![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dit gezegd zijnde, de meeste dokters houden zich daar niet mee bezig, die hebben méér dan patiënten genoeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker dat die bestaan. Ik zou eigenlijk niet weten wat er niet bestaat. Nu lang zal je daar niet moeten naar zoeken als dat de bedoeling is.....in zulke zaken doet de mond aan mond reclame het zeer goed.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 juni 2016 om 17:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ook niet. Alles is mogelijk en toegelaten tegenwoordig.
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.demorgen.be/economie/elke...ziek-b386a9d0/
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160517_02291954 Laatst gewijzigd door reservespeler : 15 juni 2016 om 18:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een mens zou nog jaloers worden op een cipier....Je ganse leven in de gevangenis van s'morgens tot s'avonds ......en een dikke pree van 1300 euro per maand....Sommigen zijn echt voor het geluk geboren ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een oudere persoon die rapper de griep, een longontsteking, enz...krijgt is niet voor 1 dag ziek, maar voor een week of langer. Er is een reden waarom men in NL spreekt over een "baaldag". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() llllllll
Laatst gewijzigd door reservespeler : 15 juni 2016 om 19:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor u even iets opgezocht. 1458 euro netto. Hier bovenop nog 250 tot 300 euro premie per maand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1730 netto per maand Met of zonder premies? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Premies hangen er van af...... Kijk ; http://www.jobat.be/nl/artikels/het-...58-euro-netto/ http://www.loonwijzer.be/main/loon/s...=5413010000000 Een beginnend cipier verdiend 1380 euro zegt de man hier.....Als je gewone dagen werkt is het dat wat je verdiend...hetgeen ik al zei Premies zijn voor mij een andere zaak....In de zomer het weekend.....plezant is anders. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 juni 2016 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door doremi : 15 juni 2016 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Kortom: er zijn gekende 'dealers' van makkelijke doktersbriefjes.
![]() |
![]() |
#115 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In de eerste plaats betaalt de staat (SZ) nu al elke keer voor die ene dag ziekte (het doktersbezoek) en de werkgever voor de uitbetaling zonder prestatie en de administratie. Dat moet simpel afgeschaft kunnen worden.
![]() |
![]() |
#116 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ofwel heb je dan iets ernstig en moet je op ziekenkas ofwel ben je aan het foefelen.
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zijn de maandagochtendzieken, de "dag na de match" zieken, de "ik heb geen goesting" zieken die eruit moeten. Men een correcte paper trail (lees: voldoende waarschuwingen en/of toch de vraag achter een medisch attest) kan dit opgelost worden. Maar ik vind het zever om iedere keer als je bvb strontverkouden bent (= besmettelijk) naar een dokter te moeten lopen omdat de werkgever dat eist. Het kost de maatschappij veel, en echt behandelen kan hij u toch niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() By the way heb je dat ook nagegaan voor al de mensen die boven jou stonden ? Nee zeker ![]() ![]() U bent de mening toegedaan dat een Dokter die beslist dat mensen beter niet gaan werken dealers zijn. Het is nogal logisch dat iedere arts vrij is om daarin te beslissen wat hij het beste vindt voor de patiënt maar ook voor de werkgever. Een arts oordeelt in eer en geweten. Ik kan evenzeer het omgekeerde stellen .....dat sommige artsen beter sommige zieken sneller of langer zouden thuis zetten.... U zal van de ene rechter ook een zware boete krijgen en van een andere voor klak hetzelfde een vrijspraak. Daarom is die tweede rechter nog geen dealer in makkelijke vrijspraken. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 juni 2016 om 15:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat u wil geloven dat alle artsen in eer en geweten werken is uw goed recht maar erg naïef. Ik durf persoonlijk niet zulk een veralgemenende uitspraak doen over een gehele beroepsklasse bestaande uit duizenden mensen die ik niet ken. Noch ten goede, noch ten kwade al leert de maatschappij mij dat er in elke variabele groep van 100 mensen minstens 3 foefelaars zitten met weinig scrupules of principes en ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat dat bij dokters anders is. Maar goed, het staat u vrij om te geloven dat er alleen doodeerlijke dokters zijn zoals het mij vrij staat dat een zeer kinderlijk naïeve mening te vinden die geen uitstaans heeft met de realiteit.
Laatst gewijzigd door doremi : 16 juni 2016 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |