Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2016, 11:35   #101
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hier zie, 'k zou best dit wel in Kobeke zijn gezicht willen smijten:
Wow. Dan weten de Fransen wat hun te doen staat. Het wordt hen op een briefje gepresenteerd.

Alleen jammer dat het wellicht gephotoshopt is.

Laatst gewijzigd door vanderzapig : 7 augustus 2016 om 11:43.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2016, 11:43   #102
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De Wever beschouwt het opvangen van Le Pen niet als een jeugdzonde, vermits hij daarmee het gedachtengoed van Le Pen niet omhelsde.
De Wever is het tonen van die foto op zich niet kotsbeu (jouw woord hierboven), maar wel de leugenachtige sfeer daaromtrent.

De Wever heeft tov Kobeke ook alleen maar gezegd dat hij het een en het ander vanwege de tsjevenminister niet begrijpt, en zelfs verontrustend vindt.

Jouw stelling hierboven ruikt naar een slechte adem.
Dat is vergeefs gezegd tegen linkse fellow-travellers.
Je kunt van iemand een lezing gaan bijwonen puur uit nieuwsgierigheid omtrent hij/zij allemaal te vertellen heeft. Dat een fotoreporter (soms opzettelijk, met een welbepaalde bedoeling) dan op een gegeven ogenblik jou in beeld zet met die voordrachtgever omdat hij/zij toevallig ergens op een meter van u verwijderd staat, et voil�*!, "je bent het met die persoon zijn gedachtegoed volledig eens"
Oud 7 augustus 2016, 13:53   #103
Guinevere
Banneling

Standaard

Wie the fuck denkt De Wever wel dat hij is, zul je bedoelen???
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2016, 14:05   #104
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Schijnbaar is uw kijk heel partieel. Waar is bijvoorbeeld de VN in het verhaal dat u opdist? Waar de oppositie van de Arabische leiders tegen wat hen boven hun hoofden werd opgelegd?

"Er woonden altijd al Joden." Echt? Dan hebt u waarschijnlijk de bijbel ook niet echt gelezen...
Ik ga hier niet het hele verhaal gaan neerpennen hoor. Wat ik schetste is inderdaad partieel en ontbreekt nog een groot aantal zaken en feiten. Maat hey, ik geef tenminste nog iets of wat aan informatie. Blijkbaar kan jij niet beter dan oneliners uiten die je niet kan staven als ik erom vraag en mijn feiten met vragen beantwoorden.

Vertel mij eens wat de link is tussen de bijbel en het wonen van joden in Palestina.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2016, 14:14   #105
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Ik ga hier niet het hele verhaal gaan neerpennen hoor. Wat ik schetste is inderdaad partieel en ontbreekt nog een groot aantal zaken en feiten. Maat hey, ik geef tenminste nog iets of wat aan informatie. Blijkbaar kan jij niet beter dan oneliners uiten die je niet kan staven als ik erom vraag en mijn feiten met vragen beantwoorden.

Vertel mij eens wat de link is tussen de bijbel en het wonen van joden in Palestina.
jvdb wil de aandacht afleiden van Youssef Kobo (en de schade voor de Christen Dhimmies & Verraders beperken) door hier een discussie ten gronde over de staat Israël te openen. Trap er niet in!
Oud 7 augustus 2016, 14:21   #106
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Wie the fuck denkt De Wever wel dat hij is
Voorzitter van de grootste partij van Vlaanderen, die 1/3 van alle Vlamingen vertegenwoordigt.

Burgemeester van Antwerpen.

En wie ben jij?
Oud 7 augustus 2016, 15:13   #107
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Hoe moet ik de Palestijnen "tegemoet treden"? Treed ik de Joden wel tegemoet?

Wanneer ik iets zie over de Joodse nederzettingen op de West Bank gaat mijn empathie steevast uit naar de Palestijnen.

