschien nog beter kunnen van de verleiding weerhouden om mee te beginnen hakketakken.
Oud 27 april 2003, 20:39   #104
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben er van overtuigd dat vele discussies tussen ons beiden daar zullen belanden.
Zodoende zal ik mij misschien nog beter kunnen van de verleiding weerhouden om mee te beginnen hakketakken.
Als ik verder met jou in discussie WIL treden zeker.
vlaanderen72 is offline  
Oud 27 april 2003, 20:40   #105
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jongske gij moogt nog zoveel lullen wat ge wil ,ik reageer niet meer op jou.
Kan ik dat ook eens! 8)

Ge kunt het toch niet halen van mij, niet in het schelden, niet in een serieuze discussie.
Paulus de Boskabouter is offline  
Oud 27 april 2003, 20:43   #106
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
MAKE MY DAY

8) 8) 8)
Oud 27 april 2003, 20:45   #107
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
MAKE MY DAY

8) 8) 8)
'T is maar een vraag maar dan ook niet langer reageren zelle!
vlaanderen72 is offline  
Oud 27 april 2003, 21:06   #108
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Superstaaf schreef:
Citaat:
Zucht.
In de aangehaalde punten is het toch overduidelijk dat het Vlaamsblok bevolkingsgroepen anders wenst te behandelen op basis van ras, afkomst, nationaliteit etc.
Uw definitie voor racisme klopt niet. Mijn opwerping is de volgende:

Ofwel zijn er rassen en dan is de discriminatie tegenover personen van een ander ras verboden, ofwel bestaan er geen rassen en dan wordt iets verboden wat niet bestaat, hetgeen onzin is...

Stel dat er rassen bestaan. Wat komt die nationaliteit daar dan bijdoen? Nationaliteit heeft niets met ras te maken.

Zo kunnen we verder gaan. De wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde door racisme of xenofobie ingegeven daden vermeldt zelfs de afkomst (?) en de ‘huidskleur’!!! Nu wil ik graag van iemand horen wat huidskleur met ras te maken heeft. De kleur van de huid wordt veroorzaakt door de aanwezigheid van melanine. Probeer mij nu eens te bewijzen dat de hoeveelheid melanine per gegeven volume eenheid in de huid een ras kan aantonen. Is iemand die bruinverbrand van de zee terugkeert van ras veranderd?...

Het is duidelijk dat deze wet opgesteld is door politici die geen snars snappen van genetica. Nu kunt ge mij komen vertellen dat het over een discriminatie gaat van bevolkingsgroepen. En daar wordt het inderdaad interessant, omdat dan de ‘politiek-correcten’ tot de grootste racisten behoren.

Wie heeft het congres van de (Vlaamse) Bond der grote Gezinnen verboden op de Heysel? Maingain van het FDF. Was dat geen duidelijk geval van xenofobie?
Wie past het cordon sanitaire toe? De politiek-correcten.
Wie gooit er vakbondsmensen op straat wegens lidmaatschap van het Vlaams Blok? De vakbonden. (Onlangs zijn ze veroordeeld wegens het doorgeven van lijsten van aangesloten Vlaams Blokkers.)

Merk op dat al deze feiten ook beschreven staan in de wet van 30 juli 1981 onder artikel 1: …[discriminatie is] … elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur, die tot doel heeft […] de erkenning , het genot of de uitoefening op voet van de gelijkheid van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel terrein, of op andere terreinen van het maatschappelijk leven, wordt teniet gedaan, aangetast of beperkt.

Waarom heeft men huidskleur, nationaliteit en afkomst in verband met ras gebracht? En als men die elementen toch wil invoeren, waarom dan ook niet taal! Maar dan liggen de franstaligen in België weer dwars en kan Verhofstadt geen regering vormen…

En nu terug naar de punten die ge aangehaald hebt. Elk ‘democratisch’ land heeft het recht de rechten vast te stellen van zijn burgers in de grondwet. In onze grondwet, 'De Belgen en hun rechten', art. 8 – 32, staan deze rechten vermeld. Een burger heeft meer rechten dan een vreemdeling en dat heeft niets met discriminatie of racisme te maken.
Jean-Pierre is offline  
Oud 28 april 2003, 16:23   #109
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Gewoon een verdere aanvulling om te bewijzen dat die racismewet op onzin berust…

“In België leven 2 rassen, die twee verschillende talen spreken; het ene geniet uitsluitend een Franse beschaving. (…) Het ander is in feite tweetalig”. Senator Magnette, liberaal progressist, Beknopt Verslag – Senaat, 13/04/1921, p. 157.

Deze uitspraak toont de hypocrisie van de Franstaligen inzake het gebruik van de racismewet. Naargelang het hun goed uitvalt zullen zij parameters kiezen die de Vlamingen benadelen. Maingain mag ongestraft Vlamingen (een ras, dixit Magnette!) discrimineren te Brussel … en is voor de politiek-correcten geen racist! En we hebben hier zeker geen lessen nodig van Belgisch gespuis dat verantwoordelijk is geweest voor 180 jaren kolonisatie van het Vlaamse volk.
Jean-Pierre is offline  
Oud 28 april 2003, 19:05   #110
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Stel dat er rassen bestaan. Wat komt die nationaliteit daar dan bijdoen? Nationaliteit heeft niets met ras te maken.
Komaan Jean-Pierre, laat dergelijke sofismen aan mij over.
Veelal wordt bedoeld de andere nationaliteiten die vaak ook van een ander ras zijn.
Zelfs de VB-ers viseren meestal Afrikanen uit de Maghreb, terwijl ze Mediterrane nationaliteiten en zelfs Oost-Europese buiten schot laten.

Citaat:
Zo kunnen we verder gaan. De wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde door racisme of xenofobie ingegeven daden vermeldt zelfs de afkomst (?) en de ‘huidskleur’!!! Nu wil ik graag van iemand horen wat huidskleur met ras te maken heeft.
Zoals bepaalde rassen vaak samengaan met bepaalde nationaliteiten, is dit ook met huidskleur het geval.

Citaat:
En daar wordt het inderdaad interessant, omdat dan de ‘politiek-correcten’ tot de grootste racisten behoren.
Daar ben ik het volkomen mee eens.
Ook positieve discriminatie is racisme.
Om positief te discrimineren moet je aan rassentelling gaan doen, én scheidslijnen gaan vooropstellen. B.v. vanaf welke generatie ben je dit of dat? Kinderen van gemengde huwelijken etc. Dus ook een arbitraire vorm van racisme.
In deze discussie botste ik heftig met bepaalde SP-a'ers alhier.
Ik verdedig gelijke rechten voor iedereen. En geen dubbele nationaliteit. Kiezen of delen. Belg in voor en tegenspoed, zowel voor de rechten als de plichten.

Citaat:
Wie heeft het congres van de (Vlaamse) Bond der grote Gezinnen verboden op de Heysel? Maingain van het FDF. Was dat geen duidelijk geval van xenofobie?
Zelfs mysoxenie als je het mij vraagt.

Citaat:
Wie past het cordon sanitaire toe? De politiek-correcten.
Dat is slects een pre-electorale belofte, en dan nog een van de enige die gehouden wordt.
Ben je ertegen dan moet je maar voor de geïncordonneerden stemmen als blijk van afkeuring.

Citaat:
En nu terug naar de punten die ge aangehaald hebt. Elk ‘democratisch’ land heeft het recht de rechten vast te stellen van zijn burgers in de grondwet. In onze grondwet, 'De Belgen en hun rechten', art. 8 – 32, staan deze rechten vermeld. Een burger heeft meer rechten dan een vreemdeling en dat heeft niets met discriminatie of racisme te maken.
Het is niet omdat een of andere wet door een meerderheid werd gestemd dat ze niet racistisch kan zijn van inslag.
We leven niet meer onder onze kerktoren, onze wereld is vergroot.
Sommige wetten zijn hopeloos achterhaald, en dien in het licht van een goede verstandhouding tussen alle mensen aangepast te worden.
Geen eng protectionisme meer, maar een degelijke mondiale visie.
Oud 28 april 2003, 20:33   #111
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veelal wordt bedoeld de andere nationaliteiten die vaak ook van een ander ras zijn.
Zelfs de VB-ers viseren meestal Afrikanen uit de Maghreb, terwijl ze Mediterrane nationaliteiten en zelfs Oost-Europese buiten schot laten.
U vergist zich schromelijk: Arabieren zijn helemaal geen "ander" ras ten opzichte van "ons" ras. Ook zij behoren tot het blanke ras, net als de Oost-Europeanen en de Latijnse en Griekse volkeren.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 28 april 2003, 20:39   #112
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
U vergist zich schromelijk: Arabieren zijn helemaal geen "ander" ras ten opzichte van "ons" ras. Ook zij behoren tot het blanke ras, net als de Oost-Europeanen en de Latijnse en Griekse volkeren.
Goed dan.
Blijft nog discriminatie op basis van nationaliteit, afkomst of huidskleur.
Wie een hond wil slaan, vindt licht een stok.
Oud 28 april 2003, 23:57   #113
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Mijn beste Superstaaf, ge zijt naast de kwestie en ge hebt niets weerlegd inzake het foutief gebruik van begrippen zoals racisme, huidskleur, afkomst en nationaliteit. Ik merk ook een tegenspraak…

Citaat:
Ik verdedig gelijke rechten voor iedereen. En geen dubbele nationaliteit. Kiezen of delen. Belg in voor en tegenspoed, zowel voor de rechten als de plichten.
Daar heb ik geen enkel probleem mee. …En dus ben ik verwonderd de slinger weer naar de andere kant te zien gaan met:
Citaat:
Het is niet omdat een of andere wet door een meerderheid werd gestemd dat ze niet racistisch kan zijn van inslag. We leven niet meer onder onze kerktoren, onze wereld is vergroot.
Het kan zijn dat de wereld groter wordt, maar in België beslist nog altijd de burger. Hij kiest vertegenwoordigers die wetten stemmen. Een wet is niets anders dan de norm van een meerderheid van burgers. Het staat de vreemdelingen vrij ofwel onze nationaliteit te aanvaarden met alle plichten en rechten, ofwel naar een ander land te trekken wanneer ze niet akkoord gaan met onze ‘racistische’ meerderheid. Een wet kan niet racistisch zijn, maar wel de meerderheid die ze gestemd heeft.

Gewoon ter aanvulling: Het zelfbeschikkingsrecht van volkeren is in een ganse reeks internationale verdragen vastgelegd. Dit zelfbeschikkingsrecht houdt het fundamentele recht in om een gemeenschappelijk doel na te streven en zichzelf te differentiëren van andere volkeren. Merk op dat die differentiatie internationaal aanvaard wordt en op geen enkel ogenblik als racisme gekenmerkt wordt.

De multicultuur is een illusie! Het integratiebeleid in België is een volledige mislukking, omdat de ‘vreemdelingen’ hun identiteit willen behouden. Nochtans heeft de overheid ganse contingenten vreemdelingen toegewezen aan ALLE gemeenten om ze te verspreiden over het Belgisch grondgebied.

Van die spreiding, opgelegd door de Federale Regering, is geen spoor te merken. De vreemdelingen hebben met hun voeten gestemd en zijn gaan samenhokken in getto’s. Praktisch alle grote steden hebben hun ‘mono-culturele’ wijken van Turken, Marokkanen, Congolezen… Nochtans heeft niemand het aangedurfd diezelfde vreemdelingen voor racisten uit te maken… hetgeen wel gebeurt wanneer we in onze regio’s als mono-cultuur wensen te leven. Waarom zou Vlaanderen meer racistisch zijn dan de getto's van Matonge of Kuregem in Brussel? ...Of zijn er politiek-correcte huidskleuren, afkomsten en nationaliteiten?
Jean-Pierre is offline  
Oud 29 april 2003, 00:00   #114
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijft nog discriminatie op basis van nationaliteit, afkomst of huidskleur.
Er wordt niet op huidskleur gediscrimineerd. Ook op afkomst wordt dat niet gedaan (dan zou ondergetekende het eerste slachtoffer moeten zijn).

Een andere behandeling op nationaliteit is niet strafbaar, daar het door alle rechtsstaten in Europa (en daarbuiten) wordt toegepast. Er zijn immers de burgers en niet-burgers met daaraan verbonden een reeks verschillende plichten en rechten. Dat is de normale rechtsorde, dus dat is zeker geen discriminatie.
Oud 29 april 2003, 07:05   #115
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We kunnen mekaar eindeloos blijven pakken op steeds verschuivende interpretaties van discriminatie, afkomst, ras, huidskleur etc.
Ik zal de zaak eens simpeler stellen.

Wie van de twee zal waarschijnlijker voor het VB stemmen?
A:"Ze moesten al die zwarte profiteurs buitensteken"
B:"Mij maakt het niet uit welke nationaliteiten er in mijn straat wonen"

Nogmaals:
A:"Die vuile makakken zijn allemaal sakosjendieven"
B:"Crimineel gedrag komt onder alle bevolkingsgroepen voor, en zou wel eens sociale oorzaken kunnen hebben.

Wie en waarom?
Wie vertoont racistische tendensen, waarom stemt hij VB?
Invullen op de stippeltjes:
..........................................
Oud 29 april 2003, 08:14   #116
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Jean Pierre schreef:
Citaat:
De multicultuur is een illusie! Het integratiebeleid in België is een volledige mislukking, omdat de ‘vreemdelingen’ hun identiteit willen behouden. Nochtans heeft de overheid ganse contingenten vreemdelingen toegewezen aan ALLE gemeenten om ze te verspreiden over het Belgisch grondgebied.

Van die spreiding, opgelegd door de Federale Regering, is geen spoor te merken. De vreemdelingen hebben met hun voeten gestemd en zijn gaan samenhokken in getto’s. Praktisch alle grote steden hebben hun ‘mono-culturele’ wijken van Turken, Marokkanen, Congolezen… Nochtans heeft niemand het aangedurfd diezelfde vreemdelingen voor racisten uit te maken… hetgeen wel gebeurt wanneer we in onze regio’s als mono-cultuur wensen te leven. Waarom zou Vlaanderen meer racistisch zijn dan de getto's van Matonge of Kuregem in Brussel? ...Of zijn er politiek-correcte huidskleuren, afkomsten en nationaliteiten?
Alle grote steden hebben inderdaad hun ‘mono-culturele’ wijken van Turken, Marokkanen enz.
Het is dan ook logisch dat de kinderen uit die wijken naar de dichtstbijzijnde school gaan.
Wanneer dan het niveau op deze concentratiescholen laag blijkt te zijn is het natuurlijk de schuld van de Belgen dat ze minder kansen krijgen.
Het zijn nochtans dezelfde gebouwen, dezelfde leerstof, dezelfde leraren.
Ik denk dat ook de autochtonen die naar deze scholen gaan wel minder kansen krijgen op de arbeidsmarkt.
Bobke is offline  
Oud 29 april 2003, 08:22   #117
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Superstaaf® schreef:

Citaat:
Wie van de twee zal waarschijnlijker voor het VB stemmen?
A:"Ze moesten al die zwarte profiteurs buitensteken"
B:"Mij maakt het niet uit welke nationaliteiten er in mijn straat wonen"
Inderdaad, waarschijnlijk.
Maar ik ken ook echte racisten die zelfs een mandaat bij een andere partij hebben.
Anderzijds geloof ik ook niet dat alle VB stemmers per definitie racisten zijn
Bobke is offline  
Oud 29 april 2003, 12:39   #118
vlaanderen72
Banneling

Standaard

[quote="Jan van den Berghe"]

Arabieren zijn helemaal geen "ander" ras ten opzichte van "ons" ras. Ook zij behoren tot het blanke ras,

Dat zal wel!
vlaanderen72 is offline  
Oud 30 april 2003, 22:36   #119
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

he superstaaf, ik heb een topic geopend, stel daar je vragen, hier heb ik geen overzicht meer.
lustige lezer is offline  
Oud 30 april 2003, 22:45   #120
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Arabieren zijn helemaal geen "ander" ras ten opzichte van "ons" ras. Ook zij behoren tot het blanke ras,

Dat zal wel!
Inderdaad.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be