Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2016, 17:33   #101
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Dus wat zegt ge nu? Een gestemde en gepubliceerde wet is geen wet omdat het nog zou kunnen zijn dat het GH die later nog vernietigt? Wees ernstig.
Even terug focussen Nyquist. We waren op zoek naar realisaties van benneke weyts. Jij zegt dat het zijn realisatie is dat oosterweel goedgekeurd is en in de begroting 2017 komt. Ten eerste is het de politieke verdienste van bourgeois dat dit gebeurde, hij sleurde het erdoor en zeker niet die minus van een weyts. En anderzijds maakt de rechtsgang de start onmogelijk totdat er een uitspraak is. Er is hier helemaal geen gestemde wet, maar wel een reeks administratieve beslissingen.
De dag dat benneke de bouw van de eerste fase echt aanzet, dan mag hij dat als realisatie op zijn conto zetten. Voorlopig heeft hij niets gedaan.

Citaat:
En de regels rond hoe dat juist in de Vlaamse begroting moet worden opgenomen is al helemaal niet relevant.
Dat denk jij. Als het bedrag integraal in de begroting van 2017 zou moeten opgenomen worden weet je even goed als ik dat oosterweel er simpelweg niet zal komen. Dit element is cruciaal.

Citaat:
Alweer mis. De zesde staatshervorming stamt reeds uit 2011. Tot nu toe ging het 'Vlaams' boetegeld naar de algemene middelen, Weyts heeft daar een begrotingsfonds voor opgericht.
Licht je wat beter in. De politiezones haalden in 2014 8,4% van hun werkingsmiddelen ten bedrage van 93,7 mio euro uit het federale verkeersveiligheidsfonds. Die verdeelden de totale pot volgens een bij wet in 2009 vastgelegde verdeelsleutel.
Het enige wat benneke gedaan heeft is de meeropbrengst van boetes
plus (= nieuw) de inkomsten uit keuringscentra laten kanaliseren naar zijn fameuze fondske. Het gros van de middelen voor veiligheid in de politiezones komt nog altijd uit het federale verkeersveiligheidsfonds. Zijn eigen fondske beschikte in 2015 over 3 mio euro, peanuts dus. Maar benneke is er heeel trots op. Waarom ? Omdat het hem helpt om de burger wijs te maken dat zijn excessieve repressie door te flitsen op elke hoek van de straat niet alleen de veiligheid verhoogt, maar ook nog centen opbrengt voor vlaenderen.

Citaat:
Dat dat fonds, net zoals het federale boetefonds, ingezet wordt voor verkeersveiligheid lijkt mij daar niet aan af te doen.

Citaat:
Ik heb er geen flauw idee van, jongen. Ik veronderstel dat er een goede hoeveelheid studie, voorbereidend werk en aanbesteding bij komt kijken.
Goed, jongen, zoals ik al dacht geraak je niet verder dan de slogan van de aankondiging, maar weet er verder ook niets over. Pure aankondiging dus, weeral niks realisatie.

Citaat:
Dat maak jij ervan. Ik vind het financieel boven water houden van een transportmaatschappij inderdaad een doelstelling. In vergelijking met de buurlanden rijden seniors hier nog steeds zeer goedkoop.
Maak je vooral geen zorgen over de financiële gezondheid van de Lijn, die is in orde. En is nooit in gevaar geweest door die gratis abonnementen voor senioren. Dat moest enkel weg om politieke redenen, omdat het een beleidsbeslissing van een sos was. Een politieke afrekening hoort bij het spel, maar ga dat aub niet valselijk gaan voorstellen als een realisatie van een mobiliteitsminister. Hij haalt hier enkel maar de mobiliteit mee naar beneden en werkt zijn eigen doelstellingen tegen.

Citaat:
Overdreven snelheid en pakkans zijn wel degelijk factoren in de verkeersveiligheid. Het is niet omdat u het niet goed vindt dat het niet meetelt als realisatie.
Het brengt veel centjes op voor zijn nieuwe speeltje : zijn vlaemsch verkeersveiligheidsfonds. Resultaten van verkeersveiligheid kun je meten : aantal doden per jaar. Onder het regnum van benneke is dat aantal gestegen tot 400 per jaar. Een epic fail voorstellen als realisatie ?

Citaat:
Sure. Dat is dan ook geen nieuw inzicht, dat het foutloopt aan de afritten. Een goed initiatief om dat verder uit te bouwen.
Als hij er tegen volgend jaar misschien enkele effectief uitvoerde, dan zal ik hem daarvoor feliciteren. Wat goed is, is goed.

Citaat:
Dus, zelfs met uw onredelijke standaarden blijft de bewering dat ik geen enkele beleidsdaad zou kunnen terugvinden gefalsifieerd.
Ja, ga nog wat gloriëren omdat je één realisatie kon hardmaken behalve een hoop aankondigingen...

Citaat:
Integendeel. Het is volstrekt absurd dat de uitzonderingen dubbel zo talrijk zijn als de regel. Dit wordt nu rechtgezet, wat tot minder verwarring en miljoenen besparingen op de verkeersborden leidt. Goed bestuur!
De enige maatregel van goed bestuur zou geweest zijn het oerwoud van nutteloze 70km/u beperkingen in te doen krimpen door betere omkadering.
De norm in het verkeersrecht is nog steeds 90 km/u, de uitzondering is 70.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 6 januari 2016 om 17:34.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2016, 17:36   #102
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De enige maatregel van goed bestuur zou geweest zijn het oerwoud van nutteloze 70km/u beperkingen in te doen krimpen door betere omkadering.
Bij mijn weten staat dat ook in de steigers. De bevoegdheid werd overgedragen en nu is het wachten tot alle technische aspecten van dit dossiers zijn uitgewerkt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2016, 17:56   #103
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Begrepen hoor Pandalul!
Alle forumdeelnemers zitten hier.
Ik denk dat ik hier niet lang meer ga zitten.
Degenen die hier over politiek, bindingen en achtergrondinformatie willen spreken of brengen worden hier geconfronteerd met onnozelaars.
Dan heeft dit forum niet veel waarde meer.
En dat was toch uw bedoeling mijnheer Khill?
Succes er mee dus.
Ik vermoed dat ik mijn tijd beter ga besteden.
Pandareus; ik baseer mij op eigenaardigheden.
Pandalul komt op het forum omstreeks het tijdstip dat Eduard; de visboer; verdwijnt of minder actief is.
En Pandalul is op dezelfde manier actief.
Hij verkoopt niks dan vis in one liners.
Ik zit niet aan de bron van het forumgebeuren.
Dus moet ik mij baseren op eliminatie van factoren.
En die kunnen natuurlijk verkeerd zijn.
Verder blijf ik bij mijn besluit en dat is mijn activiteit hier af te bouwen.
Het kan zijn dat mijn inbrengen gelezen worden maar reacties om ze te ontkrachten op basis van valabele elementen merk ik niet.
Dit forum is vooral een scheldpartij waaraan ik niet meedoe.
Ik vertik het om links of rechts te zijn. Dat stadium ben ik voorbij.
Voor mij telt voor alles wat de politiek op ons bord schotelt.
En verschil tussen vroeger en nu zie ik niet.
Ik zie een massa supporters die schelden en roepen waaronder er ook zijn die hun jobkes nu verantwoorden op basis van het feit dat ook anderen ze aannamen. Zo is er voorheen steeds gedacht. Wat is dan het verschil?
En ik zie ook een Vlaamse kille maatschappij.
De Vlamingen waar ik vroeger moest mee samen werken in het Brusselse tweetalig fort prijsden zichzelf gelukkig als ze niet in het vizier kwamen van de verfransde super-Vlamingen.
En nu die Vlamingen in de regering zijn geraakt wenden ze graag het hoofd.
Gebeurde onwettelijke smeerlapperij? Niks meer mee te maken.
En die Vlaamse mentaliteit krijg je er niet meer uit.
Ik ben er bij en met de rest heb ik geen zaken denken ze.
Binnenkort zullen ze in hun eigen propaganda voor de verkiezingen wel zeggen hoe goed ze gezorgd hebben voor het algemeen belang.
Voor mij zijn dat dan wel vijgen na Pasen.
Eerst de scheve wegen recht leggen en pas dan een nieuw laagje asfalt.
Zo zie ik het.

Laatst gewijzigd door werkman : 6 januari 2016 om 17:59.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2016, 18:05   #104
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Crevits was geen anderhalf jaar minister maar een hele legislatuur. Maar ze is, net als "Bean", op dezelfde muren gebotst wat betreft de Oosterweel. Crevits kreeg ook niet te maken met blauwe en rode jassendraaiers. De rooien omdat ze uit de Vlaamse regering werden gebonjourd, en de blauwen om er in te geraken.
Ik heb het dan ook over die specifieke periode : anderhalf jaar, waarin bean zijn bevoegdheid heeft. En zijn lijstje realisatie is volstrekt ondermaats. Crevits heeft snel haar grote werven opgestart, en heeft de pijnpunten op de belangrijkste autostrades opgelost. Ook is ze zeer verdienstelijk geweest in het wegwerken van zwarte kruispunten. Zij had een visie, zette die om in beleid en daden. Voorlopig is dat laatste hetgene nog ontbreekt bij bean. Die heeft vooral een mooie beleidsnota die bol staat van consultants retoriek.

Citaat:
Met een klein beetje geluk slaagt 'kwal' er misschien tijdens de legislatuur onder Bourgeois in om de muur te omzeilen waar ook Crevits op botste. Zeker is dat Crevits daar, evenmin al "Bean", in geslaagd is onder Peeters. Toch zal "Bean" voor reuzepanda altijd een slechte en Crevits een goeie minister blijven. We weten waarom. Niet om beider al dan niet verwezenlijkingen als minister, maar omdat Crevits niet tot één van de gehate Vlaams-nationalistische partijen behoort.

Wat bedoel je ? Er is er maar eentje hoor...

Citaat:
Ik begrijp wat er aan je Belgisch nationalistische zieltje knaagt, hoor reuzepanda. Voor de Vlaams-nationalisten van het Blok
de wat ???

Citaat:
volstaat het om hen racisme te verwijten. Die tactiek kan je niet gebruiken voor de N-VA,
die vaststelling kan ik niet doen, simpelweg omdat dat geen bende racisten zijn. Elke vergelijking is dus louter het product van jouw inbeelding.

Citaat:
dus zoek je een andere stok om de hond te slaan. Uiteindelijk is de N-VA ook Vlaams-nationalistisch, net als het "Blok".
Neen, het blok is een horde vol racisten. Lijkt me niet veel 'vlaams' aan te zijn.

Citaat:
Alhoewel je er alles aan doet om iedereen er voortdurend aan te herinneren dat het niet langer N-VA is maar NBA blijft de N-VA een separatistisch gevaar voor jou geliefde Belgische apenland, nietwaar?
Weeral fout, en trouwens irrelevant in de discussie over het ontbreken van realisaties van minister Bean Weyts. Maar om je te plezieren : sinds het in praktijk omzetten van de Bracke-doctrine is het secessie sprookje ten einde gekomen voor n-va. Die hebben de keuze gemaakt om hun electoraal gewicht om te zetten in politieke macht en vanaf nu primeert het om die nieuwe macht te consolideren in de tijd. België kan nu voor 100% rekenen op n-va om de winkel draaiende te houden. Of dacht je dat BDW een idioot is die zelf de tak gaat afzagen waarop hij zijn partij heeft geplaatst ?

Citaat:
Het klopt dat "Brussel" erin slaagden om 172 luxebussen aan te kopen met fel oranje zetels zonder uitgelachen te worden. "Bean" werd al uitgelachen omdat hij, als kersverse minister van mobiliteit, nog maar nep-lederen zetels durfde voor te stellen omdat hij het ook de Vlaamse busgebruikers wat aangenamer wilde maken
.

Niet onze fout dat die zo schlemielig in de pers communiceert en zich zo de spot van de journalisten over zichzelf uitriep. Een minister die zit te lullen over kunstlederen zeteltjes op bussen verdient niet beter dan uitgelachen te worden.
Dat andere wapenfeit waarvoor hij de spot kreeg was toen hij de hondjes ging verdedigen tegen nieuwjaarsvuurwerk.
Citaat:
Wie op dit eigenste forum de draad opzoekt weet wie de uitlachers waren. Daar was allicht de plezantste van de belgicistische hoop bij die de spiksplinternieuwe N-VA-minister van mobiliteit, al na anderhalf jaar, verantwoordelijk stelt voor het feit dat hij zijn Vlaamse tanden op de dezelfde muren stukbijt als alle andere ministers voor hem.
Ik was daar zeker bij ! En jij zat je er net als je nu doet in rot te ergeren.

Citaat:
Je doet maar wat je denkt te moeten doen, maar je overduidelijke belgicistische attitude en regelrechte haat voor al wat Vlaams-nationalistisch is maakt je niet tot de forummer die je pretendeert te zijn.
Zever toch niet zo... dit heeft niets met 'belgicisme' te maken, wat dat overigens ook moge zijn. En al evenmin met vlaams-nationalisme. Het gaat omwille van een oelewapper van een minister die er niets van terecht bakt.
Even herinneren dat ik eerder kathleen van brempt nomineerde als allerslechtste minister van mobiliteit ooit, en nota bene een tsjeef (je weet wat ik denk over tsjeven) als beste ooit. In dezelfde draad geef ik twee vlaams-nationalistische excellenties overigens een dikke pluim : sterke jan en johan van overtveldt.

Waarom probeer je me via een intentieproces weg te kanaliseren van het debat over de incompetentie van Bean ?
Oud 6 januari 2016, 18:11   #105
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het dan ook over die specifieke periode : anderhalf jaar, waarin bean zijn bevoegdheid heeft. En zijn lijstje realisatie is volstrekt ondermaats. Crevits heeft snel haar grote werven opgestart, en heeft de pijnpunten op de belangrijkste autostrades opgelost. Ook is ze zeer verdienstelijk geweest in het wegwerken van zwarte kruispunten. Zij had een visie, zette die om in beleid en daden. Voorlopig is dat laatste hetgene nog ontbreekt bij bean. Die heeft vooral een mooie beleidsnota die bol staat van consultants retoriek.
Ik kan niets anders dan me hier volledig bij aansluiten. Hoewel N-VA nog steeds mijn voorkeur draagt, moet ik toegeven dat Weyts al wat meer concrete maatregelen had moeten nemen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2016, 18:29   #106
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Waarom probeer je me via een intentieproces weg te kanaliseren van het debat over de incompetentie van Bean ?
Logisch toch Pandareus.
Al wie kritiek uitoefent op N-VA moet het ontgelden.
We zijn hier ver van een forum waar gediscussieerd wordt via valabele inbrengen. Ik ga mij er zeker niet mee moeien.
We zullen wel zien hoe het afloopt.
Ze krijgen nog een paar jaar de tijd bij de kiezer.
Ik geef hen die tijd niet meer.
Afwachten of al die vreugdekreten resultaat hebben.
Oud 6 januari 2016, 18:31   #107
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even terug focussen Nyquist. We waren op zoek naar realisaties van benneke weyts. Jij zegt dat het zijn realisatie is dat oosterweel goedgekeurd is en in de begroting 2017 komt. Ten eerste is het de politieke verdienste van bourgeois dat dit gebeurde
Dus de minister van mobiliteit heeft geen bevoegdheden in het Oosterweeldossier? We zullen het oneens moeten zijn hierover.

Citaat:
Er is hier helemaal geen gestemde wet, maar wel een reeks administratieve beslissingen.
Het was een analogie, mijn beste. Het is niet omdat een beslissing nog aanvechtbaar is, dat die beslissing niet is genomen. En die beslissing is verder dan iemand anders ooit is geraakt.

Citaat:
Dat denk jij. Als het bedrag integraal in de begroting van 2017 zou moeten opgenomen worden weet je even goed als ik dat oosterweel er simpelweg niet zal komen. Dit element is cruciaal.
Het kost dan niet meer hoor, het staat alleen minder mooi op de begroting. 0.0% kans dat deze regering daarvoor dit project afblaast.

Citaat:
Licht je wat beter in. De politiezones haalden in 2014 8,4% van hun werkingsmiddelen ten bedrage van 93,7 mio euro uit het federale verkeersveiligheidsfonds. Die verdeelden de totale pot volgens een bij wet in 2009 vastgelegde verdeelsleutel.
Licht u zelf beter in. In 2011 is het geld van (een deel van) de boetes naar de gewesten verhuisd, en had het dus niets meer te zien met het federaal boetefonds. Aangezien Vlaanderen niet mag bijdragen aan de politiezones kwam dat terecht in de algemene middelen. Daar heeft Ben Weyts in 2015 verandering in gebracht door het in een begrotingsfonds te stoppen, zodat nu opnieuw elke euro naar projecten van verkeersveiligheid (maar dus niet de politie) kan gaan.

Citaat:
Goed, jongen, zoals ik al dacht geraak je niet verder dan de slogan van de aankondiging, maar weet er verder ook niets over. Pure aankondiging dus, weeral niks realisatie.
Het beleid is uitgetekend, dat is nu eenmaal het werk van een minister. De uitvoering kan nu gebeuren door zijn departement, dat daar uiteraard nog niet mee klaar is.

Citaat:
Maak je vooral geen zorgen over de financiële gezondheid van de Lijn, die is in orde. En is nooit in gevaar geweest door die gratis abonnementen voor senioren. Dat moest enkel weg om politieke redenen, omdat het een beleidsbeslissing van een sos was.
Is 't een mopje? De Lijn zorgt voor 15% van haar inkomsten, de rest moet door de overheid bijgepast worden. Ken je veel financieel gezonde bedrijven waarvoor dat waar is?

Citaat:
Het brengt veel centjes op voor zijn nieuwe speeltje : zijn vlaemsch verkeersveiligheidsfonds. Resultaten van verkeersveiligheid kun je meten : aantal doden per jaar. Onder het regnum van benneke is dat aantal gestegen tot 400 per jaar. Een epic fail voorstellen als realisatie ?
Ha, aangezien hij volgens u nog niets heeft gerealiseerd moet je dan ook van mening zijn dat dat een gevolg is van zijn voorgangers, niet?

Afijn, nogmaals, 't is niet omdat jij vindt dat snelheidscontroles niet bij verkeersveiligheid horen dat dat ook zo is. Uw kritiek wordt dus verworpen.

Citaat:
Ja, ga nog wat gloriëren omdat je één realisatie kon hardmaken behalve een hoop aankondigingen...
Het is overduidelijk meer dan 1, maar 1 was inderdaad genoeg.

Citaat:
U beschrijft dan ook de genomen maatregel. 70 wordt de norm, 90 de uitzondering.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2016, 18:35   #108
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Pandalul; ik heb noch je mening noch advies nodig.
Advies van een halve gek is nooit waardevol.
Proficiat! Je zit al aan twintig bijdragen. Je breekt alle records!
Hij zalk hier straks weer komen lullen en bleiren vermoed ik.

Laatst gewijzigd door werkman : 6 januari 2016 om 18:42.
Oud 6 januari 2016, 18:39   #109
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Pandalul; ik heb noch je mening noch advies nodig.
Advies van een halve gek is nooit waardevol.
Je moet het fenomeen als een hondendrol op de stoep beschouwen:
Op tijd opmerken, er niet in trappen en er verder geen aandacht meer aan schenken.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 6 januari 2016 om 18:39.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2016, 18:49   #110
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Misschien kan jij me uitleggen waarom Roodgroen zo hard zit te melken over Uplace maar intussen wel zedig zwijgt over Neo, The Loop en Docks.

Of komt iedereen daar per trapfiets naartoe?

Uplace is trouwens opgestart door Peeters I toen de N-VA er niet meer inzat. En toch wordt alwéér 'n bepaalde partij de skuld gegeven.

Hoe lang gaat de "oppositie" zich nog gedragen als een bende kleuters zonder lekstok?
Schijnbaar bezit NVA voor sommigen NOG steeds de maagdelijkheid, ook al zetelen zij in de Vlaamse regering sinds 2004.

De regering-Peeters I (28 juni 2007 - 13 juli 2009) is de Vlaamse regering die ontstond na het vertrek van minister-president Yves Leterme en welzijnminister Inge Vervotte naar respectievelijk Kamer en Senaat om daar de toekomstige onderhandelingen en vorming van een nieuwe federaal kabinet voor te bereiden. Op 26 juni 2007 werd bekend dat Hilde Crevits en Steven Vanackere de nieuwe ministers zouden worden. Door de kartelvorming bestond deze regering uit vijf verschillende partijen. Het kartel CD&V/N-VA leverde vier ministers. drie van hen, waaronder de nieuwe minister-president Kris Peeters, waren van CD&V-signatuur en één behoorde tot de N-VA. Open Vld levert drie ministers. Ook het sp.a-spirit-kartel beschikt over drie ministers, waaronder twee sp.a'ers en één spiritist.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Regering-Peeters_I
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2016, 19:42   #111
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb dat al enkele keren gedaan : omdat hij het gewoon niet kan. In tegenstelling tot Sterke Jan en Van Overtveldt die zich elk op hun vakdomein behoorlijk goed konden ontplooien blijkt Benneke een uiterst zwak element. Na anderhalf jaar realiseerde hij quasi niets. En ja : het contrast met zijn voorgangster is enorm. En die had niet meer middelen, maar wel ideeën + daadkracht.
Er hebben wel meer uiterst zwakke elementen deel uitgemaakt van deze of gene regering. Meer nog, dat waren soms ook nog zuipschuiten en vrouwenzotten.
Ook aan vrouwen die nergens iets van hebben gebakken in al de tijd dat ze ministerke mochten spelen is er nooit gebrek geweest. Alles behalve daadkracht en/of ideeën hadden ze. Het enige dat ze gedaan hebben is putten graven, en andermans centen uitdelen. Maar die hebben we door jou nooit "Bean" of "kwal" zien noemen.
We gaan daar niet flauw over doen want we weten waar jouw schoentje wringt.
Oud 6 januari 2016, 19:48   #112
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Schijnbaar bezit NVA voor sommigen NOG steeds de maagdelijkheid, ook al zetelen zij in de Vlaamse regering sinds 2004.

De regering-Peeters I (28 juni 2007 - 13 juli 2009) is de Vlaamse regering die ontstond na het vertrek van minister-president Yves Leterme en welzijnminister Inge Vervotte naar respectievelijk Kamer en Senaat om daar de toekomstige onderhandelingen en vorming van een nieuwe federaal kabinet voor te bereiden. Op 26 juni 2007 werd bekend dat Hilde Crevits en Steven Vanackere de nieuwe ministers zouden worden. Door de kartelvorming bestond deze regering uit vijf verschillende partijen. Het kartel CD&V/N-VA leverde vier ministers. drie van hen, waaronder de nieuwe minister-president Kris Peeters, waren van CD&V-signatuur en één behoorde tot de N-VA. Open Vld levert drie ministers. Ook het sp.a-spirit-kartel beschikt over drie ministers, waaronder twee sp.a'ers en één spiritist.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Regering-Peeters_I
In de periode die jij opnoemt maakten dus welgeteld 1 (EEN) N-VA-er deel uit van de regering Peeters. Alle drie de traditionele partijen hadden elk drie ministers.
Heb je écht niets beters om de N-VA van haar zogenaamde "maagdelijkheid" te ontdoen?
Oud 6 januari 2016, 19:55   #113
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
In de periode die jij opnoemt maakten dus welgeteld 1 (EEN) N-VA-er deel uit van de regering Peeters. Alle drie de traditionele partijen hadden elk drie ministers.
Heb je écht niets beters om de N-VA van haar zogenaamde "maagdelijkheid" te ontdoen?
Dat rechts en extreem rechts niet vies zijn van een leugentje meer of minder, dat is mijn punt. De waarheid heeft ook zijn rechten, maar bij jou schijnbaar niet.

