Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2015, 10:30   #101
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Dubbel.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 14 mei 2015 om 10:31.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2015, 10:32   #102
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Het gaat erom dat hij totaal geen autoriteit is om met zijn vinger te wijzen naar Israël, zeker niet in het voorbeeld dat hij gaf.
Waarom zou je autoriteit daarvoor nodig hebben?

Dit is toch geen topic om als inspector gadget te spelen en iemand zijn hypocrisie aan te tonen?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2015, 10:45   #103
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarom zou je autoriteit daarvoor nodig hebben?

Dit is toch geen topic om als inspector gadget te spelen en iemand zijn hypocrisie aan te tonen?
Wie wat beweert is wel degelijk van belang voor de waarde van een post. Tomm verdedigt onder meer de Anschluss van de Krim door Rusland en de Anschluss van Tibet door China, waar ongeveer 400.000 Tibetanen door het communistische regime om het leven kwamen. Daarentegen gaat hij met zijn vingertje wijzen als Israël de burgerbevolking in de Gazastrook laat weten dat ze een bom gooien.
Oud 14 mei 2015, 10:53   #104
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie wat beweert is wel degelijk van belang voor de waarde van een post. Tomm verdedigt onder meer de Anschluss van de Krim door Rusland en de Anschluss van Tibet door China, waar ongeveer 400.000 Tibetanen door het communistische regime om het leven kwamen. Daarentegen gaat hij met zijn vingertje wijzen als Israël de burgerbevolking in de Gazastrook laat weten dat ze een bom gooien.
Dat is hypocriet, ja...

Net zoals de VS fanboys die hun afschuw verkondigen jegens de bezetting van de Krim en misdaden van andere landen.

Maar nogmaals: dit is geen topic om iemand zijn hypocrisie aan te tonen.
Oud 14 mei 2015, 10:55   #105
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is hypocriet, ja...

Net zoals de VS fanboys die hun afschuw verkondigen jegens de bezetting van de Krim en misdaden van andere landen.

Maar nogmaals: dit is geen topic om iemand zijn hypocrisie aan te tonen.
Hij verweet mij hypocrisie, dus daar reageerde ik op.
Oud 14 mei 2015, 10:57   #106
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij verweet mij hypocrisie, dus daar reageerde ik op.
We zijn allemaal hypocriet.

Oud 14 mei 2015, 10:59   #107
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
We zijn allemaal hypocriet.

Absoluut, maar niet iedereen in even grote mate .
Oud 14 mei 2015, 12:59   #108
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zevert. Ik heb nergens Saudi-Arabië verdedigd (waarom zou ik dat überhaupt?), ben tegenstander van de oorlog in Irak en zo lang radicale figuren als jij enerzijds en Eliyahu anderzijds reageren in de Israël-draden, reageer ik daar. Jij daarentegen minimaliseert de stelselmatige wandaden van communistische landen en hun niet-communistische opvolgers.
Nee, maar je hebt wel een Amerikaanse vlag als avator. De VS en Saudi Arabië zijn als 2 handen op een buik. Het zijn overal bondgenoten. Ook Israel en de VS zijn uiteraard bovenste bestje maatjes, zelfs al klikt het niet tussen Netanyahu en Obama. Ondanks meningsverschillen en ondanks de weigering van Israel mee te werken met het vredesproces of de kolonisatie te stoppen, krijgt Israel vele miljarden toegestopt en ook nog eens toegang tot de meest gesofistikeerde militaire technologie.
Jij minimaliseert de misdaden van de VS (je kunt tegen die Irak oorlog zijn, ze is er wel geweest met alle vreselijke gevolgen vandien) en bondgenoten, en begint steevast over zaken die er niets mee te maken hebben, zoals Stalin.
Deze draad gaat over het Midden-Oosten, en het is net de onvoorwaardelijke steun van de VS aan Israel die de onderdrukking van de Palestijnen laat voortduren. Rusland noch China hebben veel invloed op het Midden-Oosten. Je kunt de beslissing bekritiseren van Rusland om Assad te steunen, ik verdedig die, niet omdat ik altijd onvoorwaardelijk Rusland steun, wel omdat Assad een seculiere dictator is die steeds de rechten van de minderheden garandeerde en extremisten buiten Syrië hield. En ja, het is een dictator en hij regeert met ferme hand, maar dat is in die regio ook noodzakelijk, ik ben ook voorstander van Al-Sisi(hoewel die wel wat meer zou mogen doen om de Palestijnen te helpen en de welvaart te herverdelen). Het is een moeilijke regio, je kunt zeggen van Saddam en Khadafi dat het dictators waren, maar onder hun bestuur waren het welvarende en relatief stabiele landen, met uitzondering van de onnodige oorlog tegen Iran (waar de VS ook weer voor iets tussen zaten ten andere)
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2015, 13:02   #109
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat erom dat hij totaal geen autoriteit is om met zijn vinger te wijzen naar Israël, zeker niet in het voorbeeld dat hij gaf.
In dat geval hebt U, met de Amerikaanse vlag als avator, helemaal geen autoriteit om met de vinger te wijzen naar wie dan ook. Toch doet U dat.
Oud 14 mei 2015, 13:05   #110
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nee, maar je hebt wel een Amerikaanse vlag als avator. De VS en Saudi Arabië zijn als 2 handen op een buik. Het zijn overal bondgenoten. Ook Israel en de VS zijn uiteraard bovenste bestje maatjes, zelfs al klikt het niet tussen Netanyahu en Obama. Ondanks meningsverschillen en ondanks de weigering van Israel mee te werken met het vredesproces of de kolonisatie te stoppen, krijgt Israel vele miljarden toegestopt en ook nog eens toegang tot de meest gesofistikeerde militaire technologie.
Jij minimaliseert de misdaden van de VS (je kunt tegen die Irak oorlog zijn, ze is er wel geweest met alle vreselijke gevolgen vandien) en bondgenoten, en begint steevast over zaken die er niets mee te maken hebben, zoals Stalin.
Deze draad gaat over het Midden-Oosten, en het is net de onvoorwaardelijke steun van de VS aan Israel die de onderdrukking van de Palestijnen laat voortduren. Rusland noch China hebben veel invloed op het Midden-Oosten. Je kunt de beslissing bekritiseren van Rusland om Assad te steunen, ik verdedig die, niet omdat ik altijd onvoorwaardelijk Rusland steun, wel omdat Assad een seculiere dictator is die steeds de rechten van de minderheden garandeerde en extremisten buiten Syrië hield. En ja, het is een dictator en hij regeert met ferme hand, maar dat is in die regio ook noodzakelijk, ik ben ook voorstander van Al-Sisi(hoewel die wel wat meer zou mogen doen om de Palestijnen te helpen en de welvaart te herverdelen). Het is een moeilijke regio, je kunt zeggen van Saddam en Khadafi dat het dictators waren, maar onder hun bestuur waren het welvarende en relatief stabiele landen, met uitzondering van de onnodige oorlog tegen Iran (waar de VS ook weer voor iets tussen zaten ten andere)
Jij verdedigt Rusland en China onvoorwaardelijk omdat ze in het verleden communistische waren, ondanks dat ze vandaag ultra kapitalistisch zijn en het privé bezit koesteren (gelukkig maar, eindelijk voorspoed).

Jij verdedigt ook één van de grootste huidige misdadigers en massamoordenaars op aarde, namelijk Assad.

Tenslotte ben je een onvoorwaardelijke aanhanger van één van de gruwelijkste ideologieën ooit in de geschiedenis van de mensheid, namelijk het communisme (dat niet moet onderdoen voor het nazisme qua misdaden en gruwen).

Hier komen kakken op Westerse democratieën zoals de VS of Israel is echt lachwekkend, komende van jou. Vooral als je gebruik maakt van de vrije meningsuiting in onze Westerse democratieën, ongekend in enig communistische land ooit. Daar had je beter gezwegen, behalve als het was om massamoordenaars alla Mao en Stalin te bejubbelen.
Oud 14 mei 2015, 13:07   #111
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In dat geval hebt U, met de Amerikaanse vlag als avator, helemaal geen autoriteit om met de vinger te wijzen naar wie dan ook. Toch doet U dat.
Idem dito voor jou, met jouw draaiende sikkel, symbool van gruwel, massamoord en misdaden tegen de mensheid op enorm grote schaal.
Oud 14 mei 2015, 13:07   #112
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die vergelijking maak je constant. Wel laten we er dieper op in gaan. Volgens gallup en washington post steunt 82% van de Krim-inwoners de aanhechting bij Rusland. Tibet was altijd deel van China, is een autonome regio en Tibetanen hebben eact dezelfde rechten volgens de grondwet als gelijk welke andere Chinees. Bovendien neemt de welvaart in sneltempo toe.

