Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2015, 16:42   #101
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En voor iemand met een vet brugpensioen zijn alle ''normale'' werklozen dikke sukkelaars.
Dat zijn UW woorden!!
Btw, een brugpensioen is niet vet!!!
Net, boven de Europese armoedegrens.
U bent toch niet jaloers op mensen die de helft van hun levensstandaard hebben moeten opofferen?

Laatst gewijzigd door demonen : 5 februari 2015 om 16:54.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2015, 17:10   #102
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Dat zijn UW woorden!!
Btw, een brugpensioen is niet vet!!!
Net, boven de Europese armoedegrens.
U bent toch niet jaloers op mensen die de helft van hun levensstandaard hebben moeten opofferen?
1 ) In vgl met een ''normale'' werlozen uitkering is uw brugpensioen heel vet ( veel mensen hebben zelfs nog minder loon )
2 )Ik niet...maar de ''normale'' werkloze is wel jaloers.....
3 )Een ''normale'' werkloze moet 3/4 de van zijn levensstandaard opofferen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2015, 17:17   #103
demonen
Banneling

Standaard

De berekeningen van de Nationale Bank - waarop de regering zich baseert voor haar goednieuwsshow - houden immers geen rekening met de impact van de bezuinigingen in de overheidsuitgaven. Het Planbureau doet dat wel en besluit dat er door het saneringsbeleid tegen 2020 geen 59.000 banen bijkomen, maar slechts 16.400.
Politici rekenen zich graag rijk. Ze zetten de positieve effecten van hun maatregelen in de verf, maar vergeten gemakkelijk de negatieve.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2015, 17:30   #104
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hagel Bekijk bericht
Wat een redenering. Als het maar tegen de sossen is. Ik wist niet dat het eerste partijprogrammapunt van de NVA was: de sossen moeten zoveel mogelijk geambteteerd worden. Als dat de drijfveer is van het NVA-politici, wel dan wordt het mij altijd makkelijker om afstand te nemen van het politieke vlaamsnationalisme.
1) n-va kan niet tegen de mocro's ageren zoals het blok, op risico om ook als fascistoide racisten en nazi's te worden gepercipieerd
2)n-va kan niet meer geloofwaardig over vlaams nationalisme spreken, nu ze met bijzonder veel voorbereiding hun bocht ingezet hebben en met gretigheid in ruil voor regeringsdeelname hun programma op zolder hebben gezet
3)n-va heeft geen middenveld, enkel VOKA, maar behalve het verdedigen van die hun belangen heeft ook n-va een externe vijand nodig om zich publiekelijk te kunnen tegen afzetten ==> dat is de rol van de sossen.

Voor elk probleem in de maatschappij : 't is de fout van de sossen.

Luidop blijven herhalen, steeds maar weer. Te pas en desnoods te onpas. Als het regent, vriest, als je een accident hebt of gewoon een kater, als je vrouw zaagt, je kinderen geen zak uitsteken op school, je baas tegen je heeft geroepen, je biefstuk te hard is gebakken, je batterij van je auto plat staat, enz enz ==> de fout van de sossen !
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2015, 17:37   #105
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hagel Bekijk bericht
Zij maakt er juist alle doppers van: zij maakt geen onderscheid. 'Als 'ze': ze zegt niet profiteurs: ze zegt gewoon 'ze'. Iets anders zou zijn als ze zou zeggen: langdurige werklozen die profiteren. Maar nee, ze wil voor alle werklozen de werkloosheidsuitkering meer beperken in tijd.
Niet druk in maken. Ook bij n-va weten ze dat dit een losse flodder is gezien het regeerakkoord. Er zijn afspraken over gemaakt.
Maar sinds de strapatsen van cd&v over de para's in antwerpen stond de teller op 1 -0 voor cd&v en nu staat die terug goed : 1 - 1
Meer is dat niet.

Moest er iets ernstig achter zitten, laat een regeringspartij zoiets dat flagrant tegen het regeringsakkoord tegenspreekt niet in de pers gooien door een tweede lijn parlementair hoor. Moest dit écht zijn, lag het op de tafel van het kernkabinet.
Oud 5 februari 2015, 17:40   #106
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Dat klopt. Net zoals de vermogen(winst)belasting niet in het regeerakkoord staat.
Bovendien legt de demarche van Demir, dat een te verwachten reactie teweegbrengt, de nadruk op wat wél in het regeerakkoord staat maar waar de bonden zich proberen aan te onttrekken of op zijn minst willen afzwakken.
Het legt wat druk op CD&V.
Juist. Daar gaat het om. De rest is spielerei.
Oud 5 februari 2015, 17:48   #107
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Economisch links en belang hechten aan Vlaamse punten.
Je bent dus VB'er?
Blokkers zijn daar helemaal niet mee bezig : die willen enkel de mocro's en de moslims buiten jossen.
Oud 5 februari 2015, 18:06   #108
LostInThisWorld
Vreemdeling

Standaard

Gegarandeerd basis inkomen, jong.
Ik zie alleen maar voordelen...
LostInThisWorld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2015, 18:34   #109
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Niet druk in maken. Ook bij n-va weten ze dat dit een losse flodder is gezien het regeerakkoord. Er zijn afspraken over gemaakt.
Maar sinds de strapatsen van cd&v over de para's in antwerpen stond de teller op 1 -0 voor cd&v en nu staat die terug goed : 1 - 1
Meer is dat niet.

Moest er iets ernstig achter zitten, laat een regeringspartij zoiets dat flagrant tegen het regeringsakkoord tegenspreekt niet in de pers gooien door een tweede lijn parlementair hoor. Moest dit écht zijn, lag het op de tafel van het kernkabinet.

Akkoord, een charge tegen CD&V, maar als je voor die charge een maatschappelijk kwetsbare groep moet gebruiken, vind ik dat beneden alle peil.
Bovendien doen ze dat ook om bij een bepaald deel van hun achterban te scoren, met name zij die vinden dat veel werklozen inderdaad profiteurs zijn. Zo onschuldig vind ik dat allemaal niet.
hagel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2015, 18:52   #110
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het pervers dat wij een systeem hebben dat toelaat om vanaf het einde van de studie's tot aan het pensioen op kosten van de gemeenschap te blijven leven. Het kan niet anders dan dat bepaalde partijen er veel baat bij hebben dat dit systeem behouden blijft. Als je A en B bijeentelt kom je direct uit op partijen die een grote vakbond hebben omdat zij de enigen zijn die het volle profijt van zoveel mogelijk langdurig werklozen verzilveren voor eigen zak..
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2015, 19:04   #111
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
laten we eerst eens de embarrassing truth vertellen dat iedereen die 40 jaar werkt zelfs met een minimumloon in totaal 2Miljoen euro bruto loon verdient, en meestaal daar 0.8Miljoen euro ter beschikking krijgt, de twintig jaar dat hij gesubsidieerd pensioen trekt, krijg hij nog eens 0.4Miljoen. Dus elk minimumloon verdienende burger trekt 1.2Miljoen euro in zijn leven.

Iedereen die met twee werkt, en samenwoont en spaart verdient dus 4miljoen euro bruto in 40 jaar tijd, en scharrelt tot 2.4Miljoen euro bij elkaar... Misschien moet je trouwen verbieden ?

Dus wat jij daar speciaal aan vind is in feite dat mensen die de vrije keuze nemen om geld te sparen de indruk geven dat ze verkeerd bezig zijn ??

Ik versta dat niet. Echt waar?
Ofwel zijn jullie gewoon een hele groep mensen die nooit genoeg hebben, en die alle geld over de balk gooien, ofwel bestaan er een hele groep aliens die kiezen om geen geld over de balk te gooien en die dan fenomenaal veel geld kunnen sparen...
2 miljoen bruto na 40 jaar? Dat is 50.000 euro per jaar. Lijkt me toch ver weg van het minimumloon. :s
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2015, 19:57   #112
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
2 miljoen bruto na 40 jaar? Dat is 50.000 euro per jaar. Lijkt me toch ver weg van het minimumloon. :s
Die cijfers zijn inderdaad dikke zever. Volgende week komt er hier iemand een contract tekenen, een Java ontwikkelaar, Master IT ingenieur diploma met 2 jaar ervaring en spreekt 4 talen : 2300 bruto. We zijn ver weg van de 50.000 bruto op jaar basis.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2015, 20:09   #113
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Die cijfers zijn inderdaad dikke zever. Volgende week komt er hier iemand een contract tekenen, een Java ontwikkelaar, Master IT ingenieur diploma met 2 jaar ervaring en spreekt 4 talen : 2300 bruto. We zijn ver weg van de 50.000 bruto op jaar basis.
Een master IT ingenieur o_O Nog nooit van gehoord. Bedoel je industrieel of burgerlijk ingenieur optie ict of een master in informatica? Indien een burgie heeft hij zich wat laten ringeloren. In beide andere gevallen is dat een normaal startersloon volgens mij. Anderzijds, als hij effectief al twee jaar werkervaring heeft, en dan bedoel ik niet een stageplaats ofzo, dan mocht het wel wat meer zijn maar ik ken zijn andere voordelen niet ofc.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2015, 20:12   #114
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Voor 2300 bruto komt zelfs mn kuisvrouw niet daar werken .
Ben je zeker van je cijfers ? Ben jij een illegale koppelbaas ?
Tzal zeker geen waal zijn , die komt daar zn bed niet voor uit .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2015, 20:16   #115
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:

Het lijkt mij beter dat men eerst eens al diegenen, zij waar de klinkers en medeklinkers in hun namen lukraak door elkaar geslingerd staan en die onze mensen hun werk zijn komen afpakken de deur eens gaat wijzen.

