Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 november 2004, 14:33   #101
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Van't weekend nog op nen Defender zien staan :

Official recovery vehicle for Japanese 4X4 ...





Maar ik zal den eerste zijn om toe te geven dat de Toyota Landrcuiser de 4X4 bij uitstek is, samen met de Land-Rover Defender dit zijn de enige echte terreinwagens. Al de rest zijn pogingen tot, die het meestal ook wel goed doen, maar die in de verste verte niet meekunnen met 2 voorgaande modelletjes.
nog nooit een chevi en GMC vandicht bekeken zeker 8)
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2004, 14:34   #102
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Hier is een grote jongen (amateur he, dat ding kost minder als 10,000 Euro om in elkaar te steken):



Ge moet geen genie zijn om in te zien dat de 10x duurdere Hummer daar een koorknaapje naast is.

Ik snap ook niet goed waarom men het reglement wenst te veranderen. Die grote wagens hebben ook hun voordelen. 4x4 tractie is veiliger zonder meer, de hogere ligging zorgt voor betere visibiliteit in regen, de grotere massa voor minder kans op aquaplaning etc.

Puur genot !


Ik heb van 't weekend nog een paar echte mean machines gezien, ...

Nen Defender en nen Disco met flink opgepompte vering, ik schat dat ze zo'n 10 a 20 cm hoger stonden als normaal, daar kunde pas mee gaan brakken, ... 't is lang geleden dak nog ne keer met nen Trial meegeweest ben, maar als ge da gezien hebt, krijgde toch ook weer goesting om mee te doen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2004, 14:35   #103
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
nog nooit een chevi en GMC vandicht bekeken zeker 8)

Jawel, ... en da is wel groot en heeft wel veel pk's maar als ik mag kiezen, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2004, 14:37   #104
Ta'azir
Burger
 
Geregistreerd: 7 november 2003
Locatie: Ergens in Vlaanderen
Berichten: 136
Standaard

dat ik met een 4x4 rij is de fout van de minister !!!


gezien ik mijn landrover kan inschrijven als "lichte vracht" rij ik zogezegd met een camion die 600 € minder verkeersbelasting betaald per jaar dan een gelijkaardige wagen met een 2.500 cc diesel-turbo motor

de kleine peugeot 205 van mijn echtgenote betaald zelfs méér verkeersbelasting dan mijne camion ! en als ze de 4x4 "personenwagens" willen bannen mogen ze gerust........; ik rij niet met een personenwagen maar met een "lichte vrachtwagen"..........

ha ja de ministers maken de wet, en wij leven ernaar !
__________________
AN EYE FOR AN EYE-THOUSANDFOLD

Laatst gewijzigd door Ta'azir : 2 november 2004 om 14:39.
Ta'azir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2004, 14:38   #105
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Zo redeneren die helemaal niet, die zitten allemaal te zoeken naar de volgende innovatie kwa veiligheid, comfort, styling etc., en kwa veiligheid maken de overheden daar dan na een tijdje verplichtingen van.

Yep, het duurt immers jaren eer bepaalde zaken worden toegepast op auto's, ...

ge moet rekenen dat al datgene wat ge nu ziet bollen van nieuwe bakken, 5 tot 10 jaar onderzoek en design insteekt. (vooral de volledig inovatieve moddellen natuurlijk) de restyles van voertuigen, is iets anders.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2004, 14:39   #106
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ta'azir
dat ik met een 4x4 rij is de fout van de minister !!!


gezien ik mijn landrover kan inschrijven als "lichte vracht" rij ik zogezegd met een camion die 600 € minder verkeersbelasting betaald per jaar dan een gelijkaardige wagen met een 2.500 cc diesel-turbo motor

de kleine peugeot 205 van mijn echtgenote betaald zelfs méér verkeersbelasting !

maar ja de ministers maken de wet, en wij leven ernaar !
Voilla, ... (waarde er ook bij de zondag, ? )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2004, 14:41   #107
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ta'azir
dat ik met een 4x4 rij is de fout van de minister !!!


gezien ik mijn landrover kan inschrijven als "lichte vracht" rij ik zogezegd met een camion die 600 € minder verkeersbelasting betaald per jaar dan een gelijkaardige wagen met een 2.500 cc diesel-turbo motor

de kleine peugeot 205 van mijn echtgenote betaald zelfs méér verkeersbelasting dan mijne camion ! en als ze de 4x4 "personenwagens" willen bannen mogen ze gerust........; ik rij niet met een personenwagen maar met een "lichte vrachtwagen"..........

ha ja de ministers maken de wet, en wij leven ernaar !
wat u er wel bij moet vermelden is dat u uw achterbank kwijt bent.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2004, 14:42   #108
Ta'azir
Burger
 
Geregistreerd: 7 november 2003
Locatie: Ergens in Vlaanderen
Berichten: 136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Voilla, ... (waarde er ook bij de zondag, ? )
k'zat spijtiggenoeg op een feest, alhoewel mijne Discovery klaar stond !
__________________
AN EYE FOR AN EYE-THOUSANDFOLD
Ta'azir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2004, 14:44   #109
Ta'azir
Burger
 
Geregistreerd: 7 november 2003
Locatie: Ergens in Vlaanderen
Berichten: 136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
wat u er wel bij moet vermelden is dat u uw achterbank kwijt bent.
ik kan die achterbank goed missen, gezien k'altijd alléén of met mijn echtgenote in mijne camion zit........ en by the way, ferm gerief zonder achterbank.... als we naar t'zeetje rijden nemen we dikwijls onze fiets mee..... die gaat er zo in, no problem !
__________________
AN EYE FOR AN EYE-THOUSANDFOLD
Ta'azir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2004, 14:46   #110
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Op de voertuigen die jij noemt staan alleerst geen Bull Bars, bovendien zijn die al verboden of gaan die verboden worden ...
Wat op zich even belachelijk is als 4x4's verbieden. Als ik in België moet rondrijden zou ik mijn bull-bar er terug af moeten lassen omdat he blijkbaar beter is om tegen een motorkap te kwakken dan tegen een mijn bull-bar.

En nog een mooi fotootje om aan te tonen dat 4x4 wel eens voor een veiliger verkeer kan zorgen. Of hoe denk je dat ik hierdoor ben geraakt.

__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2004, 14:47   #111
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ta'azir
k'zat spijtiggenoeg op een feest, alhoewel mijne Discovery klaar stond !
't was best plezant ! met 1200 Land-Rovers, ... Alleen is de langste karavaan mislukt, (nogal chaotisch geroraniseerd, men had er zoveel nie verwacht natuurlijk... ) Maar we hebben wel het record van het grootst aantal Land-Rovers bij elkaar verpulverd.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2004, 14:52   #112
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Wat op zich even belachelijk is als 4x4's verbieden. Als ik in België moet rondrijden zou ik mijn bull-bar er terug af moeten lassen omdat he blijkbaar beter is om tegen een motorkap te kwakken dan tegen een mijn bull-bar.

En nog een mooi fotootje om aan te tonen dat 4x4 wel eens voor een veiliger verkeer kan zorgen. Of hoe denk je dat ik hierdoor ben geraakt.


Hey Boer_Bavo mij moete nie overtuigen zulle, als het aan mij lag, hing er ook een bull bar aan, , ge maakt meer kans bij een frontaaltje hé, !

Als ik die foto's zie van die zot die zich van 't weekend te pletter gereden heeft in heffen dan ben ik blij dak met nen 4X4 rijd, ...

Frontaal ongeval van zo'n Tuning baksken da te hard reed in de mist nota bene en frontaal op een klein autoke gevlogen is.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2004, 14:53   #113
Ta'azir
Burger
 
Geregistreerd: 7 november 2003
Locatie: Ergens in Vlaanderen
Berichten: 136
Standaard

nen dikke proficiat........


ook wreed chic dat jullie als uitgeknepen citroenen van belastingbetalers het daarenboven ook nog presteren om 12.000 € te schenken aan de clini-clowns...
chapeau !!!!!!!!!!
__________________
AN EYE FOR AN EYE-THOUSANDFOLD
Ta'azir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2004, 14:57   #114
Ta'azir
Burger
 
