Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Theo van Gogh
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Theo van Gogh Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent Theo van Gogh terecht.

Discussietools
Oud 7 november 2004, 09:08   #101
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Het zal u misschien verwonderen maar vrije meninguiting houdt in dat beide kanten gehoord worden. Ik weet het, sommigen weten beter wat goed is voor de mensen, anderen zijn daar niet van overtuigd. Mensen afknallen omdat hun mening niet strookt met de uwe is geen vorm van vrije meningsuiting.
Was het gebeurd tijdens een hoogoplopende twist dan had ik er nog ergens begrip kunnen voor opbrengen. Dit is duidelijk een moord met voorbedachten rade.
Zult ge evenveel begrip opbrengen als een of ander heethoofd Marokkaantjes gaat afknallen omdat hij een oorlog voert die zij gestart zijn ?
Filosoof, antwoord eens op die laatste vraag.

Je schijnt je te ergeren aan een oproep tot burgeroolog, maar ... hoe zit het met je bekommernis om de frequente oproep tot jihad? Oproepen tot burgeroorlog islamitische versie, die de laatste jaren au serieux genomen werden : NY, Madrid, Bali, Thailand (gisteren 400 doden), etc.
Akkefietjes?
Spolpoel is offline  
Oud 7 november 2004, 09:50   #102
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piazzolla
Ha filo, hoe ist ermee?

Sterk stinkende geur uit uwe pc, mja ..., euhm ... hebde beestje als kakkerlakken rondlopen in uw kot, kan al indicatie zijn, ... resten van pizza bvb die in uwe PC gesukkeld zijn... euhm,.. misschien hebde u vergist en ipv. in de lavabo te schijten hebde in uwe PC gescheten?
Is het alleen van de rechter kant van uwe PC dat het komt? Ge kunt ook uwe PC 180° draaien bvb. (180° draaien da betekent dat ge de floppy in front van u hebt).
Ha, andermaal een schitterende repliek van een actief VB-militant. Ik ben onder de indruk van het sprankelend intellect dat er vanaf straalt.

"Als je een stort voor je deur hebt geraak je daar ook in gewoon, maar daarom wilt dat nog niet zeggen dat dat een voortuin is. Dat blijft een stort."
[size=1]Noêl Slangen over de aanwezigheid van het Vlaams Blok in het parlement en in de commissies op 19/2/2000 op VTM-nieuws[/size]
Oud 7 november 2004, 09:52   #103
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Filosoof, antwoord eens op die laatste vraag.

Je schijnt je te ergeren aan een oproep tot burgeroolog, maar ... hoe zit het met je bekommernis om de frequente oproep tot jihad? Oproepen tot burgeroorlog islamitische versie, die de laatste jaren au serieux genomen werden : NY, Madrid, Bali, Thailand (gisteren 400 doden), etc.
Akkefietjes?
Antwoorden op die vraag kan Filo niet.
Hij kreeg nu eenmaal door, zijn leefwereld, vele malen meer angst ingepompt voor extreem rechts dan voor het gevaar dat, pal onder zijn ogen, tot ontwikkeling komt. Zoveel dat hij zelfs stekeblind is geworden voor het wereldwijd islamitisch extremisme.

En het is écht niet begonnen op 11 september...

Voeg daarbij zijn 'filosofische' aard die hem verplicht aan zijn eigen, grote gelijk vast te houden en je kan niet anders dan vaststellen dat het zinloos is zo iemand tot rede te brengen.

Filo blijft volhouden dat hij nergens de fout inging, maar zelfs als hem zijn falen op een schoteltje wordt gepresenteerd, kijkt hij er nog koppig overheen.

Citaat:
De manier waarop je 'uitlegde hoe het tot stand kon komen' sprak boekdelen.

Eveneens je verdediging van soortgelijke religieuze fanatici, die de doodstraf voor blasfemie goedkeurden.

Meer begrip voor de 'beledigde' dan voor de 'vermoorde'.

Oud 7 november 2004, 09:53   #104
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ha, andermaal een schitterende repliek van een actief VB-militant. Ik ben onder de indruk van het sprankelend intellect dat er vanaf straalt.

"Als je een stort voor je deur hebt geraak je daar ook in gewoon, maar daarom wilt dat nog niet zeggen dat dat een voortuin is. Dat blijft een stort."
[size=1]Noêl Slangen over de aanwezigheid van het Vlaams Blok in het parlement en in de commissies op 19/2/2000 op VTM-nieuws[/size]
Er was niks beters om op te reageren, zeker, Piano?

Tja, soort zoekt soort,
en extremen zoeken extremen.

Dat is hiermee nog maar eens bewezen.
Oud 7 november 2004, 09:56   #105
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Er was niks beters om op te reageren, zeker, Piano?

Tja, soort zoekt soort,
en extremen zoeken extremen.

Dat is hiermee nog maar eens bewezen.
Het enige zekere wat jij bewijst is dat jij een zuurpruim bent. Ga je nu een paar aardappelmesjes in mijn lijf ploffen?
Oud 7 november 2004, 09:57   #106
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

By the way, Piano.

Piazolla heeft al veel redelijker dingen gepost maar je vond het blijkbaar niet nodig om daarop te reageren.
Maar als er iets is dat bij jou past dan ben je er als eerste en enige bij om erop in te pikken.
Oud 7 november 2004, 09:59   #107
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het enige zekere wat jij bewijst is dat jij een zuurpruim bent. Ga je nu een paar aardappelmesjes in mijn lijf ploffen?
Ik heb anders de indruk dat jij de zuurpruim bent vermist je je hebt laten opjutten waar het niet nodig was.

Waarom denk je dat IK met aardappelmesjes wil spelen?
Omdat je jezelf op mij projecteert?
Oud 7 november 2004, 10:04   #108
thePiano

Standaard

Citaat:
Ik heb anders de indruk dat jij de zuurpruim bent vermist je je hebt laten opjutten waar het niet nodig was.

Ok, je mag me ook altijd doodknuppelen, je hebt de tools al in huis en je verstand staat al een tijdje op nul: ga er voor meid!
Oud 7 november 2004, 10:05   #109
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niet overdrijven.
thePiano zie ik nog niet snel het aardappelmes hanteren.
Zo iemand verkiest de schaar als strijdwapen.
Je weet dewelke.
Oud 7 november 2004, 10:07   #110
thePiano

Standaard

Citaat:
By the way, Piano.

Piazolla heeft al veel redelijker dingen gepost maar je vond het blijkbaar niet nodig om daarop te reageren.
Maar als er iets is dat bij jou past dan ben je er als eerste en enige bij om erop in te pikken.
Ik reageer op wat ik tegenkom en niet op wat jij vind dat ik zou moeten reageren. Als piazolla toevallig ook nog menselijke kantjes heeft zou hij die wat uitvoeriger mogen etaleren ipv het virtueel varken uit te hangen.
Oud 7 november 2004, 10:10   #111
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:

Piano liet even een steekje vallen Knuppel. Even meende hij dat jij een even grote fan bent van islamitische lynchtechnieken als hij ....
Spolpoel is offline  
Oud 7 november 2004, 10:12   #112
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Niet overdrijven.
thePiano zie ik nog niet snel het aardappelmes hanteren.
Zo iemand verkiest de schaar als strijdwapen.
Je weet dewelke.
Als ze in Nederland een ietsiepietsie meer de schaar hadden gehanteerd in de zinloze scheldtirades uit de columns van Theo vG, had de man wellicht nog geleefd. Soms kan men maar beter sommige mensen tegenover zichzelf beschermen. Het is altijd gemakkelijk gezegd van 'de kogel kwam van rechts of links' maar in het geval van Theo vG (en ook Pim Fortuyn), denk ik dat ze eerder russische roulette met zichzelf hebben gespeeld.
Oud 7 november 2004, 10:17   #113
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Ok, je mag me ook altijd doodknuppelen, je hebt de tools al in huis en je verstand staat al een tijdje op nul: ga er voor meid!
Kijk hij redeneert en praat nu al volledig als een moslimfundamentalist.
Nu alleen nog de luizige baard en een jurkje ...8) Of is't ook al zover?
Spolpoel is offline  
Oud 7 november 2004, 10:22   #114
thePiano

Standaard

Citaat:
Kijk hij redeneert en praat nu al volledig als een moslimfundamentalist.
Nu alleen nog de luizige baard en een jurkje ...8) Of is't ook al zover?
Nee hoor. Mijn 'werktenue' is steevast een maatpak met wit hemd en das en blinkend zwarte schoenen. Kort geschoren, aftershave en lekker fris ruikend, ga ik alle dagen op pad. Je zal je beeldvorming omtrent vermeende linkiewinkies dringend moeten bijschaven kerel! Je kan nu eenmaal niet alles weten of zien vanachter je schermpje!

Laatst gewijzigd door thePiano : 7 november 2004 om 10:23.
thePiano is offline  
Oud 7 november 2004, 10:27   #115
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ze in Nederland een ietsiepietsie meer de schaar hadden gehanteerd in de zinloze scheldtirades uit de columns van Theo vG, had de man wellicht nog geleefd. Soms kan men maar beter sommige mensen tegenover zichzelf beschermen. Het is altijd gemakkelijk gezegd van 'de kogel kwam van rechts of links' maar in het geval van Theo vG (en ook Pim Fortuyn), denk ik dat ze eerder russische roulette met zichzelf hebben gespeeld.
En ja hoor, we gaan weer relativeren. Goh, die Theo toch. Hij had zich beter laten censureren door Piano, dan was hij niet tegen die kogel gelopen. Foei!
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes

Laatst gewijzigd door Distel : 7 november 2004 om 10:27.
Distel is offline  
Oud 7 november 2004, 10:32   #116
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Commie
De moord op Van Gogh moet verworpen worden. Ook al was Van Gogh een provocateur die ogenschijnlijk niet nadacht voor hij iets zei, toch moeten we het recht verdedigen dat hij zijn nonsens kon verkondigen. Dat het een zielig figuur was, doet daarbij niet meer ter zake.

Wat opvallend is naar aanleiding van de moord op Van Gogh, is dat er niet wordt ingegaan op de politieke oriëntatie van de moordenaar. Terwijl extreem-rechts ten tijde van Fortuyn beweerde dat de kogel "van links" kwam (alsof die gekke Volkert "links" zou zijn...), wordt nu gezwegen. Waarom? Dat is vrij evident, omdat de moordenaar een religieus fanaticus zou geweest zijn en we weten allemaal aan welke kant van het politieke spectrum religieuze fanatici thuishoren: de rechterzijde.
Vandaar dat Dyab Abou Jahjah in 2003 een kartel vormde met de PVDA, dat was gewoon mollenwerk
Oud 7 november 2004, 10:35   #117
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Kent U 1 linkse die niet gek is?

Flauw, er lopen genoeg mentaal gezonde linksen rond. Twee voorbeeldjes die me te binnen schieten op dit forum zijn DaBlacky en Pelgrim...
Oud 7 november 2004, 10:35   #118
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
En ja hoor, we gaan weer relativeren. Goh, die Theo toch. Hij had zich beter laten censureren door Piano, dan was hij niet tegen die kogel gelopen. Foei!
Maak jij van Theo maar een martelaar, dan vergoelijk je meteen zijn uitspraken over de islam en moslims en kan je de onrust en tweespalt nog verder aanwakkeren tussen de verschillende bevolkingsgroepen. Wat bereik je daar dan mee? Dat we straks allemaal naar pistolen en messen grijpen? Als Theo tav een potentiële killer uitschreeuwt van 'geiteneuker' en 'je God is een varken', wie moeten we dan tegen wie beschermen?
Oud 7 november 2004, 10:38   #119
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh ja, precies zoals Mohammed Ashrak russische roulette aan 't spelen was in Borgerhout. Die propagandist van het islamitische vrije woord had men beter ook tegenover zichzelf moeten beschermen. Even was ik vergeten hoe hard jij die stelling toen verdedigd hebt. 8)
Spolpoel is offline  
Oud 7 november 2004, 10:41   #120
thePiano

Standaard

Citaat:
Oh ja, precies zoals Mohammed Ashrak russische roulette aan 't spelen was in Borgerhout. Die propagandist van het islamitische vrije woord had men beter ook tegenover zichzelf moeten beschermen. Even was ik vergeten hoe hard jij die stelling toen verdedigd hebt. 8)
Daar herinner me ik al niets meer van. Kan je het even bij de aktualiteit houden want ik heb tienduizenden topics/replieken geschreven de voorbije 9 jaar en ik kan niet alles onthouden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be