Laten we nu eens vergelijken met de Palestijnen, ik denk niet dat er één Palestijn de bezetting steunt, ze worden opgesloten in kampen, hebben geen bewegingsvrijheid, worden om de 2 jaar platgebombardeerd, hebben geen enkel recht (Israel kan gewoon hun huizen vernietigen zonder recht op wat dan ook, kolonisten kunnen hen ongestraft het leven zuur maken) en bovendien is de bezetting al vele decennia door de hele wereld veroordeeld. In tegenstelling tot Rusland kreeg Israel nooit sancties opgelegd.
Oud 14 mei 2015, 13:08   #113
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Idem dito voor jou, met jouw draaiende sikkel, symbool van gruwel, massamoord en misdaden tegen de mensheid op enorm grote schaal.
Dat is uw mening, net als mijn mening dat uw avator symbool staat voor eeuwen agressie, onderdrukking, bloedvergieten, imperialisme.
Oud 14 mei 2015, 13:09   #114
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is uw mening, net als mijn mening dat uw avator symbool staat voor eeuwen agressie, onderdrukking, bloedvergieten, imperialisme.
Nee hoor, het is geen 'mening', het zijn feiten.

BTW: jouw lieve vriend Assad heeft zich weer even laten gaan:

Zeker 39 burgers, waaronder 17 kinderen, gedood bij luchtaanvallen Syrië

Laatst gewijzigd door Antoon : 14 mei 2015 om 13:13.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2015, 13:20   #115
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik de Amerikaanse vlag als avatar? Sinds wanneer is de prinsenvlag de Amerikaanse vlag ?
Oud 14 mei 2015, 13:24   #116
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Antoon

Citaat:
Jij verdedigt Rusland en China onvoorwaardelijk omdat ze in het verleden communistische waren, ondanks dat ze vandaag ultra kapitalistisch zijn en het privé bezit koesteren (gelukkig maar, eindelijk voorspoed).
Rusland is kapitalistisch (hoewel heel wat industrieën terug genationaliseerd werden) maar China niet, heb ik U al voldoende duidelijk gemaakt.
Ik verdedig Rusland omdat ik het dikwijls eens ben met de politiek van Rusland, en omdat ik er persoonlijke banden mee heb. Ik zou liever zien dat Rusland terug communistisch werd, maar zelfs zonder communisme is het noodzakelijk dat de "Ruskiy mir", de Russische wereld, terug een unie wordt (daarom niet noodzakelijk opnieuw een land) vergelijkbaar met de EU. Het zijn gewoon dezelfde mensen met diepe culturele, historische en economische banden.
Rusland en China staan ook meestal aan de goede kant, zo verdedigden ze Assad tegen door de VS en Saudi Arabië gesteunde moslim-extremisten, steunen ze landen in Latijns-Amerika die zich willen bevrijden van het Amerikaanse juk, staan ze voor een multipolaire wereld en het vervangen van de dollar door een andere wereldmunt. Het Chinese model is het model bij uitstek om de derde wereld te bevrijden van het neo-kolonialisme.

Citaat:
Jij verdedigt ook één van de grootste huidige misdadigers en massamoordenaars op aarde, namelijk Assad.
Assad doet net hetzelfde als Israel, namelijk wijken bombarderen van waaruit z'n leger beschoten wordt. Assad is enkel een massamoordenaar volgens de propagandamachine van de VS, Qatar, etc.
Hij had ook gewoon kunnen opgeven en het land uitleveren aan IS en Al-Quaida, maar hij deed dat niet. In een oorlog vallen nu eenmaal doden. De Sovjet-Unie had ook kunnen opgeven en zich overgeven aan Hitler, zoals België en Frankrijk deden, maar deed dat niet.
Het is zelfs recent gebleken dat de chemische wapens gebruikt werden door de rebellen, en dat die chemische wapens uit Turkije kwamen, de VS speelde hier weer een bijzonder cynische rol in.

Citaat:
Tenslotte ben je een onvoorwaardelijke aanhanger van één van de gruwelijkste ideologieën ooit in de geschiedenis van de mensheid, namelijk het communisme (dat niet moet onderdoen voor het nazisme qua misdaden en gruwen).
Niet onvoorwaardelijk, ik veroordeel de uitwassen zoals onder Stalin (en uiteraard Khmer Rouge, etc.). Maar het is inderdaad een systeem, indien goed toegepast, dat de extreme ongelijkheid tussen mensen op basis van geld afgeschaft heeft. Daarom natuurlijk dat het communisme nog steeds met zoveel vuur bestreden wordt door de miljardairs die de VS (en ook voor een groot deel Europa) controleren.

Citaat:
Hier komen kakken op Westerse democratieën zoals de VS of Israel is echt lachwekkend, komende van jou.
Ik heb net zo goed het recht Israel en de VS te bekritiseren als jij het recht hebt China of Rusland te bekritiseren, een morele autoriteit ben je evenmin.
Die "westerse democratieën" hebben zelf trouwens ook onnoemelijk veel bloed aan hun handen, zoals in een andere draad reeds aangegeven Churchill was niets anders dan een brutale massamoordenaar, die gifgas inzette tegen burgers.

