Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2015, 02:48   #101
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 Bekijk bericht
De grond van Mars bevat alle nodige voedingsstoffen voor planten om te groeien. Dit even tussen haakjes
Alleen is het zo dat de perchloraten het moeilijker maken voor planten, die kunnen echter makkelijk weggespoeld worden door vloeibaar water bijvoorbeeld.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Maddox, het stikstof percentage in Mars atmosfeer is zeer gering -2.7%-, de atmosfosfer is ook nog eens pakweg 100 x dunner als van de aarde. Geen stikstof betekent geen mest als ureum en nog belangrijker eiwit..

Enig idee hoe de nerds a la Musk dit probleem met een 'fabriek' willen tackelen ?
U spreekt uwzelf nogal tegen in deze 2 posts.
In het eerste deel is het geen probleem plantjes te laten groeien met mars-nutrienten, als er maar de rommel uit gewassen wordt.

In het andere deel moet er kunstmest gemaakt worden zonder enige vorm van gemakkelijk bindbare stikstof.

3% stikstof in de ijle marsatmosfeer.
Compresseer de Marslucht en koel die af tot -90, en de restfractie is stikstof en argon. Dit is prima bruikbaar als feedstock om te binden aan waterstof om zo de basis van kunstmest te maken. Oftewel, energie en een stevige installatie om gassen te verwerken.
Ademlucht kan ook gemaakt worden, want CO2 kan opgebroken worden mits , weeral, genoeg energie toe te voeren.
Verhoog het aandeel zuurstof in de ademlucht, en de druk kan verlaagd worden, vervang een belangrijk deel van de stikstof door argon, en er komt meer stikstof vrij om kunstmest te maken.

De "afvalkoolstof" van het CO2 kraken kan gebruikt worden om ijzererts om te zetten in staal, wat een prima bouwmateriaal is in de zuurstofarme atmosfeer.

Kortom, pomp genoeg energie in't project, en het kan werken. Het eerste wat men zou moeten doen is een deftige energiecentrale neer te poten, en neen, da's geen hoopje zonnepanelen...

Maar U moet mij niet geloven hoor. Ik vat snel samen wat ik al jaren lees. Vele grote schrijvers der Sci Fi zijn of waren ingenieur/wetenschapper. Maar om een snelle moderne samenvatting te geven, deze man is 1 van de meer gedreven Marsmannetjes.
Oud 13 oktober 2015, 02:48   #102
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De grond van Mars bevat alle nodige voedingsstoffen voor planten om te groeien. Dit even tussen haakjes
Alleen is het zo dat de perchloraten het moeilijker maken voor planten, die kunnen echter makkelijk weggespoeld worden door vloeibaar water bijvoorbeeld.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Maddox, het stikstof percentage in Mars atmosfeer is zeer gering -2.7%-, de atmosfosfer is ook nog eens pakweg 100 x dunner als van de aarde. Geen stikstof betekent geen mest als ureum en nog belangrijker eiwit..

Enig idee hoe de nerds a la Musk dit probleem met een 'fabriek' willen tackelen ?
In het eerste deel is het geen probleem plantjes te laten groeien met mars-nutrienten, als er maar de rommel uit gewassen wordt.

In het andere deel moet er kunstmest gemaakt worden zonder enige vorm van gemakkelijk bindbare stikstof.

Compresseer de Marslucht en koel die af tot -90, en de restfractie is stikstof en argon. Dit is prima bruikbaar als feedstock om te binden aan waterstof om zo de basis van kunstmest te maken. Oftewel, energie en een stevige installatie om gassen te verwerken.
Ademlucht kan ook gemaakt worden, want CO2 kan opgebroken worden mits , weeral, genoeg energie toe te voeren.
Verhoog het aandeel zuurstof in de ademlucht, en de druk kan verlaagd worden, vervang een belangrijk deel van de stikstof door argon, en er komt meer stikstof vrij om kunstmest te maken.

De "afvalkoolstof" van het CO2 kraken kan gebruikt worden om ijzererts om te zetten in staal, wat een prima bouwmateriaal is in de zuurstofarme atmosfeer.

Kortom, pomp genoeg energie in't project, en het kan werken. Het eerste wat men zou moeten doen is een deftige energiecentrale neer te poten, en neen, da's geen hoopje zonnepanelen...

Maar U moet mij niet geloven hoor. Ik vat snel samen wat ik al jaren lees. Vele grote schrijvers der Sci Fi zijn of waren ingenieur/wetenschapper. Maar om een snelle moderne samenvatting te geven, deze man is 1 van de meer gedreven Marsmannetjes.
Oud 13 oktober 2015, 04:20   #103
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Nice. Nu alleen nog die kernreactoren daar krijgen.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 07:10   #104
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Nice. Nu alleen nog die kernreactoren daar krijgen.
Ook dat is geen probleem hoor.
We moeten gewoon 1 woestijn nabij de evenaar opofferen en een supersize Project Orion bouwen. Voor de lancering wel even wachten op de juiste windrichting. Dan kunnen we de kernreactoren, de atmosfeerverwerkenden fabrieken en een paar 100 mensen in 1 keer vanop aarde naar Mars (of 1 van de manen van Jupiter/Saturnus) lanceren, en daarbovenop de lange termijn radioactive besmetting van moeder Aarde sterk verminderen.
Oud 13 oktober 2015, 07:32   #105
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook dat is geen probleem hoor.
We moeten gewoon 1 woestijn nabij de evenaar opofferen en een supersize Project Orion bouwen. Voor de lancering wel even wachten op de juiste windrichting. Dan kunnen we de kernreactoren, de atmosfeerverwerkenden fabrieken en een paar 100 mensen in 1 keer vanop aarde naar Mars (of 1 van de manen van Jupiter/Saturnus) lanceren, en daarbovenop de lange termijn radioactive besmetting van moeder Aarde sterk verminderen.
Prima. Als het niet anders kan... Saudi Arabië lijkt me de geschikte locatie. Mekka.
HIER
Oud 13 oktober 2015, 07:33   #106
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Prima. Als het niet anders kan... Saudi Arabië lijkt me de geschikte locatie. Mekka.
Nah, ik ben eerder geneigd naar iets onbewoonds te zoeken.
Oud 13 oktober 2015, 07:40   #107
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nah, ik ben eerder geneigd naar iets onbewoonds te zoeken.
SA lijkt me over een woestijn met lage bevolkingsdichtheid te beschikken. Bon. Zoniet de handel vanuit de Stille Oceaan lanceren. Bijna zoals in de good old days.
HIER
Oud 13 oktober 2015, 07:53   #108
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Howland eiland lijkt me een geschikte basis dan.
Oud 13 oktober 2015, 09:56   #109
Irsan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
Bewijs? Foto's? Bronnen? Ook maar iets?
Hier een interview met Laura Eisenhower, achterkleindochter van de voormalige President van de VS.

https://www.youtube.com/watch?v=VlB7bYyfyL4

En hier nog een paar andere getuigen.

https://www.youtube.com/watch?v=BqMt3jT8T6k

Misschien deze clip ook nog eens bovenhalen waarin president Eisenhower ons waarschuwd voor het militaire industrieel complex! Eisenhower was in zijn tijd getuige van de toenemende macht en de black projects. Volgens sommigen had hij ook contact met de aliens.

https://www.youtube.com/watch?v=8y06NSBBRtY

Citaat:
'President Eisenhower sprak drie keer met aliens'

De voormalige president van de Verenigde Staten Dwight D. Eisenhower heeft drie keer een geheime bespreking gehad met buitenaardse wezens. Dit beweert Timothy Good, een voormalig adviseur van het Pentagon, in het BBC-programma Opinionated.
De 34ste president van de VS sprak de aliens in 1954 op de Holloman Air Force base, een afgelegen legerbasis in New Mexico. Eisenhower en enkele hooggeplaatste personen van de FBI communiceerden met de buitenaardse wezens door middel van 'telepathische berichten', aldus Good.

http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/ar...t-aliens.dhtml

Laatst gewijzigd door Irsan : 13 oktober 2015 om 09:57.
Irsan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 10:27   #110
Yog Sothoth
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Irsan Bekijk bericht
Hier een interview met Laura Eisenhower, achterkleindochter van de voormalige President van de VS.

https://www.youtube.com/watch?v=VlB7bYyfyL4

En hier nog een paar andere getuigen.

https://www.youtube.com/watch?v=BqMt3jT8T6k

Misschien deze clip ook nog eens bovenhalen waarin president Eisenhower ons waarschuwd voor het militaire industrieel complex! Eisenhower was in zijn tijd getuige van de toenemende macht en de black projects. Volgens sommigen had hij ook contact met de aliens.

https://www.youtube.com/watch?v=8y06NSBBRtY
Zoals te verwachten, alleen maar woorden, van horen zeggen, getuigenissen, maar niks concreets. Het is altijd hetzelfde liedje! Zo lang het maar zot genoeg is geloven jullie dat blindelings, zonder dat er hard bewijs nodig is, dan volstaat een woord.
Ik heb trouwens dat Eisenhower-mens eens gegoogeld... Man, man, dat zo iemand vrij rondloopt zonder medicatie! Batshit crazy noemen ze zoiets! Dat dit de achterkleindochter is van een president doet er totaal niet toe.

Laatst gewijzigd door Yog Sothoth : 13 oktober 2015 om 10:29. Reden: aanvulling
Yog Sothoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 10:29   #111
Irsan
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals te verwachten, alleen maar woorden, van horen zeggen, getuigenissen, maar niks concreets. Het is altijd hetzelfde liedje! Ik heb trouwens dat Eisenhower-mens eens gegoogeld... Man, man, dat zo iemand vrij rondloopt zonder medicatie! Batshit crazy noemen ze zoiets!
Je vroeg "ook maar iets?". Ik heb je iets gegeven.
Oud 13 oktober 2015, 10:31   #112
Yog Sothoth
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Irsan Bekijk bericht
Je vroeg "ook maar iets?". Ik heb je iets gegeven.
Lang niet voldoende. Wat foto's van die Marskolonie, een beetje uitleg over hoe die teleportatie werkt, de achterliggende principes, zoiets bijvoorbeeld. Jij kent hier blijkbaar iets van, dus kom maar af met je uitleg! En liefst geen youtube-filmpjes van een paar uur. Jij bent hier de expert, dus ik verwacht hier een duidelijke uitleg van jouw.
Yog Sothoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 10:42   #113
Irsan
Banneling

Standaard

Citaat:
Lang niet voldoende. Wat foto's van die Marskolonie, een beetje uitleg over hoe die teleportatie werkt, de achterliggende principes, zoiets bijvoorbeeld. Jij kent hier blijkbaar iets van, dus kom maar af met je uitleg! En liefst geen youtube-filmpjes van een paar uur. Jij bent hier de expert, dus ik verwacht hier een duidelijke uitleg van jouw.
Dan had je dat maar direct moeten zeggen Het is te laat nu.
Oud 14 oktober 2015, 18:07   #114
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Doe die BALK eens uit je oog.

Samenzweringen hebben altijd al bestaan, en de meeste kwamen uit, niemand hoeft daarvoor fake te roepen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Operatie_Gladio
Vermeende complotten hebben ook altijd bestaan , zaken die geen complot zijn maar wel zo worden gezien door sommigen.
Het bestaan van complotten zegt nog niets over het waarheidsgehalte van bepaalde complottheorieën.
Citaat:
Ook een dictatuur is een samenzwering, er zijn er nog genoeg.
Het volk dat onder een dictaturiale regering lijdt zijn dan de complotaanhangers die fake fake roepen.
Dictaturen maken niet bepaald een geheim van wat ze doen.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 18:25   #115
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Iemand al wat meer nieuws over de dwergplaneet Ceres?
Oud 14 oktober 2015, 23:45   #116
Frank51
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Iemand al wat meer nieuws over de dwergplaneet Ceres?
Ik heb eventueel een verklaring voor het mysterieuze licht die gezien werd.
Als het aan de polen is, is de kans zeer groot dat je het licht ziet vanuit de inwendige zon die door openingen naar buiten komen. Zoals Jupiter dit ook heeft. Dus Ceres kan leven bevatten aan de binnenkant van de planeet (lang verhaal maar het principe "holle planeet - inwendig leven" bestaat gewoon, bewijzen genoeg)

Indien deze plek niet aan de geografische pool ligt, zal dit eerder reflectie van de zon zijn op een zout- of ijsvlakte..
Frank51 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 08:01   #117
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Doe die BALK eens uit je oog.

Samenzweringen hebben altijd al bestaan, en de meeste kwamen uit, niemand hoeft daarvoor fake te roepen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Operatie_Gladio

Ook een dictatuur is een samenzwering, er zijn er nog genoeg.
Het volk dat onder een dictaturiale regering lijdt zijn dan de complotaanhangers die fake fake roepen.
Dat zijn niet direct dingen die ik "samenzweringen" zou noemen. Voor mij zijn samenzweringen zaken die uniform beweerd en geloofd worden door grote delen van de bevolking, en die pertinent onjuist zijn, en georganiseerd door een kleine club samenzweerders in achterkamertjes met de bedoeling aan een "wereldmanipulatie" te doen in het voordeel van hun snode plannen.

Er zijn natuurlijk veel foute dingen die algemeen beweerd en geloofd worden, maar die vinden naar mijn bescheiden mening meestal niet hun oorsprong in de organisatie van een klein aantal dikke sigaren rokende heren in een achterkamertje.

Er zijn volgens mij niet veel echte samenzweringen.

Er zijn wel "emergent fenomenen" die goed lijken op een samenzwering, maar die niet komen van een clubje heren in een achterkamertje, maar wel door verschillende onafhankelijke kleine bijdragen van veel beslissers in de keten, voor wie het elk, om onafhankelijke redenen, goed uitkwam.
Maw, niemand heeft de samenzwering beslist, maar ze ontstaat gewoon door het cumulatieve en onafhankelijke werk van verschillende beslissers.
Fiktief voorbeeld: een gek die toevallig van Marokkaanse afkomst is, schiet zijn buur dood die een journalist blijkt te zijn, over een ruzie betreffende hun haag.
1) het komt de minister van binnenlandse zaken goed uit om te stellen dat het een terreurdaad is, want zo krijgt hij een extra argument om een of andere wet tegen terreurbestrijding, die hem toelaat om de politieke concurrentie af te luisteren zonder rechtersbevel, door te duwen
2) het komt de journalisten goed uit om de dood van hun collega wat extra in de verf kunnen te zetten
3) het komt een zeker terroristennetwerk goed uit dat er weer een terreurdaad werd gepleegd
4)het komt de onderzoeksrechter goed uit om te zeggen dat hij denkt dat het vermoedelijk een terreurdaad is, want zo krijgt hij meer middelen en belang, en dat is goed voor zijn carriere
5) Het komt die dader zijn familie goed uit, om kunnen te zeggen dat hij geen gek was, maar iemand die "onder de slechte invloed gevallen was".
6) ...

Al dat maakt dat velen in de rij "samenzweren" om van die waandaad een terreur aanslag te maken. Maar ze zijn nooit samengekomen in een kamertje om dat af te spreken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 oktober 2015 om 08:03.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 08:32   #118
Frank51
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat zijn niet direct dingen die ik "samenzweringen" zou noemen. Voor mij zijn samenzweringen zaken die uniform beweerd en geloofd worden door grote delen van de bevolking, en die pertinent onjuist zijn, en georganiseerd door een kleine club samenzweerders in achterkamertjes met de bedoeling aan een "wereldmanipulatie" te doen in het voordeel van hun snode plannen.

Er zijn natuurlijk veel foute dingen die algemeen beweerd en geloofd worden, maar die vinden naar mijn bescheiden mening meestal niet hun oorsprong in de organisatie van een klein aantal dikke sigaren rokende heren in een achterkamertje.

Er zijn volgens mij niet veel echte samenzweringen.

.
Dat is dan wel ultranaïef.
9/11, moord op kennedy, global warming...
Dat zijn serieuze complotten
Al is die laatste mss een erge vorm van onkunde.
Je zult zien dat we weer naar een mini ijstijd gaan.
Zonnevlekcurve toont een kleine piek. Als dit doorgaat krijgen we weer toestanden zoals 1816. Ik hoop met harte dat ik verkeerd ben. Ik wil opwarming maar we moeten eerlijk blijven
Oud 15 oktober 2015, 11:06   #119
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
(lang verhaal maar het principe "holle planeet - inwendig leven" bestaat gewoon, bewijzen genoeg)

Bewijzen genoeg? Ok. Laat zien.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 22:27   #120
Frank51
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Bewijzen genoeg? Ok. Laat zien.
Polaire vortices, polaire openingen, Jupiter Cassini video + censuur nasa, Emerald tabletten van Thoth, Ica Stones, Nazi connectie + operation Highjump + onderschepping U-boten + nazi inner maps + brieven, permanente aurora's + inwendige zon, Olaf Janssen, esoterie, Expanding earth (niet te vergeten), Scandinavische legendes (Asgaard), Tibetaanse legende (Agartha) + vele andere, enz enz.. ik vergeet er nog

Stof genoeg, geen tijd om alles uit te leggen, zie http://users.telenet.be/wetenschapsforum/

Ik wil alvast 1 iets delen, Ica stones:

99% zeker een kaart van de binnenkant van een holle planeet, waarschijnlijk de Aarde

Laatst gewijzigd door Frank51 : 15 oktober 2015 om 22:28.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be