![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hiermee illustreert u mooi dat de huidige tweedeling (eigenlijk driedeling, daar men vergeet dat er ook zoiets bestaat als de Hulpkas naast de vakbonden) niet goed functioneert: de ene hand weet niet wat de andere geeft, tenzij nadien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beweert u nu dat het openstaand bedrag van terugvorderingen door de vakbonden zal worden opgehoest? Echt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan is die mens een crimineel en dan heeft de vakbond daar niks mee te maken. En op welke manier zou het laten uitbetalen door de hulpkas daar iets aan kunnen veranderen ? Daar zitten geen zwartwerkers ofzo ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() Dit is een forum waar iedereen zich vrij kan registreren. Wat verwacht ja, dat je altijd een vraag krijgt op je stelling ? Ik had toevallig jouw gequote, als dat een misdaad is, wel ik vlieg er graag de bak voor in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
Banneling
|
![]() http://www.demorgen.be/binnenland/de...niet-a2289283/
Even een leuke finale quote: Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor Demir? Neen, tenzij de eigen controledienst van de RVA onjuiste cijfers geeft. Dan is trouwens de afgang voor de verantwoordelijke ambtenaar die de eindredactie van het rapport heeft gepleegd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zou me ten strafste verbazen mochten die Nederlandse rijksambtenaren zoveel minder efficient zijn als de Belgische ambtenaar. Heel straf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() Dus Demir heeft een andere versie van dat verslag gekregen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten moet je niet de weddeschalen tussen de Belgische bedienden en buitenlandse ambtenaren vergelijken, maar wel a. de weddeschalen tussen de weddeschalen van de bedienden van de vakbonden en die van de Belgische ambtenaren; b. de totale kostprijs berekenen die de schatkist nu ophoest, m.a.w. niet alleen de bijdragen aan de vakbonden maar ook de kosten en lonen voor de Hulpkas (iets wat schijnbaar niemand weet...). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik vind geen cijfers over de hulpkas online. Voor de vakbonden weten we dat ze een dikke 300 euro der dopper krijgen per jaar. Ik vraag mij af wat de kost voor de hulpkas is (exclusief de effectieve uitkeringen) per dopper. We zijn akkoord dat niemand het weet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er werkte daar in 2012 679 voltijdse equivalenten. Pakt 40 euro per uur gemiddeld (=laag, arbeiderstarief) tegen 1800 uur per jaar (ik weet, ambtenaren werken bijlange niet zoveel, maar humour me). Dat is 48,8 miljoen euro budget. We weten dat ze 125k klanten hebben. Dat levert u een personeelskost (zeer laag geschat, want pensioenkosten zitten hier niet in) op van 391 euro per klant. En dan mogen die mensen nog geen computers, gebouwen, telefoons, ondersteuning, etc...gebruiken. Tzal dus eerder richting de 500 aanzitten, realistisch. De vakbonden doen het voor 330. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarmee is alles gezegd en behoort de rest tot uw eigen verbeelding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De loonkost in BE is gemiddeld 40 euro. Een werkjaar 1800 uur. De hulpkas heeft 125k klanten gemiddeld (bron: http://halen.m34.be/Library/docs/Voo...0Vakbonden.pdf) en ze hebben blijkbaar 679 voltijdse equivalenten (bron: https://www.hvw.fgov.be/sites/defaul...ort2012_nl.pdf) Geven ze geen wiskunde meer op de lagere school ? Of worden jullie het afgeleerd om "back of the envelope" berekeningen te maken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |