Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2016, 18:44   #101
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Een tijdelijke flauwte. De CD&V was niet gelukkig in de oppositiebanken en wou koste wat het kost weer 'winnen'. Dan gaat een mens al eens in 'overdrive'.

Inmiddels is alles gelukkig weer bij het oude.
Hun grootste verdienste van de jongste tien jaar is dat ze van de NVA de grootste partij van Vlaanderen hebben gemaakt.
Dat neemt niemand ze nog af
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2016, 18:45   #102
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En?

Toen het VB met 24% werd genegeerd was dat toch voor niemand een probleem?

Waarom zou het dan een probleem zijn als de N-VA mee in het cordon gaat met 20%?
Niemand zal er een probleem mee hebben dat het blok in het cordon blijft met 24% en n-va in de oppositie raakt met 20%.

Zie je het verschil echt niet ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2016, 18:48   #103
Stormram
Banneling

Standaard

Mocht MR (Michel-Reynders) vallen over deze illegale, crapuleuze stakingen en niet over hun laakbare veiligheidspolitiek m.b.t. de aanslagen van maart, dan ware het beter dat we een burgeroorlogje ontketenen en Wallobrux de rekeningen presenteren voor hun cultuurmarxistische kamikazepolitiek, want ze leven al jaren op de poef samen met de maroef. De Walen gaan betalen, gedaan met de blabla en daarmee basta.
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2016, 18:56   #104
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Niemand zal er een probleem mee hebben dat het blok in het cordon blijft met 24% en n-va in de oppositie raakt met 20%.

Dat is dan samen 4 a 5 procent meer dan nu, ik wil daar voor tekenen.
Het zou zelfs een absolute meerderheid in zetels kunnen zijn in het Vlaams parlement.
En dan ? 5 minuten politieke moed?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2016, 18:58   #105
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Toch, de N-VA is nog steeds een reus op lemen voeten.

Een te groot stemmenverlies aan het VB brengt de positie Van De Wever aan het wankelen. De rest duldt de dictatuur van het Schoon Verdiep zolang ze allemaal mee uit de ruif mogen vreten. Als dat niet langer het geval is, zal je chaos en messentrekkerij zien en uiteindelijk de implosie.

(Ik verwacht het nog niet voor meteen, ik zie N-VA rond de 25 bengelen in de volgende verkiezingen)
Theoretisch klopt dat, en in een andere partij werkt het ook zo. Maar in N-VA ? Geert Bourgeois is aan de pensioengerechtigde leeftijd, de sympathiekste der n-va'ers (peumans) is ook een ouwe knol en trouwens niet populair in eigen partij, Liesbethje... tja, dat meiske heeft iets tgo Bart dat eerder voer is voor Story of Dag Allemaal dus laat het ons erop houden dat ze niet in de weg loopt. Bean Weyts ? Die is al blij als hij niet struikelt over zijn eigen voeten en elke dag zonder een politiek incident is waarschijnlijk ook voor hem een verrassing. Sterke Jan heeft zijn handen vol, is blijkbaar een goede vakminister en groeide in zijn job maar zie je die een "coup" aanvoeren ? No way...
Steven F 35 denkt daar zelfs niet aan, dat is een volger. Over Elke hahaha moet ik waarschijnlijk niet spreken want dan gaat het pijnlijk worden. En de pogingen om Sander Loones te framen tot de nieuwe Dauphin, de uitverkoren zoon van godheid BDW zijn door zijn mediocriteit in zijn media optredens even hard geflurkt als toen ze een poging deden om Benneke tot volgende voorzitter vooruit te duwen.
Basisregel : je kunt geen bordeaux tappen uit een olievat.
Sander kan nauwlijks een coherente speech houden, je weet niet wat hij zei als hij gedaan heeft met meesmuilen en hij kan niemands aandacht capteren. Hij draait met de wind en hoopt door wat mee te surfen met de euro sceptici om toch wat uit de anonimiteit te raken terwijl zijn eigen partij eigenlijk pro EU is . Die man is een voddebaal, totaal ongeschikt voor politiek hoger dan niveau gemeenteraad van Brakel.
Enkel Theo Francken heeft momenteel voldoende 'smoel' om een leider te worden. (toegegeven : twee jaar geleden dacht ik dat zoiets onmogelijk was, daar heb ik me serieus op verkeken)
Oud 7 juni 2016, 19:05   #106
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat is dan samen 4 a 5 procent meer dan nu, ik wil daar voor tekenen.
Het zou zelfs een absolute meerderheid in zetels kunnen zijn in het Vlaams parlement.
En dan ? 5 minuten politieke moed?
Nee, gewoon wat zitjes afgeven aan de andere partijen die die zetels overnemen. En daarna gewoon voort doen. Zolang het blok geen 51% van de zetels heeft zitten we in een uitermate comfortabele stoel.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 7 juni 2016 om 19:05.
Oud 7 juni 2016, 19:05   #107
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Theoretisch klopt dat, en in een andere partij werkt het ook zo. Maar in N-VA ? Geert Bourgeois is aan de pensioengerechtigde leeftijd, de sympathiekste der n-va'ers (peumans) is ook een ouwe knol en trouwens niet populair in eigen partij, Liesbethje... tja, dat meiske heeft iets tgo Bart dat eerder voer is voor Story of Dag Allemaal dus laat het ons erop houden dat ze niet in de weg loopt. Bean Weyts ? Die is al blij als hij niet struikelt over zijn eigen voeten en elke dag zonder een politiek incident is waarschijnlijk ook voor hem een verrassing. Sterke Jan heeft zijn handen vol, is blijkbaar een goede vakminister en groeide in zijn job maar zie je die een "coup" aanvoeren ? No way...
Steven F 35 denkt daar zelfs niet aan, dat is een volger. Over Elke hahaha moet ik waarschijnlijk niet spreken want dan gaat het pijnlijk worden. En de pogingen om Sander Loones te framen tot de nieuwe Dauphin, de uitverkoren zoon van godheid BDW zijn door zijn mediocriteit in zijn media optredens even hard geflurkt als toen ze een poging deden om Benneke tot volgende voorzitter vooruit te duwen.
Basisregel : je kunt geen bordeaux tappen uit een olievat.
Sander kan nauwlijks een coherente speech houden, je weet niet wat hij zei als hij gedaan heeft met meesmuilen en hij kan niemands aandacht capteren. Hij draait met de wind en hoopt door wat mee te surfen met de euro sceptici om toch wat uit de anonimiteit te raken terwijl zijn eigen partij eigenlijk pro EU is . Die man is een voddebaal, totaal ongeschikt voor politiek hoger dan niveau gemeenteraad van Brakel.
Enkel Theo Francken heeft momenteel voldoende 'smoel' om een leider te worden. (toegegeven : twee jaar geleden dacht ik dat zoiets onmogelijk was, daar heb ik me serieus op verkeken)
Ik vraag me werkelijk af wat we met de volgende verkiezingen gaan krijgen. De NVA is nu ook één van de vele centrumpartijen geworden. Den Mensch In Den Straat weet waarschijnlijk niet meer dat e NVA eigenlijk de Volksunie is.

We hebben nu dus 4 centrumpartijen, 1 vlaams-nationalistische anti islam (die nooit in een regering komt of wil komen), een halfbakken groene en een zootje loftcommunisten.

In Wallonië gaat het dezelfde kant uit. Gaat leuk worden.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 7 juni 2016 om 19:05.
Oud 7 juni 2016, 19:09   #108
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, gewoon wat zitjes afgeven aan de andere partijen die die zetels overnemen. En daarna gewoon voort doen. Zolang het blok geen 51% van de zetels heeft zitten we in een uitermate comfortabele stoel.
51 procent?
Als de rest veel kleiner is en de stemmen wat verdeeld zijn is zelfs al vanaf ongeveer 40 procent een absolute meerderheid in zetels mogelijk.
Oud 7 juni 2016, 19:13   #109
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik vraag me werkelijk af wat we met de volgende verkiezingen gaan krijgen. De NVA is nu ook één van de vele centrumpartijen geworden. Den Mensch In Den Straat weet waarschijnlijk niet meer dat e NVA eigenlijk de Volksunie is.

We hebben nu dus 4 centrumpartijen, 1 vlaams-nationalistische anti islam (die nooit in een regering komt of wil komen), een halfbakken groene en een zootje loftcommunisten.

Sorry, ik weet niet over wat je praat hoor...
Ik zie één anti makakken partij maar wat die in hemelsnaam zouden te maken hebben met vlaams nationalisme is me niet duidelijk.
Verder hebben we :
-de liberalen
-de sossen die vroeger tegen en nu voor de hoofddoek zijn
-de groenten, die vanuit hun achtergrond van hun college, de chiro en het ACW altijd al religie lovers zijn geweest en dus nu de hoofddoek verwelkomen
-de vroegere vlaams-nationalisten, nu beter bekend als de neo-belgicisten
-de tsjeven, onuitroeibaar, zoals brandnetels en distels
Oud 7 juni 2016, 19:15   #110
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
51 procent?
Als de rest veel kleiner is en de stemmen wat verdeeld zijn is zelfs al vanaf ongeveer 40 procent een absolute meerderheid in zetels mogelijk.
Peri toch... : ik zei : "51% van de zetels..."
Oud 7 juni 2016, 19:31   #111
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry, ik weet niet over wat je praat hoor...
Ik zie één anti makakken partij maar wat die in hemelsnaam zouden te maken hebben met vlaams nationalisme is me niet duidelijk.
Verder hebben we :
-de liberalen
-de sossen die vroeger tegen en nu voor de hoofddoek zijn
-de groenten, die vanuit hun achtergrond van hun college, de chiro en het ACW altijd al religie lovers zijn geweest en dus nu de hoofddoek verwelkomen
-de vroegere vlaams-nationalisten, nu beter bekend als de neo-belgicisten
-de tsjeven, onuitroeibaar, zoals brandnetels en distels
Je vergeet de loftcommunisten, die zijn al de derde partij bij de Walloonen. Als die hier ooit zo'n figuur zoals Hedebouw krijgen dan pakken die ook 10+%
Oud 7 juni 2016, 19:38   #112
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
51 procent?

Heerlijk, die jeugdige naïviteit, dat optimisme...
En dat op die leeftijd nog...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 juni 2016 om 19:58.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2016, 19:45   #113
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:

dat klopt, 4 pro-vreemdelingen trado's waarvan er minstens 3 overbodig zijn, 1 patriottische en 1 marxistische partij
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2016, 20:09   #114
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De traditionele partijen gaan ALLEMAAL onder de kiesdrempel verdwijnen, OP KORTE TERMIJN.
Mooi perspectief dus voor partijen als het Vlaams Belang, nietwaar?!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2016, 20:12   #115
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Welke principes?
Als zelf een ACW-trees en de prof Kerkelijk Recht al tot de conclusie kwamen dat CD&V nergens voor staat.

Als het Vlaams masker ophouden tegen hun principes zou zijn, waarom hadden ze het dan in de eerste plaatst opgezet?
Vlaams zijn is goed voor tijdens de verkiezingen - zo sprak Marianne Thyssen.
Oud 7 juni 2016, 20:13   #116
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mooi perspectief dus voor partijen als het Vlaams Belang, nietwaar?!
Eigenlijk is het VB ondertussen ook al een traditionele partij.
Oud 7 juni 2016, 20:15   #117
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niet direct.

Beide staan roepend aan de zijlijn.

Maar begin gerust de semantische spelletjes.
Oud 7 juni 2016, 20:22   #118
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Niet direct.

Beide staan roepend aan de zijlijn.

Maar begin gerust de semantische spelletjes.
Ik zie dat ook niet.
35 procent voor het VB en 5 procent voor de N-VA of 5 procent voor het VB en 35 procent voor de N-VA, verandert allemaal niets aan de zaak.
De transferten blijven doorgaan en de kamelenkakkneders blijven komen.
Oud 7 juni 2016, 20:23   #119
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk is het VB ondertussen ook al een traditionele partij.
Waarom?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2016, 20:27   #120
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom?
Ze zitten al tientallen jaren in het parlement en krijgen dezelfde partijfinanciering als alle andere parijen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be