Dat er profiteurs van het systeem zijn (meestal zijn dat geen autochtonen) zoals dat nu werkt ok dat nog tot daartoe maar de steen gaan werpen naar alle werklozen lijkt mij dan weer enorm ver gezocht.

Mensen die al in de problemen zitten hun problemen nog groter gaan maken door zo van die idiote uitspraken �* la Demir kan wel eens aanzetten tot meer criminaliteit als deze mensen het helemaal niet meer zien zitten.

Foutje van de N-VA om er zo eentje in huis te halen denk ik dan

Graag reactie.

Extra:
Kherbache over uitkeringen: "Rechtse symboolpolitiek"
.. wat die klinkers en medeklinkers in mijn naam betreft .. 4x10e6 .. ik kan het schudden ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2015, 20:31   #116
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Een master IT ingenieur o_O Nog nooit van gehoord. Bedoel je industrieel of burgerlijk ingenieur optie ict of een master in informatica? Indien een burgie heeft hij zich wat laten ringeloren. In beide andere gevallen is dat een normaal startersloon volgens mij. Anderzijds, als hij effectief al twee jaar werkervaring heeft, en dan bedoel ik niet een stageplaats ofzo, dan mocht het wel wat meer zijn maar ik ken zijn andere voordelen niet ofc.
"MA en Sciences Informatiques - ULB". Ken je dit diploma niet? En ja hij heeft twee jaar effectieve werkervaring voor een bedrijf die aan realtime ontwikkeling doet voor transportsystemen. Behalve maaltijdcheques heeft hij geen andere voordelen behalve de klassieke: Hospitalisatie en Pensioen.

Voor de rest mag hij tevreden zijn om de aandeelhouders te mogen dienen.
Oud 5 februari 2015, 21:18   #117
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bron

Detail tekst:

Het lijkt mij beter dat men eerst eens al diegenen, zij waar de klinkers en medeklinkers in hun namen lukraak door elkaar geslingerd staan en die onze mensen hun werk zijn komen afpakken de deur eens gaat wijzen.

Dat er profiteurs van het systeem zijn (meestal zijn dat geen autochtonen) zoals dat nu werkt ok dat nog tot daartoe maar de steen gaan werpen naar alle werklozen lijkt mij dan weer enorm ver gezocht.

Mensen die al in de problemen zitten hun problemen nog groter gaan maken door zo van die idiote uitspraken �* la Demir kan wel eens aanzetten tot meer criminaliteit als deze mensen het helemaal niet meer zien zitten.

Graag reactie.

Extra:
Wanneer starten we een poll over wanneer de nv-a regering gaat vallen?

Man man, wat een woorbrekers zitten in die partij zeg.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2015, 21:26   #118
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Voor 2300 bruto komt zelfs mn kuisvrouw niet daar werken .
Ben je zeker van je cijfers ? Ben jij een illegale koppelbaas ?
Tzal zeker geen waal zijn , die komt daar zn bed niet voor uit .
Natuurlijk ben ik zeker van mijn cijfers. En hij is weldegelijk Franstalig. U bent de slaaf van uw kuisvrouw. Die kan je voor veel minder krijgen. En één die haar bakkes dient te houden.
Oud 5 februari 2015, 22:44   #119
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron

Detail tekst:

Graag reactie.

Extra:
Akkoord dat we niet moeten veralgemenen, maar dat ze eens strenger gaan toezien op misbruik, dat hoeft niet in een regeerakkoord te staan. Vrouwen die als alleenstaande moeder opgeschreven staan en die al meer dan 8 jaar stempellen, in een villa wonen met binnenzwembad op 14000 m² grond met paardenstallen en piste en zo meer en een dikke Mercedes onder hun kont, daar begrijpt het kleinste kind van dat er iets niet klopt. Dergelijke gevallen moeten niet alleen aan de tand gevoeld worden maar ook het stempelgeld afgenomen worden en zelfs met terugwerkende kracht.

Ook wordt het hoog tijd dat ze eens controle houden naar stempelende echtgenotes van artsen. Soms zijn deze ingeschreven geweest bij een college arts in wisselwerking met die zijn echtgenote, de ene arts zijn vrouw bij de andere arts als medische secretaresse, juist lang genoeg om daarna te kunnen stempellen. Wettelijk volstrekt in regel natuurlijk maar toch is ook dit misbruik van het systeem.

Laatst gewijzigd door Garry : 5 februari 2015 om 22:48.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2015, 22:58   #120
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Een beter milieu begint bij jezelf.
Dat heeft de club van de lullen van het jaar dan toch niet begrepen
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be