![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Misschien is dat de essentie van vrije meningsuiting: dat je met een open geest aanhoort wat de tegenpartij te zeggen heeft, dat interpreteert en er eventueel je eigen reactie voor bijstelt. Nadenken, dus, met andere woorden.
En dus niet: klinkt het niet, dan botst het, blijven vasthouden aan vaak niet gecontroleerde, ideologisch bepaalde vooringenomenheid. Een voorbeeldje: hoe kan je nu de klimaatwijzigingen op een ideologische manier beschouwen? Het klimaat trekt zich van geen enkele ideologie iets aan, maar toch lijkt ideologie voortdurend de dialoog de mist in te helpen. |
![]() |
![]() |
#102 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of, ""Jezus was profeet van Allah"? Gaat er dan nu paal en perk gesteld worden aan die moslimleuzes want onwaar en dus provocatie?
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meningsuiting kan en mag maar vrij zijn als iedere potentiële toehoorder kan beslissen -of hij een mening wil aanhoren -wat hij met de gehoorde mening doet
![]() |
![]() |
#104 |
Lokaal Raadslid
|
![]() "Nadenken", daar heb je dus duidelijk nog niet over nagedacht...
|
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kan er van jouw "nadenken" niet gezegd worden.
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen speld tussen te krijgen!!!
#107 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Jullie doen me denken aan dat beeldhouwwerk, ik dacht van Henri Moore, getiteld The Conversation of zoiets. Twee naar elkaar gekeerde personages hebben elk een megafoon waar hun mond zou moeten zijn. En geen oren.
Er hing een foto van in ons geschiedenislokaal op mijn middelbare school. In een tijd dat zo'n vak nog gegeven werd op school. |
![]() |
![]() |
#108 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Mauste, ik heb dat al eens uitgelegd: we mògen (!). Het is ons toegestaan. Het is geen verplichting.
|
![]() |
![]() |
#110 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou hij toen al met de islam in het hoofd gezeten hebben?
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze charlatan wordt dan ook anno 2015 nergens meer au sérieux genomen... |
|
![]() |
![]() |
#112 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet hem in de context van zijn tijd bekijken.
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij was dus volledig verkeerd volgens u, in alles?
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe zou d�*t komen als je hier niets anders doet dan iedereen met je persoonlijke wijsheden om de oren te slaan, en je ogen sluit voor de mening van degenen die je niet volgen in je denkwereld? Meer nog, je keurt elke zienswijze die niet strookt met de jouwe af.
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet je ook in welk moslimland je terecht kan als je het katholicisme in eigen land te bedreigend is geworden?
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik liep gisteren rond in een bijna exclusieve moslimwijk waar westerlingen misschien nog 10 procent van de bevolking voorstellen.
In het midden van de wijk een grote kerk natuurlijk met gesloten deuren. Twee jonge gasten waren aan het spelen met een voetbal. Om het ter hardst sjotten tegen de kerkdeuren. Ik maakte me de bedenking hoe het andersom zou zijn moesten westerse jongeren met volle geweld het zelfde op een moskee zouden doen Met de jaren heb ik zo een ingebouwd systeem opgebouwd en kijk de andere kant op maar dit deed me toch eventjes denken. Het gaat niet om dit concreet los voorbeeld op zich maar om het flagrant gebrek dat moslims hebben voor onze waarden. |
![]() |
![]() |
#120 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |