![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is pas nog iemand los gegaan in een abortuskliniek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overigens zou het goed zijn als wij in het westen meer de mentaliteit van Libanese/Syrische shia,s en/of Syrische orthodoxe, christenen krijgen.
Hun haat jegens de jihadi salafisten zijn fascinerend. Laatst gewijzigd door Nietzsche : 29 november 2015 om 22:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
En nogmaals, in de VS. Nieuw-atheïsten hier moeten zo bijna gaan aanvaarden dat de grote boeman "het christendom" irrelevant geworden is in West-Europa. Wat er nog van overschiet is grotendeels katholiek, en die hebben tegenwoordig vrijwel geen politieke macht en plegen geen geweld. Ze zouden hun pijlen beter naar de volgende onverdraagzame monotheïstische cultus richten.
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moslims zijn gelovigen. Christenen zijn gelovigen.
De moslims zitten zeer vaak nog in een discours van een paar eeuwen terug. Westerse christenen niet meer. Maar wantrouw ze: het blijven gelovigen. Zodra hun kansen zouden keren, worden ze net gelijk moslims. Dan denken ze dat alles toegelaten is, zelfs opgedragen is door hogerhand, om iedereen te bekeren. En om al wat duivels is, (hardnekkig ongelovig) te verbranden, te folteren enz. Voor Westerse christenen zal dat inderdaad niet op 1, 2, 3 gebeuren, maar helaas zullen we toch niet verder dan 4 moeten tellen, en 't zal ook van dattum zijn. Op dat gebied zijn bijbel en koran in eenzelfde soort van taal geschreven. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, iedereen uitnodigen tot bekering. Dat vraagt Jezus. De rest kan ik nergens uit het evangelie of de andere NT-boeken halen. Dus neen, wat u schrijft is voor het overige voor christenen niet toegelaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ik wantrouw atheïsten. Die kunnen onmogelijk een moreel leven leiden, trolololol.
Citaat:
![]() Nog van die belachelijk onwaarschijnlijke scenario's?
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben geen atheïst en al helemaal geen "nieuw atheïst" (wie of wat dat ook zijn). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Europees Commissaris
|
![]() Atheïsten die gif spuwen als ze de woorden god of religie nog maar in context zien. Atheïsten wiens anti-religiositeit vrijwel hun zingeving en bestaansreden (religie?) is.
Meestal veel meer uitgesproken tegen het christendom, omdat dat veel veiliger is om te bekritiseren en geen echte bedreiging vormt, dan religiën die een veel grotere bedreiging voor vrijheid en vooruitgang vormen. Origineerde in de VS, en vooral vrij dwaas bij nieuw-atheïsten in West-Europa, die zich gedwongen voelen als Don Quichotte vooral tegen de invloed van evangelistische christendom ten strijde te trekken, een invloed die zeer reëel is in de VS, maar onbestaande hier. Valt te verklaren door het feit dat hun opkomst gepaard ging met die van het Internet en ze nu zitten te ragen achter hun computer om beslissingen die één of ander zevende knoopsgat in een redneck staat in de VS doorvoert doch geen enkele weerslag hebben op ons leven. Beperken zich vaak tot het bekampen van de literalistische windmolen met memes van black science guy, en hebben maar weinig genuanceerde kritiek op religie. Ik denk niet dat ik voorbeelden van dit forum bij naam hoef te noemen om te weten over wie het zo al gaat. Ik zeg ook niet dat jij een atheïst bent.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 29 november 2015 om 23:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Los van het feit wat ik als christen hierover denk, vind ik dat getuigen van een laffe houding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |