Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moeten Frans-Vlaanderen, Vlaanderen en Nederland één Regio worden en Brussel een Vrijstaat?
Ja 9 45,00%
Nee 11 55,00%
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2003, 21:51   #101
ToffeKnol
Burger

ToffeKnol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Ik heb er toch duidelijk boven gezet: alle cijfers zijn percentages van de TOTALE bevolking.
In het geval van Rotterdam is het dus: 40,0% van de TOTALE bevolking zijn allochtonen, 30,5% van de TOTALE bevolking niet-westerse allochtonen en 11,9% van de TOTALE bevolking Turken en Marokkanen.
Duidelijk. Sorry, van hard hout zaagt men planken.
Oud 10 maart 2003, 21:56   #102
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Van de religie zijn alleen landelijke cijfers bekend. Op 1 januari 2002 waren er 886.000 moslims in Nederland, of 5,5% van de bevolking. Jaarlijks groeit het aantal met ruim 40.000.

Er zijn 309.000 moslims uit Turkije en 275.000 uit Marokko, samen dus 584.000.
De overige 302.000 komen uit allerlei verschillende landen: 40.000 uit Irak, 31.000 uit Afghanistan, 31.000 uit Suriname, 29.000 uit Somalië, 26.000 uit Iran, 104.000 uit andere landen, 40.000 uit westerse landen (voornamelijk Indonesië uiteraard).

Als je het percentage moslims in A'dam of Rotterdam wil uitrekenen, kun je dus bij het percentage Turken en Marokkanen (landelijk 2/3 van alle moslims) gemiddeld nog de helft optellen. Voor A'dam wordt het dan (ruim genomen) 18,5% moslims, voor Rotterdam 17,5%, voor Den Haag 15,5% en voor Utrecht 20%.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2003, 22:11   #103
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vooropgesteld, de definitie van een allochtoon: iemand die zelf, of waarvan minstens een van beide ouders niet in Nederland is geboren. Mensen van een of twee autochtone Nederlandse ouders die toevallig in het buitenland zijn geboren (bijv. op vakantie) worden niet bij de allochtonen gerekend.

Westerse allochtonen zijn allochtonen uit Europa, Noord-Amerika, Oceanië, Indonesië (Nederlands-Indië) en Japan.
Niet-westerse allochtonen zijn allochtonen uit Afrika, Azië (m.u.v. Indonesië en Japan) en Latijns-Amerika. Ook Surinamers en Antillianen worden hierbij gerekend.

De Chinezen worden dus inderdaad bij de niet-westerse allochtonen gerekend, Kongolezen hebben we in Nederland niet of nauwelijks maar zouden daar ook bij horen.
Vinden de Surinamers dat leuk dat ze als niet-westers beschouwd worden door de Hollanders en de Indonesiërs wel? (Indonesië is dacht ik het grootste moslimland ter wereld).

Die indeling is maw puur arbitrair.

Of nu hebben we ook eens een blik gekregen op wat in Noord-Nederland politiek correct is.

In ieder geval : bij een hereniging van de Nederlanden zou het aantal allochtonen drastisch dalen!

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2003, 22:39   #104
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Vinden de Surinamers dat leuk dat ze als niet-westers beschouwd worden door de Hollanders en de Indonesiërs wel? (Indonesië is dacht ik het grootste moslimland ter wereld).
De Indonesiërs zouden normaal gesproken natuurlijk ook als niet-westers beschouwd worden, ware het niet dat er uit Nederlands-Indië veel ex-kolonisten komen. Deze groep is in feite natuurlijk westers. Er is dus om sociaal-economische redenen besloten Indonesië als westers te classificeren. Ik schreef hierboven bijv. dat er 40.000 westerse moslims in Nederland wonen, terwijl de groep Indonesiërs ruim 400.000 mensen omvat. De moslims vormen dus een minderheid van 10% van alle Nederlandse Indonesiërs! Vergeet niet, dat er in Nederland ook veel Molukkers wonen, vaak oud-militairen in het Koninklijk Nederlandsch-Indisch Leger (KNIL) en leden van de Molukse regering in ballingschap. Deze Molukkers zijn overwegend (90%) christelijk, de Molukken zelf zijn voor 50% christelijk (dit percentage is vanwege door de Indonesische overheid opgezette transmigratie vanuit de dichtbevolkte moslimeilanden zo laag). Denk dus niet dat alle Indonesiërs moslims zijn!

Citaat:
In ieder geval : bij een hereniging van de Nederlanden zou het aantal allochtonen drastisch dalen!

Omdat er in Vlaanderen helemaal geen statistieken over worden bijgehouden?
Oud 10 maart 2003, 23:03   #105
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Omdat er in Vlaanderen helemaal geen statistieken over worden bijgehouden?
Maar neeje, omdat nu de Hollanders en halve Hollanders in België en de Belgen en halve Belgen in Holland blijkbaar als 'allochtonen' worden aanzien. En dat zijn er toch een niet onaanzienlijk aantal als ik het goed heb.

Ik dacht dat dit bij het Verenigen van de Nederlanden toch niet meer zo zou zijn, of wel soms?

Oud 10 maart 2003, 23:12   #106
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ToffeKnol
Citaat:
Amsterdam: 44,4% allochtonen, 31,1% niet-westerse allochtonen, 12,1% Turken en Marokkanen samen.

Rotterdam: 40,0% allochtonen, 30,5% niet-westerse allochtonen, 11,9% Turken en Marokkanen.

Den Haag: 40,1% allochtonen, 27,9% niet-westerse allochtonen, 10,3% Turken en Marokkanen.

Utrecht: 29,8% allochtonen, 19,9% niet-westerse allochtonen, 13,3% Turken en Marokkanen.
Het ware misschien duidelijker geweest als u had aangegeven dat de percentages op de tweede en de derde plaats percentages zijn van het cijfer dat u eerst geeft. Of vergis ik me? Want anders kan het niet: 30,5 + 11,9 is méér dan 40,1 bijvoorbeeld.
Een turk en een marokaan (uw 11.9 percent), tellen ook mee voor de 30.5 niet westerse allochtonen.
Deze getallen voor de Turken en Marokkanen komen overeen met de situatie in bvb. Antwerpen. Voor Brussel moet je deze percentages minstens met twee vermenigvuldigen.

In Antwerpen wonen er als ik goed reken al meer moslims dan het aantal Indonesische moslims in heel Nederland? (Antwerpen telt ongeveer evenveel mensen als Rotterdam).
Oud 11 maart 2003, 10:52   #107
Napoleon
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door List
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NBV

Een Regering voor Een Volk!
BELGIË, BELGIË BOVEN ALLES!
Ik ben voor een onafhankelijk vlaanderen met brussel als hoofdstad ,zeeuws vlaanderen en frans vlaanderen terug bij ons!
En nederland als belangerijkste bondgenoot om het nederlands(vlaams) te behouden!
Samen gaan wil ik niet ,doch wel samenwerken aan dingen die voor ons beiden belangerijk zijn.
Daarin zijn we dan sterker.
De Fransen en Duitsers zullen ferm lachen om onze verdeeldheid. En gelijk hebben ze!
Een regering voor Een Volk ...Vlaanderen Onafhankelijk .
bah diene kwezel gelooft dat België Een volk bevat baahahaha ...die is ook blijven steken in zijn Hippie jaren .

The general idea is to make the other sucker die for his country .
Napoleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2003, 11:42   #108
Dimitri

Standaard

Citaat:
Maar neeje, omdat nu de Hollanders en halve Hollanders in België en de Belgen en halve Belgen in Holland blijkbaar als 'allochtonen' worden aanzien. En dat zijn er toch een niet onaanzienlijk aantal als ik het goed heb.

Ik dacht dat dit bij het Verenigen van de Nederlanden toch niet meer zo zou zijn, of wel soms?

Oh, tuurlijk! Dom van me!

Citaat:
Deze getallen voor de Turken en Marokkanen komen overeen met de situatie in bvb. Antwerpen. Voor Brussel moet je deze percentages minstens met twee vermenigvuldigen.

In Antwerpen wonen er als ik goed reken al meer moslims dan het aantal Indonesische moslims in heel Nederland? (Antwerpen telt ongeveer evenveel mensen als Rotterdam).
Ik ken de cijfers voor Antwerpen niet, natuurlijk. Maar zoals al uitgelegd is het niet zo heel moeilijk boven het aantal Indonesische moslims uit te komen.
Oud 11 maart 2003, 12:38   #109
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
[ Straks ga je nog beweren dat de Flamenco een Vlaamse dans is.

Vlaanderen72:Neen pipo dat nu ook niet.

Of misschien iets parallellistischer: dat Deutschland er is von der Maas bis aan die Memel...
Eerst engels nu wat duits ,vooruit nu nog wat vlaams se en 't komt nog goed met jou!
Tja, feit dat u naast de kwestie antwoordt geeft duidelijk weer dat u in de hoek zit...
Tuuuuuuuuuurlijk en de flamenco heeft er veel mee te maken nietwaar!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2003, 17:56   #110
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Brussel is slechts een 'randgeval'. Ten zuiden van Brussel is er immers ook geen Vlaamse corridor tussen Halle en Leuven. Enkel wat buitenwijken en vooral het Zoniënwoud liggen daar. Brussel ligt dus aan de rand van de Verenigde Nederlanden en kan perfect uitgestoten worden zonder problemen.
Waarom willen zoveel Vlamingen nou toch zo graag van hun hoofdstad af? Ik begin de visie van die jongen van het KVHV die naar de BUB wilde overstappen steeds beter te begrijpen. Er wonen wel 200.000 Nederlandstaligen in het gebied dat u als vrijstaat wilt uitroepen, ik denk dat die toch niet bepaald zitten te wachten op een algehele uitverkoop. Net zomin als de inwoners van les Flandres zitten te wachten op aansluiting bij Nederlandstalig Vlaanderen.
Waarom zijn er nog zoveel Vlamingen die niet van Brussel afwillen? Dit zou een betere vraag zijn.

Brussel is hetgene wat Vlaanderen aan België gekluisterd houdt. Zodra Vlaanderen beslist om Brussel los te laten valt België op staande voet uiteen.

Brussel is hét symbool van België, is eigenlijk België.

De Franstaligen in Brussel beschouwen Brussel als een ideale uitvalsbasis om vandaaruit, naar goede Belgische traditie, de omstreken steeds verder te verfransen. De zgn. "olievlek". De reden ook van het ontstaan van het Vlaams Blok. Hugo Schiltz van de partij "Gedaan met Geven en Toegeven" vond immers dat het nodig was om de voorrechten van de Franstaligen in de 'faciliteitengemeenten' rond Brussel te betonneren in de grondwet.

Voorts zorgen de rijke en arrogante Franstaligen en Eurocraten die zich in de Brusselse rand vestigen ervoor dat de immobiliënprijzen enorm stijgen. Voor gewone autochtone Vlamingen is een woning in de Brusselse rand niet meer betaalbaar. De Vlaming wordt du verdrongen uit zijn dorp, zelfs als dat niet in Brussel ligt.

Het vervlaamsen van Frans-Vlaanderen zal trouwens veel gemakkelijker gaan dan het vervlaamsen van Brussel, dat binnen twee generaties voor meer dan de helft uit moslims zal bestaan.

Als de Vlamingen verstandig zijn laten ze Brussel vallen. En België spat zo uit elkaar.

Oud 11 maart 2003, 18:32   #111
Dimitri

Standaard

Als ik uw redenatie volg, trekt Vlaanderen zich binnenkort ook uit (delen van) Vlaams-Brabant terug omdat er teveel Franstaligen wonen, uit de grensstreek met Nederland omdat er teveel Nederlanders wonen, en 'als er niets wordt gedaan' over een tijdje ook uit Antwerpen en andere grote steden omdat dat ook al moslimsteden zijn geworden. Straks is Vlaanderen niets meer dan verstedelijkt plattelandsgebied, is dat dan de bedoeling? Het lijkt erop dat er sinds 1302 veel veranderd is dan, als de Vlaming van tegenwoordig bij het zien van iemand die hij niet kent meteen hard wegrent en zich opsluit in zijn eigen gebiedje...

Het zou wel een unicum zijn, het eerste land in de geschiedenis dat zijn hoofdstad gratis weggeeft...
Oud 11 maart 2003, 18:45   #112
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik uw redenatie volg, trekt Vlaanderen zich binnenkort ook uit (delen van) Vlaams-Brabant terug omdat er teveel Franstaligen wonen, uit de grensstreek met Nederland omdat er teveel Nederlanders wonen, en 'als er niets wordt gedaan' over een tijdje ook uit Antwerpen en andere grote steden omdat dat ook al moslimsteden zijn geworden. Straks is Vlaanderen niets meer dan verstedelijkt plattelandsgebied, is dat dan de bedoeling? Het lijkt erop dat er sinds 1302 veel veranderd is dan, als de Vlaming van tegenwoordig bij het zien van iemand die hij niet kent meteen hard wegrent en zich opsluit in zijn eigen gebiedje...