Maar in deze draad probeer ik complete landen en/of volkeren met elkaar te vergelijken op basis van hun mate van democratie en ontwikkelingsniveau.
Dat laatste probeert u ervan te maken, terwijl het daar niet over ging. Wel over de mening van een kabinetsmedewerker over de staat Israël... en "hoe onbetamelijk die mening wel is".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2016, 15:14   #108
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor de zoveelste keer: mijn punt is dat je de problemen van Israël niet los kan zien van de regio waarin dat land zich bevindt.
Dat is onterecht en niet correct. Je kan de Palestijnse problematiek zeer zeker bekeken zoals ze is, zonder daarbij te spreken over de autocratische regimes in het Midden-Oosten.
Oud 7 augustus 2016, 15:15   #109
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Men hoeft slechts de geschiedenis van de islam eens te bestuderen gedurende de eerste 150 jaar na de dood van Mohammed (632). Dan komt men snel tot de conclusie dat, als het over Israël en de zogenaamde Palestijnen gaat, men best zijn klep houdt omtrent "bezette gebieden".
Wat bedoelt u met "zogenaamde Palestijnen"? Ik mag trouwens ook aannemen dat u wel weet dat er ook christenen in Palestina leven.
Oud 7 augustus 2016, 15:17   #110
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij kan best seculier zijn en tegelijk ook wegbereider van de islamisering. Net zoals al die grote lichten in media & politiek (Martine Tanghe, Bert Anciaux, Eva Brems, ...) seculier zijn maar - omwille van hun ideologie en persoonlijke agenda - tegelijk de islamisering van ons land faciliteren.

Een voorbeeldje wat betreft AJ:

Één van de effectiefste wapens van de islamisering in Europa is het lastigvallen van vrouwen op straat en op muziekfestivals. Zo kunnen vrouwen uiteindelijk niet anders meer dan hun zo duur en zo recent verworven autonomie terug opgeven en alleen maar buitenkomen onder begeleiding van mannelijke vrienden of familieleden. Of gewoon thuisblijven.

Toen de VRT zich verplicht zag eindelijk enige aandacht te besteden aan de massa-aanrandingen in Keulen haalden ze Abu Jahjah in de studio (zoals gewoonlijk) die daar dan zonder blikken of blozen kwam vertellen dat er helemaal geen verband is tussen groepen moslim mannen op straat en agressie tegen vrouwen. Niemand die hem tegensprak. Alleen Karel De Gucht zat wat nors in zichzelf te mompelen.
Bij mijn weten heeft hij niet gesproken over "groepen moslim mannen", maar heeft hij de band ontkend tussen criminaliteit en cultuur.
Oud 7 augustus 2016, 15:19   #111
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Het ging over uw bewering dat de Joden "al altijd" daar wonen. Alleen zou u moeten weten dat Joden daarnaar getrokken zijn, zoals in de bijbel wordt verhaald. En er woonden daar toen al andere volkeren. Dus, neen, uw "al altijd" klopt niet.
Oud 7 augustus 2016, 15:24   #112
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jvdb wil de aandacht afleiden van Youssef Kobo (en de schade voor de Christen Dhimmies & Verraders beperken) door hier een discussie ten gronde over de staat Israël te openen.
Helemaal niet. Ik heb juist onderstreept dat Kobo zijn mening mag uiten over Israël, ook al is de man aan het werk als kabinetsmedewerker.
Oud 7 augustus 2016, 15:28   #113
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat bedoelt u met "zogenaamde Palestijnen"? Ik mag trouwens ook aannemen dat u wel weet dat er ook christenen in Palestina leven.
Daarmee bedoel ik de nakomelingen van binnen gesijpelde arabieren die geprofiteerd hebben van de ontvolking die de Romeinen destijds in Judea in gang hebben gezet onder Hadrianus, door de Joodse bevolking er weg te jagen.
Een verschijnsel dat dan later nog werd versterkt toen de voormalige joodse staat helemaal werd bezet door de ondertussen islamitisch geworden arabieren.
Uit Galilea zijn de Joden nooit helemaal verjaagd geweest. Onder meer Safed en Tiberias zijn altijd doorheen de eeuwen centra van joodse aanwezigheid geweest.
Natuurlijk zijn er "ook" christenen (zowel "Palestijnse" als niet-"Palestijnse) in Israël en die worden er door de joodse staat op een correcte wijze behandeld.
Oud 7 augustus 2016, 15:41   #114
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, ik wil een de-islamisering van Europa.

In 1945 werd het nazisme uit Europa gegooid. In 1989 het communisme. En vandaag is het dringend tijd om de islam eruit te gooien.