Geregistreerd: 7 november 2003
Locatie: Ergens in Vlaanderen
Berichten: 136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Die trend is bezig... Iedereen wil tegenwoordig in z'n eentje naar het werk in een halve autobus met 15 zitplaatsen.
onze Heren ministers zouden t'voorbeeld kunnen geven en hun dikke audi's en mercedessen en bmw's laten voor wat ze zijn en zélf met een smartje of zo rondtuffen....... t'zou de belastingbetaler nen serieuzen euro schelen..... maar dat zal niet gaan zeker ???????????
__________________
AN EYE FOR AN EYE-THOUSANDFOLD
Ta'azir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2004, 14:58   #115
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Hey Boer_Bavo mij moete nie overtuigen zulle, als het aan mij lag, hing er ook een bull bar aan, , ge maakt meer kans bij een frontaaltje hé, !

Als ik die foto's zie van die zot die zich van 't weekend te pletter gereden heeft in heffen dan ben ik blij dak met nen 4X4 rijd, ...

Frontaal ongeval van zo'n Tuning baksken da te hard reed in de mist nota bene en frontaal op een klein autoke gevlogen is.
Nu ja, dan maakt zo'n bullbar maar weinig uit. Om stilgevallen auto's in gang te duwen of om je lichten te beschermen des te meer.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2004, 15:10   #116
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.445
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik vraag me af dat een nieuwe Justy ook onder die denkbeeldige regels valt.
Subaru levert namelijk niks meer zonder 4*4.
Of mijn bejaarde E10? Die ook in 4*4 is verkocht.
Of mijn oldtimer Landrover SIII lightweight?

Effe over lichte vrahctwagens en trukken van de foor.
Jeep heeft bij het vorige autosalon promotie gemaakt om zo de klanten duidelijk te maken dat een jeep, welke versie dan ook door de fiscus als lichte vracht bekeken kan worden.En de Cherokee lange versie tot 6 zitplaatsen.
Die regels gelden ook voor de X5, en soortgelijken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2004, 15:30   #117
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Ik vraag me af dat een nieuwe Justy ook onder die denkbeeldige regels valt.
Subaru levert namelijk niks meer zonder 4*4.
Of mijn bejaarde E10? Die ook in 4*4 is verkocht.
Of mijn oldtimer Landrover SIII lightweight?

Effe over lichte vrahctwagens en trukken van de foor.
Jeep heeft bij het vorige autosalon promotie gemaakt om zo de klanten duidelijk te maken dat een jeep, welke versie dan ook door de fiscus als lichte vracht bekeken kan worden.En de Cherokee lange versie tot 6 zitplaatsen.
Die regels gelden ook voor de X5, en soortgelijken.
Yep naar 't schijnt is een hondenreksken al voldoende, ... nu mijne Freelander is gewoon ingeschreven, Maar als ge nen 2.5 hebt zoude zot zijn moeste het niet doen natuurlijk, ge kunt da dan als nen twincab inschrijven zeker zodat ge toch met meer dan 2 man kunt rijden, of zie ik da verkeerd, ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2004, 15:49   #118
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Puur genot !


Ik heb van 't weekend nog een paar echte mean machines gezien, ...

Nen Defender en nen Disco met flink opgepompte vering, ik schat dat ze zo'n 10 a 20 cm hoger stonden als normaal, daar kunde pas mee gaan brakken, ... 't is lang geleden dak nog ne keer met nen Trial meegeweest ben, maar als ge da gezien hebt, krijgde toch ook weer goesting om mee te doen.
Cool, een amateur. Ik heb zelf een machientje in elkaar gestoken:

'67 Chevy met een 350 smallblock (5700cc), corvette manifolds en high compression pistons voor een kleine 600PK als ge er Avgas inkapt (100+ octaan voor vliegtuigen, kan ik gemakkelijk krijgen omdat ik de hele dag op het vliegveld zit). Dana 70 rear (Ford), Dana 60 front (Dodge), onderaan hebben we twee stukken Dodge Chassis bijgelast voor extra rigiditeit. Vier extra leaf springs op alle vier de kanten en 2 2" blocks achteraan. Detroit lockers (positraction voor en achter zodat alle wielen onafhankelijk tractie hebben). Voor gewichtsredenen alles uitgesleurd buiten het strict noodzakelijke en het dak van de cab gesneden om plaats te maken voor een roll cage. De tank is verhuisd van de onderkant naar de laadbak. Voor de sturing heb ik een hydrolic Ram geinstalleerd, want zonder hydro-power kreeg ik de 44" Superswamper Bogger banden niet gedraaid als er modder rond zat. De rear end kwam regelmatig eens los van het frame, en ik verloor daardoor wel eens een aandrijfstang voor de achterwielen, dus ben ik op het ogenblik stabilizer bars aan het lassen die het geheel beter bij elkaar houden, en tevens de drive train beschermen. Mijn volgende project is om er vanachter ook een winch op te lassen, ik heb verleden keer eens te diep gezeten om de voorste te kunnen gebruiken. Als ik daarmee klaar ben wordt het tijd om eens te kijken naar oude legercamions hun axles en driveshafts. De onderkant van het body is ongeveer op schouderhoogte op dit ogenblik.

We gaan dikwijls met drie man naar het national Forest in Ocala om daar de trail runs te doen. Dit jaar zijn ze super zwaar omdat er zoveel regen gevallen is door al die orkanen.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.

Laatst gewijzigd door TomB : 2 november 2004 om 15:50.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2004, 16:08   #119
Ta'azir
Burger
 
Geregistreerd: 7 november 2003
Locatie: Ergens in Vlaanderen
Berichten: 136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Yep naar 't schijnt is een hondenreksken al voldoende, ... nu mijne Freelander is gewoon ingeschreven, Maar als ge nen 2.5 hebt zoude zot zijn moeste het niet doen natuurlijk, ge kunt da dan als nen twincab inschrijven zeker zodat ge toch met meer dan 2 man kunt rijden, of zie ik da verkeerd, ?
vergeet het jongen........ dat van dat honderekske bedoel ik !

nee, t'is vrij simpel

uwe "laadvloer" moet gelijk zijn/of groter dan de helft van de afstand tussen voor- en achteras....

dus ge koopt u ne landrover, ge zwiert er uw achterbank en uw achterste gordels uit, ge plaatst een plank met een opstaande rand van 30 cm vanaf uwe zetel tot uw achterdeur ét voil�*... (is uwen bak nen nissan met vijf plaatsen en een pick-up bakske dan moete der zelfs niks aan veranderen (alléén uw papieren natuurlijk))

ge kunt uwen ombouw laten keuren en ge zijt de trotse bezitter van een camionneke !8) by the way....... t'schoonst is nen groene landrover........ daar ziet ge uw stickertje van uwe vlaamse leeuw beter op hangen !
__________________
AN EYE FOR AN EYE-THOUSANDFOLD

Laatst gewijzigd door Ta'azir : 2 november 2004 om 16:12.
Ta'azir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2004, 16:47   #120
Varian
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 27 oktober 2004
Berichten: 1
Standaard

Blah, ik vind het jammer dat alle 4x4's ,en 4x4 rijders, over dezelfde kam geschoren worden. Een oude land cuiser is gewoonweg niet te vergelijken met een cayenne. Die hetse nu is denk ik dan ook vooral gericht op de nieuwere "suv's". Alleen wordt daarmee elke 4x4 rijder benadeeld.

Ik denk trouwens dat je met het 4x4 rijden fiscaal (nog) onaantrekkelijk(er) te maken de doelgroep helemaal mist. Wie +50.000 euro aan een wagen uitgeeft, gaat zich toch niet geremd voelen door enkele euro's meer belasting.
Hiermee worden weer eerder de hobbyisten geraakt, die allesbehalve voor de overlast (als die er al is) zorgen.

Soit, dees weekend is er met larofun toch een €12.000 verzameld ten voordele van de cliniclowns. Mensen met minerva's of series die van de uithoeken van het land naar Zaventem waren afgezakt en ja zelfs Engelsen en Nederlanders.
Maar ja, allemaal egoïstische dikkenekken natuurlijk
Varian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be