Het zou wel een unicum zijn, het eerste land in de geschiedenis dat zijn hoofdstad gratis weggeeft...
Het is duidelijk dat gij een Hollander zijt en geen Belg!

Dat het Vlaams Blok zo groot is in Antwerpen - 1 op 3 stemt er op - komt omdat Antwerpen zo'n traditie van Metropool zijn heeft.

We kunnen hier perfect vergelijken met alle volkskes van over de hele aarde en we hebben er onze conclusies uit getrokken.

8)
Oud 11 maart 2003, 20:57   #113
Napoleon
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Brussel is slechts een 'randgeval'. Ten zuiden van Brussel is er immers ook geen Vlaamse corridor tussen Halle en Leuven. Enkel wat buitenwijken en vooral het Zoniënwoud liggen daar. Brussel ligt dus aan de rand van de Verenigde Nederlanden en kan perfect uitgestoten worden zonder problemen.
Waarom willen zoveel Vlamingen nou toch zo graag van hun hoofdstad af? Ik begin de visie van die jongen van het KVHV die naar de BUB wilde overstappen steeds beter te begrijpen. Er wonen wel 200.000 Nederlandstaligen in het gebied dat u als vrijstaat wilt uitroepen, ik denk dat die toch niet bepaald zitten te wachten op een algehele uitverkoop. Net zomin als de inwoners van les Flandres zitten te wachten op aansluiting bij Nederlandstalig Vlaanderen.
Waarom zijn er nog zoveel Vlamingen die niet van Brussel afwillen? Dit zou een betere vraag zijn.

Brussel is hetgene wat Vlaanderen aan België gekluisterd houdt. Zodra Vlaanderen beslist om Brussel los te laten valt België op staande voet uiteen.

De Franstaligen in Brussel beschouwen Brussel als een ideale uitvalsbasis om vandaaruit, naar goede Belgische traditie, de omstreken steeds verder te verfransen. De zgn. "olievlek". De reden ook van het ontstaan van het Vlaams Blok. Hugo Schiltz van de partij "Gedaan met Geven en Toegeven" vond immers dat het nodig was om de voorrechten van de Franstaligen in de 'faciliteitengemeenten' rond Brussel te betonneren in de grondwet.

Voorts zorgen de rijke en arrogante Franstaligen en Eurocraten die zich in de Brusselse rand vestigen ervoor dat de immobiliënprijzen enorm stijgen. Voor gewone autochtone Vlamingen is een woning in de Brusselse rand niet meer betaalbaar. De Vlaming wordt du verdrongen uit zijn dorp, zelfs als dat niet in Brussel ligt.

Het vervlaamsen van Frans-Vlaanderen zal trouwens veel gemakkelijker gaan dan het vervlaamsen van Brussel, dat binnen twee generaties voor meer dan de helft uit moslims zal bestaan.

Als de Vlamingen verstandig zijn laten ze Brussel vallen. En België spat zo uit elkaar.

Volgend op uw redenering van de olievlek trek ik een andere conclusie .
De olievlek is ontstaan vanuit Brussel door de verfransing van Brussel , indien U dit toelaat dan moet U de gehele rand rond Brussel laten vallen.
Indien U Brussel meeneemt (zoals het hoort !) en uw vervlaamsingspolitiek doorvoert dan wordt de olievlek vanuit haar bron bestreden .
En dan er gaan meer Moslems zijn ..uit de logica concludeer ik dat men delen van Gent , Antwerpen , Mechelen en Limburg moeten opgeven door hoge concentraties van allochtonen (al dan niet in bepaalde wijken .)
Brussel moet en zal erbij zijn zonodig shotten we iedereen buiten .

Oud 11 maart 2003, 21:41   #114
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Napoleon
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Volgend op uw redenering van de olievlek trek ik een andere conclusie .
De olievlek is ontstaan vanuit Brussel door de verfransing van Brussel , indien U dit toelaat dan moet U de gehele rand rond Brussel laten vallen.
Indien U Brussel meeneemt (zoals het hoort !) en uw vervlaamsingspolitiek doorvoert dan wordt de olievlek vanuit haar bron bestreden .
En dan er gaan meer Moslems zijn ..uit de logica concludeer ik dat men delen van Gent , Antwerpen , Mechelen en Limburg moeten opgeven door hoge concentraties van allochtonen (al dan niet in bepaalde wijken .)
Brussel moet en zal erbij zijn zonodig shotten we iedereen buiten .

Door een ondubbelzinnige lijn te trekken door het landschap ontnemen we de Franskiljons hun droom om ooit nog verder op te rukken dan het asfalt van de Brusselse Ring. Eens buiten de Brusselse Ring moeten we geen compromissen meer sluiten en kunnen we keihard optreden tegen al wat ruikt naar arrogant Franstalig cultuurimperialisme.

Gedaan met de madammekes Spaak en dat andere hautain Franskiljons crapuul.

Brussel gijzelt de rest van Vlaanderen door ons aan Wallonië vast te klinken.

Wat is er trouwens nog Vlaams aan een stad die binnen twee generaties meer muzelmannen telt dan alle andere inwoners ervan samen, andere nationaliteiten inbegrepen?

Wat Antwerpen betreft, daar zal je het laatste nog niet gezien hebben hoor.

Nu zijn het nog de moslims die de autochtone wijken in gruzelementen slaan. Maar dat zal niet lang meer eenrichtingsverkeer blijven.

Zeker niet met iemand die de zaak zo goed vooruit helpt als den Abou.

Oud 11 maart 2003, 21:48   #115
Napoleon
Burger

Standaard

Citaat:

Door een ondubbelzinnige lijn te trekken door het landschap ontnemen we de Franskiljons hun droom om ooit nog verder op te rukken dan het asfalt van de Brusselse Ring. Eens buiten de Brusselse Ring moeten we geen compromissen meer sluiten en kunnen we keihard optreden tegen al wat ruikt naar arrogant Franstalig cultuurimperialisme.

Gedaan met de madammekes Spaak en dat andere hautain Franskiljons crapuul.

Brussel gijzelt de rest van Vlaanderen door ons aan Wallonië vast te klinken.

Wat is er trouwens nog Vlaams aan een stad die binnen twee generaties meer muzelmannen telt dan alle andere inwoners ervan samen, andere nationaliteiten inbegrepen?

Wat Antwerpen betreft, daar zal je het laatste nog niet gezien hebben hoor.

Nu zijn het nog de moslims die de autochtone wijken in gruzelementen slaan. Maar dat zal niet lang meer eenrichtingsverkeer blijven.

Zeker niet met iemand die de zaak zo goed vooruit helpt als den Abou.

Wat er nog Vlaams aan is : de geschiedenis ...alsook 50% van de werkende bevolking .
Brussel is ook symbolisch belangerijk .
De Ring ligt op amper 3 Km van bij mij ...dit zou betekenen dat U de Vlamingen binnen de ring op offert alsook degene in Brussel (gewest).
Het Brussels gewest is er gekomen door het vooroverbuigen van Verraders en door de Franskjions ..njet en nog eens njet .
Den Abou shot ik buiten assem zich niet integreert .
Brussel moet erbij .
En als ge nog njet zegt geef mij dan een troepenmacht van 5000 man KZAL BRUSSEL ZELF INLIJVEN dedju.

Oud 11 maart 2003, 22:01   #116
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Hela maat!

Handen af van onzen Abou!

Pas als hij zijn werk in Antwerpen heeft afgemaakt moogt ge hem hebben.

Oud 11 maart 2003, 22:02   #117
Napoleon
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:
Hela maat!

Heeft em dan Werk gevonden ?

Oud 11 maart 2003, 22:05   #118
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hela maat!

Heeft em dan Werk gevonden ?
Hij staat op de loonlijst van het Vlaams Blok.

Maar hou het stil.

Oud 11 maart 2003, 22:07   #119
Napoleon
Burger

Standaard

Citaat:

Hij staat op de loonlijst van het Vlaams Blok.

Maar hou het stil.

Aaaaaaah daar komt die belastingsverlaging dan vandaan , ene minder te fincieren

Oud 12 maart 2003, 22:08   #120
Dimitri

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk dat gij een Hollander zijt en geen Belg!

Dat het Vlaams Blok zo groot is in Antwerpen - 1 op 3 stemt er op - komt omdat Antwerpen zo'n traditie van Metropool zijn heeft.

We kunnen hier perfect vergelijken met alle volkskes van over de hele aarde en we hebben er onze conclusies uit getrokken.

8)
Die conclusie is blijkbaar niet 'we moeten het probleem oplossen' maar 'we moeten maken dat we wegkomen'...
Klagen is natuurlijk veel makkelijker!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be