Dat het handjevol Aboriginals en Sorben geen Nobelprijswinnaar in hun rangen telt is niets om conclusies uit te trekken.

De resultaten van de studie over de Arabische wereld zijn echter wel vernietigend voor de Arabische "cultuur".

En dat een volk met 0.2% van de wereldbevolking 22% van de Nobelprijzen in de wacht sleept is ronduit onthutsend.

Veel mensen hebben moeite om dergelijke informatie te verwerken en dan nemen ze hun toevlucht tot samenzweringstheorieën
. Ook op dit forum.

Net zoals de Space Race: op 12 jaar tijd van niks tot maanlanding. Dat is zo een ongelooflijke snelle ontwikkeling die schril afsteekt tegen het relatieve status-quo van onze tijd. En tegen het passieve leventje - vol TV & social media verslaving - van veel mensen. De gemakkelijkste optie is dan maar om te geloven dat de maanlandingen fake waren.

Vooral Jodenbashers hebben het daar ontzettend moeilijk mee. Op den duur beginnen ze nog uitermate wantrouwig te staan tegenover de diverse jury's van de Nobelprijzen.
Zijn alle Joden dan "superintelligent"? Neen, vanzelfsprekend niet. Ik denk dat het verklaren van verschijnsel nogal complex is en dat meer dan één factor hierin een rol speelt. Feit is dat in joodse families onderricht en studie van oudsher zeer hoog aangeschreven stonden, ook t.a.v. meisjes toen in de rest van de wereld onderricht bij vrouwen nog als minder urgent werd beschouwd.
Oud 7 augustus 2016, 15:42   #115
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten heeft hij niet gesproken over "groepen moslim mannen", maar heeft hij de band ontkend tussen criminaliteit en cultuur.
Hij zij dat dergelijk gedrag niet kenmerkend is voor de moslimcultuur.

Feministiche organisaties in de moslim landen weten wel beter.
Oud 7 augustus 2016, 15:45   #116
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat laatste probeert u ervan te maken, terwijl het daar niet over ging. Wel over de mening van een kabinetsmedewerker over de staat Israël... en "hoe onbetamelijk die mening wel is".
Kobo zijn mening hierover, én over de rol die racisme speelt in Vlaanderen is eenzijdig en hypocriet. En de houding van de media al evenzeer, die ervoor terugdeinzen om een paard een paard te noemen wanneer het gaat over allochtonen.
Oud 7 augustus 2016, 15:47   #117
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Daarmee bedoel ik de nakomelingen van binnen gesijpelde arabieren die geprofiteerd hebben van de ontvolking die de Romeinen destijds in Judea in gang hebben gezet onder Hadrianus, door de Joodse bevolking er weg te jagen.
Natuurlijk. Wilt u mensen waarvan de voorouders al eeuwen ergens wonen dan uit hun huis jagen? Mooi principe. Pas dat maar eens toe op de Europese volkeren. Dat wordt een ongezien bloedbad.
Oud 7 augustus 2016, 15:48   #118
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Ik heb juist onderstreept dat Kobo zijn mening mag uiten over Israël, ook al is de man aan het werk als kabinetsmedewerker.
Heb ik dan ooit beweerd dat hij zijn mening NIET mag uiten? Ik zeg hier alleen maar wat ik van zijn mening vind. En wat een onverkwikkelijk schouwspel de nieuwe dhimmi strategie van de CD&V is.
Oud 7 augustus 2016, 15:53   #119
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is onterecht en niet correct. Je kan de Palestijnse problematiek zeer zeker bekeken zoals ze is, zonder daarbij te spreken over de autocratische regimes in het Midden-Oosten.
Hoe kun je nu praten over de Palestijse gebieden zonder het te hebben over een autocratisch regime in het Midden-Oosten?

Dat is als praten over een pitbull zonder het te willen hebben over een "doorgefokte viervoeter met een gezonde bijtreflex".
Oud 7 augustus 2016, 15:55   #120
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij zij dat dergelijk gedrag niet kenmerkend is voor de moslimcultuur.

Feministiche organisaties in de moslim landen weten wel beter.
Worden in Marokkaanse dorpen dan vrouwen lastig gevallen tijdens het werk op het land?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be