![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Vind je het lezen van een boek belangrijk ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
29 | 80,56% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Soms |
![]() ![]() ![]() |
7 | 19,44% |
Helemaal niet |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals bijvoorbeeld Asimov en Tolkien. Als ik volhard en de eerste bladzijde uitgelezen krijg, dan grijp ik spontaan naar de codeïne wegens opkomende migraine. Wil je boeken die je niet kan neerleggen: Jack Vance.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 16 maart 2015 om 15:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() heb jij stieg larsson gelezen Xeno ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik vond asimov toch wel goed. toen ik tiener was. De theorie over de robotten. De humane robotten, ondergeschikt aan de mens. De betekenis van je laatste zin begrijp ik niet. En Jack Vance is toch goeie bedlectuur om nadien lekker te dromen Laatst gewijzigd door Rudy : 16 maart 2015 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar Vance is natuurlijk wel erg andere koek. Maar ik vrees dat hij toch maar bij een heel klein publiek nog in de smaak zal vallen tegenwoordig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk het niet. Die Scandinavische dingen spreken me blijkbaar niet aan, ook niet de series op TV, eigelijk zeker de TV versies niet, ik ondervind dat ik meer bezig ben met het leren van de taal dan de serie te volgen.
Citaat:
Positief dus, Vance is de grootste verteller die de mens ooit gekend zal hebben.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 16 maart 2015 om 16:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Auteurs die ik verder met plezier heb gelezen zijn: Dan Brown Stieg Larssen Robert Ludlum John Grisham John Le Carre David Baldacci Dat zijn zo de dingen die ik vaak lees. Ik lees ook wel eens andere boeken. Onlang bijvoorbeeld de vliegeraar van Hosseini, maar dat zijn er niet zoveel, een 3 tal per jaar die niet in het bovenstaande genre passen. Laat ons dus zeggen dat ik het ook graag hou bij licht verteerbare kost. Een Aspe passeert dus ook wel eens de revue maar niet zo vaak, aangezien ik de verhaallijn veel te voorspelbaar vind. De auteurs die ik hierboven heb genoemd kunnen me veel meer boeien en vasthouden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke boeken van hem zijn aan te raden? Waarschijnlijk veel, maar eentje om mee te beginnen bijvoorbeeld.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je een schrijver wilt kennen en volgen, lees dan zijn/haar werk best chronologisch. je verwijst naar Jack Vance. Volgens mij zijn de boeken afzonderlijk te lezen. Het is al een eeuwigheid geleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De Stervende Aarde Rhialto de schitterende Emphyrio De Duivelsprinsen (serie) Lyonesse (serie) Tschai, de waanzinnige planeet (serie) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aah, die Cugel, een schelm naar mijn hart.
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Staatssecretaris
|
![]() Eerste boek dat ik ooit van Vance las. Ik zag het als 12-jarig manneke op een rommelmarkt liggen en ik moest en zou het hebben. De cover en de flaptekst maakten me razend enthousiast! Mijn vader heeft toen zonder klagen zijn portefeuille getrokken
![]() Uiteindelijk was ik toch heel erg verrast door wat ik te lezen kreeg. Het was vreemder dan alles wat ik ervoor ooit gelezen had. Zo politiek incorrect en dialogen die me deden kraaien van plezier ![]() Nog steeds vind ik de verhalen die zich afspelen op de Stervende Aarde het beste van Vance. Jammer genoeg zijn het er niet zo veel. Laatst gewijzigd door JBM : 16 maart 2015 om 17:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik las in mijn tienerjaren wel heel veel fantasy. Nu praktisch nooit meer, met als enige uitzondering dus Vance. Al is het merendeel van zijn werk niet eens fantasy. Laatst gewijzigd door JBM : 16 maart 2015 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vervoeg me bij de Jack Vance fans. Aan de hand van JV door één of andere buitenaardse stad wandelen en de localen bekijken, hun eten proeven, en zich afvragen wat die lichtjes op die gevel daar zouden betekenen, is een onvolprezen uitstap.
Maar Lyonesse was een zware domper. Niet het eerste deel, integendeel, dat was nog steeds JV op zijn best. Het was dan jaren pijnlijk wachten tot het vervolg er eindelijk kwam, en toen die er eindelijk was, bleek het één van de grootste teleurstellingen van het fanstasy genre dat ik al gelezen had. De "goeien" wonnen alles, vinger in de neus. Hoe onmogelijk hun situatie ook werd, de ene na de andere magische deus-ex-machina loste alles weer netjes op. Er was geen enkele spanning meer. ik weet wat hier gebeurd is, maar het was een andere Jack Vance.
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Rudy : 16 maart 2015 om 18:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom wordt 'fantasy' tegenwoordig zo veel gelezen. of is dit enkel een snapshot van wat ik hier lees.
|
![]() |
![]() |