"Uplace is trouwens opgestart door Peeters I toen de N-VA er niet meer inzat. En toch wordt alwéér 'n bepaalde partij de skuld gegeven."

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 6 januari 2016 om 19:56.
Oud 6 januari 2016, 19:59   #114
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat rechts en extreem rechts niet vies zijn van een leugentje meer of minder, dat is mijn punt.
Tot welke partij behoorde een zekere Willy Claes ook alweer, die man die loog over corruptiegeld binnen de socialistische familie? Of een zekere Frank Vandenbroucke, die man die beweerde al het geld uit de partijkluis te hebben verbrand en aldus de meest creatieve leugen ooit wist te vertellen?
Oud 6 januari 2016, 20:08   #115
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Tot welke partij behoorde een zekere Willy Claes ook alweer, die man die loog over corruptiegeld binnen de socialistische familie? Of een zekere Frank Vandenbroucke, die man die beweerde al het geld uit de partijkluis te hebben verbrand en aldus de meest creatieve leugen ooit wist te vertellen?
Maw: "Uplace is trouwens opgestart door Peeters I toen de N-VA er niet meer inzat." is voor jou GEEN leugen ?
Oud 6 januari 2016, 20:12   #116
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maw: "Uplace is trouwens opgestart door Peeters I toen de N-VA er niet meer inzat." is voor jou GEEN leugen ?
Geen idee, ik hou me niet echt bezig met dat gedrocht van een Uplace.
Oud 6 januari 2016, 20:15   #117
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen idee, ik hou me niet echt bezig met dat gedrocht van een Uplace.
Waarom reageer jij dan als je er NIETS van weet ?
Oud 6 januari 2016, 20:26   #118
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom reageer jij dan als je er NIETS van weet ?
Ik reageer dan ook niet op de zaak rond Uplace, al had u dat schijnbaar niet door...
Oud 6 januari 2016, 21:07   #119
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik reageer dan ook niet op de zaak rond Uplace, al had u dat schijnbaar niet door...
Op wat reageer jij dan wel ?
Oud 6 januari 2016, 21:39   #120
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Misschien kan jij me uitleggen waarom Roodgroen zo hard zit te melken over Uplace maar intussen wel zedig zwijgt over Neo, The Loop en Docks.

Of komt iedereen daar per trapfiets naartoe?

Uplace is trouwens opgestart door Peeters I toen de N-VA er niet meer inzat. En toch wordt alwéér 'n bepaalde partij de skuld gegeven.

Hoe lang gaat de "oppositie" zich nog gedragen als een bende kleuters zonder lekstok?

Als je ooit hoopt kans te maken op een betaald mandaat via de partaai, in de plaats van het pro deo werk en het benevolaat dan ga je je feiten beter moeten kennen. Uplace kreeg zijn goedkeuring van de vlaamse regering eind oktober 2011 dus tijdens Peeters II... Wanneer het 'opgestart' is interesseert geen hond.
En voor moest je het niet meer hebben kunnen onthouden, in Peeters II was Heert Bourgeois wel vice minister-president...
De grote lobby man van het project (Lorin Parys) is trouwens ook een n-va creatuur. Die wisselde er zelfs van partijkaart voor om meer kans te hebben op goedkeuring.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be