![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Inspiratie_van_de_Bijbel De Bijbel is niet meer dan een vertelling over God. Snap je het verschil? boek over God <-> boek van God |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() 1. Pas de transitieve wet toe : God geeft zijn woord aan Gabriël, Gabriël geeft het woord aan Mohammed ==> God geeft zijn woord aan Mohammed... 2. God heeft NOOIT zijn profeten de tekst laten noteren hoe Hij het in Zijn Bijbel wil zien staan! De Bijbel is 'slechts' gebaseerd op de daden die door de profeten zijn verricht. Dus eigenlijk begrijp ik u hier niet zo goed... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() U moet wel de nuance zien : Jezus heeft niet gezegd : "Gij zult voortaan alle kooplieden die in Gods huis zijn met geweld verdrijven!"
Hij heeft gewoon een 'gewelddadige handeling' gesteld. Maar dat zet de gelovigen er nog niet toe aan. Of zet Jezus misschien ook aan tot 'wonderen verrichten'? Het is toch niet omdat Jezus iets doet dat wij dat ook moeten doen (in elk geval) ??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is wel 'tegen mijn winkel' , maar het is tegenwoordig zeldzaam hier om gevatte Bijbelkritiek te vinden op de fora. Ik ga er ook niet verder op reageren, maar het moet dus inderdaad één van die 3 opties zijn. Ik gok eigenlijk op de derde... De eerste zou ook wel kunnen, maar ik denk dat er wel iéts waar moet zijn van Jezus' verhalen, en deze lijkt mij toch 'waarschijnlijker' dan de verrichte wonderen enzo... De tweede lijkt mij de minst aanvaardbare omdat, moest Jezus' daadwerkelijk zijn gevangen genomen, de evangelisten waarschijnlijk beter gewoon helemaal geen melding van die gebeurtenis hadden gemaakt. En ook : als Jezus' gevangen genomen was, en de evangelisten zich hierover zouden schamen, waarom schrijven ze dan wel (uitgebreid) over de andere keren dat hij gevangen genomen werd? 3 lijkt mij dus het meest logische. Hoewel ik zijn 'overmacht' eerder zie op charismatisch vlak dan op de talrijkheid van zijn 'kompanen'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Moest je nog zo'n pareltjes kunnen verzinnen, dan zou ik zeggen: word stand-up comedian in uw vrije tijd! (al hangen er wel risico's aan vast -> draag een kogelvrij vest als je optreedt!) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#113 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat is nog altijd niet letterlijk. Dus wat je nu eigenlijk wil aantonen blijft me een raadsel...
Onder 'Gods Woord' verstaat men wat God heeft gezegd aan zijn volgelingen in zijn 'Jezus-gedaante' of wat God gezegd heeft aan zijn profeten. En nu, waarin zouden de stukken tekst waarin Gods Woord wordt beschreven (dus nog altijd niet letterlijk staat) oproepen tot haat en geweld? |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Het wordt dan ook eens tijd dat je me de stukken tekst geeft waarin God hoegenaamd zou oproepen tot haat en geweld... 3. Ik vrees dat u gelijk heeft, geef me de stukken dus maar snel, of anders vrees ik dat de fout niet bij mij, maar net bij uw waanzin ligt... ==> Hou liever op met in algemene, niets-zeggende termen te spreken en geef me eindelijk eens de stukken tekst uit de Bijbel! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Jammer, jij hoort dus NIET tot de groep van gevatte Bijbelcritici...
Ik denk dus ook dat het niet meer aan mij besteed is om jou nog langer serieus te nemen. Nu ja, ik zie wel, als je mij eindelijk eens wat teksten geven die jouw algemene uitspraakjes zouden moeten staven... |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Inderdaad, zeer goed!
Of het universeler is , weet ik niet. Maar het komt zeker op hetzelfde neer! Wat je er uiteindelijk mee wil bereiken weet ik wel nog niet zo goed... ![]() Jezus(=God volgens H-3V) heeft niet opgeroepen tot haat, Allah (door middel van Mo) wel... Dat is het punt... Daar zit hem het verschil... En wat wou jij nu precies met je 'universelere aanpassing' bereiken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#118 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
uit de tweede soera die ik sinds gisteren uit heb : aya 223 : "Uw vrouwen zijn een akker voor u, zo komt dan tot uw akker zoals gij maar wilt maar doet iets daaraan voor u voorafgaan. En vreest Allah en weet dat gij Hem ontmoeten zult en geeft goede tijding aan de gelovigen" context vooraf: Geen, het is het begin van een nieuw hoofdstuk. context na : Geen, het is ook onmiddellijk het einde van dat hoofdstuk. Nog eentje : de 191, die ken je vast wel, het is een klassieker. context voor : 190 : is niets meer dan hetzelfde context na : 191 (wat kunnen ze toch goed nummeren) : "Doch indien zij ophouden, dan is Allah waarlijk vergevend en barmhartig. En als afsluiter de 242 waaruit blijkt dat Allah wel degelijk zijn verzen duidelijk maakt opdat we het allemaal goed zouden begrijpen... Dus ik mag aannemen dat mijn vrouw wel degelijk iemand is waarvoor elke vorm van medeleven mag ontbreken , die ik mag bespringen als ik eens goesting heb? En ik mag zij die niet hetzelfde denken als mij uitmoorden? Allah is nochtans duidelijk in zijn 242... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |