Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 27 augustus 2016, 02:44   #101
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het is hoe dan ook geen zicht om vrouwen te zien die van kop tot teen ingewikkeld gaan zwemmen. Het is gewoon belachelijk. Bovendien lijkt mij zwemmen met zo'n hoop vodden om het lijf ook niet veilig.
Over het 'zicht' ga ik me niet uitspreken, zeker niet als ik de zelfverklaarde fashiongoeroes door al de jaren heen bezig zag en zie.

Wat mij persoonlijk stoort is dat politiek religieus eeuwig provoceren met hun tenten, kopvodden, kippa's of zelf kruisen van soms 900 gram rond de nek. Mocht het niet die provocatie inhouden in het autochtone West Europa zou het me geen bal kunnen schelen.
Wat dat zwemmen betreft, met die hoop vodden rond hun lijf heb je gelijk. Dat kan levensgevaarlijk zijn in volle zee.
[LookAtTheBrightSide] Maar denk effe verder: dat kan ook zijn voordelen hebben? -Sorry, cynicus, kweetet.-
Oud 27 augustus 2016, 04:50   #102
Peche
Banneling

Standaard

Sommige zijn trots op hun geloof en dragen dat graag uit. Probleem is, sommige zijn "te" trots met hun geloof en beginnen neer te kijken op anderen.
Er zijn mensen totaal respectloos en kondigen soms al van ver luidop tegen hun gezelschap aan: Ik ga niet opzij.
Hoeveel we dit meemaken in onze buurt? Helaas teveel.

Het zou beter worden dat men eens naar de kern van het probleem gaat. Racisme.
En dan niet enkel bij de Vlaming, maar ook tegenover de Vlaming.
Peche is offline  
Oud 27 augustus 2016, 07:20   #103
Waterglas
Partijlid

Waterglas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Verschillende burgemeesters handhaven boerkini-verbod :

http://www.demorgen.be/buitenland/ve...rbod-bf419695/

http://www.knack.be/nieuws/wereld/ve...al-745071.html

Groot gelijk
Die van Nice (Christian Estrosi) zal waarschijnlijk van mening veranderen, dat is z'n gewoonte. Was ooit tegenstander van samenlevingscontracten voor homosexuelen, zei dat een maatschappij die homokoppels dezelfde rechten geeft als hetero's een decadente maatschappij was. In 2013 stemde hij tegen het homohuwelijk, nadat het goedgekeurd was noemde hij het een vooruitgang, en was hij "ravi de célébrer le premier mariage gay"...
Waterglas is offline  
Oud 27 augustus 2016, 08:01   #104
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het is hoe dan ook geen zicht om vrouwen te zien die van kop tot teen ingewikkeld gaan zwemmen. Het is gewoon belachelijk. Bovendien lijkt mij zwemmen met zo'n hoop vodden om het lijf ook niet veilig.
Het heeft mss ook een voordeel, je ziet van ver dat het moslims zijn, moslims en bomaanslagen zijn nooit ver weg de laatste tijd, dus je kan ze gemakkelijk ontwijken.
alberto is offline  
Oud 27 augustus 2016, 10:17   #105
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verschillende burgemeesters handhaven boerkini-verbod :

http://www.demorgen.be/buitenland/ve...rbod-bf419695/

http://www.knack.be/nieuws/wereld/ve...al-745071.html

Groot gelijk
En ook de Franse Premier blijft voorstander van een boerkini-verbod.

http://www.demorgen.be/buitenland/fr...kini-b06adbde/

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 27 augustus 2016, 10:19   #106
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Sommige zijn trots op hun geloof en dragen dat graag uit. Probleem is, sommige zijn "te" trots met hun geloof en beginnen neer te kijken op anderen.
Er zijn mensen totaal respectloos en kondigen soms al van ver luidop tegen hun gezelschap aan: Ik ga niet opzij.
Hoeveel we dit meemaken in onze buurt? Helaas teveel.

Het zou beter worden dat men eens naar de kern van het probleem gaat. Racisme.
En dan niet enkel bij de Vlaming, maar ook tegenover de Vlaming.
Klap voor de vaak.
Iedereen die na het lager onderwijs nog geloof hecht aan sprookjesboeken en of gebeden prevelt tot een onzichtbare fata morgana is per definitie, of een hypocriet met agenda voor zichzelf,
of heeft een leeg brein. Beiden zijn een groter gevaar dan Pandareus zijn PhD. want ze verschuilen zich achter iets onvatbaars in de dagelijkse realiteit.

Wie antwoordde ook weer "...En ik zal voor U denken" aan diegene die zei "Ik zal voor U bidden"?
Oud 27 augustus 2016, 10:34   #107
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Over het 'zicht' ga ik me niet uitspreken, zeker niet als ik de zelfverklaarde fashiongoeroes door al de jaren heen bezig zag en zie.

Wat mij persoonlijk stoort is dat politiek religieus eeuwig provoceren met hun tenten, kopvodden, kippa's of zelf kruisen van soms 900 gram rond de nek. Mocht het niet die provocatie inhouden in het autochtone West Europa zou het me geen bal kunnen schelen.
Wat dat zwemmen betreft, met die hoop vodden rond hun lijf heb je gelijk. Dat kan levensgevaarlijk zijn in volle zee.
[LookAtTheBrightSide] Maar denk effe verder: dat kan ook zijn voordelen hebben? -Sorry, cynicus, kweetet.-

Wedden dat de badgasten in mondaine badplaatsen zoals Nice daar ook zo over denken? Die zullen zich beslist niet meer op hun gemak voelen tussen een hoop voddenvrouwvolk dat in 500 jaar niet geëvolueerd is. Die zullen gauw genoegd elders vertier zoeken waar ze niet geconfronteerd worden met achterlijk woestijnvolk. Op de duur worden de stranden waar het ooit volliep met de Europese creme de la creme alleen nog bevolkt door een handvol zwarte kraaien en exotische papegaaien. Het vrouwvolk achter de moslimterroristen maakt het werk af. Dat is goed voor de noodlijdende economie.
En dan is het hek pas van de dam want niet veel later eisen de moslims dat ze niet gestoord worden door zedeloze ongelovigen.
Ik begrijp de burgemeesters die dit doemscenario willen voorkomen maar al te goed.

Vrijheid van godsdienst? Voor wie? In onze gerechtsgebouwen en andere openbare plaatsen werden alle godsdienstige tekenen waaraan moslims zich ergeren allang verwijderd. Maar die van de moslims moeten we ten allen kante buiten de gerechtsgebouwen en openbare plaatsen voor lief nemen.

Ik herinner mij het vakantiecentrum Hengelhoef in Limburg, dat Johan vande Lanotte peperduur betaalde en korte tijd laten met serieus verlies weer verkocht. Het eerste dat de moslims eisten die daar, volledig gratis, onderdak, voedsel en verzorging kregen was dat de kruisen onder hun fanatieke, ondankbare ogen uit moesten. En zo geschiedde.
Het ene godsdienstige symbool is het andere niet.

Moslims vergeten dat ze een vrijere wereld uitkiezen om zich te vestigen als ze naar hier komen. Ze trekken er zich geen bal van aan dat Europa een wereld met andere religieuze roots dan de hunne. Hoe geseculeerd die wereld ondertussen ook is, de wortels van het katholicisme vormen in heel Europa tropische mangrovebossen. Tot in de koningshuizen toe.
Moslims eisen respect voor hun achterlijke godsdienst en cultuur, maar de andersom, ho maar!
Oud 27 augustus 2016, 10:44   #108
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Klap voor de vaak.
Iedereen die na het lager onderwijs nog geloof hecht aan sprookjesboeken en of gebeden prevelt tot een onzichtbare fata morgana is per definitie, of een hypocriet met agenda voor zichzelf,
of heeft een leeg brein. Beiden zijn een groter gevaar dan Pandareus zijn PhD. want ze verschuilen zich achter iets onvatbaars in de dagelijkse realiteit.

Wie antwoordde ook weer "...En ik zal voor U denken" aan diegene die zei "Ik zal voor U bidden"?
Dat men religieus is stoort mij niet. Dat ze zich daardoor beter als een ander voelen met stoppen.
Dat is een probleem dat de politiek negeert, maar bij ons wel massaal belichten.
Tijd de duivel te raadplegen en de hele boel om te draaien.
Peche is offline  
Oud 27 augustus 2016, 10:51   #109
mettewie
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Dankzij de juiste ingesteldheid van M. Le Pen tav islam en aanverwante, verhardt nu ook Sarkozy zijn mening over de boerkini in steden en op stranden in Frankrijk. Aangezien hij veel kans maakt om verkozen te raken, hoop ik dat hij deze keer woord houdt, eens hij verkozen is (een jaar of acht geleden beloofde hij om met "le Kärcher" door de "banlieus" te trekken, waar op dat moment honderden auto's werden in brand gestoken).
Ik maak mij niet veel illusies, maar hij zou (met de nadruk op "zou") een mooi voorbeeld kunnen stellen in Europa.

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20160825_0...ni-provocerend
Dat die lilliputter Sarkozy nog lef heeft zich kandidaat te stellen na zijn jaren hopeloos falen als president is mij 'n raadsel.
Tis 'n Islamlover pur sang en de beloofde oplossingen en aanpakken van dat tuig in de Banlieus was een loze belofte.
mettewie is offline  
Oud 27 augustus 2016, 12:20   #110
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waterglas Bekijk bericht
Die van Nice (Christian Estrosi) zal waarschijnlijk van mening veranderen, dat is z'n gewoonte. Was ooit tegenstander van samenlevingscontracten voor homosexuelen, zei dat een maatschappij die homokoppels dezelfde rechten geeft als hetero's een decadente maatschappij was. In 2013 stemde hij tegen het homohuwelijk, nadat het goedgekeurd was noemde hij het een vooruitgang, en was hij "ravi de célébrer le premier mariage gay"...
Die van Nice?
Net daar waar de aanslag gepleegd werd met 84 dodelijke slachtoffers en talloze gewonden?
Dat zal dan zijn politieke dood betekenen, en dat weet hij.
SDX is offline  
Oud 27 augustus 2016, 12:36   #111
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Wel als dat onder collectieve dwang gebeurt.
Niet iedereen verkiest een terugkeer naar een uiterst conservatieve (op religieus geïnspireerde waarden) maatschappij.
Jullie vertellen echt om het even wat hé!
"Op religieus enz"... Zielig.
andev is offline  
Oud 27 augustus 2016, 13:35   #112
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Klap voor de vaak.

2
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 27 augustus 2016, 13:45   #113
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tóra�* Bekijk bericht
En zij die wel die keuze hebben?
Awel, die gaan dan wat zonnen als ze niet moeten werken, eh.
Niemand die hen dat verbied.
Citaat:
Wat keer ik om?
Niet onnozel beginnen doen, eh…
Citaat:
Mijn vergelijking was een kritiek op Frankrijk, geen verdediging van SA.
Net ontkracht.
Citaat:
Ik verdedig degenen die Europese vrijheden willen vernietingen? Au contraire! Ik verdedig net de vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst! Het is het Franse systeem dat die rechten systematisch inperkt en schendt. En jij verdedigt dat systeem.
Islam is geen godsdienst in de zin van dat woord, het is een veroveringsideologie, net zoals bv het nazisme, communisme en het zionisme dat zijn, alleen komt er bij die laatste 3 geen ingebeeld vriendje bij te pas.
Of zou je die hun ‘rechten’ ook verdedigen als Snorremans, Lenin en Herzl daar een of andere god bij zouden gesleurd hebben ?
Citaat:
Mij beschuldigen van cultuurmarxisme is ook heel bizar. Ik leun rechts-libertarisch, verder van marxisme kan eigenlijk niet.
Vraag eens aan de ‘libertaire’ EU-judas Verhofstadt (& co) hoe ver ie van z’n eigenste ideologie verwijdert is (geraakt).
Die gast is ondertussen wel hard van de pot gerukt, met z’n Europavernietigende Coudenberg-doctrine.
Oud 27 augustus 2016, 13:53   #114
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

De laatste nieuwe Boerkini...

Oud 27 augustus 2016, 13:58   #115
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Met 't hoofd naar beneden, netjes zoals de doodscultus 't voorschrijft.
SDX is offline  
Oud 27 augustus 2016, 15:29   #116
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geantwoord op de andere vraag want de regels van de bijbel zijn ook niet allemaal zo koosjer.
Zieliger kan het weer niet. De huidige problemen naast de bijbel zetten...
Was de koran/islam nu zo onbelangrijk als de bijbel nu...
andev is offline  
Oud 27 augustus 2016, 15:34   #117
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als jij geen woordspelletjes zou spelen was er geen hete brij. Ik had nochtans duidelijk mijn mening verwoord.

Pour les durs de comprenure:

"Extreem-rechts gedachtegoed vindt men bij leden van iedere religie."
De oplossing is dus iedere religie naar het verdomhoekje verbannen. Diegenen die zoiets nodig hebben kunnen dat op halen voor in een kaartersclub of zo.
Maar hun gedoe en geroep mag niet verder dan hun straat anders hangen ze er aan voor storend lawaai.
Religie nog een invloed laten hebben op ons dagelijks leven? Komaan zeg...
andev is offline  
Oud 27 augustus 2016, 15:36   #118
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Geloven moet iets persoonlijk zijn en mag zich niet uiten in de maatschappij.

Daar moet een gestoorde moslim eens vollen bak met een camion doorrijden.
andev is offline  
Oud 27 augustus 2016, 15:44   #119
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deze oa.

Je beweert meer van de islam te kennen omdat je waarschijnlijk aanneemt dat alle islamieten zomaar klakkeloos overnemen wat in de koran staat. Waarom zijn die vluchtelingen dan op de vlucht voor die terreurzaaiers? Het zijn toch evengoed islamieten of vergis ik mij?
En waarom willen die vluchtelingen hier dan krijgen en invoeren wat ze ginder hadden? Profiteurs en sukkels die niet in staat zijn er in hun eigen landen iets van te bakken en aan wie men heeft uitgelegd dat de straten hier met goud zijn geplaveid en ze hier gratis zullen verder gekweekt worden met alles erop en eraan van zodra ze ook maar hier geraken.
Terugzenden dat zootje.

Laatst gewijzigd door andev : 27 augustus 2016 om 15:51.
andev is offline  
Oud 27 augustus 2016, 16:35   #120
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zieliger kan het weer niet. De huidige problemen naast de bijbel zetten...
Was de koran/islam nu zo onbelangrijk als de bijbel nu...
De reactie van BemBem toont gewoon het gebrek aan zinnige argumenten van de linkerzijde aan.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be