Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2016, 17:32   #101
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat zou ik willen vinden zo'n Dokter waar de ene na de andere op 5 minuten buiten is....
Nou, dergelijke dokters bestaan hoor, je moet ze enkel weten te vinden.

Dit gezegd zijnde, de meeste dokters houden zich daar niet mee bezig, die hebben méér dan patiënten genoeg.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2016, 17:34   #102
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Je kan werkelijk zieke patiënten binnenkrijgen, waar je dan 15 minuten onderzoek aan spendeert (4 klanten *30 euro=120 euro/u) of je kan briefjesverzamelaars over de vloer krijgen die in nog geen 5 minuten terug buiten zijn (12 klanten * 30 euro = 360 euro/u)
De meeste dokters vragen 25 euro, geen 30.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2016, 17:56   #103
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Nou, dergelijke dokters bestaan hoor, je moet ze enkel weten te vinden.

Dit gezegd zijnde, de meeste dokters houden zich daar niet mee bezig, die hebben méér dan patiënten genoeg.
Zeker dat die bestaan. Ik zou eigenlijk niet weten wat er niet bestaat. Nu lang zal je daar niet moeten naar zoeken als dat de bedoeling is.....in zulke zaken doet de mond aan mond reclame het zeer goed.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 juni 2016 om 17:58.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2016, 18:06   #104
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeker dat die bestaan. Ik zou eigenlijk niet weten wat er niet bestaat. Nu lang zal je daar niet moeten naar zoeken als dat de bedoeling is.....in zulke zaken doet de mond aan mond reclame het zeer goed.
Ik ook niet. Alles is mogelijk en toegelaten tegenwoordig.
Oud 15 juni 2016, 18:09   #105
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus een ziektebriefje betekent voor jou automatisch fraude ? Volgens mij is er wel meer en belangrijkere fraude dan wat ziektebriefjes.
Dat is toch een fraude die veel geld kost aan de maatschappij.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2016, 18:10   #106
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.demorgen.be/economie/elke...ziek-b386a9d0/

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160517_02291954

Laatst gewijzigd door reservespeler : 15 juni 2016 om 18:11.
Oud 15 juni 2016, 18:44   #107
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een mens zou nog jaloers worden op een cipier....Je ganse leven in de gevangenis van s'morgens tot s'avonds ......en een dikke pree van 1300 euro per maand....Sommigen zijn echt voor het geluk geboren
Oud 15 juni 2016, 18:53   #108
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen die een wat zwakkere gezondheid hebben het wat moeilijker hebben ontslaan......Hopelijk blijf jij fit en gezond tot uw 70 (pensioenleeftijd voor jouw generatie)en moet je nooit een dagje verletten.
Dat heeft niks met een zwakkere gezondheid te maken. ALs je regelmatig 1 dag "ziek" bent, dan scheelt er iets anders.

Een oudere persoon die rapper de griep, een longontsteking, enz...krijgt is niet voor 1 dag ziek, maar voor een week of langer.

Er is een reden waarom men in NL spreekt over een "baaldag".
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2016, 19:39   #109
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

llllllll

Laatst gewijzigd door reservespeler : 15 juni 2016 om 19:40.
Oud 15 juni 2016, 19:40   #110
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een mens zou nog jaloers worden op een cipier....Je ganse leven in de gevangenis van s'morgens tot s'avonds ......en een dikke pree van 1300 euro per maand....Sommigen zijn echt voor het geluk geboren
http://www.jobat.be/nl/artikels/het-...58-euro-netto/

Voor u even iets opgezocht.
1458 euro netto.
Hier bovenop nog 250 tot 300 euro premie per maand.
Oud 15 juni 2016, 19:42   #111
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.jobat.be/nl/artikels/het-...30-euro-netto/

1730 netto per maand
Met of zonder premies?
Oud 15 juni 2016, 20:16   #112
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
http://www.jobat.be/nl/artikels/het-...30-euro-netto/

1730 netto per maand
Met of zonder premies?
Ja met 2 kinderen ten laste en misschien 25 jaar dienst die man zit aan het maximum van zijn barema.
Premies hangen er van af......

Kijk ;

http://www.loonwijzer.be/main/loon/s...=5413010000000

Een beginnend cipier verdiend 1380 euro zegt de man hier.....Als je gewone dagen werkt is het dat wat je verdiend...hetgeen ik al zei

Premies zijn voor mij een andere zaak....In de zomer het weekend.....plezant is anders.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 juni 2016 om 20:25.
Oud 15 juni 2016, 20:32   #113
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ja met 2 kinderen ten laste en misschien 25 jaar dienst die man zit aan het maximum van zijn barema.
Premies hangen er van af......

Kijk ;

http://www.loonwijzer.be/main/loon/s...=5413010000000

Een beginnend cipier verdiend 1380 euro zegt de man hier.....Als je gewone dagen werkt is het dat wat je verdiend...hetgeen ik al zei

Premies zijn voor mij een andere zaak....In de zomer het weekend.....plezant is anders.
Het is dan ook een functie zonder enige diplomavereiste... Ga morgen solliciteren als verkoper in één of andere winkel, kuisvrouw/man of als callcenteragent en u hebt identiek hetzelfde loon hoor met ook alleen maar premies als er shiften of weekendwerk aan te pas komt.

Laatst gewijzigd door doremi : 15 juni 2016 om 20:32.
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2016, 20:38   #114
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dag Dokter.......graag een briefje voor morgen....ah ok beste patient dat is 30 euro....aub nog iets ? Nee dat is alles dokter....Graag gedaan...tot volgende week joehoe Zefs op 3 minuten moet dat kunnen

Dat zou ik willen vinden zo'n Dokter waar de ene na de andere op 5 minuten buiten is......Ik hoor vooral dat mensen klagen dat ze soms uren zitten wachten in een overvolle wachtzaal.
Bij mijn huisarts werd het te gortig. Nu kan het alleen nog via afspraak. En de afspraken zijn alle 20 minuten ( online)
Dit is niet de standaard, maar dokters die dat doen bestaan. Ik heb zelf enkele jaren een zeer grote afdeling (met veel volk dus) onder mij gehad en op een bepaald moment zijn we gaan oplijsten in onze verschillende afdelingen welke dokters briefjes schreven voor wie. Niet dat we daar iets mee konden doen, maar wel interessant. De briefjes van de zogenaamde veelverzuimers (de foefelaars zeg maar) kwamen zo goed als unaniem van dezelfde dokters in de omgeving van de afdeling waar die mensen zaten.

Kortom: er zijn gekende 'dealers' van makkelijke doktersbriefjes.
Oud 15 juni 2016, 20:39   #115
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En eendagszieken die het regelmatig doen, moeten daarop aangesproken worden. En als dat blijft, ontslagen worden.
Akkoord, maar dan is het natuurlijk al te laat.

In de eerste plaats betaalt de staat (SZ) nu al elke keer voor die ene dag ziekte (het doktersbezoek) en de werkgever voor de uitbetaling zonder prestatie en de administratie. Dat moet simpel afgeschaft kunnen worden.
Oud 15 juni 2016, 20:45   #116
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Mensen die een wat zwakkere gezondheid hebben het wat moeilijker hebben ontslaan......Hopelijk blijf jij fit en gezond tot uw 70 (pensioenleeftijd voor jouw generatie)en moet je nooit een dagje verletten.
Het gaat natuurlijk niet om 'nooit' he. Mensen die 1, 2 of zelfs 3 keer een dag ziek zijn krijgen bij mij niet meer of minder dan een vriendelijk gesprek om te polsen of er niets ernstiger speelt. Wij hebben het hier over de misbruikers en dat zijn mensen die 10, 20 of meer keren per jaar een dag afwezig zijn en dat kan je niet verklaren door een 'zwak gestel' of iets dergelijks.

Ofwel heb je dan iets ernstig en moet je op ziekenkas ofwel ben je aan het foefelen.
Oud 16 juni 2016, 14:00   #117
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen met een zwakke gezondheid hebben daar een verklaring voor. Iemand die regelmatig op controle moet na een kankerbehandeling, heeft daar een verklaring voor. Iemand die aan de nierdialyse moet, heeft daar een verklaring voor. Iemand die door chronische ziekte soms te slecht is om te werken, heeft daar een verklaring voor. Die mensen zullen ook niet in de problemen komen.

Het zijn de maandagochtendzieken, de "dag na de match" zieken, de "ik heb geen goesting" zieken die eruit moeten. Men een correcte paper trail (lees: voldoende waarschuwingen en/of toch de vraag achter een medisch attest) kan dit opgelost worden.

