![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nu maar hopen dat men alles intikt op die kassa.
Yup...iemand zal dat wel doen maar niet velen.
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() En deze regering gaat de horeca ook helpen met de verhoging van accijnzen op sterke drank. Dit is goed voor de werkgelegenheid want hiervoor moeten nog eens 7.000 werklozen met een lange arm statutair voor benoemd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Vreemdeling
|
![]() Dan een factuur voor 100 biervaten van 50l hebben en maar 10000 pinten tappen volgens de kassa.
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och, het argument om roken in openbare lokalen, waaronder café's, te verbieden, was dat niet rokers, door het inademen van de aanwezige rook, ook een significant risico liepen op kanker. Of daardoor meer of minder volk op café zou gaan, was koffiedik kijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waren het dan niet de sossen uit wiens brein dit plan kwam?
Waarom moet de N-VA dit tegenhouden als ruim 3/4de van de federale regering bestaat uit dezelfde partijen die het plan van de sossen genegen waren toen ze er een regering mee vormden?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 januari 2015 om 10:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De discussie ging echter over de faillissementen die de Horeca zullen treffen omdat de genomen maatregel als enige doel heeft: de noodlijdende staatskas spekken.
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel vreemd dat uit uw mond te horen. De vorige regeringen waren dan toch niet zo slecht als u zo vaak poneert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat impliceert dat? Toch dat het plan om het de horeca nog wat moeilijker te maken uit andermans brein komt? Maar het is zoals met alles met die Belgische nationalisten. Alles wat op de lange baan werd geschoven, maar waar nu komaf mee wordt gemaakt wordt de N-VA verweten. Alsof die partij, zowel nu als onder Di Rupo, alle beslissingen kon/kan doordrukken/tegenhouden.
![]() |
![]() |
#119 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Heb je wasangst? Ik vind niet dat niet-rokers in de stank moeten zitten, maar ze mogen het wel. Ik zie dan ook echt niet in waarom iemand niet zou mogen kiezen om een deur binnen te lopen waarvan hij weet dat zich daarachter minder frisse lucht bevindt. En een café is nog steeds geen overheidsgebouw, het is niet met publiek geld bekostigd en dient geen publiek doel. Dan moet de overheid ook niet doen alsof. Het rookverbod in publieke voorzieningen staat niet ter discussie, daar moet iedereen terecht kunnen zonder enige overlast te ervaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie vroeger een café bezocht wist dat er gerookt werd. Ook niet-rokers hebben zich daar niet door laten tegenhouden om op cafébezoek te gaan. Niemand werd/wordt verplicht om op café te gaan. Iedereen komt wel noodgedwongen al eens in een overheidsgebouw, tram, trein of bus terecht. Dat de overheid op die plaatsen roken verbiedt vind ik logisch, maar dat ze dit doet op andermans terrein gaat mij te ver, ook al heb ik zelf nooit gerookt. En ook al viel mijn eigen vader ten prooi aan longkanker plus enkele vrienden. En ook al stopten ze �*llemaal pas met roken...toen het te laat was. Ik hou niet van tabaksrook, maar toch mogen mijn bezoekers die daar behoefte aan hebben een stinkstok opsteken. Toch zolang dat nog mag van de overheid.... Ik zet de rokers aan het open raam terwijl ze hun behoefte bevredigen, en meestal houden ze het bij één paffer op een hele avond. Daar zal ik geen kanker van krijgen. Zou de overheid ook zoveel werk maken van het drugsgebruik in de discotheken? Of is dat minder schadelijk dan tabak?
![]() |