Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2015, 11:27   #101
Tomas
Gouverneur

Standaard

Is het werkelijk zelfcensuur of zijn ze bang van de reacties? Waarom doet men aan zelfcensuur, denk je? Hmmm. Totale vrijheid van meningsuiting, ik dacht het niet.
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2015, 11:59   #102
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Is het werkelijk zelfcensuur of zijn ze bang van de reacties? Waarom doet men aan zelfcensuur, denk je? Hmmm. Totale vrijheid van meningsuiting, ik dacht het niet.
Je begrijpt er werkelijk niks van en ik ga het je niet meer trachten uit te leggen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2015, 12:04   #103
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U denkt verkeerd. U schijnt niet te vatten dat vrijheid erin bestaat dat er in alle ongebondenheid kan gekozen worden voor het ene, maar ook voor het andere. Als een redactie besluit om een bepaald nieuws niet te brengen, dan is dat een soevereine keuze die ze in alle vrijheid neemt. Of mag iemand volgens u niet van mening zijn dat bijvoorbeeld die cartoons ongepast zijn? Of geldt die vrijheid plotseling niet? Betekent die vrije meningsuiting voor u dan dat we allemaal met de neus in dezelfde richting staan?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2015, 12:04   #104
Tomas
Gouverneur

Standaard

Veel hangt af van waarom je aan zelfcensuur doet. Zelfcensuur omdat je schrik hebt voor de reacties valt niet onder vrije meningsuiting. En dat is in de VS het geval.

Laatst gewijzigd door Tomas : 14 januari 2015 om 12:08.
Oud 14 januari 2015, 12:07   #105
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat hoeft ook niet. Zelfcensuur omdat je schrik hebt voor de reacties valt niet onder vrije meningsuiting.
Als ik achting heb voor de religieuze gevoelens van iemand en die dus niet wil bruskeren, waarom zou dat "zelfcensuur" zijn. Ik heb mijn redenen en ik neem die beslissing in alle vrijheid.

Ik heb echt het gevoel dat vrijheid van mening voor u inhoudt dat we allemaal hetzelfde moeten denken en bijgevolg ook hetzelfde moeten doen. Welnu, dat is het juist niet.

Zo vind ik die cartoons van CH over het algemeen weinig smaakvol. Andere satire kan mij wel bekoren. Dus, waarom zou ik, in de veronderstelling dat ik hiervoor een bepaalde functie heb, niet in alle vrijheid mogen kiezen voor andere cartoons? Waarom dwingt u mij naar die cartoons van CH? Omdat uw mening de mijne zou moeten zijn? Is dat dan vrijheid?
Oud 14 januari 2015, 12:09   #106
Tomas
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als ik achting heb voor de religieuze gevoelens van iemand en die dus niet wil bruskeren, waarom zou dat "zelfcensuur" zijn. Ik heb mijn redenen en ik neem die beslissing in alle vrijheid.
Ah, daar hebben we het. Inderdaad: de religieuze gevoelens van iemand niet willen bruskeren kan inderdaad een legitieme reden zijn om aan zelfcensuur te doen in deze.
Oud 14 januari 2015, 12:10   #107
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Veel hangt af van waarom je aan zelfcensuur doet. Zelfcensuur omdat je schrik hebt voor de reacties valt niet onder vrije meningsuiting. En dat is in de VS het geval.
Neen, dat is niet het geval. U moet maar eens het artikel lezen dat Bill Donohue van de Catholic League heeft geschreven. Of wat te lezen staat in de Financial Times van de hand van redacteur Barber. Hun redenen zijn echt niet te plaatsen in het hoekje waar de angst zit.
Oud 14 januari 2015, 12:12   #108
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, daar hebben we het. Inderdaad: de religieuze gevoelens van iemand niet willen bruskeren kan inderdaad een legitieme reden zijn om aan zelfcensuur te doen in deze.
Kortom, u vult het woord "vrijheid" in alsof we dus allemaal hetzelfde moeten doen. Ik "moet" volgens u de cartoons van CH publiceren. Ik "moet" ze leuk vinden. Ik "moet" ze aan mijn raam hangen.

Neen, beste, uw benadering is niet die van de vrijheid. Vrijheid bestaat er ook in iets af te wijzen, iets anders te denken dan wat de meerderheid meent, iets te beslissen wat anderen niet willen. Kortom, vrijheid houdt in dat ik totaal andere keuzes kan maken, in alle soevereiniteit.
Oud 14 januari 2015, 12:12   #109
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Ik heb echt het gevoel dat vrijheid van mening voor u inhoudt dat we allemaal hetzelfde moeten denken en bijgevolg ook hetzelfde moeten doen. Welnu, dat is het juist niet.

Zo vind ik die cartoons van CH over het algemeen weinig smaakvol. Andere satire kan mij wel bekoren. Dus, waarom zou ik, in de veronderstelling dat ik hiervoor een bepaalde functie heb, niet in alle vrijheid mogen kiezen voor andere cartoons? Waarom dwingt u mij naar die cartoons van CH? Omdat uw mening de mijne zou moeten zijn? Is dat dan vrijheid?
Als de walgelijkste cartoons over politici, Jezus en dictators gepubliceerd worden door bepaalde media, maar alleen de profeet Mohammed niet, is er volgens mij geen sprake van 'niet willen bruskeren'.

