Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2004, 00:20   #101
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Net zoals het fout was om op een kardinaal die juist gestorven is zijn nagedachtenis te pikken.
Wat verandert zijn dood aan de waarde van zijn ideëen??
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2004, 00:24   #102
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Liefje,tegen nen ex marinier en tegen de zoon van ne para commando? gij durft
En ben zélf soms iets in 't leger?
Of enkel een ex-....? (niet dat het ertoe doet...)

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 november 2004 om 00:26.
Oud 3 november 2004, 00:35   #103
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Wat verandert zijn dood aan de waarde van zijn ideëen??
Neen ,maar de manier men op iemands dood reageerde ergerde mij!
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2004, 00:37   #104
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En ben zélf soms iets in 't leger?
Of enkel een ex-....? (niet dat het ertoe doet...)
ex BV korte termijn,is het dat wat je wilde weten?
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2004, 01:05   #105
Werkslaaf
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Opgeruimd staat netjes.
Wel Raf, dit toont nu welke waarden "leuk-links" werkelijk aanhangen: GEEN!

Geen respect voor andere mensen,
geen respect voor een andere mening.

Jullie zijn gewoon zielig twistziek en onaards hypocriet.

Ga ergens anders de "sociale" uithangen. In feite ben je de grootste egoïst die er rondloopt!
Sovjet Rusland en vergelijkbare totalitaire landen zijn voorbeelden van naties die getracht hebben de vrijheid te elimineren.
Werkslaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2004, 01:40   #106
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach, met deze paus wordt die zeker heilig verklaard!
Oud 3 november 2004, 01:45   #107
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf
Wel Raf, dit toont nu welke waarden "leuk-links" werkelijk aanhangen: GEEN!

Geen respect voor andere mensen,
geen respect voor een andere mening.

Jullie zijn gewoon zielig twistziek en onaards hypocriet.

Ga ergens anders de "sociale" uithangen. In feite ben je de grootste egoïst die er rondloopt!
Tiens, wie we daar hebben , "Werkslaaf"himself! , nu met SP-A-avatar Partijkaartje ingeruild?kent men daar je verleden en je sympathiëen?

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 november 2004 om 01:58.
Oud 3 november 2004, 01:49   #108
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
ex BV korte termijn,is het dat wat je wilde weten?
gefeliciteerd!
Oud 3 november 2004, 01:57   #109
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Walgelijke vent!
Dat was ook mijn opinie over die man, maar jij zegt het wat vroeg...
Oud 3 november 2004, 09:46   #110
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lig er anders ook niet echt wakker van dat dat stuk fascisme dood is. Ik heb Joos altijd al een degoutant varken gevonden (sorry voor de varkens) en ik ga nu niet de hypocriet uithangen in ineens m'n mening over hem wijzigen, dat lijkt me behoorlijk hypocriet.

Ik kan der dus ook nie echt om huilen. Z'n tijd was gekomen zeker? 't was nen ouwe vent, en ouwe venten sterven nu eenmaal. Ik ga dat niet erg gaan vinden, ik ken die vent nie persoonlijk dus heb ik er niet onder te lijden, en de dood hoort nu eenmaal bij het leven, 'k ga daar nie over gaan romantiseren. Verder zie ik ook niet welk gemis we nu hebben.

Toen mijn grootvader stierf is ook nie heel vlaanderen in een huilbui gestort, maar mijn grootvader was ook geen degoutant varken, maar ne mens die ieder in z'n waarde liet.

Zeg eens: waarom zou ik in hemelsnaam respect moeten hebben voor iemand die mij 'addergebroed' vindt??? NIETS van respect hebt ik voor diene vent, de enige merde is dat ge u tegen ne dooien nie kunt verweren.
Oud 3 november 2004, 10:24   #111
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Ik lig er anders ook niet echt wakker van dat dat stuk fascisme dood is. Ik heb Joos altijd al een degoutant varken gevonden (sorry voor de varkens) en ik ga nu niet de hypocriet uithangen in ineens m'n mening over hem wijzigen, dat lijkt me behoorlijk hypocriet.

Ik kan der dus ook nie echt om huilen. Z'n tijd was gekomen zeker? 't was nen ouwe vent, en ouwe venten sterven nu eenmaal. Ik ga dat niet erg gaan vinden, ik ken die vent nie persoonlijk dus heb ik er niet onder te lijden, en de dood hoort nu eenmaal bij het leven, 'k ga daar nie over gaan romantiseren. Verder zie ik ook niet welk gemis we nu hebben.

Toen mijn grootvader stierf is ook nie heel vlaanderen in een huilbui gestort, maar mijn grootvader was ook geen degoutant varken, maar ne mens die ieder in z'n waarde liet.

Zeg eens: waarom zou ik in hemelsnaam respect moeten hebben voor iemand die mij 'addergebroed' vindt??? NIETS van respect hebt ik voor diene vent, de enige merde is dat ge u tegen ne dooien nie kunt verweren.
... en waarom zou Joos een dégoutant varken zijn? Heb je hem gekend als mens? Ooit moeite gedaan om je eens te informeren over wie hij als persoon was? Neeje... een opgeklopt interviewke in P-magazine (hét opinietijdschrift, nietwaar?) door een man die geen enkele ervaring heeft met de media. [trouwens, heb je dat interview ook daadwerkelijk gelezen, of weet je het enkel van "horen zeggen", zoals zo velen?] En dan prompt gevolgd door die grimlachende smoel van miss. Tanghe op het laatavondjournaal. En maar sfeer scheppen... de pret kon duidelijk niet op.

Joos was een ouderwetse man, met ouderwetse opvattingen waar hij ook rotsvast in geloofde. Het zijn daarom niet de mijne (verre van zelfs), maar de waarde van een mens lees je in de eerste plaats af aan wat hij daadwerkelijk doét in deze samenleving. En op d�*t punt kunnen zeer, zeer velen nog een lesje leren van die ouwe knar. Het is immers gemakkelijker om vanop je zeepkistje een pleidooi voor political correctness af te steken, dan om de handen uit de mouwen te steken en een bescheiden poging te doen om deze wereld iets leefbaarder, aangenamer te maken. En dat dééd Joos dus wel; daar zijn meer dan genoeg getuigen van. (vraag maar eens rond in Landskouter, en niet enkel aan zijn parochianen) Hij was als persoon ook een bijzonder bereikbaar en innemend man.

Ik walg van dergelijke uitspraken, Nynorsk... En d�*t woord heb ik nou eens heel zorgvuldig gewikt en gewogen. De eerstvolgende keer dat jullie "propere denkertjes" mij en anderen op dit forum nog eens de les menen te moeten spellen, zal ik grote moeite hebben om van het gevoel van oprechte minachting dat me nu overvalt afstand te nemen.
Oud 3 november 2004, 10:30   #112
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
... en waarom zou Joos een dégoutant varken zijn? Heb je hem gekend als mens? Ooit moeite gedaan om je eens te informeren over wie hij als persoon was? Neeje... een opgeklopt interviewke in P-magazine (hét opinietijdschrift, nietwaar?) door een man die geen enkele ervaring heeft met de media. [trouwens, heb je dat interview ook daadwerkelijk gelezen, of weet je het enkel van "horen zeggen", zoals zo velen?] En dan prompt gevolgd door die grimlachende smoel van miss. Tanghe op het laatavondjournaal. En maar sfeer scheppen... de pret kon duidelijk niet op.

Joos was een ouderwetse man, met ouderwetse opvattingen waar hij ook rotsvast in geloofde. Het zijn daarom niet de mijne (verre van zelfs), maar de waarde van een mens lees je in de eerste plaats af aan wat hij daadwerkelijk doét in deze samenleving. En op d�*t punt kunnen zeer, zeer velen nog een lesje leren van die ouwe knar. Het is immers gemakkelijker om vanop je zeepkistje een pleidooi voor political correctness af te steken, dan om de handen uit de mouwen te steken en een bescheiden poging te doen om deze wereld iets leefbaarder, aangenamer te maken. En dat dééd Joos dus wel; daar zijn meer dan genoeg getuigen van. (vraag maar eens rond in Landskouter, en niet enkel aan zijn parochianen) Hij was als persoon ook een bijzonder bereikbaar en innemend man.

Ik walg van dergelijke uitspraken, Nynorsk... En d�*t woord heb ik nou eens heel zorgvuldig gewikt en gewogen. De eerstvolgende keer dat jullie "propere denkertjes" mij en anderen op dit forum nog eens de les menen te moeten spellen, zal ik grote moeite hebben om van het gevoel van oprechte minachting dat me nu overvalt afstand te nemen.
Ik heb hem zijn onzin ook met ongeloof zien en horen uitkramen voor de TV-cameras, na het interview in dat tijdschrift: dus geen kwestie van onervarenheid, van verdraaide woorden!!!

Enfin, ALS hij gelijk had, zal hij nu wel in jullie zgn hemel zitten, dus waarover treuren?

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 november 2004 om 10:34.
Oud 3 november 2004, 10:38   #113
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb hem zijn onzin ook met ongeloof zien en horen uitkramen voor de TV-cameras, na het interview in dat tijdschrift: dus geen kwestie van onervarenheid, van verdraaide woorden!!!

Enfin, ALS hij gelijk had, zal hij nu wel in jullie zgn hemel zitten, dus waarover treuren?
Als je mijn reactie gelezen hebt, dan weet je verdomde goed dat het daar niet om gaat. Ik wil het geleuter over "respect voor de menselijke waardigheid" dat hier continu wordt opgevoerd ter verdediging van gelijke kansen, rechten etc... nu eens binnen het juiste perspectief plaatsen, zie... Geleuter, want als het erop aankomt, moet geen van die zelfverklaarde moraalridders ook maar één steen werpen naar de zgn. "onverdraagzamen".

Het blijft een walgelijke en smerige uitspraak. En het stelt me diep teleur van forumleden die heel af en toe nog eens een poging doen om na te denken over wat ze hier neertokkelen.

It's simply not done....
Oud 3 november 2004, 11:19   #114
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Joos heeft me ook niet eerst beter willen leren kennen voor hij mij 'geperverteerd', 'addergebroed' en 'modeverschijnsel' noemde. De lieve innemende man had zelfs graag een molensteen rond mij gebonden gezien. O ja, de wereld wordt er aangenamer van . Ik kan heus wat slikken van beledigingen, maar sommige dingen gaan voor mij gewoon te ver. Ik walg vooral van ZIJN uitspraken, en hij hoeft daarom geen 'verzachtende omstandigheden' te krijgen omwille van z'n leeftijd, ik denk dat 'm maar al te goed wist wat hij aan het zeggen was.

Weet je, als een moslim zou stelt dat westerlingen addergebroed zijn die de dood met de molensteen verdienen, dan ga ik ook weinig respect overhouden voor die specifiek persoon. Als een westerling dat van moslims zegt, idem dito. Meneer Joos heeft eventjes 5 �* 10 % van de bevolking doodgewenst, en weet je wat: ik ben zo vriendelijk gebleven om hém niet dood te wensen, maar mijn mening over hem blijft zeer negatief. Wat is daar nu in hemelsnaam walgelijk aan????
Oud 3 november 2004, 11:25   #115
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Joos
Echte homoseksuelen lopen niet op straat in gekleurde pakjes. Dat zijn mensen die een zwaar probleem hebben en daar mee moeten leren leven. Van al wie zich lesbisch of homo noemt, is er hoogstens 5 tot 10 procent effectief homo. Al de rest zijn gewoon seksueel geperverteerden.
Citaat:
Als een man denkt dat hij seks moet hebben of hij gaat ontploffen, dan gaat hij beter naar een prostituee, dan dat hij een argeloos meisje verleidt of verkracht
Citaat:
Als ze hier allemaal voor mijn deur komen protesteren, kan mij dat niet schelen. Ik zal niet opendoen
Citaat:
We moeten die mensen helpen, niet veroordelen. De Kerk verwerpt homoseksuelen niet, maar wel homoseksualiteit
Deze uitspraak is toch gewoon om van te kotsen...?

Eigenlijk moet ik toegeven dat ik ook een soort van ' de teef is dood ' gevoel heb. Sorry hoor.

Laatst gewijzigd door Musketo : 3 november 2004 om 11:28.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2004, 11:28   #116
Piet Hein
Minister

Standaard

mijn deelneming
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2004, 11:44   #117
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

@ Nynorsk:

En waar heeft Joos ooit opgeroepen tot haat en discriminatie?
Zijn uitspraken waren inderdaad zeer belegen (en voor sommigen beledigend, daar kan ik inkomen), maar waar precies heb je dat molensteen-verhaaltje gehoord? Waar riep hij op tot geweld? Waar heeft hij ooit iemand "doodgewenst"?

Komaan... je lijkt me zo zeker van je stuk. Moeilijk kan het niet zijn om die bron terug te vinden.
Oud 3 november 2004, 11:47   #118
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je mijn reactie gelezen hebt, dan weet je verdomde goed dat het daar niet om gaat. Ik wil het geleuter over "respect voor de menselijke waardigheid" dat hier continu wordt opgevoerd ter verdediging van gelijke kansen, rechten etc... nu eens binnen het juiste perspectief plaatsen, zie... Geleuter, want als het erop aankomt, moet geen van die zelfverklaarde moraalridders ook maar één steen werpen naar de zgn. "onverdraagzamen".

Het blijft een walgelijke en smerige uitspraak. En het stelt me diep teleur van forumleden die heel af en toe nog eens een poging doen om na te denken over wat ze hier neertokkelen.

It's simply not done....
Wat wil je, het zwartblok begint op die toon, "cultuur" noemen ze dat en voor je het weet krijg je antwoord op de zelfde wijze. Ik ben geen christene: ik bied de linkerwang niet aan

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 november 2004 om 11:48.
Oud 3 november 2004, 12:29   #119
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@ Nynorsk:

En waar heeft Joos ooit opgeroepen tot haat en discriminatie?
Zijn uitspraken waren inderdaad zeer belegen (en voor sommigen beledigend, daar kan ik inkomen), maar waar precies heb je dat molensteen-verhaaltje gehoord? Waar riep hij op tot geweld? Waar heeft hij ooit iemand "doodgewenst"?

Komaan... je lijkt me zo zeker van je stuk. Moeilijk kan het niet zijn om die bron terug te vinden.
Het molensteen-verhaaltje heb ik niet 'gehoord', het IS ook geen "verhaaltje", maar stond te lezen op de website van de parochie overijse. Het stond immers te lezen in een PERSMEDEDELING van de hand van Joos. Nadat een aantal klachten werden neergelegd zag de parochie zich genoodzaakt deze oproepen tot haat te verwijderen.

De website waarop de tekst verschenen was, vind je hier: http://home.scarlet.be/~vc898373/nederlands/index.htm

Zeg eens, als een moslim, die christenen haat, zegt "staat er niet in de Koran dat we die christenhonden moeten doden?", wat denk je dan dat daarmee bedoeld wordt?

Wat denk je dan dat er bedoeld wordt als een homohater zegt: "staat er niet in de Bijbel dat men dat geperverteerd homoseksueel adderengebroed een molensteen moeten rondbinden en in het water moeten gooien?", of iets dergelijks??? Ik denk dat het wel duidelijk is.
Oud 3 november 2004, 12:35   #120
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Het molensteen-verhaaltje heb ik niet 'gehoord', het IS ook geen "verhaaltje", maar stond te lezen op de website van de parochie overijse. Het stond immers te lezen in een PERSMEDEDELING van de hand van Joos. Nadat een aantal klachten werden neergelegd zag de parochie zich genoodzaakt deze oproepen tot haat te verwijderen.

De website waarop de tekst verschenen was, vind je hier: http://home.scarlet.be/~vc898373/nederlands/index.htm

Zeg eens, als een moslim, die christenen haat, zegt "staat er niet in de Koran dat we die christenhonden moeten doden?", wat denk je dan dat daarmee bedoeld wordt?

Wat denk je dan dat er bedoeld wordt als een homohater zegt: "staat er niet in de Bijbel dat men dat geperverteerd homoseksueel adderengebroed een molensteen moeten rondbinden en in het water moeten gooien?", of iets dergelijks??? Ik denk dat het wel duidelijk is.
Mij is het niet duidelijk. Geef eens een letterlijk citaat, ipv 'iets dergelijks'.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be