Citaat:
Vooral als je gebruik maakt van de vrije meningsuiting in onze Westerse democratieën, ongekend in enig communistische land ooit. Daar had je beter gezwegen, behalve als het was om massamoordenaars alla Mao en Stalin te bejubbelen.
Ik kan ook maar echt mijn mening zeggen op een anoniem forum, in de echte wereld zou het m'n carrière schaden en andere negatieve gevolgen hebben. Volledig vrije meningsuiting bestaat nergens.
Oud 14 mei 2015, 13:27   #117
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik de Amerikaanse vlag als avatar? Sinds wanneer is de prinsenvlag de Amerikaanse vlag ?
Ik verwar U en antoon soms, omdat jullie exact dezelfde dingen verkondigen.
Oud 14 mei 2015, 13:29   #118
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Nee hoor, het is geen 'mening', het zijn feiten.

BTW: jouw lieve vriend Assad heeft zich weer even laten gaan:

Zeker 39 burgers, waaronder 17 kinderen, gedood bij luchtaanvallen Syrië
In een oorlog vallen doden, dat is nu eenmaal zo. De Irak-oorlog kostte volgens bepaalde schattingen het leven aan een miljoen Irakezen.
Moeten Bush en Blair nu berecht worden volgens U?
Maar de oorlog die Assad voert is er een van zelfverdediging, tegen extremistische milities die gesteund en gefinancierd worden door het Westen en de Golfstaten.
Oud 14 mei 2015, 13:41   #119
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Ik kan ook maar echt mijn mening zeggen op een anoniem forum, in de echte wereld zou het m'n carrière schaden en andere negatieve gevolgen hebben. Volledig vrije meningsuiting bestaat nergens.
Ah zo, ik dacht dat jij één van die PVDA mannen was, een Kris Merckx of dergelijke. Naar je berichten lijkt dat zo, je schrijft dezelfde BS als wat die losers al jaren verkondigen.
Oud 14 mei 2015, 13:44   #120
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Die vergelijking maak je constant. Wel laten we er dieper op in gaan. Volgens gallup en washington post steunt 82% van de Krim-inwoners de aanhechting bij Rusland.
1) Rusland moet in de eerste plaats met zijn tengels afblijven van het grondgebied van andere landen.
2) Rusland heeft in de Tsaristische tijd de autochtone bevolking vermoord en verdreven en er Russische kolonisten geplaatst.
3) Het referendum voldeed aan geen enkele eis.
4) In Oostenrijk was in het interbellum ook een ruime meerderheid voor een eenwording met Duitsland. Maakt dat de Anschluss minder erg?

Citaat:
Tibet was altijd deel van China, is een autonome regio en Tibetanen hebben eact dezelfde rechten volgens de grondwet als gelijk welke andere Chinees. Bovendien neemt de welvaart in sneltempo toe.
1) Tibet is helemaal niet altijd deel van China geweest en was een de facto onafhankelijk land, voordat de imperialistische communisten binnenvielen.
2) Er zijn 400.000 Tibetanen omgekomen.
3) China is geen democratie.
4) China hanteert een verwerpelijke sinificatingpoltiek. Etnische Han-Chinezen worden geïmporteerd om het gebied te verchinezen. Daardoor is nu een meerderheid van de bevolking etnisch Han-chinees.
5) De mensenrechten in Tibet worden stelselmatig geschonden. 'Op 8 maart 2006 werd een rapport uitgebracht door het Bureau of Democracy, Human Rights, and Labor Affairs dat deel uitmaakt van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken en waarin de mensenrechtensituatie van dat moment werd beschreven. Het rapport schrijft onder meer over beroving van het leven, marteling, omstandigheden in de gevangenissen, willekeurige gevangenneming, politieke gevangenen, recht op een eerlijk proces, godsdienstvrijheid, vrijheid om te reizen, etnische minderheden in China en de bescherming van cultureel erfgoed.'

Citaat:
Laten we nu eens vergelijken met de Palestijnen, ik denk niet dat er één Palestijn de bezetting steunt, ze worden opgesloten in kampen, hebben geen bewegingsvrijheid, worden om de 2 jaar platgebombardeerd, hebben geen enkel recht (Israel kan gewoon hun huizen vernietigen zonder recht op wat dan ook, kolonisten kunnen hen ongestraft het leven zuur maken) en bovendien is de bezetting al vele decennia door de hele wereld veroordeeld. In tegenstelling tot Rusland kreeg Israel nooit sancties opgelegd.
Uit alles blijkt dus dat Israëls nederzettingenbeleid afkeurenswaardig is, maar peanuts is in vergelijking met wat Rusland en China uitspoken.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 14 mei 2015 om 13:48.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be