Maar ik vind het zever om iedere keer als je bvb strontverkouden bent (= besmettelijk) naar een dokter te moeten lopen omdat de werkgever dat eist. Het kost de maatschappij veel, en echt behandelen kan hij u toch niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2016, 15:08   #118
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat heeft niks met een zwakkere gezondheid te maken. ALs je regelmatig 1 dag "ziek" bent, dan scheelt er iets anders.

Een oudere persoon die rapper de griep, een longontsteking, enz...krijgt is niet voor 1 dag ziek, maar voor een week of langer.

Er is een reden waarom men in NL spreekt over een "baaldag".
Mensen die dan niet graag te lang afwezig zijn oogsten uiteindelijk minder begrip dan die die direct een week thuis zijn......Dat klopt .....ik hoorde dat vroeger al op het werk.
Oud 16 juni 2016, 15:20   #119
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Dit is niet de standaard, maar dokters die dat doen bestaan. Ik heb zelf enkele jaren een zeer grote afdeling (met veel volk dus) onder mij gehad en op een bepaald moment zijn we gaan oplijsten in onze verschillende afdelingen welke dokters briefjes schreven voor wie. Niet dat we daar iets mee konden doen, maar wel interessant. De briefjes van de zogenaamde veelverzuimers (de foefelaars zeg maar) kwamen zo goed als unaniem van dezelfde dokters in de omgeving van de afdeling waar die mensen zaten.

Kortom: er zijn gekende 'dealers' van makkelijke doktersbriefjes.
Watch out ! Big brother is watching you

By the way heb je dat ook nagegaan voor al de mensen die boven jou stonden ? Nee zeker die foefelen niet

U bent de mening toegedaan dat een Dokter die beslist dat mensen beter niet gaan werken dealers zijn.
Het is nogal logisch dat iedere arts vrij is om daarin te beslissen wat hij het beste vindt voor de patiënt maar ook voor de werkgever. Een arts oordeelt in eer en geweten.
Ik kan evenzeer het omgekeerde stellen .....dat sommige artsen beter sommige zieken sneller of langer zouden thuis zetten....
U zal van de ene rechter ook een zware boete krijgen en van een andere voor klak hetzelfde een vrijspraak. Daarom is die tweede rechter nog geen dealer in makkelijke vrijspraken.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 juni 2016 om 15:24.
Oud 16 juni 2016, 17:06   #120
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Watch out ! Big brother is watching you

By the way heb je dat ook nagegaan voor al de mensen die boven jou stonden ? Nee zeker die foefelen niet

U bent de mening toegedaan dat een Dokter die beslist dat mensen beter niet gaan werken dealers zijn.
Het is nogal logisch dat iedere arts vrij is om daarin te beslissen wat hij het beste vindt voor de patiënt maar ook voor de werkgever. Een arts oordeelt in eer en geweten.
Ik kan evenzeer het omgekeerde stellen .....dat sommige artsen beter sommige zieken sneller of langer zouden thuis zetten....
U zal van de ene rechter ook een zware boete krijgen en van een andere voor klak hetzelfde een vrijspraak. Daarom is die tweede rechter nog geen dealer in makkelijke vrijspraken.
Ik zie niet in wat het eventuele foefelen van mensen boven mij ook maar enigszins relevant zou zijn. Feit was natuurlijk wel dat ik niet instond voor de controle daarop maar je kan en mag er vanuit gaan dat in alle geledingen van bedrijven er een percentage foefelaars is/was.
Dat u wil geloven dat alle artsen in eer en geweten werken is uw goed recht maar erg naïef. Ik durf persoonlijk niet zulk een veralgemenende uitspraak doen over een gehele beroepsklasse bestaande uit duizenden mensen die ik niet ken. Noch ten goede, noch ten kwade al leert de maatschappij mij dat er in elke variabele groep van 100 mensen minstens 3 foefelaars zitten met weinig scrupules of principes en ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat dat bij dokters anders is.

Maar goed, het staat u vrij om te geloven dat er alleen doodeerlijke dokters zijn zoals het mij vrij staat dat een zeer kinderlijk naïeve mening te vinden die geen uitstaans heeft met de realiteit.

Laatst gewijzigd door doremi : 16 juni 2016 om 17:11.
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be