![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat twee ministers “hun onslag hebben aangeboden” aan de eerste minister, en dat deze het al dan niet heeft “geweigerd” blijft beperkt tot het louter domein van het politiek informele, maar heeft de juris geen enkele waarde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() .. heren, ruik maar een poepje bij dienen jan bom ..
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() .. wellicht minder prozaïsch .. een rechtstreeks bevel aan sjarel vanaf het schjuun verdieep ..
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 24 maart 2016 om 21:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor het overige heb ik in de berichtgeving de “wind” niet gemerkt waaruit de bedoelde ministers op dat ogenblik (vorige nacht dus) zonodig moesten gezet worden, maar misschien werd pienter geanticipeerd op de mogelijke wind die vandaag had kunnen waaien... Laatst gewijzigd door Gwylan : 24 maart 2016 om 21:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
(het is de iure)
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor wat “het probleem” betreft : ik zou eerder stellen dat er geen probleem is. Laatst gewijzigd door Gwylan : 24 maart 2016 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb reeds dikwijls genoeg op dit forum gewezen op het feit waarom onze ambtenaren in alle regionen weinig eergevoel en daadkracht hebben. En welke dus vooral de oorzaken zijn. Op het einde van de maand mijn pree en na mij de zondvloed. Ik heb zo veel van mijn collega's gekend. Maar dat zal weer zever in pakskes zijn denk ik. En Jambon en Geens zouden dat moeten rechtzetten? Doe me niet lachen hoor. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De N-VA aanhangers hier zijn geweldig !
Ze zijn meesters om dingen in hun context te plaatsen. Een brave burger die per ongeluk wat te snel rijdt op de autosnelweg moet mega-zwaar aangepakt worden met een torenhoge boete + rijverbod. Een N-VA Minister die verzaakt zijn job te doen en een gevaarlijke terrorist vrij laat rondlopen moet/mag geen ontslag nemen. Ook niet nadat die terrorist meer dan 30 mensen gedood heeft en ontelbaren getekend heeft voor het leven door zware fysieke of psychische verwondingen.... Dat is pas eerlijk beleid. Doe vooral zo verder N-VA. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wellicht moet deze hele regering het ontslag gaan aanbieden.
Hoe meer ik aan het geklungel denk hoe erger het wordt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
De eigenaar of een ontsnapte crimineel die je auto carjackte nadat deze weken daarvoor werd gestolen omdat de wagen niet goed door de eigenaar werd afgesloten. Zie je zo een beetje in dat uw vergelijking van de brave burger en een minister een beetje mank loopt?
![]() |
![]() |
#115 |
|
![]() Nee hoor, die zijn werkloos, net als Lippens.
Wil je Lippens terug aan het hoofd van een bank?
![]() |
#116 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik veeg mijn voeten aan thesissen. Ik heb gewerkt tussen ambtenaren. Alles staat mooi op papier. Er staat zelfs zoveel op papier dat het onoverzichtelijk is geworden. Heb jij ooit gewerkt in een job waarin je moet rekening houden met kasten vol wetgeving en commentaar op die wetgeving? Heb jij ooit een job gehad waar zowel wetgeving als commentaar dienden om uw bevoegdheden zoveel mogelijk te beperken? Heb jij moeten opvolgen welke gerechtelijke uitspraken voorrang krijgen op wetgeving en commentaar? Heb jij ooit bazen gehad die statutair werden aangesteld met een universitair diploma en mits deelname aan een wervingsexamen dat geen eisen stelde over hun kennis om een dienst te leiden. Heb jij nooit vastgesteld dat dezelfde bazen; zelfs na ettelijke jaren dienst; nooit getest werden op hun parate kennis van de hen toevertrouwde taak? Trouwens uw vermelde thesis gaat over politieke verantwoordelijkheden. Een ambtenaar heeft al genoeg zorgen om het hoofd zonder dat hij ook kennis moet hebben van politieke responsabiliteit. U werkt misschien op een departement waar men een job kan uitoefenen met schoolkennis of universitaire boekenwijsheid. Maar aan Financiën volstaat dat niet. Totaal niet zelfs. Tussen universitairen zitten waarschijnlijk knappe koppen die vlugger assimileren. Maar ik heb er toch een heleboel gekend waar men weinig kon mee aanvangen voor wat betreft hun capaciteiten van een onderzoek voeren. Gelukkig kon men hen dan wegpromoveren naar een of andere personeelsdienst waar gegevens werden bijgehouden over aantal genomen verlofdagen, ziekendagen enz enz. Maar op dit forum mag je schrijven wat je wil. Maar respons over bevindingen te velde krijg je hier toch niet. En aan de departementen blijft dus alles in orde. Geen vuiltje aan de lucht!. Daar oordelen diezelfde bazen wel over in vergadering. ![]() En wat krijgt de verantwoordelijke minister te lezen? Dat alles in orde is natuurlijk! En indien het achteraf niet in orde blijkt te zijn dan is die minister verantwoordelijk. Want het staat zo in een gemaakte thesis. Dat die parlementaire onderzoekscommissie maar eens uitvlooit waar het niet in orde was. Als ze mag werken natuurlijk zoals het hoort. Want zoals het er nu aan toe gaat moeten er ongetwijfeld koppen rollen. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 25 maart 2016 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The problem with political responsibility as a concept is that it concerns the juxtaposition of two highly contested terms and is therefore about two words, nevertheless, 'it is not about mere words, not merely about words.' Bron: Holmes, Lorraine(2008)The concept of political responsibility, Durham theses, Durham University. Available at Durham E-Theses Online: http://etheses.dur.ac.uk/3888/ Vrij vertaald: Politieke verantwoordelijkheid zijn niet zomaar woorden, niet zomaar over woorden.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 25 maart 2016 om 10:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als deze Ministers ook maar een greintje respect, medeleven of schuldgevoel hadden t.o.v. de slachtoffers en hun nabestaanden zouden ze hun ontslag dwingend geven.
Weigering of geen weigering. Laatst gewijzigd door Henri1 : 25 maart 2016 om 14:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling