Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2014, 12:49   #101
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb een kleine opzoeking gedaan en inderdaad reeds in 2012 heeft Crombez beslist deze fiscale amnestie af te schaffen. 2014 was dus het laatste jaar dat bezitters hun buitenlandse rekening konden repatrieren dat waren boetes en belastingen van een totaal van bijna 2 miljard euro in 2014.

Volgend jaar is het nada, rien, niets. Niet alles dus op zondebok NVA steken.
Kristallen bol ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2014, 12:58   #102
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Kristallen bol ???
Nee men zal sporadish hier en daar één pakken. That's it. U moet nu ook niet pisneidig worden omdat ik er u op gewezen heb dat de afschaffing van deze amnestie niet van de NVA afkomstig is zoals u stelde.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2014, 13:39   #103
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het is binnenkort zover.

Een sector die de laatste jaren het ene na het andere faillissement had.
Is dit nu de genadeslag ?

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...te-kassa.dhtml
http://www.fedhorecavlaanderen.be/pagina/54/
http://www.een.be/programmas/volt/de...a-in-de-horeca
Hoeveel ambtenaren moet men hiervoor aanwerven?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2014, 13:39   #104
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik vind het nu zaaaalig om op café te gaan. Geen korte adem meer de volgende dag, en mijn kleren niet meer moeten wassen.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2014, 13:40   #105
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Hoeveel ambtenaren moet men hiervoor aanwerven?
Twee. Eén om de wetteksten te lezen, en één om die kassa's te gaan installeren.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2014, 13:47   #106
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En nu maar hopen dat men alles intikt op die kassa.
Yup...iemand zal dat wel doen maar niet velen.
Oud 29 december 2014, 20:19   #107
demonen
Banneling

Standaard

En deze regering gaat de horeca ook helpen met de verhoging van accijnzen op sterke drank. Dit is goed voor de werkgelegenheid want hiervoor moeten nog eens 7.000 werklozen met een lange arm statutair voor benoemd worden.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2014, 12:58   #108
sloeber
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En nu maar hopen dat men alles intikt op die kassa.
Yup...iemand zal dat wel doen maar niet velen.
Dan een factuur voor 100 biervaten van 50l hebben en maar 10000 pinten tappen volgens de kassa.
Oud 30 december 2014, 18:58   #109
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Nee men zal sporadish hier en daar één pakken. That's it. U moet nu ook niet pisneidig worden omdat ik er u op gewezen heb dat de afschaffing van deze amnestie niet van de NVA afkomstig is zoals u stelde.
Pisneidig ?

Bah...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2014, 11:35   #110
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Ge moet zelfs via dezelfde kassa uw personeel in- en uittikken. Bij controle kan men dan dadelijk zien of die persoon in het zwart werkt. Probleem is dat de horeca niet (meer) met werklozen mag werken omdat die geen part-time meer mogen doen. Nu mogen 65+ers wel nog werken (als ze een volle loopbaan hebben). Misschien dat die dat nu gaan doen om hun uiterst laag pensioen aan te vullen?
Aub Demonen, niet beginnen liegen!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2014, 11:42   #111
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
1) Eén van de argumenten om het rookverbod in te voeren, was deze dat niet-rokers zich storen aan de rokers. Dus als de rokers buiten moeten, zouden meer niet-rokers kunnen op café gaan, hetgeen uiteindelijk niet is gebeurd.
2) Als je een café binnenstapt, wist je dat je rook kan verwachten. Je bent capabel genoeg om zelf te kunnen beslissen als je binnen gaat. Of niet? Wie verplicht je om binnen te gaan?
En begin nu niet over kinderen: een uitbater is geen ouder, net zoals een leerkracht dat niet is.
Ter vergelijking: als je naar een stripclub gaat, weet men dat men borsten zal zien. Komt er nu ook een verbod hierop omdat anderen die geen borsten willen zien, ook een stripclub willen bezoeken?? En kom nu niet af dat niemand zich in een stripclub interesseert: het gaat hem om het feit dat je zelf kan beslissen !
3) U begon dat er minder klanten zouden zijn, met faillissementen, die men moet negeren. Heeft u bewijs dat er meer klanten zijn, die zeer welkom zijn (cfr busladingen).
4) Artikels minder klanten:
http://www.demorgen.be/economie/kwar...rbod-a1327253/

http://www.nieuwsblad.be/cnt/543k3g20

En voordat u zegt dat het enkel oude artikels zijn:
http://www.gva.be/cnt/aid1603372/hor...d-binnen-roken

U spreekt over een significant cijfer??
Als Opel sloot, waren er evenveel werklozen, en schreeuwde men 'moord en brand'. Het sluiten van 2000 cafés vanwege het rookverbod + de nu geschatte cijfers gaan tot boven 10.000 personen (ook al staat hieronder 2000), hebben geen betekenis omdat het bedrijf "klein" is??
http://trends.knack.be/economie/bele...al-254515.html
-> Wat precies is hieraan NIET significant??
Ter info: er bestaan absolute cijfers, en relatieve cijfers. Om een goed beeld te krijgen, moet ben best beide hebben.
+ Hetzelfde artikel vermeldt ook de nood aan ademruimte (cfr belastings verlaging naar 12%, of is dit niet van toepassingen voor de horeca (zie **).

Dit is de waarmee u omgaat met ouderen in het dorpscafé?

De tewerkstelling. Of zijn de reacties van de politici op het algemeen falend arbeidsbeleid van BE niet van toepassing op de horeca? **
Trouwens: horeca is zeer arbeidsintensief. Waarom geen ploegenstelsel zoals bv. bij de automobielsector?
PS: u vergeet New York, Tokio, Dubai... <- levensstandaard is daar iets hoger

Nooit gedacht dat ik dergelijke uitspraak ooit zou lezen in BE !!
-> Bewijs hiervoor aub

Gezien uzelf zegt dat de accijnzen laag liggen, zou een factor 3 het verschil maken?
-> Bewijs dat andere landen een witte kassa hebben die rechtstreeks aangesloten is op de respectievelijke hoofdstad. Men kijkt dus mee vanachter een bureau in Brussel hoe het gaat in uw zaak !
(PS: vind niet direct een link dat de accijnzen wel degelijk hoog liggen).
-> Waarom installeert u geen verbinding met uw PC rechtstreeks naar Brussel op uw werk?

PS: zelfs BV's zien de realiteit: er is TE veel taks bij de horeca, en een witte kas zal NIET helpen !!
https://nl-nl.facebook.com/knackmaga...52676220806075

Kortom:
a) mocht u ooit in de horeca hebben gewerkt, of ooit enig idee hebben wat het zelfstandig zijn inhoudt, zou u dergelijke uitspraken niet doen.
b) ik herhaal: als de horeca zo gemakkelijk is, waarop wachten allen die voorstander zijn om zelf geen café te openen?? Easy money door niets te doen, nietwaar?

.
een grote dikke 2!
Oud 31 december 2014, 14:06   #112
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
een grote dikke 2!
Och, het argument om roken in openbare lokalen, waaronder café's, te verbieden, was dat niet rokers, door het inademen van de aanwezige rook, ook een significant risico liepen op kanker. Of daardoor meer of minder volk op café zou gaan, was koffiedik kijken.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2015, 03:39   #113
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik ben oneens met ongeveer alles wat u vertelt. Maar zeker wat betreft het rookverbod.
Ik heb het nog meegemaakt dat een nonkel een sigaret opstak naast mijn kleine zusje toen ze 1 dag oud was, in de ziekenhuis kamer. Toen mijn vader vroeg om niet te roken was die nonkel verontwaardigd, want 'het raam stond op een kiertje'. Van ZOVER komen we. En blijkbaar als ik u lees is die egoistische mentaliteit nog niet helemaal uitgestorven!

Rokers hebben hun privilege om de lucht te vervuilen op vliegtuigen, op het werk en op het openbaar vervoer 'min of meer' zonder morren opgegeven. Maar op café, hola! Nee, hoor, daar vinden ze dat ze andere mensen mogen blijven vergiftigen. Want 'niemand verplicht je om binnen te gaan'.
Ik vind het nu zaaaalig om op café te gaan. Geen korte adem meer de volgende dag, en mijn kleren niet meer moeten wassen.
Ja, en straks zit je daar alleen! Je moet wel blind zijn om niet te kunnen vaststellen dat al die anti-rokers de horeCA niet het leeuwendeel uitmaken van de bezoekers. Ik zie er meer buiten staan (te roken) dan binnen.
Oud 1 januari 2015, 09:58   #114
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, en straks zit je daar alleen! Je moet wel blind zijn om niet te kunnen vaststellen dat al die anti-rokers de horeCA niet het leeuwendeel uitmaken van de bezoekers. Ik zie er meer buiten staan (te roken) dan binnen.
Dat valt wel mee hoor.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2015, 10:21   #115
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een sos ?
En de N-VA gaat dat niet tegenhouden ?
Waren het dan niet de sossen uit wiens brein dit plan kwam?

Waarom moet de N-VA dit tegenhouden als ruim 3/4de van de federale regering bestaat uit dezelfde partijen die het plan van de sossen genegen waren toen ze er een regering mee vormden?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 januari 2015 om 10:21.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2015, 10:29   #116
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze roken dus nog steeds, maar meer buiten dan binnen.

De discussie ging echter over de faillissementen die de Horeca zullen treffen omdat de genomen maatregel als enige doel heeft: de noodlijdende staatskas spekken.
Oud 1 januari 2015, 14:06   #117
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waren het dan niet de sossen uit wiens brein dit plan kwam?

Waarom moet de N-VA dit tegenhouden als ruim 3/4de van de federale regering bestaat uit dezelfde partijen die het plan van de sossen genegen waren toen ze er een regering mee vormden?
Dus de sossen hadden een goed plan ?

Heel vreemd dat uit uw mond te horen. De vorige regeringen waren dan toch niet zo slecht als u zo vaak poneert.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2015, 16:00   #118
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus de sossen hadden een goed plan ?

Heel vreemd dat uit uw mond te horen. De vorige regeringen waren dan toch niet zo slecht als u zo vaak poneert.
Neen hoor. Dat maak jij ervan. JIJ had het over een sector die de laatste jaren het ene na het andere faillissement had en die nu de genadeslag zou krijgen.

Wat impliceert dat? Toch dat het plan om het de horeca nog wat moeilijker te maken uit andermans brein komt?

Maar het is zoals met alles met die Belgische nationalisten. Alles wat op de lange baan werd geschoven, maar waar nu komaf mee wordt gemaakt wordt de N-VA verweten. Alsof die partij, zowel nu als onder Di Rupo, alle beslissingen kon/kan doordrukken/tegenhouden.
Oud 1 januari 2015, 16:27   #119
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik ben oneens met ongeveer alles wat u vertelt. Maar zeker wat betreft het rookverbod.
Ik heb het nog meegemaakt dat een nonkel een sigaret opstak naast mijn kleine zusje toen ze 1 dag oud was, in de ziekenhuis kamer. Toen mijn vader vroeg om niet te roken was die nonkel verontwaardigd, want 'het raam stond op een kiertje'. Van ZOVER komen we. En blijkbaar als ik u lees is die egoistische mentaliteit nog niet helemaal uitgestorven!

Rokers hebben hun privilege om de lucht te vervuilen op vliegtuigen, op het werk en op het openbaar vervoer 'min of meer' zonder morren opgegeven. Maar op café, hola! Nee, hoor, daar vinden ze dat ze andere mensen mogen blijven vergiftigen. Want 'niemand verplicht je om binnen te gaan'.

Heb je wasangst?

Ik vind niet dat niet-rokers in de stank moeten zitten, maar ze mogen het wel. Ik zie dan ook echt niet in waarom iemand niet zou mogen kiezen om een deur binnen te lopen waarvan hij weet dat zich daarachter minder frisse lucht bevindt.

En een café is nog steeds geen overheidsgebouw, het is niet met publiek geld bekostigd en dient geen publiek doel. Dan moet de overheid ook niet doen alsof. Het rookverbod in publieke voorzieningen staat niet ter discussie, daar moet iedereen terecht kunnen zonder enige overlast te ervaren.
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2015, 16:46   #120
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
Heb je wasangst?

Ik vind niet dat niet-rokers in de stank moeten zitten, maar ze mogen het wel. Ik zie dan ook echt niet in waarom iemand niet zou mogen kiezen om een deur binnen te lopen waarvan hij weet dat zich daarachter minder frisse lucht bevindt.

En een café is nog steeds geen overheidsgebouw, het is niet met publiek geld bekostigd en dient geen publiek doel. Dan moet de overheid ook niet doen alsof. Het rookverbod in publieke voorzieningen staat niet ter discussie, daar moet iedereen terecht kunnen zonder enige overlast te ervaren.
We weten al veel langer dan vandaag dat roken kankerverwekkend is. Toch heeft dat de meeste rokers niet aangezet om ermee te stoppen. Dat doen ze pas als ze kanker hébben.

Wie vroeger een café bezocht wist dat er gerookt werd. Ook niet-rokers hebben zich daar niet door laten tegenhouden om op cafébezoek te gaan.

Niemand werd/wordt verplicht om op café te gaan. Iedereen komt wel noodgedwongen al eens in een overheidsgebouw, tram, trein of bus terecht. Dat de overheid op die plaatsen roken verbiedt vind ik logisch, maar dat ze dit doet op andermans terrein gaat mij te ver, ook al heb ik zelf nooit gerookt. En ook al viel mijn eigen vader ten prooi aan longkanker plus enkele vrienden. En ook al stopten ze �*llemaal pas met roken...toen het te laat was.

Ik hou niet van tabaksrook, maar toch mogen mijn bezoekers die daar behoefte aan hebben een stinkstok opsteken. Toch zolang dat nog mag van de overheid....
Ik zet de rokers aan het open raam terwijl ze hun behoefte bevredigen, en meestal houden ze het bij één paffer op een hele avond. Daar zal ik geen kanker van krijgen.

Zou de overheid ook zoveel werk maken van het drugsgebruik in de discotheken?
Of is dat minder schadelijk dan tabak?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be