![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Gouverneur
|
![]() Is het werkelijk zelfcensuur of zijn ze bang van de reacties? Waarom doet men aan zelfcensuur, denk je? Hmmm. Totale vrijheid van meningsuiting, ik dacht het niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je begrijpt er werkelijk niks van en ik ga het je niet meer trachten uit te leggen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U denkt verkeerd. U schijnt niet te vatten dat vrijheid erin bestaat dat er in alle ongebondenheid kan gekozen worden voor het ene, maar ook voor het andere. Als een redactie besluit om een bepaald nieuws niet te brengen, dan is dat een soevereine keuze die ze in alle vrijheid neemt. Of mag iemand volgens u niet van mening zijn dat bijvoorbeeld die cartoons ongepast zijn? Of geldt die vrijheid plotseling niet? Betekent die vrije meningsuiting voor u dan dat we allemaal met de neus in dezelfde richting staan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Gouverneur
|
![]() Veel hangt af van waarom je aan zelfcensuur doet. Zelfcensuur omdat je schrik hebt voor de reacties valt niet onder vrije meningsuiting. En dat is in de VS het geval.
Laatst gewijzigd door Tomas : 14 januari 2015 om 12:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb echt het gevoel dat vrijheid van mening voor u inhoudt dat we allemaal hetzelfde moeten denken en bijgevolg ook hetzelfde moeten doen. Welnu, dat is het juist niet. Zo vind ik die cartoons van CH over het algemeen weinig smaakvol. Andere satire kan mij wel bekoren. Dus, waarom zou ik, in de veronderstelling dat ik hiervoor een bepaalde functie heb, niet in alle vrijheid mogen kiezen voor andere cartoons? Waarom dwingt u mij naar die cartoons van CH? Omdat uw mening de mijne zou moeten zijn? Is dat dan vrijheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Gouverneur
|
![]() Ah, daar hebben we het. Inderdaad: de religieuze gevoelens van iemand niet willen bruskeren kan inderdaad een legitieme reden zijn om aan zelfcensuur te doen in deze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat is niet het geval. U moet maar eens het artikel lezen dat Bill Donohue van de Catholic League heeft geschreven. Of wat te lezen staat in de Financial Times van de hand van redacteur Barber. Hun redenen zijn echt niet te plaatsen in het hoekje waar de angst zit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, beste, uw benadering is niet die van de vrijheid. Vrijheid bestaat er ook in iets af te wijzen, iets anders te denken dan wat de meerderheid meent, iets te beslissen wat anderen niet willen. Kortom, vrijheid houdt in dat ik totaal andere keuzes kan maken, in alle soevereiniteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kijk naar family guy, South Park en onze Vlaamse media. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Go for it !
![]() |
![]() |
#111 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ze kunnen een week na de aanslagen de slogan beter aanpassen naar "Qui est Charlie?".
Geen ja-of-neen-vraag, maar een open vraag. Wie is Charlie? En als doe-vraag "Zoek Charlie".
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ongetwijfeld bestaat zelfcensuur, maar de stelling dat "ik publiceer de cartoons niet" gelijkstaat met zelfcensuur, is gewoonweg onjuist. Lees gerust eens de artikelen van die twee Amerikanen die ik ter sprake bracht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, maar als je nieuws en duiding brengt, en de cartoons waar het eigenlijk allemaal om draait niet toont lijkt het volgens mij meer op zelfcensuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Je suis Charlie" is geen steunkreet, het is een protestkreet. en men maakt zich terecht zorgen. wie protest doet, wil ook resultaat. en die oplossing zal niet van links komen. best dat we een rechtse regering hebben. anders zou een linkse regering opnieuw pamperende standpunt innemen. een beetje zoals het linkse ABVV tegen stakers die geweld pleegden
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept......... Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 14 januari 2015 om 18:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
cartoons klasseer ik daar dus ook bij
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 14 januari 2015 om 19:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze spreken over economie geraken ze niet verder dan de beurs de getalletejs af te lezen, trommelen ze daar en would be wanna be belegger pauleke op, en hebben zij blijkbaar nog nooit gehoord van jaarlijkse vergaderingen, moet ern ieman dde verslagen van de Rvb bestuderen en lezen, worden nooit over productintroducties en vernieuwingen gesproken, nooit over investeringen van kmo's etc |
|
![]() |
![]() |