Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2016, 13:04   #101
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Waaruit besluit u dat BDW Smeyers iets beloofd had??? Het kan zijn dat hij haar beloofd had dat ze mocht meedingen voor die post, maar wil dat zeggen dat ze daarom die post ook binnenhaalt???
Waar heeft BDW zijn gezag overtreden??? Indien hij inderdaad zou geprobeerd hebben om tussenbeide te komen opdat Smeyers inderdaad de post zou krijgen, wat later mislukt blijkt te zijn... dan kunnen we over een afstraffing spreken... In alle andere gevallen berust de hele carousel, zoals we het gewoon zijn met onze linkiewinkie pers enkel op hun eigen verdachtmakingen...

uit DM :
Citaat:
Kaprijke in het Meetjesland - krap 6.000 inwoners - is bekend van Lotus Bakeries en van Roger De Vlaeminck. Huisarts Rufij Baeke (68) mag heel even mee op het podium. Baeke is geen beroepspoliticus, hij zetelt voor N-VA niet eens in de gemeenteraad van Kaprijke, maar hij behoort wel tot de 150 leden van de partijraad.

"Ik ben 68. Ik koester geen persoonlijke ambities. Ik kan dus vrij denken en vrij spreken." Dat heeft hij dan ook gedaan, het voorbije weekend, op de partijraad die de nieuwe penningmeester moest aanduiden. En dat zal Bart De Wever geweten hebben.

SHARE
'Ik zeg: bezin u, Bart, en stuur bij. Mag het wat minder autoritair allemaal? Met iets meer respect voor uw mensen?'
Er ver over

Drie kandidaten waren er om de kassa van de N-VA te beheren: parlementslid Sarah Smeyers, de uitgesproken favoriete van de partijtop; Eddy Vermoesen, een nobele onbekende uit Aartselaar; en hij dus, Rufij Baeke. Hij kreeg op de partijraad als eerste het woord. "De B van Baeke komt voor de S en de V."

Eén minuut kreeg hij om duidelijk te maken waarom de leden op hem moesten stemmen. Maar Baeke trok zijn kandidatuur in en ging tekeer tegen het dictaat van de partijtop dat Smeyers het moest worden. Welnu, Smeyers werd het niet. Een nipte meerderheid stemde voor Vermoesen, zowaar.

"Ik heb helemaal niets tegen Sarah Smeyers", zegt Rufij Baeke. "Ik heb in die ene minuut niet eens haar naam genoemd. Evenmin heb ik Eddy Vermoesen de hemel in geprezen. Alleen heb ik me luidop afgevraagd waarom 150 partijleden zich gratis naar Brussel moeten begeven om daar slaafs te volgen wat de partijtop al lang in hun plaats heeft geregeld. Jammer voor Sarah, maar zo werkt dat niet, vond ik, en ik was duidelijk niet de enige die daar zo over dacht. Ik laat me niet voorschrijven wat ik moet doen."

Smeyers was geen alleenstaand geval, zegt Rufij Baeke. "In 2014 mocht de N-VA twee senatoren voorstellen voor coöptatie. Mijn goede vriend Huub Broers was kandidaat, maar de partijtop heeft hem toen discreet maar met aandrang verzocht om die kandidatuur in te trekken. De zitjes waren beloofd aan Jan Becaus en Pol Van Den Driessche. Dat was er ver over, vond ik.

"Nu ging het nog verder. Waarom moet ik nog voor de stemming op de voorpagina van de krant lezen wie de nieuwe penningmeester wordt? Dan zeg ik: bezin u, Bart, en stuur bij. Mag het wat minder autoritair allemaal? Met iets meer respect voor uw mensen? 'We worden dom gehouden', zeggen veel N-VA-militanten mij. 'We zijn alleen goed om stemmen aan te leveren.' Wel, dat gekonkel moet stoppen."
en dit schreef DS daarover op 21/1 bij de aanstelling van De Roover als fractieleider : (artikel nooit tegengesproken door De Roover, Dewever of gelijk wie binnen N-VA)
Citaat:
Ruimer bureau

De Wever pakt beide problemen tegelijk aan door enkele functies bij te creëren waarmee de kamerleden zich kunnen onderscheiden. Zo komt er opnieuw een ruimer bureau in de kamerfractie. Dat zal fractieleider De Roover bijstaan om de fractie te leiden. Een dergelijk bureau bestond ook al in het vorige parlement, met Jan Jambon als fractieleider. In dat bureau krijgt elke provincie een vertegenwoordiger, een gelegenheid om parlementsleden met potentieel en/of ambitie naar voren te schuiven.

Tegelijk wordt de vertegenwoordiging van de kamerfractie in het partijbestuur opnieuw samengesteld, nog een manier om iedereen tevreden te stellen. Sarah Smeyers, die zich eveneens kandidaat had gesteld als fractieleider, krijgt zelfs de functie van penningmeester cadeau, die De Roover als fractieleider moet afstaan.

Officieel moet de partijraad die aanwijzen op 20 februari, maar Smeyers wordt voorgedragen door de partijtop. Ze krijgt daarmee ook een prominente rol in de partij, aangezien de penningmeester niet alleen zorg moet dragen voor de partijfinanciën, maar ook een plaats krijgt in het dagelijks bestuur van de N-VA
.
komaan hé Marie, dit ging niet over Smeyers. werd ook zo door verschillende aanwezen in die partijraad bevestigd. als de partijtop (kliek BDW) daar gelijk welke andere kandidaat had voorgestels, dan was die ook afgestraft voor het gebrek aan respect voor statuten en autonomie van partijraad.

Laatst gewijzigd door Anna List : 23 februari 2016 om 13:05.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 13:04   #102
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Het kan natuurlijk zijn dat de pers liegt. Vandaar mijn vraag uit post #23. Maar dan zou ik zeker een reactie verwachten van de NVA tegen die media die dan een vuil spel aan het spelen zijn. Een duidelijke ontkenning of uitleg. Indien niet dient men te besluiten dat BDW hier niet goed uitkomt. Maar is dit zo'n probleem? Ergens is het te begrijpen dat hij zich gedraagt als de grote leider want hij heeft de partij groot gemaakt en er zijn heel wat mensen die een sterke leider willen. En ergens is het een goede evolutie als de partij hem terug fluit, wat een tendens naar interne democratie inhoudt.
Je hebt natuurlijk gelijk, Johan Bollen, en er is helemaal geen probleem, maar de pers is er als de fikken bij om de normaalste zaak van de wereld uit te vergroten en tegen de NVa uit te vertalen...
BDW of de NVa opspelen tegen de leugens van die media...???
Als ze opspelen vertaalt diezelfde media dat als het groot gelijk van zichzelf en schieten ze de NVa, zonder de minste bewijsvoering en zonder de minste achtergrond, nog verder af...
Vergeet niet, ze hebben een totaal monopolie... en zelfs als een steeds groeiend aandeel van de Vlamingen, vooral denkend Vlaanderen, totaal tegen dat staatsmonopolie is en zelfs met de NVa in de Vlaamse regering blijkt het onmogelijk te zijn om tegen dat monopolie op te treden...
Tot daar de democratie in onze contreien...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 13:07   #103
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Wat heeft Vlaanderen met deze draad te maken?
Oei, ik was het vergeten; de Vlaming bestaat niet en dus heeft Vlaanderen niets met deze draad te maken...
Hoe zou het kunnen wanneer de Vlaming niet bestaat of toch niet het recht heeft om te luid te roepen dat het wel bestaat...
Oud 23 februari 2016, 13:08   #104
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Wat een zever allemaal.

Precies of Sarah, die al een van de langst zetelende parlementairen is in de partij buiten de paar oude krokodillen, niet weet hoe onafhankelijk de partijraad beslissingen kan nemen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 13:09   #105
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zo de NVa verplichten om voortdurend in de verdediging te moeten gaan en zijn energie te moeten verdoen aan het rechtzetten van de kwaadsprekerij van de andere partijen, die zo minder last van de NVa hebben en ongegeneerd verder de Vlamingen kunnen uitzuigen...
Dat laatste zeggen ze er natuurlijk niet bij...
Hoe wil je dat de Vlamingen ook hun vrijheid bekomen wanneer zij die hun kop boven de Belgische slavernij uitsteken steeds onmiddellijk onthoofd moeten worden door onze collabo-zuilen-maatschappij...
Marieke, nog niet gemerkt dat jullie niet anders zijn.
Kijk eens terug naar posten van voor 2010 van je geloofsgenoten en jezelf.

Zei BDW voor de laatste verkiezingen niet: wij willen de macht?
Hij heeft ze nu, gaat zelf aan de kant staan en onderwerpt Vlaanderen minstens tot 2026 aan een Waalse stropop partij.

Die hem zelfs een deel van zijn macht afneemt, omdat ze hem dwongen de Vlaamse liberalen, in beide regeringen op te nemen.

Hij is machteloos, maar ook hopeloos en hoe dichter bij de verkiezingen hoe nerveuzer de zaak word voor iedereen, want wees er van overtuigd dat het de vuilste kiescampagne uit de geschiedenis gaat worden.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 13:13   #106
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
uit DM :

en dit schreef DS daarover op 21/1 bij de aanstelling van De Roover als fractieleider : (artikel nooit tegengesproken door De Roover, Dewever of gelijk wie binnen N-VA)

komaan hé Marie, dit ging niet over Smeyers. werd ook zo door verschillende aanwezen in die partijraad bevestigd. als de partijtop (kliek BDW) daar gelijk welke andere kandidaat had voorgestels, dan was die ook afgestraft voor het gebrek aan respect voor statuten en autonomie van partijraad.
Om eerlijk te zijn, Anna List, het kan mij geen barst schelen wat er binnen de NVa gebeurt... Maar wat mij wel kan schelen is dat de zogezegde Vlaamse anti-Vlaamse media weer een stok gevonden heeft om misschien nog de enige partij in Vlaanderen die opkomt voor de Vlamingen zelf en niet voor hun corrupte leiders, in de rug te schieten en zo probeert publiekelijk af te maken omdat zijzelf vooral voor de belangen van de zuilenpartijen gaan die Vlaanderen verder leegzuigen...
Oud 23 februari 2016, 13:17   #107
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat een zever allemaal.

Precies of Sarah, die al een van de langst zetelende parlementairen is in de partij buiten de paar oude krokodillen, niet weet hoe onafhankelijk de partijraad beslissingen kan nemen.

.
ge komt wat laat af met uw excuses voor de partijtop, Schoof, al sinds 21 januari schrijven alle kranten zonder N-VA tegenspraak (terwijl ze anders zo rap op hun partijtenen getrapt zijn en heel assertief de pers ter orde roepen) dus zonder tegenspraak dat Smeyers die functie beloofd werd door de partijtop.

welnu, dan moet zo'n eigengereide boven interne reglementen verheven konkelfoezende partijtop nu niet verbaasd zijn over een weerspannige partijraad toch ?!?

dit is iets wat elk bedrijf kent ... als de CEO en het dagelijks bestuur de gevoeligheden van de RVB niet respecteren, krijgen ze nul op t request, ongeacht de inhoud ... dat zal iets voor de volgende RVB zijn, indien op de juiste manier gebracht/beleefd gevraagd, geargumenteerd en het feit dat de uiteindelijke beslissing bij de RVB ligt niet meer in vraag gesteld wordt.
Oud 23 februari 2016, 13:20   #108
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Hij is machteloos, maar ook hopeloos en hoe dichter bij de verkiezingen hoe nerveuzer de zaak word voor iedereen, want wees er van overtuigd dat het de vuilste kiescampagne uit de geschiedenis gaat worden.
Inderdaad in la Belgique is elke Vlaming die de belangen van de Vlamingen wil verdedigen totaal machteloos...
Voor hem hadden we er velen, waaronder Verhofstad, Leterme... die heel Vlaanderen achter zich kregen, maar die eerst hun kar moesten keren of hun woorden moesten inslikken om la Belgique te dienen regelrecht tegen de belangen van Vlaanderen in...

BDW heeft zichzelf misschien overschat en gehoopt en gedacht dat het anders kon; maar als hij er niet uitkomt dan mag je Vlaanderen gewoonweg afschrijven...

Oké, ik weet het Vlaanderen is een volk van collaborateurs..., anderen komen in dit onland gewoonweg niet van de grond...
En vergeet vooral niet onze collabo-pers daarvoor te bedanken...

Zielig, gewoonweg zielig...
Oud 23 februari 2016, 13:20   #109
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Om eerlijk te zijn, Anna List, het kan mij geen barst schelen wat er binnen de NVa gebeurt... Maar wat mij wel kan schelen is dat de zogezegde Vlaamse anti-Vlaamse media weer een stok gevonden heeft om misschien nog de enige partij in Vlaanderen die opkomt voor de Vlamingen zelf en niet voor hun corrupte leiders, in de rug te schieten en zo probeert publiekelijk af te maken omdat zijzelf vooral voor de belangen van de zuilenpartijen gaan die Vlaanderen verder leegzuigen...
mij ook niet, maar hoe dom is het niet deze bestuurlijke onhandigheid te ontkennen ?!? door de minister president dan nog ??? hoeveel misprijzen voor die functie kunt ge tentoon spreiden eigenlijk ????

dit is een interne bestuurlijke onhandigheid zoals elk bedrijf die wel eens kent, daar raak je niet rond zonder excuses voor de vergissing van Dagelijks Bestuur en CEO naar de RVB. en nee, die excuses moeten niet in de krant. maar heel die doorzichtige spin maakt het gewoon erger dan het bagatel dat het was ... dit is absoluut slechte communicatie die de schade ongelooflijk vergroot.
Oud 23 februari 2016, 13:21   #110
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JackBullebak Bekijk bericht
Dat is een foute conclusie. Het zou een juiste zijn indien BDW de stemgerechtigden zou opgeroepen hebben Smeyers te steunen, wat hij duidelijk niet gedaan heeft.
Ik denk dat me misbegrepen heeft.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 13:25   #111
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:

.
Er zijn geen oude krokodillen bij N-VA enkel eentje nl Bourgeois die toen een éénmanspartijtje was en dat terug zal worden!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 13:26   #112
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
mij ook niet, maar hoe dom is het niet deze bestuurlijke onhandigheid te ontkennen ?!? door de minister president dan nog ??? hoeveel misprijzen voor die functie kunt ge tentoon spreiden eigenlijk ????

dit is een interne bestuurlijke onhandigheid zoals elk bedrijf die wel eens kent, daar raak je niet rond zonder excuses voor de vergissing van Dagelijks Bestuur en CEO naar de RVB. en nee, die excuses moeten niet in de krant. maar heel die doorzichtige spin maakt het gewoon erger dan het bagatel dat het was ... dit is absoluut slechte communicatie die de schade ongelooflijk vergroot.
Bullshit, elke commentaar van de NVa, welke richting het ook zou uitgaan... toegeven, ontkennen, niet toegeven...
De kranten zouden het alleen maar negatief uitvergroot hebben...
Het beste dat ze nog kunnen doen is zwijgen... Maar hoe kunnen ze dan nog hun kiezersbestand bereiken...
Enfin, de kranten doen er alles aan om de NVa als leugenachtig, corrupt, onbekwaam... te doen overkomen...
De vraag is wie of wat het wint bij de kiezers en dan vooral bij het onmondige kiesvee... het krantengezever of de krantenongeloofwaardigheid

En natuurlijk daar spelen we vooral voor de stem van het kudde-kiesvee, mensen die verstand in hun kop hebben zijn onherroepelijk verloren voor die regimemedia
Oud 23 februari 2016, 13:27   #113
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Wat dacht je??? Het valt de franstaligen verdomme lastig dat ze die paar toegevingen die ze gedaan hebben en waarvan ze dachten dat eens de akkoorden ondertekend dat ze die, naar gewoonte, naast zich neer konden leggen, nu te moeten uitvoeren...
Dat is helemaal buiten hun rechten en gewoontens gerekend...
La Belgique is er voor hun en anders mag la Belgique de pot op en nu zit er verdomme een Vlaamse partij in de regering, bovendien de grootste partij van Vlaanderen die hun op hun woord neemt... Hoe durven ze...

En de Vlaamse media is de echo van die franstalige minachting tegen alles wat Vlaams is...

NVa... foei...
Maria, jij doet of dit een prestatie is wat voor mij de gewoonste zaak ter wereld is.

Over de Vlaamse media zullen wij het niet hebben zeker? Daar zijn wij het 100 % over eens.

Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 23 februari 2016 om 13:30.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 13:32   #114
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ge komt wat laat af met uw excuses voor de partijtop, Schoof, al sinds 21 januari schrijven alle kranten zonder N-VA tegenspraak (terwijl ze anders zo rap op hun partijtenen getrapt zijn en heel assertief de pers ter orde roepen) dus zonder tegenspraak dat Smeyers die functie beloofd werd door de partijtop.

welnu, dan moet zo'n eigengereide boven interne reglementen verheven konkelfoezende partijtop nu niet verbaasd zijn over een weerspannige partijraad toch ?!?

dit is iets wat elk bedrijf kent ... als de CEO en het dagelijks bestuur de gevoeligheden van de RVB niet respecteren, krijgen ze nul op t request, ongeacht de inhoud ... dat zal iets voor de volgende RVB zijn, indien op de juiste manier gebracht/beleefd gevraagd, geargumenteerd en het feit dat de uiteindelijke beslissing bij de RVB ligt niet meer in vraag gesteld wordt.
Verhelderende vergelijking

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 februari 2016 om 13:35.
Oud 23 februari 2016, 13:33   #115
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Bullshit, elke commentaar van de NVa, welke richting het ook zou uitgaan... toegeven, ontkennen, niet toegeven...
De kranten zouden het alleen maar negatief uitvergroot hebben...
Het beste dat ze nog kunnen doen is zwijgen... Maar hoe kunnen ze dan nog hun kiezersbestand bereiken...
Enfin, de kranten doen er alles aan om de NVa als leugenachtig, corrupt, onbekwaam... te doen overkomen...
De vraag is wie of wat het wint bij de kiezers en dan vooral bij het onmondige kiesvee... het krantengezever of de krantenongeloofwaardigheid

En natuurlijk daar spelen we vooral voor de stem van het kudde-kiesvee, mensen die verstand in hun kop hebben zijn onherroepelijk verloren voor die regimemedia
sorry marieke, dit is een situatie die in bedrijven geregeld voorvalt. een CEO met een beetje ballen en inzicht, slaat op zo'n moment een groot mea culpa, excuseert zich voor zijn onbeschoftheid, kruipt even intern in de RVB door het stof, en vraagt uitstel en herstemming op de volgende RVB.

waarom is BDW in zijn stoel blijven hangen als een laffe hond ? ... of was ie in slaap gevallen ?

of gaat t dan toch over Smeyers ? en werd zij (maar dan wel door de partijtop) een mes in de rug gestoken ?!?
Oud 23 februari 2016, 13:38   #116
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
sorry marieke, dit is een situatie die in bedrijven geregeld voorvalt. een CEO met een beetje ballen en inzicht, slaat op zo'n moment een groot mea culpa, excuseert zich voor zijn onbeschoftheid, kruipt even intern in de RVB door het stof, en vraagt uitstel en herstemming op de volgende RVB.

waarom is BDW in zijn stoel blijven hangen als een laffe hond ? ... of was ie in slaap gevallen ?

of gaat t dan toch over Smeyers ? en werd zij (maar dan wel door de partijtop) een mes in de rug gestoken ?!?
Of gewoonte? Nog vele werelden buiten laf en moe.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 februari 2016 om 13:41.
Oud 23 februari 2016, 13:43   #117
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een zever allemaal.

.
Nu wel alleszins...
Oud 23 februari 2016, 13:54   #118
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

probeer je nu voorzichtig aan te kondigen dat ge nog meer op te biechten hebt ????

Nee, de voorbije 25 jaar stem ik op het VB en moet ik niet van de islam weten.
Ik ben niet zoals Jack die beweert leerkracht te zijn terwijl hij over een periode van 3 weken gespreid hier op elk mogelijk lesuur actief is geweest.
Je kan me veel wijsmaken maar dat je lessenrooster dagelijks verandert, dat niet.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 14:09   #119
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2

Maar de linkiewinkie media houden van non-events die ze naar hartelust kunnen uitvergroten, want over de werkelijke problemen van ons land mag niet gesproken worden, die moeten verzwegen worden... en waar ze kunnen afgeschoven worden op de NVa...
Elke keer dat gezever over linkiewinkie media, regimemedia, regimepers... geraak je dat stilletjesaan zo zelf niet beu?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 14:11   #120
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Of gewoonte? Nog vele werelden buiten laf en moe.
daar heb je ook gelijk in ...

al weet ik dat ik persoonlijk nooit iemand zo zou laten afslachten, mocht ik iemand iets beloofd hebben.

nu ja, terwijl ik t schrijf denk ik al, nu ja ook hoor ... des mensen zeker ? maar schoon om zien is het nooit.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be