Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 13 augustus 2016, 21:31   #101
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Mager. Zéér mager GeertjeVDB en alles behalve overtuigend.
Maar google het even. Iedereen wist alles. Nog nooit van spionage gehoord?
De nazi's deden ook weinig of geen moeite om het verborgen te houden.
Citaat:
Je grootvader deed waarschijnlijk niets om dezelfde reden dat de doorsnee Duitser deed alsof zijn neus bloedde. Een dictator met een stel losse vijzen stampt men in de regel niet ongestraft tegen zijn schenen. Kijk maar naar Erdogan.
Mijn grootvader heeft persoonlijk 2 mensen bevrijd van de Gestapo. 1 van die mensen heeft mij daarover jaren later aangesproken. Ik wist van niets, mijn grootvader sprak nooit over de oorlog en zijn heldendaden.

En nu gij.
Citaat:

Wees nu even niet zélf liever lui dan moe en link gewoon naar de gevraagde tekst. Jij hoort zo te zien bij die 150.000 Belgen die een exemplaar van Hitlers' boek hebben gekocht. ik heb het gekocht noch gelezen en zou graag weten of je beweringen kloppen.
Voor al degenen die er nog aan twijfelen: Anne Frank schrijft al in 1942 over de 'vergassingen' in haar dagboek. Als een opgesloten 13 jarig meisje het wist, denkt ge niet dat heel Europa het wist?

Game set en match.

Ge verliest toch altijd tegen mij. Ik snap niet dat gij nog durft discussiëren met mij?
En nu heel rancuneus worden, zoals de vorige keren dat ik u afgedroogd heb.
geertvdb is offline  
Oud 13 augustus 2016, 21:39   #102
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht

Mijn grootvader heeft persoonlijk 2 mensen bevrijd van de Gestapo. 1 van die mensen heeft mij daarover jaren later aangesproken. Ik wist van niets, mijn grootvader sprak nooit over de oorlog en zijn heldendaden.

En nu gij.

Voor al degenen die er nog aan twijfelen: Anne Frank schrijft al in 1942 over de 'vergassingen' in haar dagboek. Als een opgesloten 13 jarig meisje het wist, denkt ge niet dat heel Europa het wist?

Game set en match.

Ge verliest toch altijd tegen mij. Ik snap niet dat gij nog durft discussiëren met mij?
Inderdaad, een aantal Joden zagen de bui reeds hangen (de pogroms oa. in gedachte), verre familie van m'n grootvader waren destijds zo naar Zuid-Amerika gevlucht-verkast, een deel naar Nederland, enkel hij had het ongeluk van in België te zijn blijven plakken.
bembem is offline  
Oud 13 augustus 2016, 21:46   #103
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar nu ge er toch over begint, mijn grootvader was bij het verzet. Waar ik natuurlijk zeer trots op ben!
Vertel nog eens over uw vader, daar zijt gij toch ook zo trots op, niet?
Toch leuk die bedekte maar ook zo duidelijke toespelingen.....

Mijn grootvader was boer. Hij smokkelde Engelse soldaten in zijn hooikar het kanaal over. Ik was al in de 20 toen ik hem hoorde vertellen dat hij jong en onbezonnen was en , ouder en wijzer wordend, niet meer op die manier met zijn leven zou spelen.

Mijn vader dook onder toen hij door de moffen werd opgeroepen om in Duitsland te gaan werken. En neen, ik ben daar niet trots op want ik heb geen verdienste aan wat zij deden.

Ik heb geantwoord op je vraag. Wil je nu ophouden met rond de pot te draaien en hetzelfde doen: antwoord geven op mijn vraag over wat jij gelezen beweert te hebben in de bestseller van Hitler?
Oud 13 augustus 2016, 21:51   #104
DucDEnghien

Standaard

Op het einde van de oorlog werden Joden die men in extremis had kunnen redden toch nog door Duitsers gelyncht en vermoord, niet door partijsoldaten maar door Duitse dorpelingen. "Wir haben es nicht gewusst" is al lang door doorgedreven historisch onderzoek, volledig achterhaald.
DucDEnghien is offline  
Oud 13 augustus 2016, 21:54   #105
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja! Hoe weet gij dat? Maar gij zijt helderziend gast!

Bravo, bravissimo, -voor de meest geniale bijdrage in dit forum!

Maar nu ge er toch over begint, mijn grootvader was bij het verzet. Waar ik natuurlijk zeer trots op ben!
Gij zijt ook wel liever lui dan moe? Het angstzweet moet u al uitbreken als ge er maar aan denkt om zelf eens een inspanning te moeten leveren, hé?
Veel trololo en belachelijk doen, ja, maar de link naar Mein Kampf over de endlosung ontbreekt.
Oud 13 augustus 2016, 22:27   #106
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Veel trololo en belachelijk doen, ja,
Veel fut om te antwoorden op mijn argumenten hebt gij niet hé.
Citaat:
maar de link naar Mein Kampf over de endlosung ontbreekt.
Ik heb niet gezegd dat er in Mein Kampf iets over de endlosung staat. Daar zijt gij over begonnen.

Ik zeg onder andere: kijk wat er in Mein Kampf staat over de Joden, en dan weet ge wat Hitler met de Joden van plan was.
Buiten dat, wist iedereen wat er aan de hand was in de vernietigingskampen terwijl het bezig was.

Wir haben es nicht gewusst is blijkbaar nu nog altijd in 2016 een mythe (een leugen dus) die onderhouden moet worden door extreem rechts. Want die collaborateurs waren eigen 'onwetend' en 'ideologisch misleid'.
Yeah right.
geertvdb is offline  
Oud 13 augustus 2016, 22:34   #107
geertvdb

Standaard

Citaat:
Toch leuk die bedekte maar ook zo duidelijke toespelingen.....
Euh .. wat?
Citaat:

Mijn grootvader was boer. Hij smokkelde Engelse soldaten in zijn hooikar het kanaal over. Ik was al in de 20 toen ik hem hoorde vertellen dat hij jong en onbezonnen was en , ouder en wijzer wordend, niet meer op die manier met zijn leven zou spelen.

Mijn vader dook onder toen hij door de moffen werd opgeroepen om in Duitsland te gaan werken. En neen, ik ben daar niet trots op want ik heb geen verdienste aan wat zij deden.
Wat een geweldig interessante familie anekdote! Dit moet de klapper zijn op elk familie feestje! Om iedereen in slaap te wiegen....
Citaat:

Ik heb geantwoord op je vraag.
Welke vraag?
Citaat:
Wil je nu ophouden met rond de pot te draaien en hetzelfde doen: antwoord geven op mijn vraag over wat jij gelezen beweert te hebben in de bestseller van Hitler?
IK draai helemaal niet rond de pot! Lees gewoon wat Hitler schrijft over de Joden in Mein Kampf. Ge kunt dat googlen.
geertvdb is offline  
Oud 13 augustus 2016, 22:53   #108
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb
Ik had je raad niet nodig om het op te googelen en gaf je meer dan één link waaruit blijkt dat niet iedereen "het" wist. En ja,de moffen deden zich héél wat moeite om hun misdaden verborgen te houden. Anders hadden ze niet geprobeerd om in allerhaast nog zoveel mogelijk sporen uit te wissen toen ze wisten dat ze de oorlog verloren hadden.

Citaat:

En nu gij.
Ik had een hele bijzondere vriend (die een engelse moeder had) en die in Dachau heeft gezeten. Dat kwam ik pas te weten toen een Schotse intelligence-officer op bezoek kwam en hij mijn vriend vroeg of zijn nagels daar ook werden uitgetrokken. Toen ik er later op terugkwam wilde hij er niet meer over praten. Zo gaat dat vaker met mensen die veel hebben meegemaakt.

En nu gij. Pffffft.....

Citaat:
Werd het dagboek van Anne Frank ook in 1942 ook gevonden?
Het zou er nog aan mankeren dat iemand die in een concentratiekamp zit niet weet wat daar gebeurt, maar daarom weet nog niet iedereen buiten de kampen wat zich daar precies afspeelde. Of wilde niet iedereen het weten uit lijfsbehoud.
Die kampen bevonden zich ook niet in woongebied.

Citaat:
Game set en match.
Een goed gedacht is veel waard luidt het spreekwoord, maar het blijft een gedacht.
Als het kind maar tevreden is....

Citaat:
Pretentie is het mooiste bewijs van domheid.
Oud 13 augustus 2016, 23:00   #109
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb geen zin om mijn tijd in onnozele kinderen met een torenhoog ego te blijven steken, en nog minder om te blijven googelen teneinde jouw verzinsels te kunnen ontkrachten. Het is aan jou om je beweringen te bewijzen.
Oud 13 augustus 2016, 23:16   #110
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb niet gezegd dat er in Mein Kampf iets over de endlosung staat. Daar zijt gij over begonnen.

Ik zeg onder andere: kijk wat er in Mein Kampf staat over de Joden, en dan weet ge wat Hitler met de Joden van plan was.
Post 85

Citaat:
Het stond namelijk letterlijk in Mein Kampf wat hij met de Joden van plan was.
Hoe noem je "het" wat Hitler met de Joden van plan was, geertje?

Je zult het in je waanwijsheid niet toegeven maar je valt door de mand geertje.

Je hebt een mond als bakhuis maar ik heb nog niet één link gezien waarmee je staaft wat je uitkraamt.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 augustus 2016 om 23:18.
Knuppel is offline  
Oud 13 augustus 2016, 23:17   #111
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ik heb geen zin om mijn tijd in onnozele kinderen met een torenhoog ego te blijven steken,
Awel, ik dacht nu just hetzelfde!
Citaat:
en nog minder om te blijven googelen teneinde jouw verzinsels te kunnen ontkrachten. Het is aan jou om je beweringen te bewijzen.
>Excuseer! Er was hier iemand anders die beweerde dat :

Alle (ja, ALLE!!) Duitsers niet op de hoogte waren van de strapatsen van Hitler.

Moet hij dat niet bewijzen? Ik heb dit gewoon betwist. Met voorbeelden die u zelf kan checken op het internet. Ik heb niets verzonnen. Ik heb ook geen bewering gemaakt.

Maar omdat ik ne goeie mens ben, en er vooral veel plezier in heb om u af te drogen zodat ik uw rancune nog een beetje kan voeden, geef ik u nog dit mee:

In Mein Kampf, written in the early 1920s, Hitler explicitly linked the imagined deceit of the Jews in the First World War with the need for their destruction, saying that the ‘sacrifice of millions at the front’ would have been prevented if ‘twelve or fifteen thousand of these Hebrew corrupters of the people had been held under poison gas.’
geertvdb is offline  
Oud 13 augustus 2016, 23:23   #112
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja! Hoe weet gij dat? Maar gij zijt helderziend gast!Bravo, bravissimo, -voor de meest geniale bijdrage in dit forum!
Gij zijt ook wel liever lui dan moe? Het angstzweet moet u al uitbreken als ge er maar aan denkt om zelf eens een inspanning te moeten leveren, hé?
Doe aub voort gast, laat u gaan!
Heert Goste zal uw replieken gebruiken in zijn shows!
Wapper is offline  
Oud 13 augustus 2016, 23:31   #113
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Staat dat er soms? Ik dacht het niet.
Soms is het heilzaam het eigen geneuzel te herlezen.
Wapper is offline  
Oud 13 augustus 2016, 23:34   #114
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Verloren moeite geertje.

Je verwijt 'iemand' iets dat je zelf niet doet: met één of meerdere links staven wat je beweert.

Ik heb meer dan één link gegeven die aantonen dat niet ALLE Duitsers weet hadden van wat er in de concentratielampen precies gebeurde. Of het uit angst voor represailles niet wilden weten. Die vlieger van jou dat anderen moeten opzoeken of het klopt wat JIJ zegt gaat niet op. Je pretentie belet jou om in te zien dat dit de omgekeerde wereld is.

Doei!
Oud 13 augustus 2016, 23:35   #115
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Doe aub voort gast, laat u gaan!
Heert Goste zal uw replieken gebruiken in zijn shows!
Vooral verder lezen.
Het beste moet nog komen.
Oud 14 augustus 2016, 00:46   #116
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verloren moeite geertje.

Je verwijt 'iemand' iets dat je zelf niet doet: met één of meerdere links staven wat je beweert.

Ik heb meer dan één link gegeven die aantonen dat niet ALLE Duitsers weet hadden van wat er in de concentratielampen precies gebeurde. Of het uit angst voor represailles niet wilden weten. Die vlieger van jou dat anderen moeten opzoeken of het klopt wat JIJ zegt gaat niet op. Je pretentie belet jou om in te zien dat dit de omgekeerde wereld is.

Doei!
Geertvdb heeft gewoon een punt en dat kan niemand ontkennen. Niets kwetst méér dan de waarheid.
bembem is offline  
Oud 14 augustus 2016, 01:35   #117
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geertvdb heeft gewoon een punt en dat kan niemand ontkennen. Niets kwetst méér dan de waarheid.
Welk?
Oud 14 augustus 2016, 01:40   #118
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welk?
Het punt dat Knuppel niet kan weerleggen.
Scroll up pls...
bembem is offline  
Oud 14 augustus 2016, 02:06   #119
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het punt dat Knuppel niet kan weerleggen.
Scroll up pls...
Ja zeg, stop er nu maar mee, het is niet meer grappig.
Oud 14 augustus 2016, 05:03   #120
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vooral verder lezen.
Het beste moet nog komen.
Ja, vooral verder lezen:

Bron:

En dan hebben we het nog niet eens over de talrijke pogroms die prior plaatsvonden.

De Duitsers zullen het dan wel niet 'allemaal' geweten hebben wat zich daar 'precies' in de kampen afspeelde, dat het zeker geen Club Med was stond gezien de gruwelijke aanloop zoals hierboven beschreven wel degelijk vast. Maar dat is zoals Geertvdb reeds zei algemeen geweten en bewezen... Onnozele replieken gestoeld op semantische spelletjes ten spijt. Nog iets?
bembem is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be