Kijk naar family guy, South Park en onze Vlaamse media.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2015, 12:20   #110
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Kortom, vrijheid houdt in dat ik totaal andere keuzes kan maken, in alle soevereiniteit."
Niemand heeft iemand ooit weerhouden om stupiede keuzes te maken, right?
Go for it !
Oud 14 januari 2015, 12:20   #111
Tomas
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Daar kan ik het zeker mee eens zijn.
Oud 14 januari 2015, 12:20   #112
Tomas
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Daar kan ik het zeker mee eens zijn.
Oud 14 januari 2015, 12:21   #113
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Ze kunnen een week na de aanslagen de slogan beter aanpassen naar "Qui est Charlie?".

Geen ja-of-neen-vraag, maar een open vraag.
Wie is Charlie?
En als doe-vraag "Zoek Charlie".
Oud 14 januari 2015, 12:24   #114
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Als de walgelijkste cartoons over politici, Jezus en dictators gepubliceerd worden door bepaalde media, maar alleen de profeet Mohammed niet, is er volgens mij geen sprake van 'niet willen bruskeren'.
Ongetwijfeld bestaat zelfcensuur, maar de stelling dat "ik publiceer de cartoons niet" gelijkstaat met zelfcensuur, is gewoonweg onjuist. Lees gerust eens de artikelen van die twee Amerikanen die ik ter sprake bracht.
Oud 14 januari 2015, 12:34   #115
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ongetwijfeld bestaat zelfcensuur, maar de stelling dat "ik publiceer de cartoons niet" gelijkstaat met zelfcensuur, is gewoonweg onjuist. Lees gerust eens de artikelen van die twee Amerikanen die ik ter sprake bracht.
Nee, maar als je nieuws en duiding brengt, en de cartoons waar het eigenlijk allemaal om draait niet toont lijkt het volgens mij meer op zelfcensuur.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2015, 17:11   #116
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Velen hier zeggen 'je suis Charlie'. Als we kijken wie Charlie was dan staat het blad voor een zeer links denkend mens. Het verheugt mij dus dat velen zich hier op het forum in Charlie herkennen. Zij die Charlie tijdens het leven nog voor 'communist' zouden hebben aanzien, erkennen zich nu in Charlie. Voor dit forum is dat een primeur. Elke dag lees ik hier rechtse berichten, maar sinds woensdag is bijna iedereen hier (als) Charlie. Zo'n massale en vooral plotse bekeringen tot links zijn ongezien. Ik ben blij dat iedereen zich een (linkse) Charlie voelt vandaag.

Was het maar waar dat iedereen die hier 'ik ben Charlie' zegt, effectief zoals de mensen achter Charlie zijn. Helaas is hun gedachtengoed juist vaak het tegenovergestelde...
Inderdaad, je moet een onderscheid maken tussen Charlie als slachtoffer en Charlie als links. De gekken die zich hier en elders Charlie noemen behoren tot de eerste soort.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2015, 18:56   #117
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Velen hier zeggen 'je suis Charlie'. Als we kijken wie Charlie was dan staat het blad voor een zeer links denkend mens. Het verheugt mij dus dat velen zich hier op het forum in Charlie herkennen. Zij die Charlie tijdens het leven nog voor 'communist' zouden hebben aanzien, erkennen zich nu in Charlie. Voor dit forum is dat een primeur. Elke dag lees ik hier rechtse berichten, maar sinds woensdag is bijna iedereen hier (als) Charlie. Zo'n massale en vooral plotse bekeringen tot links zijn ongezien. Ik ben blij dat iedereen zich een (linkse) Charlie voelt vandaag.

Was het maar waar dat iedereen die hier 'ik ben Charlie' zegt, effectief zoals de mensen achter Charlie zijn. Helaas is hun gedachtengoed juist vaak het tegenovergestelde...
u snapt het niet.
"Je suis Charlie" is geen steunkreet, het is een protestkreet.
en men maakt zich terecht zorgen.
wie protest doet, wil ook resultaat.
en die oplossing zal niet van links komen.
best dat we een rechtse regering hebben.
anders zou een linkse regering opnieuw pamperende standpunt innemen.
een beetje zoals het linkse ABVV tegen stakers die geweld pleegden

Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 14 januari 2015 om 18:57.
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2015, 19:33   #118
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Grow up !
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2015, 19:37   #119
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er bestaat goede literatuur over 'geweldloze communicatie' waaruit blijkt dat er vaak veel geweld zit in de wijze waarop we met of over anderen praten. Als we dat al eens zouden proberen, dan zitten we al een stap dichter bij de oplossing.
grappen vind ik best wel een leuke manier om iets te zeggen tegen elkaar
cartoons klasseer ik daar dus ook bij

Laatst gewijzigd door brother paul : 14 januari 2015 om 19:38.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2015, 19:40   #120
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U denkt verkeerd. U schijnt niet te vatten dat vrijheid erin bestaat dat er in alle ongebondenheid kan gekozen worden voor het ene, maar ook voor het andere. Als een redactie besluit om een bepaald nieuws niet te brengen, dan is dat een soevereine keuze die ze in alle vrijheid neemt. Of mag iemand volgens u niet van mening zijn dat bijvoorbeeld die cartoons ongepast zijn? Of geldt die vrijheid plotseling niet? Betekent die vrije meningsuiting voor u dan dat we allemaal met de neus in dezelfde richting staan?
als ik de output bekijk van de VRT, dan denk ik dat zij een soort eeuwig fatwua uitgesproken hebben over positief economisch nieuws.
Als ze spreken over economie geraken ze niet verder dan de beurs de getalletejs af te lezen, trommelen ze daar en would be wanna be belegger pauleke op, en hebben zij blijkbaar nog nooit gehoord van jaarlijkse vergaderingen, moet ern ieman dde verslagen van de Rvb bestuderen en lezen, worden nooit over productintroducties en vernieuwingen gesproken, nooit over investeringen van kmo's etc
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be